Prevozna sredstva
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.7 od 13 glasov Ocenite to novico!
Letalo
Slovenske potnike imajo na graškem letališču predvsem s severovzhoda države. Foto: Reuters

Dodaj v

Graško letališče s skoraj milijon potniki, Slovenija ostaja pomemben trg

Na graško letališče predvsem iz severovzhoda Slovenije
8. maj 2018 ob 18:56
Maribor - MMC RTV SLO, STA

Graško letališče je lani naštelo skoraj milijon potnikov, okoli desetino vseh svojih potnikov je privabilo iz Slovenije, ki tako po besedah direktorja Gerharda Widmanna zanje ostaja pomemben trg.

Letališče je lani naštelo skupaj 960.000 potnikov, z agencijami so jih skoraj 100.000 našteli na čarterskih poletih.

Kot je povedal Widmann, je bilo lani skupaj skoraj 15.000 prihodov in odhodov. Med drugim so opravili za 9000 ton tovornega prometa, skupaj s špedicijo skoraj 19.000 ton.

Med njihovimi najpomembnejšimi letalskimi partnerji so Austrian Airlines, Lufthansa in Swiss, od lani pa z vzpostavitvijo povezave z Amsterdamom sodelujejo tudi s KLM. Nekajkrat dnevno so povezani tudi s Frankfurtom, Münchnom, Düsseldorfom in Dunajem, pomembna je tudi povezava s Carigradom, ki potnikom omogoča nadaljnje polete proti Aziji.

Turistične destinacije prinesejo veliko
Poleg povezav z največjimi letališči v Evropi v Gradcu veliko stavijo tudi na turistične cilje, ko predvsem poleti skupaj s turističnimi agencijami omogočajo kar 50 poletov na grške otoke, turško obalo in Egipt, pa tudi polete v španska in bolgarska letovišča. Njihova največja partnerja pri trženju potovanj sta družbi ETI in TUI, ki tudi sama privabljata vse več slovenskih gostov.

"Marca smo po krajši prekinitvi zaradi stečaja AirBerlina znova trikrat tedensko vzpostavili povezavo z Berlinom, od letos pa bo tja trikrat tedensko letel še EasyJet," je v Mariboru danes še dodal prvi mož graškega letališča, ki napoveduje nadaljnje širitve krajev, a konkretnih lokacij za zdaj ne izdaja.

Kako sodelovati z Mariborom?
Widmann se tudi tokrat ni mogel izogniti vprašanjem glede velikopoteznih načrtov bližnjega mariborskega letališča, ki se za zdaj kljub napovedim še ne uresničujejo. Kot je o tem povedal, sta z direktorjem Borisom Bobkom v stikih in redno izmenjujeta informacije, tudi o tem, kje najti morebitne sinergije sodelovanja.

"Po drugi strani pa je naša strategija zelo jasna. Trudimo se iskati nove kraje in hkrati naše območje narediti tudi gospodarsko še privlačnejše. Jasno je, da se želimo razvijati naprej, zato moramo ves čas biti pozorni tudi na to, kaj počnejo naši tekmeci. Tukaj ne gre samo za Maribor, ampak tudi za Celovec in Ljubljano," je še dodal direktor graškega letališča.

D. S.
Prijavi napako
Komentarji
Cblza
# 08.05.2018 ob 19:55
Voznja z vlakom iz Ljubljane do Ronk pa bo trajala dalj kot vecina letov po Evropi.
politik kritik
# 08.05.2018 ob 19:35
Hm, spetembra se odpira še železniška linija Ljubljana - Trst pod želznicami Furlanije Julijske krajine, ki bo imela postanek tudi na letališču v Ronkah. Iz Ronk leti Ryanair....

Škoda ker je na tak način tako grdo izpadel Maribor. Ampak tako pač je, nesposobni odpadejo kot zrele hruške v jeseni in prav je tako.
Sorrento
# 08.05.2018 ob 21:13
Obstoj mariborskega letališča je vic. In to slab vic.

Enostavno so Gradec, Ljubljana in Zagreb preblizu, pa tudi mesto samo je nekajkrat manjše od prej imenovanih.
kanyo
# 08.05.2018 ob 23:11
Tudi jaz sem kakih 15-krat letel od tam. Če bo MB dejansko kdaj zaživel, bo to svetovno, trenutno pa je za SV Slovenije Graz najugodnejši in ima tudi relativno dobre povezave.
V Madrid in nazaj za 120 evrov iz Maribora, pa z veseljem pustim denar Sloveniji... pobožne želje. Do takrat pa bom še naprej primoran leteti iz Graza. Ljubljane je žal predraga, predaleč in ima obupne povezave s Španijo.
kanyo
# 08.05.2018 ob 23:19
Pa ne gre za nizkocenovce... Graz ima tudi brez njih ok cene letov, tako da če se hoče, se da. Največ kar sem kadarkoli plačal na svojih potovanjih v Madrid je bilo 200 evrov, pa gre za povezovalni let, torej 4 letala.
Iz Ljubljane se podobni leti, s podobnim prestopnim časom začnejo šele nekje pri 400 Evrih, kar pa je bistvena razlika napram 120 Evrov ... še sploh, kot že rečeno, za SV Slovenijo, kjer je Graz itak bistveno bližje kot Brnik.
Na srečo imamo vsaj Graz blizu, drugače res ne vem kak bi bilo. Benetke so obupno daleč pa še GoOpti je precej drag.
politik kritik
# 08.05.2018 ob 20:14
Verjetno žal res. Je pa tudi res, da tisti ki uporablja nizkocenovni Ryanair mu tudi to nebo težko, da bo le poceni.

S svojim komentarjem sem hotel povedati nekaj drugega in sicer da bi na Mariborsko letališče lahko z lahkoto pripeljali nekega nizkocenovca, ki bi pokrival Slovenijo, turistično oblegano Ljubljano, pa tudi Maribor.... V tujini je precej običajno da nizkocenovci pristajajo na bolj oddaljenem alternativnem letališču. Žal bo to sedaj tražaško letališče. V Mariboru pač niso bili sposobni postavit ene železniške postaje na železnici ki pelje mimo Mariborskega letališča. V Ronkah so jo.

V Maribor iz Ljubljane tudi že danes pelje več železniških povezav, v Trst še nobena in bodo štartali iz nule. Skratka potenciala v Mariboru še in še, pa niso znali izkoristit. Raje bodo upili "ubi ubi žabara". Nekateri so se pa skupaj vzeli in zadeve izvedli tako kot je treba, pa bodo vsi na boljšem tako lokalno prebivalstvo kot ostali širše.

Mimogrede je tržaško letališče od Ljubljane po avtocesti oddaljeno 121 km, oz. 79 minut, Mariborsko pa 120 km ter 75 minut...
RenatoP
# 08.05.2018 ob 22:45
Maribor ima kot letalisce in mesto enormni potencial MB, ZG, Graz, ampak kaj ko mora biti vse v domaci last, nasi pa se svinjaka ne znajo vodit.
el kondor prevc
# 09.05.2018 ob 10:22
Slovenija ostaja (za Avstrijo) pomemben trg

Še ena zanimivost. 2-milijonska Slovenija z Avstrijo tako izvozi, kot uvozi več blaga kot celotna preostala 20-milijonska ex Jugoslavija skupaj.

2,94 milijarde € - Izvoz AUT v SLO
2,45 milijarde € - Izvoz AUT v ex YUG

1,94 milijarde € - Izvoz SLO v AUT
1,80 milijarde € - Izvoz ex YUG v AUT
Hijena
# 08.05.2018 ob 21:36
@Sorrento
tudi LJ izgublja ne samo MB
el kondor prevc
# 09.05.2018 ob 10:15
Letno št. potnikov in oddaljenost od MB:

1,0 milijona (Graz) - 60 km
3,1 milijona (Zagreb) - 100 km
1,7 milijona (Ljubljana) - 130 km
0,7 milijona (Trst) - 230 km
24 milijonov (Dunaj) - 260 km
10 milijonov (Benetke) - 370 km

Maribor nima nobenih šans, da vzpostavi kako redno linijo. Bližnja letališča skupaj poberejo skoraj 40 milijonov potnikov letno.
whiteswan
# 09.05.2018 ob 06:09
Maribor bi imel odlicen Charter bazen ki sega vse od LJ do Madzadrske meje, Varazdinska, krapinska pa na koncu tudi zagrebska regija. Dodatno se parking z velikimi kapacitetami. Poleti bi moralo mrgolet charterskih poletov na vse strani. Ampak zgane se noben.
Zgodovinar_666
# 08.05.2018 ob 21:45
V mali Sloveniji res nima smisla razvijati dveh mednarodnih letališč. Še ljubljansko letališče potrebuje kar nekaj dela in desetine vloženih milijonov EUR, da bo vsaj kolikor toliko spodobno letališče.

Sploh pa ima Maribor to smolo, da ima zraven Gradec. Ali pa srečo, odvisno kako gledaš na to.

Maribor mora najprej na noge postaviti gospodarstvo in se šele nato ukvarjati z drugimi zadevami. Sploh pa je treba nehati jamrati in iskati neke bližnjice in nategunske posle ter se lotiti dela.
Zgodovinar_666
# 09.05.2018 ob 12:41
@kanyo

Ja, Ljubljana pač ne more imeti nizkocenovnikov. Vseeno pa je v zadnjem času Fraport kar precej izboljšal povezanost Ljubljane s svetom. Sedaj so končno zgradili obvozno cesto mimo letališča. Sedaj načrtujejo še gradnjo potniškega terminala, ki bo imel kapaciteto za 3 milijone potnikov. Počasi se gradi spremljevalne poslovne objekte, ki bodo dopolnjevale letališko dejavnost. Fraport bo v prihodnjih nekaj letih vložil vsaj 30 milijonov EUR. Pogovarjajo se z investitorji za gradnjo hotela itd. Ljubljana ima v tem smislu precej potenciala, saj se prebivalstvo pospešeno priseljuje v ljubljansko kotlino.

Ryanair in podobni pa praviloma letijo z bolj obskurnih letališč. Njihov poslovni model temelji tudi na tem, da mesta, dežele, regije tako ali drugače subvencionirajo njihove lete. Ampak, da se lahko v to spustiš potrebuješ nekaj denarja. Tega pa trenutno v Mariboru ni. Zato mora slednji več napora vložiti v razvoj podjetništva. Potrebnega je več profesionalizma.
seba goričan
# 09.05.2018 ob 11:31
kava in sok 10 evrov...
Zgodovinar_666
# 09.05.2018 ob 18:38
@kanyo

Povratni let v Amsterdam za 130 EUR z Brnika je meni solidna cena, če se malo potrudiš, jo lahko dobiš tudi za manj. Za Tajsko povratna okoli 500 EUR tudi. So bile tudi za 450 EUR in manj.

Se spreminjajo zadeve. Na Brniku promet res raste. Letos se znajo približati številki 2 milijona.In če se bo vlagalo, bodo prišle tudi dodatne družbe. Jaz kot direktor ne bi šel delovati v državo, kjer ni neke rasti in razvoja.Če se bo zgradilo nov potniški , nato še tovorni terminal, pa še nekaj drugih stavb, potem bo to super popotnica.

Samo pomembno je, da država ne bo preveč požrešna (takse in pristojbine), da se bo še naprej vlagalo v promocijo turizma (takse se povečujejo, število turistov narašča, hotelske zmogljivosti se povečujejo, tako da proračun za promocijo bi se moral povečevati) in da še naprej ohranjamo gospodarsko rast (kar pa pomenit tudi priseljevanje tujcev in njihova integracija v slovensko okolje ter nadaljnje spodbujanje tujih investicij - ali bomo sposobni prodati Gorenje za neverjetnih 300 milijonov EUR?).
skoro84
# 09.05.2018 ob 08:14
Tisti, ki mislite, da je v Ronkah vse tip top...samo to vam povem, če bo šlo tako naprej, ga bodo v 5 letih zaprli. Caka se samo postajo v Benetkah za hitre vlake, ki bo šele 2022(ce bo) in potem iz Trsta ne bo letel nobeden več. Letos so imeli upad potnikov in zapirajo linije, v dezelnem parlamentu pa sanjajo z investicijami za prijatelje....
Sussudio
# 08.05.2018 ob 21:55
Mariborsko letališče žal zaenkrat nima nekega strateškega potenciala... vsaj ne dokler se ne bo letalski sektor na veliko povečal.
Malo severneje ima Gradec, ki je po velikosti primerljiv z Ljubljano. Malo zahodneje ima Ljubljano ki se že tako bori z po velikosti primerljivim Trstom... južneje pa še Zagreb, ki je pa velik za 3 Ljubljane.
Pa še ta letališča so vsa po vrsti majhna v primerjavi z Dunajem, Budimpešto, Benetkami....
me4uall
# 13.05.2018 ob 21:43
Do Seula bo imela Korean Air le sezonske čarterje. Zaenkrat redna linija ni načrtovana.
Hornisse
# 10.05.2018 ob 19:25
Za Štajerce (in še nekatere) pač obstaja letališče v Zagrebu. Bližje od Brnika, večja ponudba od Brnika. Skozi Zagreb skoraj vedno letim, skozi Brnik...mah
Qatar, Emirates, Air Canada, Air Transat, Iberia. Vsi so v Zagrebu. Po ex yu aviation bo tudi Korean kmalu začel leteti. Leti do ZDA se bodo prej ali slej zgodili. In takrat bo naše edino letališče popolnoma povoženo, Zagreb Brniku suši korenine
me4uall
# 10.05.2018 ob 18:02
@kanyo

Žal nimaš veliko pojma. Iz Ljubljane je ugodno s Transavio v AMS. Potem pa so akcije s Turki na razne destinacije. Air Serbia ima včasih zelo ugodne cene. Adria jih je imela še nedavno, zdaj manj.
Velikokrat se najdejo ugodne cene na čarterske destinacije, ki jih izvaja Condor v sodelovanju z Adrio... Pa še se najde...

@El Condor Prevc

Če že omenjaš vsa letališča v radiusu dobrih 300 km od Maribora, potem si vsekakor pozabil na hitro razvijajoče letališče v Budimpešti. Za Štajerce, sploh vzhodni del, zelo ugodna točka. Lani preko 13 mio. potnikov. So pa še bližji dve manjši letališči, tudi jih nisi omenil; Celovec in Linz. Nista zanemarljivi.
iztok150
# 09.05.2018 ob 08:34
@whiteswan
Zganili so se vsi - Gradec, Zagreb, Ljubljana, Trst, Budimpešta, Benetke. Ravno zato Maribor nima potenciala - oz. seveda se da, na silo in z ogromno kapitala, ki ga bi bilo potrebno kakšnih 5-10 let metati v jamo.
DMB
# 08.05.2018 ob 22:59
19.000 ton na cargu... ta podatek me je malo presenetil. Ampak je pa solidba cifra.
kanyo
# 09.05.2018 ob 14:49
Ja, saj pravim. V Grazu tudi ni nizkocenovnikov pa lahko vseeno najdeš ugodne lete s KLM in Lufthanso.

Iz Ljubljane pa razen Londona in Bruslja (torej Wizzair povezav) ni nič kaj poceni, razen občasnih akcij Adrije.
Bivši uporabnik
# 09.05.2018 ob 09:33
Škoda, ker Mariborsko letališče ima velik strateški potencial za skladni razvoj regije. Država bi morala prevzeti pobudo in narediti red na tem področju. Avstrijci si manejo roke in kujejo bajne profite na račun neivnih Slovencev. Potrebovali bi ustrezno strategijo na tem področju.
Springbok
# 09.05.2018 ob 02:21
Trst, Gradec in Zagreb so mi iz Ljubljane predaleč. Vsaj 2 -3 dodatne izgubljene ure. In še neugudne ure odhodov ali pristankov. To mi ne odtehta tistih nekaj 10 EUR prihranka z Ryanairom. Morda se splača študentom ali upokojencem, ki jim čas ni dejavnik. Za business travellerja Brnik ostaja zakon.
Kazalo