Ture avanture
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.4 od 31 glasov Ocenite to novico!
Vlak
Z vlakom med Ljubljano in Trstom ni bilo mogoče potovati zadnjih sedem let. Foto: Reuters
VIDEO
Iz Ljubljane v Trst z vlakom

Dodaj v

Znova z vlakom iz Ljubljane do Trsta oziroma Vidma; in to dvakrat dnevno

Vozili bodo vlaki Furlanije - Julijske krajine
9. september 2018 ob 08:03
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Po letu 2011 bo iz Ljubljane v Trst ali v nasprotni smeri znova mogoče priti po železniških tirih. Vlak bo iz Ljubljane proti Italiji vozil dvakrat na dan, vožnja pa bo predvidoma trajala dobri dve uri in pol.

Prvim potnikom se bosta danes pridružila tudi evropska komisarka za promet Violeta Bulc in odhajajoči infrastrukturni minister Peter Gašperšič.

Vzpostavitev železniške povezave je plod prizadevanj in skupnega interesa Slovenije, dežele Furlanije - Julijske krajine ter Slovenskih železnic in italijanskega državnega prevoznika Trenitalie.

Na Slovenskih železnicah so pojasnili, da bodo na progi vozile elektromotorne garniture, sicer v lasti dežele Furlanije - Julijske krajine. Vsak dan sta na voljo dve neposredni povezavi, ena do Trsta in druga še naprej, do tržaškega letališča ter do Vidma in obratno.

Vozni red je sicer organiziran tako, da bodo lahko potniki iz Trsta pot nadaljevali z regionalnimi vlaki, in sicer do letališča Ronki, Vidma, Pordenona, Trevisa in Trbiža v smeri Beljaka.

Na železniški postaji Trst jih bosta na simboličnem uradnem odprtju pozdravila predsednik Avtonomne dežele Furlanije - Julijske krajine Massimiliano Fedriga in odbornik za prevoze in infrastrukture dežele Furlanije - Julijske krajine Graziano Pizzimenti.

A. P. J.
Prijavi napako
Komentarji
zapravico
# 09.09.2018 ob 08:38
Dve uri in pol, za 21 stoletje fantastična brzina lol
Matej*.*
# 09.09.2018 ob 08:42
Manjka podatek koliko casa bi potnik potreboval iz Lj do Trsta. Trenutno z avtom za dobrih 100km 1h 10min, strosek cca 10eu.

Vlak?
RibičIČ
# 09.09.2018 ob 11:17
Cena je ugodna, čas potovanja pa nesprejemljivo dolg. In to pretežno zato, ker se mora iz meni popolnoma nejasnega razloga vlak ustavljati za vsakim drevesom. Veliko bo še dela na železnicah, če hočejo vlak ponovno približati ljudem in ga narediti uporabnega.
Matej*.*
# 09.09.2018 ob 08:43
Se opravicujem - spregledal v naslovu podatek za cas. Ostajam pri avtu, cena me se vedno zanima.
Mikita
# 09.09.2018 ob 10:24
Ljubljana-Trst je relativno kratka razdalja, po avtocesti, ampak samo teoretično, ker praktično so zastoji že takoj na začetku avtoceste.
RJSlo
# 09.09.2018 ob 12:29
No ja. Mlada dama na sliki je pa vztrajna. Od zadnjič čaka na vlak za Lublano. :)))
Franc 1952
# 09.09.2018 ob 12:51
No ja, včasih si se lahko pripeljal s Simplonom od Ljubljane do Pariza ali Istambula, sedaj naj bomo pa vsaj Trsta veseli? Res je napredek počasen, ampak pri nas je zelo počasen!:)
Enborcan
# 09.09.2018 ob 08:55
5 odhodov Flixbusa z avtobusne v Ljubljani direktno za Trst danes. Trajanje potovanja 1h35. Cena 18 €.

Jutri 9 odhodov. Najnižja cena 9 €.
Mefisto
# 09.09.2018 ob 08:48
8 EUR je do Trsta
alflim
# 09.09.2018 ob 20:59
Lepo bi bilo, če bi avtor(ica) članka napisal(a), kdaj vozijo pti vlaki (vozni red) in koliko stanejo. To me zanima kot potencialnega potbnnika, prav nič pa me ne zanima kateri politik se je petelinil na otvoritvi.
presenečen
# 09.09.2018 ob 16:18
Odlična novica, Trst je prelep..
watwat
# 09.09.2018 ob 13:35
Sanjajte vi, da pridete iz centra Lj v Trst v 1uri in 10 min pa še to za 10eur. Naivno. Traja vsaj uro in pol. Ko pa govorite o ceni pa pozabljate, da morate v primeru avta plačati parkirnine v parking hišah, ki niso ravno poceni.

Se strinjam, dve uri in pol je še vedno predolga, vendar v primeru, da grem na letališče in me vlak brez kakršnih koli dodatnih obveznosti dostavi pred vhod to pozdravljam. Raje kot goopti, ki te cenovno izžame so onemoglosti.

Flixbus pa res ni slaba opcija, ampak je vožnja z vlakom veliko prijetnejša (seveda če imamo čas)
kralj matjaž
# 09.09.2018 ob 20:02
Bravo uspelo jim je doseč leto 1857
P1X3L
# 09.09.2018 ob 15:01
stanje naših železnic je po moje nekaj najslabšega v tej državi
Sandopes
# 09.09.2018 ob 12:15
Imamo zeleznice iz 19 stoletja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Proton10
# 09.09.2018 ob 21:48
Dejansko bi morala tale povezava najbolj skrbeti Fraport in Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana. Za 11,6 € se pripelješ iz Ljubljane, direktno na Tržaško letališče. So Italijani zrihtali zelo lep dostop direktno do letališča po pokritem nadhodu. Iz Tržaškega letališča pa potem za 20-30 € vozi Ryanair na kar nekaj destinacij, tu je potem, še kar nekaj uporabnih povezav Alitalie s še bistveno več destinacijami....

Skratka hočem povedat da za 11,6 € ne prideš iz Ljubljane do Brnika. Se mi dozdeva da bodo že v bližnji prihodnosti uvedli še ene dve dnevne železniške povezave do Tržaškega letališča, glavno letališče Slovencev pa nebo več Brnik ampak Ronke.

Na Brniku se pa še kar hecajo. V novem zazidalnem načrtu ni železnice niti omenjene. Pred Brniškim potniškim terminalom rastejo stavbe kot gobe po dežju, brez da bi kdo vsaj za trenutek pomislil, da bi tam prihranili prostor, namenjen takemu nadhodu do morebitne železnice, kot ga imajo v Trstu, sploh če bo železniška navezava na Kamniško progo (kar je edino logično) in bo letališče obšla po severni strani.
Proton10
# 09.09.2018 ob 12:32
Če bi se enkrat zgradil drugi tir do Kopra in bi potem naredili še kratek odcep od Kopra do Trsta (to je 4 km do železnice v Miljah od tam pa nato že obstaja tunel do Tržaške centralne postaje) sem prepričan da bi vlak lahko konkuriral tudi avtocesti, pa tudi rdeča puščica (vlak na zgornji sliki, kot ga imenjujejo Italijani) bi imela kar nekaj več možnosti da celo prispe do Ljubljane pa čeprav bi se od Divače naprej vozil po kolovozu... Je pa res da morajo naši politiki najprej spoznati da smo v 21. stoletju kjer je vse povezano in Tržaško in Koprsko pristanišče na trgu ladijskih povezav do Kitajske nastopata skupaj proti Severnomorskim Evropskim pristaniščem, ne pa vsak za sebe (to je razlog da se nekateri tako krčevito upirajo tej 4 km povezavi med Korpom in Trstom).

Sicer je pa napredek počasen. Potem ko sedaj 7 let sploh ni bilo železniške povezave z Italijo so jo sedaj končno vzpostavili nazaj. Še vedno pa ni povezave do Benetk, ki je bila do leta 2011. Torej še vedno nismo tam kjer smo nekoč bili. Na postajo Benetke Sveta Lucija (torej direktno na otok) je vozil ponos SŽja, vlak Pendolino, ki je bil praviloma skorajda vedno razprodan na tej relaciji...
Proton10
# 09.09.2018 ob 13:03
1.1.2019 (efektivno pa z novim Decembrskim voznim redom v letu 2019) stopi v veljavo EU direktiva, ki napoveduje, da posamezni nacionalni operaterji železnic ne smejo več omejevati vstopa konkurenčnih ponudnikov potniškega prevoza na tirih v posameznih držav članicah.

V Slo. bi tuji opraterji verjetno najprej naskočili potniško železniško povezavo med Ljubljano in Trstom (če smo čisto pošteni so tudi jo, saj vozi Italijanski prevoznik), zato so tako pohiteli, prej pa se,7 let ni premaknilo nič. Verjetno vbi tudi sedaj SŽ čakal vsaj na nove vlake da bi sami vozili do Trsta pa jih je čas prehitzel. Upam da se kaj kmalu premakne tudi na drugih zanimivih povezavah, npr. do Benetk in še naprej, lahko tudi do Pariza, če ne drugače s konkurenco.
patriot ena
# 10.09.2018 ob 12:32
NoriGoban
Brezplacnih parkingov je itak veliko.
bil bi ti zelo zahvalen,če mi poveš za ene tri,štiri brezplačne parkinge v centru,tam okrog glavne bolnice,ker jaz poznam samo plačljive parkinge in garažne hiše...
wpnc
# 09.09.2018 ob 14:00
Veliki pomp pri vzpostavi linije...čez pol leta pa jo bodo potiho ukinili
sparky
# 09.09.2018 ob 17:29
sramota!!!!!
Dve uri in pol.
Nezaslisano.
Etap
# 09.09.2018 ob 17:24
Zavajajoca slika.
Proton10
# 09.09.2018 ob 14:04
Luksuz vlaka naj bi bil predvsem to, da je točen (seveda je to v Slo. spet poglavje zase). Je pa res da sem že velikokrat potoval z Flixbusom in vem kako je ko se na avtocesti vse zabije zaradi prometne nesreče. Praktično ti že sam kalkulator prevoza na Flixbusovi spletni strani pri prestopanju avtomatsko vračuna 2 uri časa za prestop glede na izkušnje iz preteklosti. Skratka če se pri Flixbusu prestopa je treba računat da ima lahko vsaj dve uri zamude zaradi razmer na cesti, kar pa je bistveno več kot pri vlaku, tudi na Slo. železniškem omrežju.

Pri avtobusih na daljših vožnjah mora šofer tudi redno počivati, potniki pa hodit na WC... Pri vlaku taki nadležni čik pavza postanki odpadejo. Po vlaku se pač sprehodiš gor in pretegneš noge, WC je tudi gor, običajno tudi jedilni in spalni vagon...
nekdodalec
# 10.09.2018 ob 20:32
Ce so v kotlu malo mocnejse zakurili je clovek iz Ljubljane do Trsta pred natanko 161 leti prisel skoraj enako hitro iz Ljubljane do Trsta kot sedaj. Napredek da te kap.
SpicyWeiner
# 10.09.2018 ob 11:28
Iz trsta danes ne leti več veliko družb... Kakšne 5 let nazaj so imeli še veliko povezav, danes je pa vse skupaj bolj bogo.
semaino
# 10.09.2018 ob 10:29
Ko je Jansa padel 2008 je bil dogovorjen vstop nemskih zeleznic in Schenkerja v Interevropo in slovenske zeleznice.

Za manjsinski delez bi obnovili naso infrastrukturo. Ob avtocesti bi peljal hitri vlak od Prekmurja do Primorske, drugi tri bi ze bil zgrajen in Luka 3x bolj cvetela kot danes in gazd ne bi bilo vec.

Iz Ljubljane do Maribora bi potrebovali 45 min, letalisce Maribor bi bilo kot logisticen center z EU sredstvi obnovljeno pred Zagrebom in bi Kitajci ze lahko dostavljali blago, ne pa da zdaj ne vedo kako se lotiti zaradi POcivalska.

Toliksna je cena Slovenije, ker vi ljudje jokcate in govorite "samo, da ni JJ".

Ja, pa se otok bi imela Slovenija, tistega za katerega zdaj lobira Zemljaric, bi ga zgradila drzava z materialom oz izkopom tunelov za drugi tir.
igorto
# 10.09.2018 ob 08:42
Sam, da smo z Zagrebom in Beogradom povezavi vsak dan povezani vsaj 10-x !
mangrooooo
# 09.09.2018 ob 14:57
Kateri mazohist se bo vozil do Trsta 3 ure z vlakom?
Sandopes
# 09.09.2018 ob 13:57
WatWAt@ LJ Vic - Ts center (Trg Oberdan) 2 krat na teden. Skozi Fernetice,Opcine in dol direkt po ulici Commerciale. Ce ni zastojev na AC rabim 50 minut.In to po poredpisih. 130 km/h. Poraba okoli 6%.To je manjk kot 10 Evorv. Brezplacnih parkingov je itak veliko.
SpicyWeiner
# 11.09.2018 ob 12:03
Progo med Dunajem in Trstom je leta 1857 odprl cesar Franc Jožef I. Iz voznega reda, ki so nam ga pred časom poslali iz Železničarskega muzeja, je razvidno, da je vlak iz Dunaja peljal ob 6.10 zjutraj, na Trst pa je prispel zvečer ob 10.35 minut. Za vožnjo je potreboval 16 ur in 25 minut.

V Ljubljano je vlak iz Dunaja prispel ob 5.51 popoldan. To pomeni, da je iz Ljubljane do Trsta vozil nekaj več kot štiri ure in 44 minut, zdaj vozi 2 uri 42 minut.


Torej se je čas potovanja v 161 letih skrajšal za dve uri. :)

vir: Finance.si

Torej v
hizli tren
# 11.09.2018 ob 06:18
spet ta novica brez konkretnih podatkov o odhodih
Zhizz
# 09.09.2018 ob 22:54
Slovenija je na področju javnega prevoza še v osrčju Balkana. Katastrofa. Brez besed. Da podam moje ugotovitve:
1. Kako priti do letališč pri Benetkah in Trevisu ? Jaz 1x mesečno letim v Manchester. Hja, zgolj v obliki ekskurzije z Goopti. Ti pa furajo kot da bi krompir fural. Zakaj vsepovsod železnice delujejo, da o futurstični a seveda ravni nizozemski ne govorim. Zakaj se hvalite s Trstom saj skoraj noben nizkocenovc več ne leti iz Ronkija.
2. Zakaj je avtobusna v LJ slabša od tiste v npr. Žalcu ?
3. Zakaj furata dva avtobusa iz Trsta do LJ od katerih en porabi skoraj 3 ure , ker gre mimo vsake jabke ?
solovinko
# 09.09.2018 ob 18:53
Važno da so se nasi kravatarji zjutraj peljali v Trst...ker so jih italijani postregli v Trstu.....to je najbolj pomembno....
Sandopes
# 09.09.2018 ob 14:09
Koli ko pa stane na primer spalni vagon iz Lj do Mb?
slo.venec
# 13.09.2018 ob 23:13
Vožnja bo trajala 2 uri in pol. Enako dolgo se pelje od Ljubljane do Metlike. Naši vlaki so stari 50 let, kockaste oblike, ustavi se na vsakih 1000 metrov, v vsaki štali. Zaradi enega tira nekje na sredini vlak čaka okoli 10 minut, da pride vlak iz druge strani. Za denar, ki bo šel za 2. tir - vsi vemo kje (tudi nova vlada bo nadaljevala to, ker bodo lastniki vladnih strank v svoj žep dobili večino denarja od te gradnje), bi se lahko naredil 2. tir po vseh železniških progah v Sloveniji.
zapravico
# 13.09.2018 ob 07:10
javascript:void(photos.show(0));

Ko bodo nabavili take vlake kot je na sliki,in ko bo prišel v Trst v 45 minutah,no pol pa bomo šli na kavico.
21.12.2012
# 11.09.2018 ob 12:27
Potovati z vlakom je super, če bi le bilo prijaznejše.
svetovnipopotnik
# 10.09.2018 ob 15:58
Opazil sem, da marsikateri komentator še nikoli ni bil na vlaku. Proga Trst - Ljubljana je glede praktičnosti popoln nesmisel in bo propadla, čim bodo pregledali številke. Menda jo sedaj plačuje vlada JK (vsaj delno). Šlo je za predvolilno kampanijo medtem pogorele Demokratske stranke in njene arogantne šefice Serracchiani. Do Ljubljana potujem zelo pogosto z vlakom. Idealna rešitev je odhod iz Sežane. Tam je ob postaji vedno dovolj parkirnega mesta. Odpadeta gorivo in parkiranje v prestolnici. Če vštejem vse to je cena (za upokojence) 5,39 smešno nizka in tudi glede časa sem na dobrem. Če imamo za center LJ Prešerca, terja hoja od P na zeležniški ali v Tivoliji tudi nekaj minut, ki jih prišparam. Lahko pa se izstopi v Tivoliju, kar je 10 minut do Prešerca.
In še divjim prehitevanjem, izsiljevanjem in drugim nevarnostim tajkunskih voznikov se človek izogne. Pričakovati nek AVE ali >haute vitesse< na taki progi je nerealno. Pa saj ni zanjo nobene osnove. Trajna in poceni rešitev bi bila avtobusna proga tržaškega mestnega prometa iz Trsta preko Opčin do Sežane in nato Lokev, Divače nazaj v Trst. Usklajna s prihodi in odhodi vlakov.
mrgoda
# 10.09.2018 ob 15:22
upam, da na odmevih Bobovnika našemijo v kimono in bo tale transportni presežek oznanil v severno-korejskem slogu
Trubadur
# 10.09.2018 ob 13:16
Kateri vlak vozi v Trst? Rdeči ali beli?
protimm.c
# 10.09.2018 ob 08:07
pred prvo sv. vojno je vlak iz graza do trsta rabil 7 ur, se upate raziskati koliko traja voznja danes?
hizli tren
# 11.09.2018 ob 06:19
s sabo vzemite še spalko, saj boste potovali cca 2 dni
severnik
# 10.09.2018 ob 07:37
Vzpostavitev železniške povezave je plod prizadevanj in skupnega interesa Slovenije, dežele Furlanije - Julijske krajine ter Slovenskih železnic in italijanskega državnega prevoznika Trenitalie.

Kdo pa je bil proti? Ker tole so morala biti pa huda prizadevanja in težka pogajanja. A so ustanovili kakšno komisijo ali agencijo?

Sicer pa 2h in pol do trsta, ne vem no..če ne greš poleti v trst, si v 50 min z avtom.
pepieinschlag
# 10.09.2018 ob 06:42
Če se bo kdaj kakšna italijanska kompozicija pojavila na ljubljanskem kolodvoru, nikoli ne bo več izgledala tako, kot na prvi fotografiji.
NoriGoban
# 09.09.2018 ob 18:04
"Ts center (Trg Oberdan) 2 krat na teden. Skozi Fernetice,Opcine in dol direkt po ulici Commerciale. Ce ni zastojev na AC rabim 50 minut.In to po poredpisih. 130 km/h. Poraba okoli 6%.To je manjk kot 10 Evorv. Brezplacnih parkingov je itak veliko."

To je samo dokaz da je avtomobilski prevoz prepoceni. Avtomobili tudi najbolj svinjajo okolje. Potreben bi bil ukrep ki se ga vlade otepajo ker bi jim zmanjsal priljubljenost. Bi bil pa nujen. To je podrazitev vinjete in zavarovanja. Niti ne bi rabilo priti do astronomskih podrazitev, 100% bi bilo dovolj. Da bi bil cestni promet malo manj konkurencen. Svinjake, ki vsak dan naredijo ogromno kilometrov in izkoriscajo nizko ceno vinjete bi bilo potrebno bolj obdavcit. Potem bi postal zelezniski promet naenkrat bolj privlacen. Vozi se z vlakom ali pa mastno placaj za avto.
Kazalo