Strategija predstavlja usklajen dokument vseh deležnikov turističnih interesov v državi: javnega, zasebnega in civilnega sektorja ter poudarja trajnostni koncept razvoja turizma na vseh področjih in ravneh. Foto: BoBo
Strategija predstavlja usklajen dokument vseh deležnikov turističnih interesov v državi: javnega, zasebnega in civilnega sektorja ter poudarja trajnostni koncept razvoja turizma na vseh področjih in ravneh. Foto: BoBo

V letu 2016 bo turizem v Sloveniji v celoti temeljil na trajnostnem razvoju in bo kot zelo uspešna gospodarska panoga nacionalne ekonomije ključno prispeval k družbeni blaginji in ugledu naše države v svetu. Slovenija bo razvita turistična destinacija s sodobno, raznoliko in visoko kakovostno turistično ponudbo, temelječo na inovativnih in kakovostnih integralnih turističnih proizvodih ter storitvah z visoko dodano vrednostjo in ciljem zadovoljstva turistov. Z atraktivnimi in raznolikimi turističnimi proizvodi bo postala zaželena destinacija tudi za turiste z oddaljenih trgov.

Vizija razvoja slovenskega turizma
Slovenija z novo turistično strategijo

V. d. generalnega direktorja Direktorata za turizem in internacionalizacijo je na novinarski konferenci ocenil, da so elementi trajnostnega razvoja tudi naša največja konkurenčna prednost. Kot je poudaril, bodo usmerjeni predvsem v turizem za višje cenovne razrede. Število turistov naj bi po viziji strategije raslo za štiri odstotke letno, število nočitev pa za dva odstotka.

Hribar je poudaril, da so "naši cilji ambiciozni, saj menimo, da jih skupaj lahko dosežemo", in nadaljeval: "Večkrat smo že dokazali, kako močan je turizem. In sedaj ni čas, da bi sami sebi strigli peruti. Seveda bi bilo lažje postaviti si nižje cilje, vendar smo skupaj s slovenskim turističnim gospodarstvom dosegli soglasje, da v novo strateško obdobje ne bomo stopali z varnim stališčem: Kaj lahko dosežemo? temveč z usmeritvijo: Kakšnega turizma si želimo? in Za kaj se bomo borili?."

Soavtorica in urednica strategije Mateja Tomin Vučkovič je izpostavila, da strategija temelji na trajnostnem konceptu razvoja in da bo delo zato temeljilo na treh segmentih, in sicer dvig konkurenčnosti, ugodno poslovno okolje ter učinkovito in inovativno trženje. Poudarila je tudi ključne ukrepe na poti preseganja dozdajšnjih ovir razvoja slovenskega turizma. Ti so razvoj turističnih destinacij, ustreznost kadrovske strukture, dvig funkcionalne kakovosti, spodbuda raziskav in razvoja odličnih poslovnih odločitev, spodbujanje inovativnosti, poudarek na lažji dostopnosti Slovenije ter 'desezonalizacija'.

Strategija uokvirja zgodbo o "zeleni turistični izkušnji", je izpostavila direktorica Slovenske turistične organizacije Maja Pak. Temu sledijo tudi glavne usmeritve razvoja, ki temeljijo na povečanju prepoznavnosti in ugleda Slovenije, koncentraciji promocije na ključnih emitivnih trgih, oblikovanje uspešnih, inovativnih izdelkov (predvsem na področju skrbi za zdravje, boljše počutje, dejavnih počitnic in doživetij v naravi), krepitvi digitalnega trženja in partnerskem trženju: "Nadaljujemo s krovno zgodbo Slovenije: Zelena, aktivna, zdrava Slovenija, ki utemeljuje jedro znamke I FEEL SLOVENIA in nas bo tudi v prihodnje vodila pri razvoju in trženju zelenega oziroma trajnostnega turizma. Glede na manjša finančna sredstva se še bolj osredotočamo na doseganje sinergij v partnerstvu, na digitalno trženje in na inovativnost."

Ob zmanjšanju proračunskih sredstev za delovanje STO-ja se je organizacija usmerila v iskanje drugih virov. Glede na lani se je namreč priliv iz državnega proračuna zmanjšal s 6,2 milijona evrov na 3,46 milijona evrov. "Slovenski turizem bo imel dodatnih pet milijonov evrov, vrzel bo tako praktično izničena," je poudaril Hribar.

V letu 2016 bo turizem v Sloveniji v celoti temeljil na trajnostnem razvoju in bo kot zelo uspešna gospodarska panoga nacionalne ekonomije ključno prispeval k družbeni blaginji in ugledu naše države v svetu. Slovenija bo razvita turistična destinacija s sodobno, raznoliko in visoko kakovostno turistično ponudbo, temelječo na inovativnih in kakovostnih integralnih turističnih proizvodih ter storitvah z visoko dodano vrednostjo in ciljem zadovoljstva turistov. Z atraktivnimi in raznolikimi turističnimi proizvodi bo postala zaželena destinacija tudi za turiste z oddaljenih trgov.

Vizija razvoja slovenskega turizma
Slovenija z novo turistično strategijo