Zaradi propada Maleva bi se lahko razblinili dopustniški načrti številnih potnikov, ki bi utegnili ostati tudi brez zneskov, vplačanih za vozovnice. Foto: EPA
Zaradi propada Maleva bi se lahko razblinili dopustniški načrti številnih potnikov, ki bi utegnili ostati tudi brez zneskov, vplačanih za vozovnice. Foto: EPA
Z Adrie Airways so sporočili, da vsem potnikom, ki že imajo letalsko vozovnico madžarskega prevoznika Malev, ponujajo posebno ceno na svojih rednih direktnih poletih. Ponudba velja za karte, ki so bile kupljene do 3. februarja 2012 in veljajo do vključno 29. februarja 2012. Foto: BoBo

Za pojasnilo situacije smo prosili Marjana Beltrama, direktorja potovalne agencije STA Ljubljana, pri kateri so pred kratkim prodajali letalske vozovnice Maleva po znižanih cenah, med drugim za poleta v Montreal in Toronto.

Izjava za javnost na spletni strani Maleva ni ravno spodbudna.
Zanimalo nas je, kaj propad madžarskega letalskega prevoznika pomeni za tiste, ki so kupili njihove vozovnice. Lahko pričakujejo povračilo vplačanega zneska za lete, če bo šla družba v stečaj, poletov pa ne bo? Žal ne, pravi Beltram, ki pa upa na bolj pozitiven razplet situacije.

Upanje ostaja
Uradnih podatkov o situaciji na STA Ljubljana sicer še nimajo, neuradno pa naj bi zaradi dogodka v Tel Avivu, ko so Malevu na letališču zasegli letalo, v družbi razglasili insolventnost, da bi preprečili zaseg letal in opreme. V prihodnjih dni naj bi za zdaj izvajali "reprotekcijo", torej potnike usmerjali na letala drugih družb, a so to nepreverjene informacije, opozarja Beltram.

Sogovornik spomni na podobno situacijo Swiss Aira pred desetletjem, ko so vse vozovnice, izdane na njihovih dokumentih, ostale brez vrednosti. To za potnike pomeni, da so plačali za nekaj, česar ne bodo nikoli dobili. To bi veljajo za vse lete, izdane na dokumentih Maleva; če bi bil let z Malevom, na primer, izdan pri Lufthansi, pa bi Lufthansa poskrbela za preusmeritev na druge polete.

Glede akcijske ponudbe Maleva za Kanado bi to na primer pomenilo, da ne propade samo let iz Budimpešte do prestopne točke, ampak tudi poleti od tam naprej do končne destinacije, pa čeprav pri drugem letalskem prevozniku.

Beltram pa upa, da stvari vendarle niso tako črne, saj je Malev, ki je vključen v strateško povezavo letalskih podjetij Oneworld, zaščiten s strani države, spodbudna naj bi bila tudi informacija, da potnike zdaj pošiljajo k drugim letalskim družbam. "Če bi šlo za klasičen propad, tega gotovo ne bi mogli početi," pravi Beltram in hkrati opozarja, da še čakajo na uradni zaznamek združenja letalskih prevoznikov IATA.