Planinski izlet
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.1 od 34 glasov Ocenite to novico!
Hrvaški gorski reševalci imajo prav poseben status, Hrvati pa radi prebirajo njihove nemalokrat cinične objave. Foto: HGSS
Člani HGSS v akciji. Foto: HGSS

Dodaj v

Hrvaškim gorskim reševalcem "dovolj reševanja riti planincev v natikačih"

HGSS je velik kritik neopremljenih in nespametnih pohodnikov
31. julij 2018 ob 09:39
Zagreb - MMC RTV SLO

Hrvaški gorski reševalci (HGSS) so znani po tem, da se ne zadržujejo kaj dosti s kritikami na račun tistih, ki se nespametno ali nepripravljeni podajajo v gore.

Pred dnevi so tako iz kanjona Velike Paklenice reševali izgubljeno belgijsko družino s tremi mladoletnimi otroki. Našli so jih okoli 23. ure, dehidrirane, dezorientirane in izčrpane.

S seboj niso vzeli ne vode ne svetilke, kar so pripomnili tudi reševalci v sporočilu za javnost, da so družino rešili.

Na srečo se je za Belgijce hrvaška epopeja srečno končala, a vsi nimajo take sreče.

HGSS turiste in amaterske pohodnike redno opozarja, da planinarjenje ni "sprehod po parku" in da je treba za pohod v gore uporabljati pamet – in opremo, jasno.

Zlasti tega zadnjega dela mnogi očitno še vedno ne jemljejo resno.

Satirični komentar HGSS-a
Ker so pri HGSS-ju nemalokrat zelo neposredni pri svojih kritikah ležernih pohodnikov, so na hrvaški satirični strani Net.hr pred časom objavili fotomontažo table ob vhodu v narodni park Velebit z robatim "sporočilom HGSS-a".

"Cena vstopnice – 30 kun. Cena vstopnice, če vstopate v japonkah 7.030 kun," so zapisali ob fotomontaži lesene table s cenikom. Ob tem pa pripis: "HGSS-u je dovolj reševanja vaših riti iz brezen, ker ste za planinarjenje obuli natikače."

Šalo na stran, je pa HGSS lani zares objavila fotografijo rešenega turista z natikači na nogah.

"Ta tip je bil v bermudkah s temle na nogah, brez vode in telefona sredi ničesar. Naravna selekcija ponovno ni opravila svojega dela," so zapisali v angleščini s pripisom "#dragituristi #112 #preživelsemdopustnahrvaškem".

Junija so na svoji strani objavili prispevek "Biokovo in natikači NE!" s fotografijo nog v običajnih gumijastih natikačih in pripisom "Ta obutev že leta ni več trendi, v planinah že od nekdaj ni trendi. Če ne greste na poroko v kopalkah, zakaj bi šli na Biokovo v šlapah?".

Prejšnji teden pa so na svojih družbenih omrežjih objavili sporočilo objestnim voznikom: "Dragi naši, če je na avtocesti gneča, z dirkanjem po odstavnem pasu ne samo tvegate kazen in onemogočate prehod reševalnim vozilom, ampak tudi vsem sporočate svoj IQ."

K. S.
Prijavi napako
Komentarji
linus.si
# 31.07.2018 ob 09:45
Svaka čast! Prostovoljci tvegajo svoja življenja zaradi malomarnih turistov.
čak mal noris
# 31.07.2018 ob 09:52
Edino pravilno! Jaz bi jih še malo pustil čakati, tako, "vzgojno".
Nutri
# 31.07.2018 ob 10:01
Bravo za naše sosede :-)
montebuba
# 31.07.2018 ob 09:49
HGSS turiste in amaterske pohodnike redno opozarja, da planinarjenje ni "sprehod po parku" in da je treba za pohod v gore uporabljati pamet - in opremo, jasno. Zlasti tega zadnjega dela mnogi očitno še vedno ne jemljejo resno.

pa tudi prvega dela velikokrat ne uporabljajo nazalost
Le Courage
# 31.07.2018 ob 10:01
Dobra fora s tole tablo, ampak pomoje da večina ljudi, ki jih rešujejo po hribih, tako ali tako ne bo razumela kaj gor piše. Domačini itak vedo, da nimaš kaj se papučami iskat v hribih...
Borc984
# 31.07.2018 ob 10:05
Človek, ki gre v gore v japonkah je skrajno zabit ali pa zelo neodgovoren. Jaz bi jih pustil v gorah! Škoda časa in denarja za takšne paciente.
alah
# 31.07.2018 ob 10:26
Prejšnji teden sem bil v Paklenici. Zahtevnejši vzpon proti koči je bil nabit s plažnimi turisti, vsak drugi je imel neprimerno obutev. Problem je v tudi v tem, da Paklenico intenzivno reklamirajo širši turistični populaciji, za katero so primernejše lažje sprehajalne poti, čeprav gre za zahtevnejšo planinsko/plezalno destinacijo. Niso še povsem dodelali koncepta narodnih parkov, bi rekel...
Sussudio
# 31.07.2018 ob 10:34
alah
kaj ti pa bodo koncepti narodnih parkov če pa imaš naval turistov na morje.
Saj vendarle tudi pri nas vidimo primere zelo podobne hrvaškim. Ljudje ki se vozijo proti morju pa se v Sloveniji ustavijo v Bohinju, v Trenti... pa tam potem lazijo v natikačih gor po Komarči, iz Lepene proti Krnskem jezeru...
A bi morali zaradi takih ljudi odstraniti table turističnih atrakcij, ki niso primerne za v natikačih?
Največ kar lahko narediš je to, da na izhodišču napišeš da so japonke, natikači... prepovedani, pa da bodo reševanje zaradi njihove nespametnosti krili sami.
luky68
# 31.07.2018 ob 10:02
kere legende :))
RYAN
# 31.07.2018 ob 10:12
Dobra fora s tole tablo, ampak pomoje da večina ljudi, ki jih rešujejo po hribih, tako ali tako ne bo razumela kaj gor piše. Domačini itak vedo, da nimaš kaj se papučami iskat v hribih...

saj sem napisal da bi tabla morala biti še v angleščini pa sem bil zbrisan
bob
# 31.07.2018 ob 10:41
Vse malomarneže je potrebno oglobit. V planine je potrebno vzeti primerno opremo, pa tudi kakšno nezgodno zavarovanje bi bilo potrebno za nesrečne primere, kot recimo za smučanje v tujini.
HeXploris
# 31.07.2018 ob 12:05
@Balaš Junior
Ker ce se je nekdo odlocil da bi sel v gore in je izbral Hrvasko... ajme boze... je takoj jasno da rabi posebno pomoc, ne glede na obutev.
Posebno pomoč rabijo kvečemu ljudje, ki mislijo, da morajo vsi deliti njihove interese in preference.

Na vecino njihovih gora prides z renault clio.
Ne prideš.
miss_theory
# 31.07.2018 ob 11:11
K. S. zakaj komunikacijo HGSS označujete kot precej robato - bolj ali manj so povedali dejstva? V poplavi vsega zapisanega na internetu s "prosimo, da se primerno obujete" sploh ne bi bili zaznani oz. ne bi dosegli nobenega namena. Tako se pa vsak nasmeji in točno ve, za kaj gre. Enako s prehitevanjem na odstavnem pasu. Če s prijaznim opominjanem in kaznijo ne gre, bo pa šlo z zasmehovanjem - gre za staro navado prikljenjevanja na sramotilni steber v novi preobleki.
Kapitan Kljuka
# 31.07.2018 ob 11:13
Čist prov majo!
maher
# 31.07.2018 ob 11:21
Neverjetno, za kaj vse nas molzejo na vsakem koraku (Vzajemna, Logarska dolina, Bohinj, Planina Blato, slap Savica itditd ...) - da bi pa takim neodgovornim tepcem izstavili račun, to pa ne!!!??? Kdo to razume? Naj se zavarujejo ali pa mastno plačajo!
mums
# 31.07.2018 ob 11:12
Edino pravilno!
poharc
# 31.07.2018 ob 13:25
Tako na hrvaškem, kot v sloveniji bi morali takim turistom reševanje zaračunati v polni meri in dodati še kazen.
kislec
# 31.07.2018 ob 14:59
" Jaz bi nasploh prepovedal lazenje po hribih in gorah, vsem."

Jaz bi nasploh prepovedal vsem izhod iz stanovanja/hiše razen za v službo, k dohtarju in v trgovino.
Naj doma po TV gledajo morje, Bled in gobe - pa ne bo po cestah toliko zastojev in nesreč.
kislec
# 31.07.2018 ob 14:55
Kot pravi AM - tudi naši bi morali tako.
Najprej s šokantnimi opozorili "usred čela", potem pa s celotnim zaračunanjem stroškov, pa še z globo.
Če še ni predpisana, pa jo sklamfajmo - če me zaradi moje varnosti štrafajo, če v avtu nisem privezan (pa ne ogrožam nobenega drugega), potem lahko tudi takega zaradi neustrezne opremljenosti, zaradi katerega se morajo nevarnosti izpostavljati reševalci.
henodarling
# 31.07.2018 ob 13:50
Tokrat se povsem strinjam s Hrvati. Tudi pri nas bi morali poostriti te reči. ne pa da vsi plačujemo človeško bebavost...Da o srčnosti reševalcev ne govorim, ko tvegajo svoja življenja.
NoFuture
# 31.07.2018 ob 12:43
Ma kej ti bo Poljak vedu, on gre z natikači kamor češ.
oliva
# 31.07.2018 ob 10:21
V bistvu pravilno.
Jaz pa jih ne bi 'gor pustila' (al pa 'čakat'), bi jim pa izstavila račun.
Res je, da oni sami (Hrvati) to vedo, tako da tak napis bi imel smisel edino, če bi bila še 'internacionalna' (torej angleška) različica.
Drugače pa je bolje prej uredit (uvesti, da ko si je nekdo sam kriv [neprimerna oprema in zgoraj navedeno], on krije stroške reševanja), kot potem cinično sikat.

Pa za moj okus totalno pretiravajo s temi zastavami in vsem.
Domoljubje je zdravo in pravilno, nacionalizem in malikovanje pa ne. Vsaj meni.
miranpohar138
# 31.07.2018 ob 13:43
A jim ni nekaj dni nazaj v morju utonila neka tuja mamca, ker so v sosednjem lokalu karte špilali. Moj znanec, ki je gorski reševalec mi je rekel, da oni vsako reševanje jemljejo kot vajo in z vsakim reševanjem so tudi boljši. Nesreče se bodo vedno dogajale, pa naj bodo razlogi takšni ali drugačni. Predvsem se pa ljudi (turiste) najprej opozarja, ne pa zmerja. Balkanci pač!
serznoz
# 31.07.2018 ob 12:50
Bravo!! Zelo domiselno!! Ko so brezvestni turisti brezobzirni, si zaslužijo šokanten odgovor!! Tudi pri nas bi morali narediti nekaj, da se v gore ne sme brez ustrezne opreme.
HeXploris
# 31.07.2018 ob 12:15
@mihas, to je v teoriji fino, v praksi pa bi bili taki predpisi absurdni in neučinkoviti. Preveč je različnih poti, subjektivnih in objektivnih nevarnosti, odvisnih od razmer, da bi lahko to naredil. Ekstreme, kot so natikači na Triglav, bi seveda lahko. Kaj več pa težko, razen, če bi morali hoditi v praktično vsak hrib s čelado na glavi, 70 m štrika za varovanje in polnim 50 L rukzakom.
democenzus
# 31.07.2018 ob 10:55
HGSS turiste in amaterske pohodnike redno opozarja, da planinarjenje ni "sprehod po parku" in da je treba za pohod v gore uporabljati pamet - in opremo, jasno. Zlasti tega zadnjega dela mnogi očitno še vedno ne jemljejo resno.

pa tudi prvega dela velikokrat ne uporabljajo nazalost

zaradi prvega dela ne vedo za opremo
m00nch1ld
# 31.07.2018 ob 10:54
Naj še kdo pove po čem so včasih sloveli hrvaški smučarji.
Jon Sneg
# 31.07.2018 ob 12:55
Včasih so za planince s sandali pri nas sloveli Čehi, mislim da sedaj prednjačijo bolj kaki Belgijci,... A se ni zgodilo že pred leti pri nas, da so morali zgodaj pomladi reševati neko belgijsko skupino skavtov, ki so se odpravili v gore v samih kratkih hlačah?
mihas
# 31.07.2018 ob 12:03
Včasih so rekli:da gora ni nora, nor je tisti, ki gre gor. Za določene pač mora biti zaščitna oz. primerna oprema obvezna. Če je čelada, ki ščiti samo uporabnika, pas ravno tako, pa še kaj bi lahko naštel... obvezno, naj se tudi primerna planinska oprema opredeli, kot obvezna. kazen pa denarna, tako kot letne gume pozimi. za posredovanje pa tudi ekonomsko tarifo za reševanje... Na tujih smučiščih ne rešujejo več drugače, kot s helikopterjem in to tudi računajo...
AM
# 31.07.2018 ob 11:40
Bravo.

Bo naša gorska reševalna napravila kaj podobnega ?
miss_theory
# 31.07.2018 ob 11:15
K. S. - vidim, da ste članek konkretno popravili, očitno sem brala jutranjo verzijo - hvala, sedaj zgleda bolje in opazke o precej robati komunikaciji ni več, kar je ustreznejše.
barezi
# 31.07.2018 ob 19:13
Enako je naša GS o tem pisala že pred 20 leti, kako turisti hodijo v natikačih, supergah in celo v visokih petah v hribe.
bori
# 31.07.2018 ob 12:45
Gore ne morejo biti in ne smejo postati 'turistične destinacije.' Niso namenjene temu. pika.
Turisti pa naj gredo poleti z gondolo na smučišče da oplemenitijo svoj fejsbuk.. če že morajo nekam iti. In kremice in očalic ne pozabiti vzeti in smeti nazaj prinesti.
alah
# 31.07.2018 ob 11:11
kaj ti pa bodo koncepti narodnih parkov če pa imaš naval turistov na morje.

Hotel sem povedat, da Paklenico tržijo z vstopnino in so veseli vsakega, tudi natikačarjev, kar pomeni da služijo na račun gorskih reševalcev prostovoljcev... Reševalci bi morali biti ustrezno plačani iz naslova pobrane vstopnine, torej sistem ni optimalno zastavljen. V Sloveniji je nekoliko drugače, saj vstop v narodni park ni plačljiv...
lukace5
# 31.07.2018 ob 10:54
Ce ze pisejo v anglescini, bi se vsaj lahko potrudili in napisali pravilno. Tole je zelo polomljen in gramaticno nepravilen zapis. Sicer pa se strinjam s sentimentom)))
Ni_Nicka
# 31.07.2018 ob 10:36
Pa saj ti napisi so res samo za ekstremne! :D
bori
# 01.08.2018 ob 02:13
Quatebriga
Jaz bi nasploh prepovedal lazenje po hribih in gorah, vsem. Zaščitili bi naravo (vsako leto postanejo gore smetišče, pa vsi se izgovarjajo, češ jaz že nisem tak - ampak nekdo očitno je tak), pa še preprečili bi kup nesreč.

Bravo. Iz kupa nesreč bi naredil kup sreče. Kdo bi pomislil kaj takega, fenomenalna ideja
HeXploris
# 31.07.2018 ob 20:45
@kritik101
Če jim služba ali poslanstvo ni všeč, naj spakirajo in gredo reševat kaj drugega. Fikus v dnevni. Komentarjev o glupih turistih se lahko mirno vzdržijo.
Zdravniki tudi niso samo zato, da zdravijo, gasilci zato, da gasijo, in policaji zato, da lovijo prekrškarje. Vsi delajo tudi preventivno. Če tebe to moti, je pa tvoj problem, ne njihov.

Ljudi je treba vedno reševati zaradi neumnosti, pa naj bo kakšnakoli že. Od obutve, vremena, obleke, zdravstvenega stanja... Praktično nič ni presenečenje, vedno gre za neumnost ali rinjenje z glavo skozi zid.
Ni res.
johann
# 31.07.2018 ob 12:31
Ah, jaz imam boljšo zamisel za takšne: Prvo plačajte stroške reševanja, potem pa vas bomo rešili...
HeXploris
# 31.07.2018 ob 11:44
@AM, sej je zabavno, koristi od tega pa ni verjetno nobene. Tako da ni nič narobe, če GRS ne porablja časa za duhovičenje po twitterju in facebooku.
Zoro27
# 23.08.2018 ob 22:40
A nimamo GRS s podobnimi izkušnjami?
Na Triglav s pol litra vode in allstarkami, kratko majico in hlačami.
Nekaj dni nazaj so oskrbovali omrzline.
Ampak ja, sem pozabil, rtvslo očitno promovira Hrvaško.
čak mal noris
# 01.08.2018 ob 13:30
@kritik101

Kako si pa ti "moder"! Naj na tablo napišejo: "To so sicer res hribi, vendar da bi mi opravičili svoje "poslanstvo", hodite gor v natikačih, še bolje - v visokih petah.
Bademajstri pa naj ob bazenu napišejo: "Sicer je to res bazen, vendar plavajte v pelcih in v smokingih, saj je treba rešiti VSAKEGA, ki se utaplja.

In nato boš TI.....srečen, a ne!?
Altair
# 01.08.2018 ob 12:47
Koga pa naj rešujejo gorski reševalci iz gora, kot tiste ki so pri "odpravi" zajebal?
Tudi tistega, ki je povsem "pravilno" opremljen in v kondiciji pa ga je po naključju herc pošlatal sredi klanca, lahko gorski reševalci penijo, da preslabo telesno pripravljeni nimajo kaj iskat v gorah in da takih ne bodo reševal.
Gorska reševalna služba temelji na tem, da z gora vlači "nespametne planince". Rešitev je enostavna. Gorski reševalci postanejo profesionalci in potem profesionalno prenašajo bedarije planincev molče. Izračun tarife za to, koliko je nekdo sam kriv za svojo nesrečo pa pustijo prepustijo zavarovalnicam, ki te tarife znajo tako dobro zračunat, da ima oškodovanec (GRS) in zavarovalnica vedno profit.
sik
# 01.08.2018 ob 12:00
Najbolje bi bilo zaracunavat resevanje v teh primerih.Tudi pri nas.Kaj se to pravi v natikacih hodit v gore saprabolt.
Ko bi vsaj v kroksijih sli.
Quatebriga
# 01.08.2018 ob 08:55
Hja, gora ni nora.
bori
# 31.07.2018 ob 22:38
kritik101 # 31.07.2018 ob 20:38

In kritiki so, da kritizirajo.. druge, ne sebe.. non-stop.. in če jim 'delo' ni všeč, naj spakirajo.. drugi, seveda.. naporno delo je to..
miro789
# 31.07.2018 ob 14:46
Gore ne morejo biti in ne smejo postati 'turistične destinacije.' Niso namenjene temu. pika.
Mislim ds so se začetniki hoje v gore, Kugy in podobni, imenovali "turisti". Zame so tudi alpinisti vrste turistov, pač na drugem nivoju, in iščejo druga zadovoljstva.
Ampak kake bistvene razlike ni. Poglejte npr. to obleganj Everesta.
jurist
# 31.07.2018 ob 11:05
Rajši ne pomislim, kaj vse bi naši lahko zapisali, če pri tehle hrvaških hribčkih doživijo toliko dogodkov...
Quatebriga
# 31.07.2018 ob 14:48
Jaz bi nasploh prepovedal lazenje po hribih in gorah, vsem. Zaščitili bi naravo (vsako leto postanejo gore smetišče, pa vsi se izgovarjajo, češ jaz že nisem tak - ampak nekdo očitno je tak), pa še preprečili bi kup nesreč.
Fleaa
# 31.07.2018 ob 10:06
ti vsaj povedo kaj si mislijo v nasprotju z ostalimi hrvati ki si enako mislijo, samo se naučeno smeškajo in so prijazni dokler vas gledejo .....
Kazalo