Ture avanture

Poudarki

  • Prednosti in slabosti križarjenja kot oblike dopustovanja
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.8 od 33 glasov Ocenite to novico!
Križarka Aida
Ladja za križarjenje. Med seboj se ladjarji s križarkami razlikujejo po obliki, velikosti, številu bazenov, raznovrstnosti ponudbe. Foto: MMC RTV SLO/Tanja Mojzer
Terminali za vkrcanje na križarko
Postopek vkrcanja na križarko je podoben vkrcanju na letalo. V Benetkah (morda še kje drugje) ne bodo komplicirali, če boste imeli s seboj plastenko vode, steklenice alkoholnih pijač pa vam ne bo uspelo "pretihotapiti". Foto: MMC RTV SLO/Tanja Mojzer
Bazen na Costa Deliziosa
Med križarjenjem je ena izmed najbolj priljubljenih opravil ob lepem vremenu kopanje v bazenu. Lahko ste tudi v enem izmed mnogih barov, ki so razporejeni po vseh nadstropjih križarke. Ogromno je pa tudi možnosti za šport (odbojka, tenis, golf, košarka ...). Costa Deliziosa ima dva bazena, sicer je pa od križarke odvisno, koliko in kakšne bazene ima. Foto: MMC RTV SLO/Tanja Mojzer
Hrana na križarki
Na križarki boste deležni vrhunske postrežbe in specialitet, sploh če se boste odločili za restavracijo, ki je sicer vedno višjega cenovnega razreda. Vsi obroki v samopostrežni restavraciji pa so že vključeni v ceno križarjenja. Tudi v samopostrežni restavraciji gostje hrano po navadi pohvalijo. Foto: MMC RTV SLO/Tanja Mojzer
Križarka Costa Deliziosa
Primer kabine brez okna, za katero se odloča največ Slovencev. Sicer je pa videz in prostorskost kabin zelo primerljiva z običajnimi hotelskimi sobami. Vsaka kabina ima tudi svojo kopalnico. Foto: MMC RTV SLO/Tanja Mojzer
Križarka Costa Deliziosa
Cene sob (kabin) se stopnjujejo tako: kabina brez okna, kabina z oknom, kabina z balkonom, suita. Foto: MMC RTV SLO/Tanja Mojzer
Križarjenje
Na križarkah boste deležni stare dunajske postrežbe zelo prijaznega, a nevsiljivega osebja. Prav vsi uslužbenci pa nosijo tudi ustrezne uniforme. Foto: MMC RTV SLO/Tanja Mojzer
Večnamenska dvorana
Večnamenska dvorana, kjer so večerni dogodki (plesne in gledališke predstave, koncerti in mnogi drugi dogodki). Načeloma se zvrstijo dvakrat (za tiste, ki gredo na večerjo v prvem terminskem krogu in nato za tiste, ki gredo v drugem, kajti prostora je v dvorani za približno polovico vseh potnikov). Foto: MMC RTV SLO/Tanja Mojzer
Kazino na križarki
Igralni kazino ima skoraj vsaka križarka. Je tudi eden izmed redkih prostorov na križarki, kjer se lahko plačuje z gotovino. Foto: MMC RTV SLO/Tanja Mojzer
Osebje na križarki
Ogromno osebja, ki dela na križarkah, prihaja s Filipinov, saj Filipinci slavijo kot zelo zanesljivi in marljivi delavci. Načeloma imajo pogodbo za devet mesecev, tri mesece pa so doma. Evropejcem po navadi ladjar podpisuje pogodbe za šest mesecev. Delo na križarkah je mnogim način življenja več let skupaj. Njihov osnovni namen pa je seveda zaslužiti in prihraniti čim več denarja. Foto: MMC RTV SLO/Tanja Mojzer
Osebje na križarki
Uslužbenci na križarkah praktično nimajo izmenskega dela, ampak delajo ves dan z manjšimi ali kakšnim daljšim odmorom. Foto: MMC RTV SLO/Tanja Mojzer

Dodaj v

Razmišljate o križarjenju? Zakaj iti in zakaj ne?

Obisk križarke v Benetkah
4. avgust 2017 ob 07:05
Benetke - MMC RTV SLO

Prikolica, avtodom, šotor, apartma. Hostel, hotel, spanje pri zasebnikih ali na plaži v spalni vreči, kjer to ni prepovedano. Še mnogo drugih oblik dopustovanja obstaja, tudi križarjenje.

Torej, kaj če bi šli letos ali kdaj pozneje križarit? Kakšne so prednosti, slabosti in posebnosti takšnega dopusta?

Za nas najbližja pristanišča Koper, Trst, Benetke
Imeli smo priložnost za nekaj ur obiskati ogromno križarko - Costa Deliziosa, ki je bila zasidrana v beneškem pristanišču.

Včasih prestiž za izjemne bogataše, danes niti ne
Križarjenje je nekdaj veljalo za eno izmed najbolj prestižnih oblik dopustovanja. Če je nekdo rekel, da gre na križarjenje, se nam je takoj v glavi zvrtelo, kako zelo bogat je. Morda ste si, podobno kot jaz, naslikali v glavi Karibe, Sejšele, Fidži in podobne eksotične cilje, ki so od nas zelo oddaljene, ravno to pa občutno poviša ceno do vrtoglavih številk, sploh, če je zraven križarjenja v igri tudi daljši letalski polet.

Križarjenje morda ceneje kot hotel
Če želite malce eksperimentirati v tem, da želite dopust vsako leto preživeti ne samo na drugi destinaciji, ampak tudi okusiti različne načine preživljanja dopusta, je križarjenje eden izmed eksotičnih dopustov. Lahko si ga organizirate kot zelo avanturističnega ali zelo lenobnega. Dejstvo je namreč, da bo vaš ogromen hotel na vodi obplul določena obmorska mesta, vi pa se sami odločite, ali boste v teh mestih izstopili in si ga ogledali ali boste ostali na ladji in počivali. Pomembno je torej, da še pred plačilom križarjenja dobro pogledate, kje bo križarka zasidrana za nekaj ur. Smiselno je seveda izbrati tista mesta, v katerih še niste bili. Od tega, kakšno pot ima križarka in v katerem terminu greste, je odvisna tudi cena.

Kaj vsebuje "all inclusive" na križarki?
V ceno, ki je navedena kot osnovna, je vključena kabina - soba brez okna. Za doplačilo boste dobili sobo z oknom, za še višje doplačilo sobo z balkonom in z največjim doplačilom suito, ki je že skoraj enosobno stanovanje. Popolnoma vsa hrana, ki ste je vajeni v hotelih "all inclusive", je tudi na križarki vključena v ceno - okoli pet obrokov v samopostrežnem bifeju. V najvišjem nadstropju križarke vas po navadi na vsaki strani čaka en bazen z ležalniki, bari in jacuzziji. Otroci imajo ves čas brezplačno varstvo in pestre animacije. Razgibate se lahko v fitnesu, na odbojkarskem in košarkarskem igrišču, v javnih savnah in jacuzzijih (obstajajo pa tudi individualne savne za doplačilo). Kaj posamezna križarka ponuja, je odvisno od same ladje in ladjarjev, najbolj znana tovrstna podjetja so Costa Cruises, MSC, Carnival, NCL, Royal Caribbean, Pullmantur, Holland America, Cunard, Windstar, Princess Cruises, Croisi Europe, Celestyal in druga. Vsak večer je v dvorani tudi kakšen dogodek (koncert, plesna predstava, gledališke in druge kulturno-zabavne vsebine). Vse to je torej vključeno v ceno.

Kaj pa ni vključeno v "all inclusive"?
Vključene niso določene storitve, na primer frizer, pediker, masažni salon, igralnica in drugo. In najpomembneje za ljubitelje kakršnih koli alkoholnih pijač: križarjenje vas lahko močno udari po žepu. Prav nobena alkoholna pijača namreč ni vključena v ceno, bari pa so (seveda) na vsakem koraku. V ta namen so na voljo različni paketi alkoholnih pijač "all inclusive" (npr. za približno 25 evrov na dan dobite postrežene koktajle v neomejenih količinah v določenih barih in v restavracijah v času obrokov, za malce višjo ceno - npr. 30 ali 35 evrov ali še več, pa že lahko zraven koktailov dobite tudi kakšno izbrano penino, viski in podobno). O teh paketih se je smiselno vedno vnaprej pozanimati, saj ima vsak ladjar svoje pakete pijač "all inclusive" in svojo strategijo okrog tega. Plačljive so tudi vse brezalkoholne pijače, razen ob glavnih obrokih.

Ob prihodu na ladjo dobite svojo "ladjarsko kartico", s katero "plačujete", a dejansko vam znesek vseh vaših plačljivih obveznosti z vaše prave kreditne kartice trgajo šele ob koncu križarjenja. Torej: sproti preverjajte, koliko ste zapravili. V ceno niso vštete niti obvezne napitnine, zaradi katerih se mnogi zgražajo. To je namreč tipično ameriški način dodatnega oškodovanja turistov, na račun morda ne dovolj plačanih delavcev. Ladjar od vas pričakuje vsaj za 10 evrov napitnin dnevno. Če greste na pot za sedem dni, je to obveznih dodatnih 70 evrov stroškov. Vse druge napitnine, ki jih podarite osebno v gotovini, so vaš dodaten strošek, a za to se odločite sami. Če greste na večerjo v restavracijo, ki ni "ruski bife"(samopostrežna restavracija), plačate posebej, kar je tudi glavni namen teh restavracij (vrhunska hrana in postrežba, ki vas zna tudi močno močno zaboleti v denarnici).

Plačljivi so tudi vsi prevozi in organizacija izletov v mestih, ki si jih želite ogledati (na križarki je ogromno turističnih vodnikov in agencij, ki ponujajo različne oblike izletov). Tudi medmrežje je plačljivo, in to po navadi kar precej - ena ura okoli 10 evrov. Telefonske klice in SMS-sporočila lahko prek brezplačne aplikacije, ki jo ima ladjar (takšno poslovno politiko ima npr. Costa Cruises), opravljate brezplačno, a le med potniki, ki so na vaši križarki oziroma na kateri od drugih Costinih križark. Klici zunaj križarke so plačljivi (prek satelita je cena okoli 10 evrov na minuto, nekoliko ceneje je, če boste ujeli katerega od 'roaming' sistemov in operaterja, s katerim ima ladjar pogodbo). Cene in politika medmrežja in mobilnih telefonov se nekoliko razlikujejo od ladjarja do ladjarja.

Delavci na ladji - poceni delovna sila s strogimi pravili
Križarka je ogromna ladja s povprečno 3.000 turisti, približno 1.000 ljudi pa je različnih delavcev, ki na njej delajo. Pri delavcih velja stroga hierarhija, saj so natančno predpisana navodila za vsakega posebej. Vedno je eden izmed njihovih nadrejenih samo opazovalec (t. i. "observer"). Njegova naloga je, da opazuje delo svojih podrejenih, ki so v neposrednem stiku s strankami. Če se delavec vede nadpovrečno lepo in naredi več, kot se od njega pričakuje, je lahko morebitni kandidat za napredovanje. Lahko pa je tudi obratno - če je nenatančen, zamudi samo enkrat ali dvakrat ali naredi kar koli narobe, ga že čakajo kovčki v prvem pristanišču in znajti se mora, kakor ve in zna.

Levji delež delavcev za več različnih ladjarjev prihaja s Filipinov, saj gre za revno državo, poleg tega pa so ti ljudje zelo poslušni, pridni in nerazvajeni delavci. Ladjarji delavcem običajno po opravljenem poskusnem obdobju izdajo pogodbo za devet mesecev, kar pomeni, da ljudje delajo neprekinjeno devet mesecev, nato so doma tri mesece in nato spet pridejo za devet mesecev na ladjo. Takšno življenje imajo nekateri po 5, 10, 15 ali več let, nato pa se ustalijo.

Strogost in disciplina
Presenetila me je izjava, da ti delavci ne smejo zboleti - že po petih dneh odsotnosti od dela jih lahko čakajo kovčki, a vseeno je odvisno, za kakšen primer bolezni ali poškodbe gre. Pravijo, da delo na ladji vzljubiš in na tak način živiš ali pa se ti zagnusi za vse čase. Kar se tiče delovnika: na voljo so skoraj 24 ur na dan. Sobarica, na primer, dela dopoldne, vmes ima morda kakšni dve do tri ure prosto, nato oddela še popoldanske ure, skrbi za pranje in zlaganje posteljnin. Podobno je s kuharji, natakarji, delavci v igralnicah in podobno. So pa vsi neverjetno prijazni, stara dunajska šola pozdravov in postrežbe je nekaj samoumevnega. Zaposleni ne smejo nikoli prvi ogovoriti gosta. Vedno se samo odzivajo. Zelo stroga pravila so tudi glede morebitnega osvajanja - nikoli se delavci ne smejo zaplesti z nobenim turistom. Med seboj so sicer lahko v razmerju, a to ne sme vplivati na delo. Če se za delo na ladji prijavlja par, ladjar to ob začetku dela potrdi, a velike težave nastanejo, če se med delovnim razmerjem razideta oziroma se med njima pričnejo spori.

Po drugi strani je prednost življenja in dela na ladji ta, da si lahko delavec prihrani vso plačo. Stroškov za hrano, bivanje, obleko tako rekoč ni. Morebitni stroški so le kakšni izleti. Povprečna plača? Natakarji in sobarice dobijo povprečno okrog 800 evrov, kakšni boljši kuharji več; nekoliko več dobijo tudi nekateri elektrikarji, računalničarji, zdravniki, IT-jevci in podobno. Res je sicer tudi, da natakarji in sobarice dobijo daleč največ osebnih napitnin, tako da v povprečju njihov dohodek lahko nanese tudi do tisoč evrov neto.

Možnost spoznavanja ljudi z vsega sveta
Dobra stran križarjenja je možnost mednardnih poznanstev, saj boste na križarki srečali ljudi s prav vsega sveta. Seveda je spet odvisno od poti križarke, a kakor koli pogledamo, bodite brez skrbi - ob bazenu ne bo samo Slovencev in Hrvatov. Če ste komunikativni, vam torej poznanstva z vsega sveta ne uidejo. Mnogi si to obliko dopusta privoščijo predvsem takrat, ko potrebujejo velnes počitnikovanje, vsesplošen počitek, le kakšen izlet ali dva in nekaj novega, eksotičnega in drugačnega.

Kakšne so torej cene?
V Sloveniji je kar nekaj agencij, ki ponujajo križarjenje, niso pa hkrati tudi organizatorji izletov v mestih, kjer so postanki. Zato mnogi Slovenci neposredno preko tujih organizatorjev in agencij zakupijo ponudbo, nekateri pa poiščejo slovenske agencije, ki so samo posredniki in omogočajo skupinske odhode ter imajo tudi slovenskega vodiča v določenem terminu križarjenja. Cene križarjenja so zelo različne, odvisno od termina, destinacije, števila dni. Cenejša so križarjenja v zimskem času. V zgodnjem ali poznem jesenskem obdobju lahko v osmih dneh Sredozemlje vidite že za okoli 400 evrov.

V spodnji fotogaleriji vas vabimo na podrobnejši sprehod po križarki Costa Deliziosa. Opremljenost križark se razlikuje od ladjarja do ladjarja. Vsaka križarka ima nekakšno rdečo nit - ena je npr. bolj cirkuška, druga se nagiba h grškim božanstvom, spet tretja je lahko bolj svečana in elegantna in jo spremljata npr. le dve kombinaciji barv in podobno. Ker je bila ta Costa Deliziosa zasidrana v Benetkah, smo si ogledali še to mesto.

Tanja Mojzer
Costa Deliziosa
Vkrcanje na križarko
Vkrcanje na križarko
Vkrcanje na križarko
Vkrcanje na križarko
Costa Deliziosa
Costa Deliziosa
Costa Deliziosa
Costa Deliziosa
Costa Deliziosa
Costa Deliziosa
Costa Deliziosa
Costa Deliziosa - vkrcanje
Costa Deliziosa
Costa Deliziosa
Costa Deliziosa
Križarka
Costa Deliziosa
Križarka
Križarka
Costa Deliziosa
Costa Deliziosa
Costa Deliziosa - frizerski in kozmetični studio
Costa Deliziosa - frizerski in kozmetični salon
Costa Deliziosa - frizerski in kozmetični salon
Costa Deliziosa - frizerski in kozmetični salon
Costa Deliziosa - Wellnes (soba za počitek)
Costa Deliziosa - Wellnes (soba za počitek)
Costa Deliziosa - Wellnes (soba za počitek)
Costa Deliziosa - Wellnes
Costa Deliziosa - Wellnes in soba za masažo
Costa Deliziosa - Wellnes in soba za masažo
Costa Deliziosa - Hodnik (vhod v dvigalo in restavracijo)
Costa Deliziosa - plesna dvorana
Costa Deliziosa - fitnes
Costa Deliziosa - Kabina z balkonom
Costa Deliziosa - Kabina z balkonom
Costa Deliziosa - Hodnik pred kabinami
Costa Deliziosa - Kopalnica v kabini
Costa Deliziosa - prikaz križarkine poti na hodniku
Costa Deliziosa - bar
Costa Deliziosa - bar
Costa Deliziosa - hodnik
Costa Deliziosa - restavracija
Costa Deliziosa - restavracija
Costa Deliziosa - bar ob bazenu
Costa Deliziosa - bazen
Križarka
Costa Deliziosa - ob bazenu
Costa Deliziosa - ob bazenu
Costa Deliziosa - ob bazenu
Costa Deliziosa
Costa Deliziosa - zunanja terasa
Costa Deliziosa - zunanja terasa
Costa Deliziosa - košarkaško igrišče
Costa Deliziosa - zunanja terasa v najvišjem nadstropju
Costa Deliziosa - zunanja terasa v najvišjem nadstropju
Costa Deliziosa - zunanja terasa z bazenom v najvišjem nadstropju
Costa Deliziosa - restavracija po naročilu
Costa Deliziosa - hodnik pred dvigali
Costa Deliziosa - kabina brez okna
Costa Deliziosa - eden od mnogih barov
Costa Deliziosa - eden od mnogih barov
Costa Deliziosa - eden od mnogih barov
Costa Deliziosa - večnamenska dvorana
Costa Deliziosa -  večnamenska dvorana
Costa Deliziosa -  prostor za ples in druženje
Costa Deliziosa - dvorana za večerni ples
Costa Deliziosa - dvorana za večerni ples
Costa Deliziosa -  vhod v kazino
Costa Deliziosa -  kazino
Costa Deliziosa - kazino
Costa Deliziosa -  kazino
Costa Deliziosa
Costa Deliziosa
Costa Deliziosa
Costa Deliziosa
Costa Deliziosa
Costa Deliziosa - disco bar
Costa Deliziosa - disco bar
Costa Deliziosa - disco bar
Costa Deliziosa - restavracija
Costa Deliziosa - restavracija
Costa Deliziosa - osebje v restavraciji
Costa Deliziosa - osebje v restavraciji
Costa Deliziosa - hladna vegeterijanska predjed
Costa Deliziosa - hladna mesna jed (pršut s sirom)
Costa Deliziosa - hladna mesna jed (pršut s sirom)
Costa Deliziosa - topla predjed (testenine z inčuni)
Costa Deliziosa - topla predjed (testenine v mesni omaki)
Costa Deliziosa - glavna jed (zelenjavna pita)
Costa Deliziosa - glavna jed (meso s pirejem)
Costa Deliziosa - glavna jed (riba z zelenjavo v smetanovi omaki)
Costa Deliziosa - sladica
Costa Deliziosa - sladica
Costa Delisioza - osebje v restavraciji
Costa Delisioza - osebje v restavraciji
Costa Deliziosa
Costa Deliziosa
Costa Deliziosa
Costa Deliziosa
Costa Deliziosa - osebje vas postreže na način stare dunajske šole
Costa Deliziosa
Pot v center Benetk
Križarka Aida
Križarka MSC
Benetke
Benetke
Benetke
Benetke
Benetke
Benetke
Benetke
Benetke
Benetke
Benetke
Benetke
Benetke
Benetke
Benetke
Benetke
Benetke
Benetke
Benetke
Benetke
Benetke
Benetke
Benetke
Benetke - eden od lokalov
Benetke - eden od lokalov
Benetke - eden od lokalov
Benetke
Benetke
Benetke
Benetke
Benetke
Benetke
Benetke
Benetke
Benetke
Benetke
Benetke
Benetke
Benetke
Benetke
Benetke
Benetke
Benetke
Prijavi napako
Komentarji
pozitiva
# 04.08.2017 ob 07:46
Dober članek! Realni in izčrpni podatki.
Fotografije: milo rečeno - katastrofa. Malo barvno, malo črno-belo. Zakaj 20x križarka od zunaj z istega kota? Postavitve fotk slabe, v slabi svetlobi vse zamaknjene, zgrešena ostrina, večkrat enaki hodniki, bari in bazeni, na fotografijah po benetkah je očitno fotografirano z DSLRjem, ker so očitni prašni delci na leči ali senzorju. Ko že misliš, da si zamegljenega filipinca z Illy kavicami odkljukal, se spet prikaže čez ene 30 fotk ... Ne vem no. Nacionalna televizija dela fotoreportažo na križarki v Benetkah brez fotografa oz. na koncu ne pregleda fotografij, ne naredi izbora, ne obdela fotk tako kot je treba? Na koncu 150 fotk dolga fotogalerija, ki nam ponudi samo 25 različnih scen. Poziotivno je le to, da se vidi, da je bil fotograf/inja navdušen/a nad križarko.

Predlagam: ob tako dobrem članku, naredite izbor 20 ostrih fotografij, ki kažejo 20 najpomembnejših apsektov, ki ste jih podprli tudi v članku, odločite se za barvno ali ČB tehniko, obdelajte fotografije tako, da odstranite prašne delce in popravite perspektive in bo ta prispevek videti popolnoma drugače.
KunteKinte
# 04.08.2017 ob 07:52
dol mi visi za fotografije..par pogledal in to je to.. na teh ladjah je sužnje lasniški odnos.. novinarka bi se mogla zaposliti na ladji..za 1- meseca..in potem napisati kompletno zgodobo..
to pogrešam pri naših novinarjih ..undercover zgodbe..
delaš na ladji kot natakat..pa napišeš zgodbo..
greš vozit taxi pa napišeš..greš na gradbiše po tej vročini.. pa spetembra napišeš ..par člankov na to temo..
7x7
# 04.08.2017 ob 11:17
Sem oddelal 1 pogodbo in članek je zadel realno sliko. Samo potovanje je ugodno, na ladji 1000 načinov, da iztisnejo čim več iz vsakega gosta. Plačo sem imel višjo kot je navedeno v članku, ampak če preračunaš za koliko ur dela, je skoraj tako kot da imaš doma 5-6€ na uro. Denar lahko našparaš, ker ni potrebno plačati hrane in spanja. Odnosi do zaposlenih so kruti, kot je krut kapitalizem, vsi so zamenljivi - v vrsti čaka vedno dovolj filipincev. Še to, danes je to najbolj umazan način potovanja ali letovanja. Podatki o tem so, glede na to da se gredo skoraj vse države pariški sporazum in te fore, bi morali več govoriti tudi o tem.
Semedelčan
# 04.08.2017 ob 08:10
@KuntaKinte Na teh ladjah res vlada sužnje lastniški odnos. Ni jim lahko mi je povedal en Makedonc ki je delal kot postrešček vendar je z njegovo plačo preživljal doma dve družini. In takšna je zgodba večine zaposlenih na ladjah. Delati morajo več in bolje kot kjerkoli zato pa dobijo več kot bi kjerkoli doma.
sik
# 04.08.2017 ob 10:02
Odlicen prispevek za mene, ki resno razmisljam o tem da na krizarjenje ne bi nikoli sel.
sumtb
# 04.08.2017 ob 08:43
potujoči btc, me ne spravijo gor če mi plačajo.
rubin
# 04.08.2017 ob 09:40
Ko berem to imam občutek da je ladja polna pasti kako čimbolj obrati turista ob skritih stroških in hinavski sužnjelastniški odnos do delavcev. Kapitalistični drek. Raje bi videl da je na začetku realna malo višja cena in nebi bilo toliko pasti, od telefoniranja, kaj ni vključeno v "all inclusive" itd. Pa da bi bil odnos do delavcev bolj korekten. Kaj se to pravi ne smeš zboleti, pa celodnevna služba..
Kris
# 04.08.2017 ob 09:14
Plavajoči čebelnjak, hvala lepa. Ne grem ne kot delavec ne kot turist. Dren, gužve, množice. Načeloma so stvari dobro organizirane, a vsa ta vsakodnevna vkrcavanja in izkrcavanja ti parajo živce - nonstop si pod hudim časovnim stresom kot turist ali delavec. Bil sem na parih ladjah službeno (le ogled), nekoč pa sem bil na razgovoru za delo in bil sprejet, a sem po premisleku zavrnil. Mesece pa ne bom zaprt v čebelnjakovo satje z drugimi čebelami, bi znorel. Plače katastrofa glede na presing in angažma, plus neverjetna represija do delavcev. Azijci so izjemno trpežni in žilavi kar se tega tiče, a enemu Filipincu 800 € pomeni veliko več kot Evropejcu. Kar vidiš so pristanišča, par znamenitosti na hitro in pa predvsem šoping placi. No ja, ko voli nek izvoli.
TIGR
# 04.08.2017 ob 09:10
ivod
... križarjenja so najcenejši način spoznavanja sveta (pika:)

Lepo te prosim...kaj drugega pa vidiš razen par mest? In svet je še marsikaj drugega kot zgolj nekaj mest z znamenitostmi - praviloma ob morju.

Najcenejši? LOL Vročina dela svoje...
Wasabi
# 04.08.2017 ob 11:22
V članku manjkata vsaj poglavja o kriminalu na križarkah in o osnaževanju teh plavajočih hotelov.
STRIKE
# 04.08.2017 ob 09:41
Živim v bloku....dopustujem v hiši!
7x7
# 04.08.2017 ob 13:46
ElTorro: Točno tako kot si napisal. So plusi in minusi, meni je bila cela izkušnja zelo pozitivna, domov sem prinesel kar nekaj cekinov, videl prelepe otoke, spoznal zanimive ljudi. Največji minus kar se jih spomnim je tekmovanje med zaposlenimi, ki hočejo prodajati storitve za napitnine, ker fiksne plače nismo imeli. Potem se začnejo podli triki, nekako v stilu kar ni prepovedano, je dovoljeno, dokler ne pride do tako slabe prakse, da mora manager vskočiti in narediti red. Ko si v takem okolju konstantno, se začneš počasi obnašati kot da je to normalno. Če bi delal na taki križarki več let, bi postal preveč podoben zaposlenim, ali gostom, pa ne vem kaj je slabše (skoraj 100% smo imeli ameriške goste).
mmeeddoo
# 04.08.2017 ob 11:32
Bil, videl in nikoli več šel. Enkrat sem imel izredno priložnost za simbolično ceno iti na križarjenje. Najbolj meje zmotilo, da je tam velika večina gostov navadnih kmetavzarjev, ki jim je po takem ali drugačnem naključju sekira padla v med. Ne razumite me narobe, niso vsi taki ... vendar redki niso. Morda pa ravno zaradi tega ni tako težko poiskati izjeme.
Hrana je ... ne samo, da je, hrane je kolikor hočeš - nikoli ničesar ne zmanjka. Sicer ima vsa hrana zelo podoben okus med sabo, ampak zmanjka pa je nikoli. Imajo celo "malice" med vsemi obroki in eno celo okoli polnoči.
Bazeni in ležalniki ob njih so polni, ko bi se tudi sam namočil ali ulegel. Le, ko le ladja v pristanišču ali ob slabem vremenu, je situacija bolj človeška.
Nekdo je omenil, da naj bi bila cela ladja past za turiste. Vendar temu ni tako. Vedno je bilo vse jasno napisano ali opozorjeno.Očitno se lastniki, za razliko od slovenskih, le zavedajo da je pomembneje imeti zadovoljne stranke na dolgi rok, kot trenutni nateg.

Najbolje si je križarjenje predstavljati, kot potujoči hotel. Je pa tako, eni uživajo v potovanju in križarjenje jemljejo samo kot udobnejši način od avtobusa za transport med cilji, drugi pa uživajo predvsem v samem hotelu.

Kot rečeno pa, je meni najslabši vtis pustilo razno komolčenje, vrivanje in pritegovanje pozornosti kar velikega števila potnikov, saj so se obnašali, kot da se mora cela ladja vključno z drugimi gosti, ukvarjati samo z njimi.
vsenior
# 04.08.2017 ob 09:29
Realen opis, pa vendarle manjkajo podatki o tem, da moraš vak deciliter vode drago plačati. Nobene tekočine ne smeš prinesti na ladjo. To pomeni , da moraš zapraviti precej veliko še za osnovne preživetvene možnosti. Izlet stane od 50€ do 100€ na osebo. Barov je zagotovo 20 na taki ladji morda 30. Nikamor ne moreš, ne da bi plačal za dodatne usluge, ki pa so kar drage. Greš enkrat zaradi radovednosti, morda le na ogled takih križark v Benetke. Mene bifeji vsepovsod, tudi na celini, nikoli ne vidijo, zato me tip takega dopusta ne pirivlači. Bolj ali manj je to industrijski turizem, ladje, če niso letnik 2015 in naprej so tudi največji onasneževalec! Nihče vam ni povedal, da v Kopru odložijo ogromno odpadne vode in smeti! Občasno pa to kar izpustijo sredi morja.
sik
# 04.08.2017 ob 10:33
@pozitiva
Tvoj komentar je ena sama negativa.
Razumem da se spoznas na fotke in imas doma najbolj hudo igracko za te stvari.In kaj ce jw novinarka tole poslikala s svojim mobilcem?Bolje tako pa zraven soliden prispevek.Za hude fotke pa bi morali Hodalica in njemu podobne poslat kar pa stane.Sem za to da se varcuje kjer se lahko saj razen parih foto zanesenjakov ostalih povprecnezev to ne moti.
Kölm
# 04.08.2017 ob 09:41
In pravijo da je suženjstvo bilo nekoč ...
Binder Dandet
# 04.08.2017 ob 10:06
"Delati morajo več in bolje kot kjerkoli zato pa dobijo več kot bi kjerkoli doma."

Men je eden iz Balija enako razlagal, ko smo leteli iz Indonezije proti Benetkam. Bil je na poti na križarko v Trstu. In je povedal, da s tistim denarjem lepo preživlja družino, da je pa težko, ker si (ne vem več točno), 9 mesecev na leto zdoma.
roudi
# 04.08.2017 ob 09:37
Dober članek, sčeprav še manjka kar precej podatkov, namigov in zanimivosti. Sicer pa kritikom priporočam, da najprej opravijo eno ali dve križarjenji. Če bi to storili, bi vedeli, da znajo križarjenja biti precej ugodna (notranja kabina, first in last minute, izleti v lastni režiji, izbira destinacije in termina...). Lahko pa iz lastnih izkušenj povem, da imaš na boljših, večjih ladjah lahko skoraj vse kar si želiš: gužvo z obilo odlične zabave, ter hkrati kotiček za branje ali kartanje, kjer si čisto sam in v tišini, ali pa celo cel bazen in jakuzzi popolnoma za sebe. Treba je samo najti ustrezno lokacijo in čas na ladji. Izstopi in vstopi na ladjo so običajno ne trajajo več kot 5 minut.. Če si dobro organiziraš izlet lahko vidiš veliko več kot samo pristanišče, konec koncev ladja stoji cel dan v pristanišču. Grem skoraj vsako leto na ladjo, hkrati pa seveda ne pozabim obiskat hrvaškega morja :)
ElTorro
# 05.08.2017 ob 00:05
@Kolm
Če hočeš iskati negativno v vsem, imaš seveda vso pravico.

Veliko mladih ima možnost tiste 3 mesece bivati pri starših - itak po statistikah mladi povečini prebivajo pri starših skoraj do tridesetega leta.
Stanovanje se da kupiti tudi kje drugje kot v Ljubljani...in ni treba celega skeširati. V večini Slovenije dobiš za 50 jurjev dvosobno stanovanje. Če ga lahko več kot polovico skeširaš, imaš za preostanek zelo znosen obrok kredita.
Kar se tiče "živeti" pa, jbg, vsak ima svoj pogled na to. Ampak če gledam sodobnega povprečnega pisarniškega delavca, gre od doma ob pol osmih da je na šihtu ob osmih, dela recimo do pol petih, da je ob petih doma, si pripravi hrano in se naje, pa je ura šest. Koliko življenja mu potem ostane? Prostega časa ima evo približno toliko kot če bi delal na ladji - par ur na dan.

Imaš proste vikende, oni pa ima 3 mesece dopusta. V številu prostih dni ni bistvene razlike.

Ampak, kot rečeno....če želiš iz vsega skupaj potegniti samo negativo, go for it!
Kölm
# 04.08.2017 ob 12:19
S potovanji ala all inclusive hoteli, križarke, potovanje z agencijo države in njene realne podobe ne vidiš oz. spoznaš niti pod razno.
Če hočeš spoznati državo, vzameš knjigo, kaj prebereš, izdelaš načrt, greš na svojo roko in se čimbolj pomešaš z domačini.
Tisti vtisi: "V turčiji je ful lepo, vsi kelnarji so prijazni, hrana je fajn (pohajne in pomfri) ipd..." pa je cel teden v istem hotelu tičal pač niso vreden ničesar.
antartide
# 04.08.2017 ob 10:23
Ga ni denarja, da grem na tako prekucnjeno stolpnico. Vse je namenjeno samo profitu. Kje je eleganca Queen Mary ali Queen Elisabeth, da ne omenim 4- ali 5-jambornih jadrnic.
borchica
# 06.08.2017 ob 11:30
Mihacar

Odvisno od ladijske družbe. Pivo stane dobre 4 eur za 0,4 l. Imaš pa pakete pijač, recimo osnovni all inclusive paket za cca 30 eur na dan in se lahko nacejaš s pivom, vinom na kozarec, določenimi žganimi pijačami in sokovi po mili volji, ne moreš pa piti koktejlov, izbranih vin, dražjih žganih pijač recimo.
KavčarSfotelja
# 04.08.2017 ob 23:40
Če zboliš ali se poškoduješ te lahko kar vržejo dol v prvem pristanišču? Ja, lepo. Po možnosti v državi katere jezika ne znaš. In kaj potem? Mater, ej, zavržejo te kot cunjo. Se vidi počasi posledice prenaseljenosti. Zmeraj je na voljo drug. Kot kak globalni gulag. :S
ivod
# 04.08.2017 ob 13:40
Kolm ... mimo streljaš :)
... res je potrebno, kot praviš :
"vzameš knjigo, kaj prebereš, izdelaš načrt, greš na svojo roko in se čimbolj pomešaš z domačini."
a vse to gre tudi na križarjenjih ... no, ne bom te prepričeval :)))
ivod
# 07.08.2017 ob 11:40
glede obveznih napitnin : napitnine niso obvezne ... greš v recepcijo in račeš, da boš plačeval samo pol ali pa nič ... ok ?
ivod
# 07.08.2017 ob 11:39
glede piva in vina in šnopsa :
v kufer nadevaš nekaj plastenk vina, pločevink piva in samo začasno plastenko šnopsa
( ki ga hitro sipješ ali pa preliješ v že izpraznjeno steklenico )... ob prihodu lahko to imaš: pozneje pa seveda ne moreš v vsakem pristanišču na ladjo prinesti kaj od tega ...
Mihacar
# 05.08.2017 ob 18:17
Malo tudi sam včasih razmišljam o kakšnem križarjenju, pa me glede na to da sem ljubitelj piva, še posebej na dopustu, zanima kakšne so kaj cene za pir na križarki. Nekaj omenjajo v članku all inclusive pakete pijač s koktejli. Pa če jim spiješ v dnevu veliko piva se bolj splača paket kot posamično plačevat.
Prosim na dan z besedo tisti ki bolj poznate cene :)
kurirka
# 05.08.2017 ob 14:43
In vrzite že ven tri četrtine slik, saj to je norčevanje iz bralcev!
kurirka
# 05.08.2017 ob 14:41
Nesramnost se mi zdi predvsem "obvezna napitnina". To je dejansko del cene potovanja, ki jo tako seveda navidezno znižajo.
ElTorro
# 04.08.2017 ob 12:18
@7x7
Denar lahko našparaš, ker ni potrebno plačati hrane in spanja.

Saj to je point....ena moja znanka je delala par let na ladji....tudi ona je imela nekaj več plače kot je napisano v članku (pa ne dosti več), nekaj dobila še z napitninami. Ampak če je zraven prištela še dejstvo, da ni rabila plačevati najemnine za stanovanje, stroškov in hrane, ji je realno od plače ostalo vsak mesec jurja.....če bi delala doma nekaj podobnega pa bi dobila mogoče 800 EUR in bi ji po stroških in hrani ostalo maksimalno 100 EUR.
In če greš preračunavat neto zaslužek (torej, plača minus vsi stroški ki jih imaš za osnovno življenje) na uro, je slika precej drugačna.

Za nekoga mladega, ki mu ni problem 9 mesecev trdo delati, potem pa tri mesece uživati, zna biti to odličen način, da si recimo v petih letih našpara dovolj za manjše stanovanje.
ivod
# 04.08.2017 ob 08:03
... križarjenja so najcenejši način spoznavanja sveta (pika:)
... zaposleni na teh plovilih ... kot drugod: nekje slabo ... drugod malo bolje ...
... potniki ? ... na teh res velikih ladjah je vse manj bogatih, ki se umikajo na manjše, bolj luksuzne ladje, kjer so cene 10 krat višje in še višje ... tako, da se le ti ognejo nam, preprostim ljudem ...
in še ... te manjše ladje lahko pristanejo skorajda kjerkoli ... medtem, ko so velike glede tega omejene ...
... vseeno : priporočam :)
Kölm
# 04.08.2017 ob 13:18
ElTorro:
Se pravi se vrne kot brezdomec in za 3 mesece poišče stanovanje v najem? Te 3 mesece nima dohodka 0. Potem se odjavi in vrne za 9 mesecev (če slučajno kaj ne zboli). Po devet mesecev na leto vse kar zase naredi je to da je in kaka ... In po petih letih si potem lahko kupi stanovanje v Ljubljani za 36.000 eurov. Seveda če vmes seveda ni slučajno delal neko nepomembno stvar, ki se ji pravi "ŽIVETI "...
Chopin
# 04.08.2017 ob 11:47
Vsi hodijo na krizarjenja, to so res take masovke da mene osebno ne vlece v guzvo. Mogoce v pokoju ker se mi zdi idealno v tem obdobju zivljenja ker je najbolj udoben nacin potovanja, za vse je poskrbljeno in se vidis kar veliko.
7up
# 04.08.2017 ob 11:26
Jaz sem bil enkrat na križarjenju po reki Nil - sicer ni šlo ravno za ladje velikanje.

Definitivno bi priporočil. Nikoli nisem imel bolj sproščenih in bre-zskrbnih počitnic. Praktično brez nobenega stresa smo se vozili od enega templja do drugega. Na ladji je bil majhen bazen in ležalniki. Klimatizirana soba s pogledom ven. Glede na to, da smo imeli 5 obrokov, sem imel občutek, da stalno jemo s odmori :)

Drugače pa ne razumem, kaj bi radi videli v posameznem v manjšem mestu v enem popoldnevu razen glavnih znamenitosti?
helsinki
# 04.08.2017 ob 13:35
lahko mi plačajo all inclusive, pa ne grem hvala
ar146156
# 04.08.2017 ob 08:25
Mihaing, meni je pri južnih sosedih prav super
mihaing
# 04.08.2017 ob 08:06
Kako simpl odgovor imam na vaše naslovno vprašanje: iti zato, ker je lepo in drugače, ne iti pa zato, ker ni denarja drugegega kot za prikolico pri južnih sosedih.
Kazalo