Prevozna sredstva
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.2 od 15 glasov Ocenite to novico!
Ryanair pogosto razburi potnike s svojimi strogimi pravili glede ročne prtljage. Foto: Reuters

Dodaj v

Ryanair znova zaostril pravila: plačilo za ročno prtljago

24. avgust 2018 ob 13:10
Dublin - MMC RTV SLO

Ryanair ne bo več dovolil potnikom, da vzamejo na letalo manjši kovček brezplačno. Od novembra dalje bo tako tudi za 10-kilogramsko kabinsko prtljago treba doplačati.

Irski nizkocenovni prevoznik je svoj pravilnik o prtljagi nazadnje spremenil januarja, a zdaj pravi, da je praksa, ki je omogočala potnikom, da svojo ročno prtljago pri vratih predajo brezplačno, še vedno povzročala zamude.

Težava je, da vse več potnikov potuje z večjimi kosi ročne prtljage, da bi se izognili doplačilom, zato tudi prtljažnega prostora nad sedeži ni več dovolj, piše Guardian.

Potniki bodo sicer še vedno lahko na letalo vzeli en manjši kos prtljage brezplačno, a mora biti dovolj majhen, da se ga pospravi pod sedež.

Omejeno število potnikov, ki za šest evrov rezervirajo prednostno vkrcavanje, bo lahko na krov vzelo manjši kovček.

Trdijo, da večina ne bo prizadetih
Da pa Ryanair ne bi popolnoma razjaril svojih strank, bodo znižali ceno za manjše kose prijavljene prtljage – tako bodo za vsak kos, lažji od 10 kilogramov, ki ga bodo oddali, namesto 25 evrov plačali 8.

Iz letalske družbe so sporočili, da večine potnikov sprememba pravilnika o prtljagi ne bo prizadela, češ da jih 30 odstotkov že tako ali tako kupuje prednostno vkrcavanje, še 30 odstotkov pa jih potuje samo z eno manjšo torbo.

"Ta nova politika bo pospešila vkrcavanje in zmanjšala zamude poletov. 60 odstotkov strank te spremembe ne bodo prizadele, za preostalih 40 odstotkov pa pričakujemo, da bodo bodisi izbrali nakup prednostnega vkrcavanja bodisi 10-kilogramsko prtljago ali pa bodo potovali samo z eno manjšo torbo," je sporočil Kenny Jacobs, tržni direktor pri Ryanairu.

Pri Ryanairu sicer že dalj časa iščejo rešitev za težave s prtljago in ročno prtljago.

K. S.
Prijavi napako
Komentarji
K_ris
# 24.08.2018 ob 14:07
Z Easyjetom in Ryanairom zato ne letam. S potniki delajo kot z živino, pa tudi potniki se obnašajo kot živina.
melanholik
# 24.08.2018 ob 13:40
Haha, je pa smešno, kako "iščejo rešitve", ko pa je rešitev že od vsega začetka preprosta in jasna. Naj dajo zastonj tudi 1 kos oddane prtljage, pa ljudje ne bojo več hvatali krivin. Dokler tega ne bo, bojo pa pač vsi iskali cenejše možnosti. As simple as that.
a-rod
# 24.08.2018 ob 15:44
no K_ris easyjet je usen mal višja liga k ryanair, ne bi jih čisto v isti koš metal, čeprav razumem tvoj argument vsaj delno, ampak v današnjem času ljudje mislijo da bodo pršli za 20e v london in za 350e na bali, pa smo tam kjer smo zato...
fotrM
# 24.08.2018 ob 14:07
Al pa ce bi zacel 5min prej z vrkcavanjem v letalo...
Pride pa ocitno izgovor precej prav.
DrKult
# 24.08.2018 ob 21:25
Melanholik, za oddano prtljago rabiš osebje, ki prtljago sprejme in osebje, ki prtljago naloži na avion. Potem rabiš osebje, ki prtljago spravi iz aviona in osebje, ki jo spravi na letališče. To zvišuje stroške in ne za malo. Vsi nizkocenovni prevozniki režejo nepotrebne stroške. Če na tak način razmišljaš, zakaj ne bi imeli še zastonj check-ina na šalterju, pa zastonj obroka na letalu, pa zastonj izbiro sedeža, pa zastonj čarterje in et voila, letalska karta stane 150€ namesto 15.

Poglej si na youtubu videa "Why flying is so expensive" in "Why budget airlines are so cheap" od kanala Wendover Productions, pa bo veliko več jasno. Tako kot ti razmišljaš, stvar pač ne funkcionira.
buick
# 24.08.2018 ob 17:19
V kratkem prvič potujemo z Ryanairom.
Na njihovi strani sem se matral ugotoviti pravila glede prtljage pa mi še vedno ni čisto jasno.
BREZ DOPLAČIL lahko v oddano prtljago daš kovček teže 10 kg z maksimalnimi merami 55X40X20cm. Na letalo lahko neseš 1 kos z maksimalnimi merami 25X20X20.
Imam prav?
Hyperion
# 25.08.2018 ob 01:06
Se dobro da jih namesto 30%, ne placuje 100% predcasno vkrcavanje.. Tako bi vsi prišli 15 min prej na cilj... Ta folk je res posebn..
Ehehe
# 24.08.2018 ob 21:46
zaradi mene lahko zacnejo zaracunavati tudi kose oblacil, kape ocala... dokler bo njihov let z vsemi doplacili cenejsi od konkurence bom pac letel z njimi in tako bo storila tudi vecina. veckrat sem letel z njimi, mogoce 10-15 in vedno je bilo vse v redu. za tiste 2-3 urne lete mi je pomembno da varno prispejo na konec, po moznosti brez zamud. prav vseeno mi je s katero druzbo letim po evropi, do sedaj so mi bile vse precej podobne. drugace je s cezoceanskimi leti, ampak tudi tam se navadni smrtniki odlocamo predvsem na podlagi cene, kakovost je pa itak precej podobna pri vseh.
CtrlAltDel
# 24.08.2018 ob 16:48
Zanimivo bo šele, ko bodo zaračunali vsak kos obleke in obuvala, pa potnike natrplai ko sardine.
dufus
# 24.08.2018 ob 17:50
skrajni cas, da ljudje nehajo letet s tem klumpom od prevoznika.
easyjet je vseeno malce visje od ryanaira, ki je v primerjavi res podn. definitivno vredno tiste malo (ampak res malo) drazje od ryanaira.
Matej037
# 25.08.2018 ob 11:39
@LFC ... Poleti sem po sili razmer moral priletet iz UK domov.... in na zalost je bila relacija London-Trst pri Ryanairu edina opcija...

Dvomim, da je bil Ryanair velika izbira. Če ti je raven njihovih storitev prenizka, bi lahko šel z Lufthanso čez Frankfurt ali z British Airwaysom čez, recimo, Zurich, Air France ima gotovo tudi kakšno povezavo do Pariza in naprej do Ljubljane.

Kritizirajte kolikor hočete, ampak zaradi Ryanaira je veliko ljudi obiskalo kraje, ki jih sicer ne bi videli. Marsikdo, ki dela daleč v tujini, ima po njihovi zaslugi pogostejše stike s svojci. Marsikomu (vključno z mano) tista vsiljeno visoka raven storitev, ki se ji pri klasičnim prevoznikih ne moreš odpovedati, pač ne pomeni prav veliko.
LFC
# 25.08.2018 ob 08:40
Poleti sem po sili razmer moral priletet iz UK domov.... in na zalost je bila relacija London-Trst pri Ryanairu edina opcija... Katastrofa!! Zamudo si delajo sami, ker so neorganizirani, amaterski.

Easyjet in Wizz ce se le da... pa se na Brnik te dostavijo.
me4uall
# 26.08.2018 ob 13:15
Eh dajte no.
Kaj pa bi radi za ta denar še dobili?

Ryan pač ima svojo, vedno precej dvomljivo strategijo. Vendar se izide. Ljudje letijo z njimi in verjetno še bodo naprej.

Za tiste, ki so pa bolj zahtevni (beri občutljivi) in niso popotniki, ter niso nikoli leteli z dvomljivimi let. družbami v Iranu, Rusiji, J. Ameriki, Afriki, itd., pa seveda obstaja v Evropi nešteto drugih možnosti.

Zaenkrat pa, čeprav se tudi sam ne strinjam z njihovimi konstantnimi spremembami na področju prtljage, je Ryanair še vedno dobra opcija. Za nezahtevne uporabnike, ki jim je pomembno da pridejo v neko destinacijo.

Mogoče podobna primerjava z tipično slovensko obsedenostjo z dobrimi in novimi avti. Za tiste druge, bolj praktične, model in starost avta ni pomembna, veliko bolj pa sam cilj.
LFC
# 25.08.2018 ob 15:12
Matej... ce pisem o nizkocenovcih (in brez prestopa) sta bila Easyjet in Wizz edina konkurenca, Air France in BA sta višji razred in ne moreš mešat jabolk in sliv :).

In moje mnejne je da se pri omenjenih nizkocenovnih družbah (wizz, easyjet... občasno jet2) za isti denar (sploh ko imaš dovolj časa da splaniraš let in rezerviraš vsa 1 mesec prej) dobi veliko več... so poceni, ampak znajo z ljudmi. Odnos do potnika tudi nekaj šteje in tu Easyjet, za primerljivo ceno, poje in mirno izpljune Ryanair.

Jaz sem 8 let nazaj pogosto letel z Ryanairom in so bili, neglede na dejstvo da so nizkocenovni prevoznik, izvrstni... primerljivi tudi z večjimi od sebe. Kolikor se da hitro vkrcanje, prijazne stevardese, dobra ponudba hrane/pijače, profesionalen odnos na/izven letala... zdaj pa tega ni več...

Se strinjam, tudi zaradi Ryanaira smo 10 let nazaj študentski mulci videli večino Evrope za male pare... Je pa dejstvo da jih konkurenca za podoben denar zdaj povozi.
george74
# 25.08.2018 ob 06:42
BREZ DOPLAČIL lahko v oddano prtljago daš kovček teže 10 kg z maksimalnimi merami 55X40X20cm. Na letalo lahko neseš 1 kos z maksimalnimi merami 25X20X20.

Garantirajo ti, da lahko v vsakem primeru neseš na letalo torbo 25x20x20 ... za 55x40x20 pa imajo opozorilo, da v primeru gneče lahko tak kovček spravijo tudi v prostor za prtljago, ampak meni se to še ni zgodilo, pa smo že kar nekajkrat leteli z nizkocenovci ... samo glej, da ne presežeš mer ali pa bog ne daj, poleg tega nosiš v roki še eno vrečko, tjo jih čist zamede
Zhizz
# 13.09.2018 ob 11:50
Hvala Ryanair, da sploh obstaja pa tudi če so arogantni.
Letim 1x mesečno in pač požrem tisto nelagodje.
Na žalost ni tako poceni letov na še tako odročnih destinacijah.

Če si pa zgolj turist, ki leti 2-3x letno potem pa si že lahko privoščiš kakšnega boljšega letalskega prevoznika.
jodlzi
# 10.09.2018 ob 09:14
ta Ryanair je vse bolj gnil...
KosmataPazduha
# 08.09.2018 ob 23:37
lahko delajo kar želijo, dokler lahko js letim po evropi za par deset eurov, sem vedno na njihovi strani. Mal ste se razvadli. Spomnite se, ko ste bli mali in ste lahko samo sanjali, da boste sedli na letalo. Enkrat na leto dol na hrvaško in to je to. Dans pa date 200e, pobašete ženo in otroke in čez par urc že uživate na peščeni plaži nekje v Barceloni, Majorki, Siciliji...
Matej037
# 25.08.2018 ob 11:41
@whiteswan
... Ce ne druga se naj dogovorijo za malo manjse dimenzije kovckov ki jih dovolijo na letalo. ...


Zadoščalo bi že, če bi bolj upoštevali obstoječe omejitve. Pogosto vidim potnike, ki s sabo nesejo torbo ali kovček, ki že na prvi pogled krepko presega tistih 55*40*25 (ali karkoli pač) in jih potem na silo tlači v predal. Na vhodu jim nihče nič ne reče.
whiteswan
# 25.08.2018 ob 10:14
Dolgo sem se nekako izogibal Ryanaira, zadnje case pa kar nekaj preletel z njimi. Cenovno so res ugodni. Ta fora z priority boardingom (in posledicnim ne-jemanjem prtljage) je zadevo casovno podaljsala, ceprav se na prvi pogled ne zdi tako. Pa so kao to naredili z namenom da je cim manj guzve z kovcki na letalu med boardingom.
To posiljevanje in rezanje stroskov na racun prtljage je ze prav smesno. Ce ne druga se naj dogovorijo za malo manjse dimenzije kovckov ki jih dovolijo na letalo.
zapravico
# 25.08.2018 ob 07:32
Treba je podražiti prevoze,pa bo pol manj potnikov
rdečinavijač
# 24.08.2018 ob 18:26
Ryanair je že dolgo pase. Bistveno bolje dobiti kake ugodne karte pri navadnih družbah. Pred enim mesecem Ljubljana Stockholm preko helsinkev povratna 176 € s finair.
Jazst2
# 25.08.2018 ob 13:26
In kot so že stari modreci dejali - nisem tako bogat, da bi kupoval poceni stvari (ali pa storitve)...
Jazst2
# 25.08.2018 ob 13:24
@Matej037
Kritizirajte kolikor hočete, ampak zaradi Ryanaira je veliko ljudi obiskalo kraje, ki jih sicer ne bi videli. Marsikdo, ki dela daleč v tujini, ima po njihovi zaslugi pogostejše stike s svojci.


Torej naj letalske družbe grejo med socialne transferje in še več ljudi bo videlo svet?

Sicer pa, dokler ljudje to kupujejo, pač pomeni, da se s tem strinjajo. Sam ne potujem zaradi cene. Če nimam, pač nimam. Če pa hočem iti na drug konec sveta, bom (sem) šel kot gospod ali pa ne bom (nisem) šel. Vsak zase ve...
melanholik
# 25.08.2018 ob 07:48
DrKult
# 24.08.2018 ob 21:25
Prijavi neprimerno vsebino
Melanholik, za oddano prtljago rabiš osebje, ki prtljago sprejme in osebje, ki prtljago naloži na avion. Potem rabiš osebje, ki prtljago spravi iz aviona in osebje, ki jo spravi na letališče. To zvišuje stroške in ne za malo. Vsi nizkocenovni prevozniki režejo nepotrebne stroške. Če na tak način razmišljaš, zakaj ne bi imeli še zastonj check-ina na šalterju, pa zastonj obroka na letalu, pa zastonj izbiro sedeža, pa zastonj čarterje in et voila, letalska karta stane 150€ namesto 15.

Glej, o svojem poslovnem modelu lahko razmišljajo sami. Dejstvo pa je, da se je koncept "ročne prtljage" popolnoma izrodil, in za to izroditev so v veliki meri zaslužni prav nizkocenovci s svojimi neskončnimi doplačili za oddano prtljago.
In mimogrede, Southwest kot začetnik lowcost modela za oddano prtljago ne zaračunava.
Kazalo