Ladja za križarjenja zadnjih sedem let stoji v dubajskem pristanišču. Foto: EPA
Ladja za križarjenja zadnjih sedem let stoji v dubajskem pristanišču. Foto: EPA
Arabci ne vedo, kaj naj s slavno ladjo. Foto: EPA

Ladja za križarjenja, ki jo je leta 1967 splavila sama kraljica, po kateri nosi ime, velja za zgodovinsko dediščino, a kljub temu se zdi, da tudi to ne more preprečiti njenega počasnega propadanja. Aktivisti, ki si prizadevajo za rešitev in obnovo ladje, pravijo, da ta stoji "umazana, pozabljena in zanemarjena" v dubajskem privezu, pozivi k njeni rešitvi pa so vse glasnejši.

QE2 je bila 40 let ponos družbe Cunard, dokler je niso leta 2008 upokojili in prodali arabskemu vladnemu konglomeratu Dubai World za 64 milijonov funtov. Ladjo je nasledila Kraljica Marija 2 (QM2), QE2 pa naj bi bila preurejena v luksuzni hotel, a so načrti po gospodarski krizi leta 2013 malce zamrli, ladja pa še kar stoji (in propada) v Port Rashidu.

Tistega leta so tudi ugasnili njene motorje, ladjo pa je zaradi vlažnega in vročega dubajskega podnebja naglo napadla plesen.

Zaskrbljeni aktivisti pravijo, da niso od Dubaja slišali prav nič, kar bi jim dalo misliti, da leži prihodnost QE2 kjer koli drugje kot na smetišču, ob tem pa pravijo, da bi bilo pustiti tako ikonično ladjo propadati prava travestija.

Rob Lightbody, pripadnik spletne aktivistične skupine The QE2 Story (Zgodba Kraljice Elizabeta 2), celo meni, da bi se lahko ladja rešila že za pičle tri milijone funtov. "Njena vrednost strmo pada, če preračunamo še stroške razkuževanja - ima namreč azbest -, pa bi se verjetno dala kupiti že za okoli tri milijone funtov," razlaga Lightbody za Telegraph.

Žalostno propadanje
"Možnosti sta zdaj dve - lahko bi jo uničili, a bi to stalo več milijonov, lahko pa bi jo samo pustili nekje. Trenutno samo stoji v Dubaju. V zadnjih dveh letih in pol se ni z njo dogajalo nič. Nobene elektrike ni, nobenega zračenja. Umazana je," pravi Lightbody, ki je prepričan, da se ladji v pristanišču v matičnem Southamptonu ne bi godilo niti približno tako slabo, medtem ko v Dubaju nanjo gledajo kot zgolj na še eno sitnost.

Kot primerna mesta za slavno ladjo predlaga še Liverpool, London in New York, skratka mesta, ki so zgodovinsko nekako povezana s 300 metrov dolgo in 52 metrov visoko ladjo za križarjenja.

Po trditvah Lightbodyja je bila QE2 še leta 2011 v povsem dobrem stanju, šele po ugasnitvi motorjev leta 2013 je začela propadati. Težava naj bi bila predvsem v zmedi glede lastništva ladje, saj nihče noče prevzeti odgovornosti zanjo. In na žalost vse več ljudi meni, da QE2 čaka samo še pokopališče.