Ture avanture
Mojca Haberman se je z monoplavutjo potopila še do najnižje točke slovenskega morja, imenovane Podvodni Triglav, ki je 38 metrov pod morsko gladino. Foto: Inhale Blue
18-letna Mojca je v enem dnevu osvojila dva Triglava. Foto: Ksenja Tratnik/MMC RTV Slovenija

Video: 18-letna Mojca v enem dnevu osvojila najvišjo in najnižjo točko Slovenije

Dva Triglava v enem dnevu
9. september 2018 ob 18:22,
zadnji poseg: 9. september 2018 ob 23:30
Kredarica,Piran - MMC RTV SLO

Dva vdiha, dva Triglava v enem dnevu – tako je svoj podvig naslovila gimnazijka Mojca Haberman, ki je danes postala prva Slovenka, ki je v enem dnevu osvojila najvišjo in najnižjo točko Slovenije. Dan je osemnajstletna Korošica začela na vrhu Triglava, končala pa ga je v Piranu, kjer se je potopila na vdih 38 metrov pod morsko gladino.

Habermanova, doma iz občine Vuzenica, se je na Kredarico pod vrhom Triglava povzpela že v soboto, danes navsezgodaj pa se je odpravila proti najvišjemu vrhu Slovenije, Triglavu, ki je z 2864 metri tudi najvišja gora v Julijskih Alpah.

V spremstvu trenerja, vodiča in prijateljev se je nato vrnila v dolino in se odpravila proti Piranu. Blizu piranskega rta Madona se je popoldne ob lepem sončnem vremenu potopila na vdih do najnižje točke slovenskega morja, imenovane Podvodni Triglav. Točka je od leta 2000 označena z betonsko piramido, na kateri je pritrjena kovinska ploščica z na glavo obrnjenim slovenskim grbom s Triglavom.

V minuti in osemindvajsetih sekundah je kljub slabi vidljivosti in močnemu toku uspešno dosegla svoj cilj. "Odlično, zelo mi je odleglo. Malo sem utrujena, ampak bo počasi," je opisala občutke po tem, ko ji je podvig uspel.

Viška gimnazijka potapljanje na vdih z monoplavutjo trenira tri leta. Njen osebni rekord je 63 metrov. Danes je bilo zato zanjo veliko težje doseči 2864 metrov višine, kot pa dno našega morja. "Pred dvema letoma sem bila v Egiptu in sem imela rekord 40 metrov. Moj trener mi je rekel, da sem osvojila slovenske meje. Potem je oče prišel na to idejo in sva skupaj uresničila to, kar se je danes zgodilo," je Mojca opisala, kje je dobila idejo za takšen podvig.

Njen naslednji izziv je izboljšati osebni rekord in postati resna konkurentka prijateljici Alenki Artnik, ki je s 105 metri globine trenutna nosilka naslova svetovnega rekorda potapljanja na vdih.

VIDEO
V enem dnevu na najvišji in najnižji točki v državi
D. S., Špela Lenardič, TV Slovenija
Prijavi napako
Komentarji
pazi_mina
# 09.09.2018 ob 18:36
in najnižjo točko Slovenije...vedno sem mislil da je najnižja točka slovenije v kašnem rudniku
ElTorro
# 09.09.2018 ob 19:55
No, ja.....to je rekord, ki je rekord izključno zato, ker pač še nihče ni dobil ideje, da bi šel to delat.....ne pa ker bi bil nek izjemen dosežek.

Kot da bi se nekdo "zapisal v zgodovino" kot prvi Slovenec, ki je v enem dnevu skočil s padalom, pojedel 20 palačink s slivovo marmelado in na harmoniko odigral Na Golico.
kommar
# 09.09.2018 ob 19:54
Rekord ne velja. Najnižja točka v Sloveniji uradno je v jami Kotredež v Rudniku Zagorje in sicer -261,1m.

samy joe
# 09.09.2018 ob 18:35
Spet ena slovenska verzija podiranja trapastih rekordov.
firtoh
# 09.09.2018 ob 20:27
Jaz pa sem, v dneh dneh, potrgal grozdje v vinogradu,spresal jabolka in obral fižol.
Zdaj pa sem utrujen in ne morem zaspati,pa se napil sem se.
Bivši uporabnik
# 09.09.2018 ob 19:58
Na nek način pa je omembe vreden dosežek. Danes je bila gneča tako na poti na Triglav, kot na cesti proti morju.
cricka
# 09.09.2018 ob 19:23
To bi bil rekord samo v primeru, da bi dejansko tekla od triglava do morja.
martin112
# 09.09.2018 ob 20:43
Super dosežek, bravo. To, ali je vredno članka na rtvslo je stvar debate, ampak ne razumem, zakaj bi to kdorkoli kritiziral. Verjetno samo zato, ker komentatorji na vsake 15 minut refreshajo stran in 'zadržujejo dih' za kakšno breaking novico.

Jaz odprem ene 5x na dan, pa bi vsakič najraje izvedel 'butnskala' performans, ker se nikakor ne odvadim spremljanja novic. Vse je toksično. Danes je Roglič heroj, jutri bo pa tarča posmeha zaradi slabe forme. Fakof.
lance_
# 09.09.2018 ob 20:41
@clutch00,zadel bistvo s snezno kepico.

Vedno vec je takih kepic.
Ne da dosezek ni nekaj posebnega,je,do neke mere,ampak objave na rtvslo pa ni blo nujno napisat.

A mame samohranilke z dvema otrokoma in z dvema sluzbama z luknjo v strehi dobijo svoj clanek za super zilave mame? Dont think so.

Me zanima iz kake druzine izhaja tale Mojca,da ima pri 18 osebnega trenerja da jo trenira samo za takle ringlspil.
clutch00
# 09.09.2018 ob 19:43
Bivši uporabnik
# 09.09.2018 ob 19:53
Ko bi vsaj šla v enem dnevu iz doline na vrh in nazaj v dolino, pa potem še potop, bi še bil na www.rtvslo.si omembe vreden dosežek, tako pa samo dosežek malo boljšega potapljača in nič več.
sosman
# 09.09.2018 ob 18:53
att.horing
blizzard76
# 10.09.2018 ob 08:26
men se zdi, da je najnižja točka Slovenije naš pralament :)
molodec
# 10.09.2018 ob 07:11
še ena oseba z visoko stopnjo potrebe, da se doakže
pinko_palinko
# 09.09.2018 ob 23:02
Približno v njenih letih smo šli zjutraj iz Kopra z avtom do Vrat po Tominškovi do Kredarice, na vrh in dol, zvečer smo bili že nazaj v Kopru. In se ni nobenemu zdelo to kaj posebnega.
Res pa je potop na "na dah" na skoraj 40m lep dosežek. Ostalo je "nategnjena zgodba".
kaltewasser
# 09.09.2018 ob 19:15
Mojca si je/bo pred solo nabrala nekaj vec brezveznih vseckov.
Kondicija pri 18 najbrz ni bila problem. Voznja do obale tudi ne.
Ce ji pase, prav.
army2500
# 09.09.2018 ob 19:51
torej vsi vi trdite da ste se sposobni na dah potopit do -40m? pa mi v sloveniji mamo same vrhunske potaplače na dah, bravo!
lingam
# 09.09.2018 ob 22:17
Čestitke za podvig, ampak ta gonja za rekordi in iskanje pozornosti se mi pa vseeno ne zdi v redu.
In tega je prav v Sloveniji zelo veliko, pomanjkanje samozavesti?
Ahlinka
# 09.09.2018 ob 20:54
Super, da se mladini še da kaj početi v naravi. Na Triglav s Kredarice bi sama morda še zmogla, pod vodo nikakor ne. Bravo, Mojca!
aaa
# 10.09.2018 ob 11:28

korotan

ljudje, ki tole negativno komentirajo, nikoli ne bodo razumeli, da je v posameznikih nekaj, kar jih vleče naprej, v ekstreme, in da povečini to ni povezano s samopromocijo in dokazovanjem pred množico

Bi rad povedal, da so jo novinarji čisto slučajno zalotili pri dejanju?
viker
# 10.09.2018 ob 07:06
Samopromocija in nič drugega. Za nekoga, ki trenira potapljanje na vdih, ni to kakšen poseben dosežek. Ni Triglavu je pa letno 50.000 ljudi. Veliko jih opravi ta 'podvig' iz doline v dolino v enem kosu.
stadion
# 09.09.2018 ob 19:48
Ce je tko nizkq gladina bi pa lahk park otokov zgradil
microhub100
# 09.09.2018 ob 18:49
Bravo.
aaa
# 10.09.2018 ob 12:30
Jaz sem pa v enem dnevu prismučal z bistveno višjega Molltala, zvečer sem pa še soseda v badmintonu naružil. Mislim, da sem prvi v Sloveniji, ki mu je uspel tak podvig.
army2500
# 09.09.2018 ob 19:13
Wau - na dah!!!! Bravo!
Tisti ki pa tukaj gor pišejo nebuloze proti takim podvigom, pa nimajo pojma kaj nekaj takega pomeni, bi vas rad videl kako se vstanete s kavča spred TVja s sopihanjem in puhanjem....
Podirate rekorde v številu neumnih komentarjev.
Zaph00d
# 10.09.2018 ob 06:36
Bravo, ampak tale podvig še zdaleč ni edini podoben:
ovenija/v-slabem-dnevu-z-morskega-dna-na-vrh-triglava
Bobr
# 09.09.2018 ob 23:02
Kje sploh pise da gre za kak rekord? Gre pac za projekt katega v Sloveniji se ni nihce izvedel...za tak projekt ponavadi potrebujes sponzorje, zato tudi medijska pizornost. Konec koncev ga verjetno 95% slovencev ne zmore, ceprav iz kavca smo strokovnjaki za svega in svasta.
todo ninjo
# 09.09.2018 ob 22:47
Slovenci svetovni rekorderji po številu norcev .
Skippy
# 09.09.2018 ob 20:50

V Sloveniji so vsi vse - strokovnjaki za finance, trgovinske sporazume, vojne, jedrsko fiziko, biokemijo itd.
bende
# 11.09.2018 ob 09:37
V enem dnevu dva triglava, pa v soboto je bila na kredarci:)
Se pravi jaz lahko osvojim najvišjo Slovensko goro v dobre pol ure , kar je absolutni rekord za osvojitev Triglava:)
VanDame
# 10.09.2018 ob 19:18
Vse kar je tukaj impresivnega je potapljanje na dih. Iz Kredarice na Triglav pač ne, vsaj zame.
Vrhovni
# 10.09.2018 ob 09:14
Alenka Artnik je vredna vsega spoštovanja, a ni več svetovna rekorderka.
iluvatar
# 10.09.2018 ob 06:21
Bravo, mala.
fah-q
# 10.09.2018 ob 00:13

sicer je to ne ravno pameten šport (obstaja izjemno visoka verjetnost poškodbe možgan, marsikdo tudi ne preživi) ampak kaj ko bi o tej alenki napisali kdaj kaj več? o športnikih ki so DAAAAAAAAAAAAAALEČ od rekorderjev in medalj vemo precej več...
Funai
# 09.09.2018 ob 20:48
Da se ji da tkole samoproverat.
Henrik
# 12.09.2018 ob 14:33
Ah, otrok, projekt podjetnih staršev.
x67
# 11.09.2018 ob 08:23
dragi rtv. sirite neresnico. to ni najnizja tocka v sloveniji!!!
Kolupaila
# 11.09.2018 ob 07:14
V Sloveniji, deželi ekstremov imamo dve skrajnosti, tisti ki se pretirano ukvarjajo s športom in adrenalinskimi akrobacijami (kolesarjenje, tek, pohodništvo, plezanje itd.) in tistimi, ki se ne. Zato imamo tako veliko dopingiranih amaterjev, kar je absurd ljudje samo tekmujejo in se dokazujejo pred drugim. Manjka pa nam zmernosti in zdrave pameti, in razuma.
kolicek
# 11.09.2018 ob 06:59
Edina slika iz vrha Triglava je na njeni FB strani ob Aljaževem stolpu, ki so ga odstranili 7. septembra, ona se je pa slikala z njim 9. septembra.
Kot drugo, je njen osebni rekord -61m, zdaj se je potopila -38m. To zanjo ni nikakršen podvig, niti za slovenske razmere ne, ko pa je slovenski rekord -105m.
Kot tretje... štartati iz Kredarice na vrh si štet slabo urico hoje kot podvig je višek luzerstva za športnika. Jaz sem že večkrat stal v istem dnevu na vrhu Triglava, popoldne sem se pa kopal v slovenskem morju. Poznam take, ki so zjutraj štartali iz Zadnjice na Triglav, kosilo pa jedli v Novi Gorici. Vmes pa stali na vrhu Triglava, spustili do Planike, nazaj proti Doliču in nazaj v dolino. So pa gorski tekači rekreativci poznih srednjih let, brez izjemnih športnih dosežkov.
RTV bi pa lahko filtriralo take novice, že če primerjajo podvig gorske tekačice ki je celo planinsko tranzverzalo pretekla v 8. dneh. (več kot 600km) čez Pohorje, Kamniško-savinjske alpe, Kravanje, Julijce in vse do slovenskega morja. Ta gospodična še Pohorja ne bi prečila.
pepieinschlag
# 10.09.2018 ob 06:32

Tudi sam sem najprej pomislil na rudnik.
Bil sem v velenjskem rudniku (udarniško oddelal en šiht), odkop se je imenoval, če se prav spominjuma Pesje, domačini (rudarji) pa so nam govorili celo o 300m pod površino. Ne vem, na kateri nadmorski višini leži Velenje.
Na Triglavu pa, nisem štel natančno, nekaj manj kot dvajsetkrat. Ker sem se ga zaradi »ferkerja« izogibal, kakor se je le dalo.

Drugače pa Mojci vse čestitke.
18 let mlada in tak športni ter tudi malo avanturistični duh.
Za razliko od veliko njenih vrtsnikov, ki ne dvignejo glave od zaslona svojih iPhonov.

Kapo dol.
ishgilliath
# 09.09.2018 ob 19:54
clutch00
Seveda, seveda, vsak je sposoben opraviti potop na dah 38 m globoko, kakopak. Samo ne da se jim to je problem, oziroma so preveč zaposleni s jamranjem po forumih... Ma kje se najdete taki primerki?
dharma
# 10.09.2018 ob 21:25
VanDame
Tudi to ne, ker je njen osebni rekord skoraj še enkrat večji.
Mancica
# 10.09.2018 ob 15:08
"vsak, k je vsaj v spodobni kondiciji naredi kej takega, gre se samo zato, a imas cas take bedarije pocet in iskat pozornost na vse mozne nacine. Obstajajo velik tezji podvigi kot pa tole, se posebej ce startas iz kredarice, res komicno vse skupej, sam da se snezne kepice pocutijo posebne..."

Kakšni kretenski komentarji osebkov, ki ne priplavajo niti 10 metrov od obale, pa še to na kaki blazini.

10 m zmore kar nekaj ljudi, pri tej globini pa moraš vseeno zdržati pod vodo najmanj minuto in poznati osnove potapljanja. Ni mačji kašelj in lahko ti že tukaj zašteka.
Dodatnih 28 metrov, kjer se tlak eksponentno viša ni kar tako. In še to za napoučene - neizkušena 18 letnica je v veliko večji nevarnosti kot izkušena 68 letnica.

Nesramni, luzerski komentarji res.
gre888
# 10.09.2018 ob 12:18
Čemu mi dajemo pozornost. Me je pa zanimalo kaj je najnižja točka Slovenije. Ampak ali je Splezala na stolp, da je bila na najvišji točki in mogoče bi lahko v vodi skopala jamo in bi šla še nižje. Kdo bo šel sedaj presegat ta neverjeten rekord ? Z lopato v morje. Evo ideje za organizacijo dogodka na morju za naslednje poletje.
vitvol
# 09.09.2018 ob 23:17
Uspelo ji je nekaj nadpovprecnega in simbolnega, saj je v enem dnevu osvojila 2 Triglava. Bravo in cestitke, Mojca.
pjandura
# 12.09.2018 ob 20:05
To lahko naredi vsak, ki se zna potopiti 38m na dah... ampak ok, to je zdaj nek mega dosežek, vreden članka na RTV...
Semin
# 10.09.2018 ob 16:19
tale rtvslo s temi bizarnimi podvigi konkurira sit...
medic
# 10.09.2018 ob 13:55
Skratka, kavčarji boste določili, če je podvig vreden debate ali ne. Punca je stara 18 let in je očitno doslej naredila dosti več, kot marsikateri tukaj, ki je 1x ali 2x starejši.
Čestitke za uresničitev cilja.
korotan
# 10.09.2018 ob 08:18

kaj pa ta 18letna deklina ve o tem?
svaka ji čast
HOR
# 10.09.2018 ob 02:14
Večina kritikov tega podviga tudi kdaj zadržuje dih vendar pretežno najdlje kadar krepko izloča pline iz črevesja...