Ture avanture
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 5.0 od 5 glasov Ocenite to novico!
Indija, vlak
Vsak dan na indijske vlake sede 23 milijonov ljudi. Foto: Reuters
Indija, vlak
Vlak v Indiji ostaja največkrat uporabljeno prevozno sredstvo. Foto: Reuters

Dodaj v

Zastarelim indijskim vlakom bo odklenkalo

Vlaki indijskih železnic dnevno prepeljejo 23 milijonov potnikov
23. julij 2017 ob 10:20
New Delhi - MMC RTV SLO, STA

Indijski premier Narendra Modi je ob prevzemu oblasti leta 2014 obljubil, da bodo železnice pod njegovim mandatom deležne prenove. Kot kaže, bo svojo obljubo držal, saj bodo začeli s posodobitvijo zastarelega voznega parka železnic.

Za takšno potezo so se v Indiji odločili zaradi ogromne onesnaženosti. V želji, da bi zmanjšali ogljični odtis, bodo na strehe vlakov začeli nameščati sončne panele. Ti bodo namesto dizelskega goriva zagotavljali osvetljavo in delovanje oglasnih panojev v vlakih.

Prvi vlak, na katerega so namestili sončne panele, že vozi po tirih okoli New Delhija. Ko si s soncem ne bodo mogli pomagati, bodo osvetljavo zagotavljale baterije, ki jih bodo na soncu polnili čez dan. Samo v skrajni sili, če zatajijo še te, bodo uporabili dizelsko gorivo, so pojasnili na železnicah.

V Indiji pričakujejo, da bodo na račun vsakega vlaka, ki bo deležen tovrstne preobrazbe, prihranili 21.000 litrov dizelskega goriva letno. Gre za ukrep, s katerim želi država zmanjšati odvisnost od fosilnih goriv in zmanjšati proizvodnjo ogljikovih emisij.

Eden največjih železniških sistemov na svetu
Železniški promet je v Indiji, ko je bila ta še njena kolonija, vzpostavila Velika Britanija. Gre za enega največjih železniških sistemov na svetu, vlak pa je še vedno največkrat uporabljeno prevozno sredstvo, ki ga za premagovanje daljših razdalj uporabljajo Indijci.

Vozni park je sicer zastarel, saj so leta zanemarjanja železnic in populistične politike subvencioniranja vozovnic terjala svoj davek.

Sa. J.
Prijavi napako
Komentarji
gerza
# 23.07.2017 ob 15:20
Ne vem kaj se nekateri tu pritožujete, vsaj korak v pravo smer je.
tomazmb
# 23.07.2017 ob 11:45
Železnice so osnova industrijskega razvoja države. Profitirajo pa vsi: izdelovalci vlakov, tirov, potniki, industrija,... Še vedno je statistično železnica najbolj varen način prevoza in hitrejša in bolj ekonomična od letalskega (vsaj na Japonskem).

Lp!
Micesar
# 23.07.2017 ob 10:42
Podobno kot pri nas! Po pol Slovenije se vozijo pol stoletja stare kompozicije na diesel.
seven7
# 23.07.2017 ob 12:52
Na sej dosti prog že imajo elektrificiranih. Na jugu Indije kjer sem se vozil so vlaki hitrejši in bolj točni od slovenskih.
Optimist99
# 23.07.2017 ob 11:38
Nekaj morajo pustit za boolywoood. Soncni paneli in bolivud?
Heldarion
# 24.07.2017 ob 17:35
@ajerestakohudo

Jst jih na prvi slikim vidm 6 :)
rokovnjac
# 23.07.2017 ob 16:32
Kaplja v morje

Omejiti bodi morali skokovito rast (da ne rečem razplod) prebivalstva, vse ostalo je le odmev tega fundamentalnega problema indije.
a-rod
# 23.07.2017 ob 11:59
Pomoje smo mi se sto let za indijo glede zeleznic, ki vemo da je gnezo politicnih povzpetnikov...bi blo treba odprodt
hepimen
# 24.07.2017 ob 11:10
Zastarelim indijskim vlakom bo odklenkalo

V želji, da bi zmanjšali ogljični odtis, bodo na strehe vlakov začeli nameščati sončne panele.

Kaj zdaj, a bo zastarelim vlakom odklenkalo in jih bodo zamenjali z novimi vlaki s solarnimi paneli ali bodo na zastarele vlake nameščali solarne panele?

Izčrpen članek.
totijosipborz
# 24.07.2017 ob 08:58
Mogoče bi pa mi lahko odkupili kakšno mašino. V primerjavi s tem kar vozi dnes po slovenskih tirih, bi bil to korak naprej. :)
Do Brasil
# 23.07.2017 ob 12:41
21000 litrov je okoli 19 ton dizla! 22 ton kerozina (bel dizel) porabi letalo na poti iz Frankfurta v NY za 200 potnikov.
Gepard007
# 24.07.2017 ob 18:19
Celo v Indiji politiki držijo obljube kar se pri nas ne more zgodit...
LordByron
# 24.07.2017 ob 14:28
da bodo na račun vsakega vlaka, ki bo deležen tovrstne preobrazbe, prihranili 21.000 litrov dizelskega goriva letno.

Za pismene piše..
inferno666
# 24.07.2017 ob 12:36
A se samo meni zdi 21 tisoč litrov / leto nekam malo :). Predvsem glede na količino goriva, ki ga porabi samo ena lokomotiva v enem letu.
fritaja
# 24.07.2017 ob 10:54
V želji, da bi zmanjšali ogljični odtis, bodo na strehe vlakov začeli nameščati sončne panele. Ti bodo namesto dizelskega goriva zagotavljali osvetljavo in delovanje oglasnih panojev v vlakih.

Pa saj bodo potniki na strehi polomili vse te panele. Tudi če ne, ne bo kaj dosti elektrike od panela, na katerem sedi potnik (razen če ni steklarjev sin).
Untamle
# 24.07.2017 ob 07:04
A so starejši od naših?
ajerestakohudo
# 23.07.2017 ob 22:05
A se v Indiji samo moški vozijo z vlaki...na hitro samo dve ženski vidim na sliki.
JohnSmith
# 23.07.2017 ob 12:06
Ja, to bo pa res pomembno zmanjšalo ogljični odtis in onesnaženost, če bodo žarnice in oglasne panoje priklopili na sončne panele in s tem z vsakim vlakom prihranili celih 21.000 litrov nafte na leto, kar je približno toliko, kot porabi nafte povprečen indijski tovornjak v pol leta.
Kazalo