Prevozna sredstva
Promet
V letu 2017 je bilo v Sloveniji 541 osebnih avtomobilov na 1.000 prebivalcev, kar je najvišja vrednost v večletnem povprečju. Foto: BoBo
Vlak
Potniški vlaki so lani prepeljali 13,4 milijona ljudi. Foto: BoBo

Dodaj v

Slovenci v povprečju vozimo deset let stare avtomobile

V cestnem in železniškem prevozu prepeljali več blaga
31. oktober 2018 ob 10:25
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

V letu 2017 se je na slovenskih letališčih in v mestnem prometu povečalo število potnikov, zmanjšala pa sta se pristaniški potniški promet in število prepeljanih potnikov v železniškem prevozu. Starost avtomobilov raste.

Na slovenska mednarodna letališča je lani prispelo ali z njih odpotovalo 1,7 milijona potnikov, kar je za 20 odstotkov več kot v letu prej. Ob porastu skupnega števila letalskih potnikov pa je največji slovenski letalski prevoznik v lanskem letu prepeljal 1,2 milijona potnikov ali 17 odstotkov manj kot v letu prej, kažejo podatki statističnega urada.

V enakem obdobju se je v slovenskih pristaniščih izkrcalo ali vkrcalo nekaj več kot 108.000 potnikov, kar je za dva odstotka manj kot v letu 2016.

V cestnem javnem linijskem prevozu, ki zajema tako medkrajevni kot mednarodni prevoz, so v letu 2017 prepeljali 31,9 milijona potnikov, kar je za pet odstotkov več kot v 2016. V mestnem javnem linijskem prevozu pa so prepeljali 61,8 milijona potnikov ali za 19 odstotkov več kot v prejšnjem letu. Medtem so v železniškem prevozu lani prepeljali 13,4 milijona potnikov, kar je za štiri odstotke manj kot v 2016.

Koliko opravljenih kilometrov?
Zanimiva je tudi statistika o opravljenih potniških kilometrih. V cestnem javnem linijskem prevozu so tako v letu 2017 opravili 554 milijonov potniških kilometrov ali za sedem odstotkov več kot v 2016, v železniškem prevozu 650 milijonov potniških kilometrov ali za štiri odstotke manj kot v prejšnjem letu ter v zračnem prevozu 1,2 milijarde potniških kilometrov ali za 19 odstotkov manj kot v prejšnjem letu.

Kot navajajo statistiki, so lani v cestnem in železniškem prevozu prepeljali več blaga. Slovenska tovorna vozila so tako lani prepeljala 86,2 milijona ton blaga in opravila 20,8 milijarde tonskih kilometrov. Po cestah so prepeljali za 15 odstotkov več blaga kot v 2016, opravljenih tonskih kilometrov pa je bilo za 11 odstotkov več kot leto prej.

Po železnici so v letu 2017 prepeljali 21,3 milijona ton blaga, kar je za 14 odstotkov več kot v prejšnjem letu, opravljenih je bilo tudi 5,1 milijarde tonskih kilometrov, kar je za 18 odstotkov več kot v letu 2016. V pristaniškem prometu so ob tem lani pretovorili 22,3 milijona ton blaga, kar je za pet odstotkov več kot v 2016.

Največ avtomobilov imajo v goriški in notranjsko-kraški regiji
Statistični urad je preveril še povprečno starost osebnih avtomobilov, ki še vedno raste. Konec lanskega leta je bilo tako registriranih 1,1 milijona avtomobilov, kar je za dva odstotka več kot leto prej. Prvih registracij je bilo v 2017 za 13 odstotkov več, prvih registracij novih avtomobilov pa za 12 odstotkov več kot v prejšnjem letu.

Povprečna starost registriranih osebnih avtomobilov se je tudi v letu 2017 glede na prejšnja leta nekoliko zvišala. Znašala je deset let, kar je najvišja vrednost v zadnjih desetih letih in za več kot dve leti višja kot pred desetimi leti. Povprečno najstarejše osebne avtomobile so vozili v goriški statistični regiji (11,3 leta), povprečno najmlajše pa v osrednjeslovenski statistični regiji (9,3 leta).

Število osebnih avtomobilov na 1.000 prebivalcev po rahlem upadu v letih 2012 in 2013 v zadnjih letih spet raste. V letu 2017 jih je bilo 541, kar je najvišja vrednost v večletnem povprečju. Leta 2017 je bilo največ osebnih avtomobilov na 1000 prebivalcev v goriški in notranjsko-kraški statistični regiji (600 oziroma 581), najmanj pa v zasavski in podravski statistični regiji (501 oziroma 526).

A. P. J.
Prijavi napako
Komentarji
umilave1
# 31.10.2018 ob 10:42
Dejstvo je, da se avtomobili statistično starajo. V prvi vrsti zaradi precejšnjih stroških pri nakupu novega ali skoraj novega (čeprav se dobro prodajajo), medtem ko lahko dobiš čisto spodoben 8 let star avto za majhen denar in se par let voziš brez večjih težav, recimo ene 15.000km letno.

Druga stvar je precej visoko število avtomobilov na 1000 prebivalcev. Sploh v naši notranjsko-kraški regiji (581 avtomobilov na 1000 preb.). Čeprav so plače več kot 10% pod povprečjem v SLO, je treba vedeti, da na podeželju javni prevoz ne obstaja, pa tudi v nekaterih središčih (Cerknica, Postojna,...) je precej omejen bolj kot ne le na glavne linije za Lj. Železnica je pa itak počasna in nezanesljiva. Tako so v vaseh nekateri primorani imeti tudi po 3 avte na gospodinjstvo, da se lahko vozimo sploh na delo, po opravkih, šolo oz. študij,...Od nekaterih vasi je najbližja trgovina in pošta oddaljena 15km, zdravnik 20km, najbližji avtobus za Lj ali Postojno 15km stran, itd.
jankoP
# 31.10.2018 ob 10:52
Da so avti v povprecju starejsi ni nic narobe. Prvic to pomeni, da so kvalitetnejsi, kar je v nasprotju z ljudsko modrostjo, ki pravi da so vcasih bili boljsi, drugic pa da ljudje zapravljajo denar za bolj pomembne stvari. Slabo bi bilo edino ce bi starost rastla zaradi malo novih in uvoza starih, kar se dogaja juzneje od nas, pri nas pa take revscine vseeno ni.
Skippy
# 31.10.2018 ob 12:02
Slovenci v povprečju vozimo deset let stare avtomobile.Se ne vozimo ampak v glavnem stojimo

To lahko napiše samo nekdo, ki še ni šel z avtomobilom dlje kot do Poreča.
frgo
# 31.10.2018 ob 11:28
Slovenci v povprečju vozimo deset let stare avtomobile.Se ne vozimo ampak v glavnem stojimo

Očitno je stati v gužvi še vedno boljša možnost kot prevoz z železnico, ki je po članku sodeč v upadu. Jaz bi se na mestu države in železnic resno zamislil.
vzdev
# 31.10.2018 ob 12:58
@Pofuran, zakaj bi pa moral živeti čisto blizu pošte, banke in pa seveda soseda. Najboljša prednost življenja na podeželju je ravno to, da si svoboden. Da nimaš takoj ob hiši soseda... Kakšen problem se je pa peljati v trgovino, banko....

Jaz se rajši peljem z avtom v službo tisto uro zjutraj, kot pa da bi živel nekje v mestu. Mogoče na dan res zapravim tiste dve uri za vožnjo, sama vožnja je pa tako užitek. Kot pa, da sem doma v 5 minutah, pa sem potem zaprt za štirimi stenami.
AlBundy
# 31.10.2018 ob 13:10
Glede traktorjev smo pa zagotovo v evropskem vrhu ...
JezicniDohtar
# 31.10.2018 ob 12:36
Zanimiva bi bila studija koliko stare gume se uporabljajo na nasih cestah.
Debely
# 31.10.2018 ob 12:14
Že tako je preveč odpadnega pleha, pa tudi tega na cesti, tepci pa jamrajo nad starostjo avtomobilov. Z današnjo tehnologijo bi lahko imeli en avto vsaj 50 let, ne pa da se plehovje menja, ko se nekomu zljubi. Seveda pa taka filozofija ne odgovarja proizvajalce in potrošniški družbi. Zadavite se že s tem plehovjem.
vzdev
# 31.10.2018 ob 13:43
In glede uničevanja cest. Osebni avto pa es ne uničuje cest. Pa tudi če jih. Koliko denarja dam državi z vsemi dajatvami povezanimi z avtom, bi se morali vozi po cestah iz zlata, ne pa po teh luknjah.
Binder Dandet
# 31.10.2018 ob 13:12
"V glavnem avti od sredine devetdesetih naprej niso več tako problematični kot predhodniki."

Problematični v kakšnem smislu? V varnostnem smislu so prazgodovinski brez večine varnostnih sistemov, ki jih imajo novi avti. Pleh pa je na redkokaterem še v solidnem stanju.

"Z današnjo tehnologijo bi lahko imeli en avto vsaj 50 let, ne pa da se plehovje menja, ko se nekomu zljubi."

Pred kratkim sem se znebil 14 let starega avta (imel sem ga 10 let). Dobro vem, kakšne neumnosti govoriš. Z motorjem nikoli težav, sem pa moral menjat praktično vse, kar je bilo iz gume ali imelo elektromotor. Pa tudi blatnike, ker se ga je lotila rja.

"Pač daš 300 € (v povprečju, včasih več včasih manj) na leto za kak izredni servis. "

Po parih takih letih postaneš stalno nezadovoljen z avtom in nesiguren, da ne boš v napačnem trenutku kje obstal. A je to smisel avta, da se nesiguren voziš naokoli? Rabljeni avti so dobra naložba, DOKLER se ne začnejo izredni servisi. Takrat moraš takoj prodat.
Pofuran
# 31.10.2018 ob 12:49
Zakaj se Slovenci toliko vozimo z avti?
1. Ker smo razvajeni,
2. Ker je infrastruktura marsikje slaba ali neobstoječa (pločniki, kolesarske steze...),
3. Ker živimo preveč razpršeno, da bi lahko imeli učinkovit javni promet (zato vlak stoji "pri vsaki jablani")
4. Ker živimo preveč razpršeno, da bi lahko sami podpirali osnovno infrastrukturo (majhno trgovino v vasi, smiselno postajališče javnega prometa, pošto, banko...)
5. Ker pod strošek avtomobila zaznamo le ceno goriva,
6. Ker je v Sloveniji avto statusni simbol,
7. Ker imamo celo državo prilagojeno avtu (Npr. namesto lokalnih trgovin imamo velike nakupovalne centre, kamor se seveda moraš peljati z avtom, gradimo le ceste, avtoceste... namesto železnice, kolesarskih stez, pločnikov...)
...
Kaj torej storiti, da bi zmanjšali odvisnost od avtomobila in s tem zmanjšali kolone na cesti, onesnaževanje zraka, uničevanje cest, hkrati pa povečali fizično aktivnost ljudi, izboljšali zdravje ljudi, prihranili na stroških vzdrževanja avta, cest, gorivu?

1. Živimo bolj zgoščeno. (Ko se bomo naslednjič selili, gradili novi hišo... je fajn, če imamo nekaj sosedov, smo blizu pošte, trgovine, postaje javnega prometa...),
2. Vlagamo v infrastrukturo, ki niso ceste, ampak skoraj karkoli drugega,
3. Izboljšamo javni promet,
4. Multi modalnost prometa
...
zapravico
# 31.10.2018 ob 11:00
Slovenci v povprečju vozimo deset let stare avtomobile.Se ne vozimo ampak v glavnem stojimo
vzdev
# 31.10.2018 ob 14:19
@Pofuran, ne se ne strinjam, da so knjižnice boljša naložba kot cesta. V današnjih časih so knjižnice popolnoma neuporabna zadeva, če pa vse najdeš na internetu. Zakaj bi gradil parke, če imaš pa okoli in okoli travnike in gozdove?
Santiano
# 31.10.2018 ob 12:39
Obstajajo tri vrste laži: velike, majhne in statistika. Statistični podatki močno zavajajo na mnogih različnih področjih. Tako je tudi v tem primeru. Zakaj imajo v notranjski regiji največ avtomobilov na prebivalca? Drug problem je seveda dejstvo, da se statistične podatke niti ne analizira, to je moral storiti eden izmed komentatorjev. Zanimiv podatek bi bila npr. povprečna starost vozil glede na starost lastnikov vozil.
Sicer pa, zakaj kupiti npr. novega Clia za 10.000 €, ko pa dobiš za ta denar večji, varnejši, udobnejši (sicer rabljen) avto? Ko pogledam te nove avtomobile v cenovnem rangu do 15.000 € - plastik fantastik. Raje dam 10.000 € za rabljen avto srednjega ranga in se v njem počutim udobno in varno. Pač daš 300 € (v povprečju, včasih več včasih manj) na leto za kak izredni servis. Da ne omenjam, da imajo npr. Audiji A4 stari 10 let boljšo multimedijo od novega Focusa... Tako razmišlja vse več Slovencev in Slovenk, zato je tudi dilerjev rabljenih avtov in voznikov, ki se odločijo za nakup rabljenih in starejših avtomobilov vse več.

Lp
jabovko96
# 31.10.2018 ob 12:13
Kar pa se avtomobilov tiče pa podpiram, da se vozi in vzdržuje starejše avte, z ekološkega vidika je to dobro, saj se veliko več energije porabi za naredit nov avto, kot pa je tiste razlike v onesnaževanju med novim in starim, obenem pa se avte dokaj težko reciklira. V glavnem avti od sredine devetdesetih naprej niso več tako problematični kot predhodniki.
jabovko96
# 31.10.2018 ob 12:09
Železnice bi se itak rade znebile potnikov, če bi bilo je mogoče, ker jim tovorni promet prinese bistveno več dobička z bistveno manj dela. In delajo vse v tej smeri, da bi se čim manj potnikov odločalo za prevoz, da bi bile proge čim bolj prazne za tovorne vlake. Na jeseniški progi vsakih 10 min pripelje vlak v eno smer, potniški je od tega eden na dve uri. S tem da je potniški prevoz potrebno planirati z vsemi postanki, da se izide, treba je plačati strojevodjo, čistilko, upravljalca vsake postaje in prodajalca kart... Če bi bile železnice privatne, potniškega vlaka videli ne bi več
Lešnik
# 31.10.2018 ob 11:55
Moja dva sta letnika 1988 in 1991 kar je daleč od povprečja.
mare84
# 31.10.2018 ob 12:34
Moj Fiat ravno letos praznuje 10 let:) 69000 prevoženih. imam občutek, da ga bom teral do penzije, če jo bom sploh dočakal:)
Banban
# 31.10.2018 ob 19:42
Pofuran, za uporabo cest gospodinjstvo dveh oseb direktno prispeva 2x153+33€ za cestnino, 2x110+30€ za vinjete, in posredno se cca 0,7€ Na vsak liter liter goriva. Sedaj mi bos razlozil, da sem del problema? S cestninami in trosarinami, ki smo jih vozaci primorani zapravit za transferje, bi morali imet pozlacene ograje na vseh cestah. Imamo pa obupno, komaj zadostno infrastrukturo.
sebof
# 31.10.2018 ob 16:01
vzdev -- ''Glede okolja se pa res ne mislim sekirati. Na svetu se bo dalo živeti brez problema več kot 200 let. Takrat pa ne bo na svetu nobenega od nas.''

Če se hecaš, ok. Če se pa ne, pa upam, da nisi na kakšni bolj odgovorni funkciji v naši družbi, ker ljudje s takšnim razmišljanjem so rak rana za družbo in naš planet. Malo se zamisli. Pa brez zamere. LP
Pofuran
# 31.10.2018 ob 13:23
@AlBundy glede traktorjev na osebo smo na prvem mestu na svetu.
Pigglet
# 31.10.2018 ob 13:07
Ja Pofuran... ravno to so ugotovitve, ki jih želi elita (lokalna, globalna...) na vsak način vsiliti za kontrolo ljudi in mišljenja. To pomeni, da se bodo ti premiki, ki jih naštevate dogajali in ob tem boste kot trenutni lastniki ob prodaji izgubljali. In še o avtu kot statusnem simbolu... Letno sem na 38.000 km-delodajalec povrne strošek goriva. Ostalo jaz... Ob taki količini kilometrov mi niti na pamet ne pade, da bi se vozil v Smartu, ki naj bi bil celo varen avto. In če je avto nižjega srednjega razreda stvar luksuza, potem se lahko vprašam po objektivnosti vašega pogleda. Aja, z javnim prevozom pridem na delo v treh urah, nazaj pa še pol ure več... Torej...
Bistvo pa je drugje. V zadnjih dvajsetih letih je država umaknila večino institucij v Ljubljano in Maribor, sklicujoč se na dosegljivost s prometnimi sredstvi. Sedaj pa to počasi omejujejo in ukinjajo. Ali vidite, kam pes taco moli?
Lepe praznike vsem.
fah-q
# 31.10.2018 ob 14:25
Slovenci v povprečju vozimo deset let stare avtomobile

to samo pomeni, da smo krepko bolj ekološki od vseh onih, ki imajo nove ali električne avte....ker 10 let star avto moraš (če je pravilno vzdrževan) vozit vsaj 10 let, da nasvinjaš toliko, kolikor nasvinja recimo en tesla samo da pride nov v salon (ni nič bolj umazan od drugih, je samo za primer, ker je električen in s tem oh in sploh ekološki....)...torej nesemo v ekologiji na tem področju vse te norvežane in podobne...

zapovrh izgubiš v 10 letih par jurjev na vrednosti...okvare so pa itak pogoste tudi pri novih....torej če imaš pot enkrat dnevno po 15-25 km ni šans, da se kaj drugega sploh blizu splača kot star avto...običajno izgubiš v prvem letu več, kot stane cel 5 let star avto (govorim za večje avte)...saj nismo trapasti...
zjolarazvah
# 31.10.2018 ob 20:04
Pri nas na Svedskem je blizu 11 let ce se ne motim. AVTO NI V PRVEM PLANU.
danrr
# 31.10.2018 ob 19:55
Leta 2017 je bilo največ osebnih avtomobilov na 1000 prebivalcev v goriški in notranjsko-kraški statistični regiji
Logično.Pojdi iz Zakojce na Vrsno z avtobusom ali vlakom???
Ali pa iz Podbele v Čepovan.
Deep_G
# 31.10.2018 ob 18:19
Nekje sem bral, da v Avstriji uvajajo odseke na AC z dvojnimi omejitvami. Električni avti bodo lahko vozili 130, ostali pa 100. Zarad onesnaževanja. Če se bodo takšne novitete uvajale, bo to pritisk na nakup novih avtov.

Pol bo pa veganu v električnem avtomobilu po 150 km izpraznil baterijo, jaz se bom pa v TDI-ju s 100km/h peljal mimo njega.
RonaldoTheHorse
# 31.10.2018 ob 13:45
@AlBundy
Glede traktorjev smo pa zagotovo v evropskem vrhu ...


je s tem mogoče kaj narobe?
akulinakul
# 31.10.2018 ob 13:20
Moj je v povprečju 17,5 dolg :)
vzdev
# 01.11.2018 ob 07:38
@Kolupaila, zakaj škoda besed, o tistih, ki menjujejo avto na 1- 2 leti. Sam se do sedaj vedno menjaval avte na 2 leti. Kupim rabljenega, naredim kakšnih 100.000 km in ga prodam. Zakaj? Ker si lahko to privoščim in ker se avta naveličam. Če si tega nebi mogel privoščiti tega vsekakor nebi delal. Imam še kakšne bolj pomembne stvar. Meni avto ni statusni simbol. Uživam pa v njemu, v vožnji... Je pa res, da sedaj ne vem kaj bi kupil. Ker so novodobni avtomobili vedno manj zanimi z vse to nepotrebno navlako. Zato razmišljam, da bom kupil kakšnega starodobnika. Meni je prej škoda besed o tistih, ki si npr. neprestano kupujejo nova oblačila. Meni oblačilo ne pomeni popolnoma nič.
Kolupaila
# 31.10.2018 ob 23:29
Da je toliko avtomobilov v Sloveniji me ne čudi. Eno je nepotrebna in uničujoča centralizacija.Drugo je žal zelo drag, katastrofalen in slabo delujoči javni promet, ki je garant za takešne številke.Tretji vidik je sociološki, zvezanost Slovencev z avtomobili, predobrimi za večino potreb, žal patološki odnos. Da se po naših cestah in majhnih krajih vozijo X5, Jeep Grand Cheroke, X6, GLS, XC90, Q7, Touaregi, Kodiaqi je dokazovanje in napihovanje, večino časa pa ti avtomobili vozijo enega potnika ali stojijo parkirani, samo da se lastnik počuti dobro, ko ga gleda iz pisarne. Da je odnos Slovencev do avtomobilov patološki, priča tudi dejstvo, ki smo mu priča v poletnih mesecih ob padanju toče, tudi če bom ubit in bom ustavil pod nadvozom, v tunelu... Samo, da bo avto cel, četudi imam kasko. Avto kot material ne more in ne sme biti dobrina, hvala vsaj nekaterim, ki tako razmišljajo in imajo cenejši in dimenzijsko primernejši avto našim cestam. Škoda pa besed o tistih, ki avto zamenjajo vsako leto ali največ dve, tem pa ni pomoči. Če bi nas bilo, kaj v hlačah in Slovenija ne bi bila samo Ljubljana, bi rekli proč z avtomobili.
vzdev
# 31.10.2018 ob 13:41
@Pofuran, no glede otrok se vsekakor ne strinjam. Se mi zdi, da se otroci še najbolj družijo na podeželju. Kjer jih lahko starši tudi pustijo same, ker ni toliko prometa in drugih nevarnosti. Ali so ostareli ljudje v petem nadstropju bloka kaj manj odvisni od svojih otrok?

Glede okolja se pa res ne mislim sekirati. Na svetu se bo dalo živeti brez problema več kot 200 let. Takrat pa ne bo na svetu nobenega od nas.
Pofuran
# 31.10.2018 ob 13:22
@vzdev in @Pigglet
Že v redu, če se rada vozita, ali pa vama vsaj ni problem, vendar z uporabo avtomobila za vsako rutinsko potovanje onesnažujete okolje, uničujete ceste, ki se jih nato obnavlja, namesto da bi se gradilo na primer vrtce, zaradi tega so mesta postala velika parkirišča. Vsak avto v povprečju potrebuje nekaj več kot dva parkirna mesta. S tem ko ljudje živijo odmaknjeni od naselij pridejo še drugi problemi: otroci so izolirani od svojih prijateljev (rešitev za to je, da se jih pelje k prijateljem in hodi iskat), ostareli ljudje, ki nimajo izpita za avto, so odvisni od svojih otrok, da jih vozijo po osnovnih opravkih, so osamjeni... Razpršena poselitev enostavni ni dolgoročno vzdržna oziroma je enostavno predraga za vzdrževanje. Denar pa se defenitivno lahko naloži kam, ki je bolj potreben od parkirišč, cest in goriva. Aja pa še to: za 71% vseh izpustov CO2 je odgovornih 100 korporacij, od tega jih je vsaj tretjina naftnih (Shell, BP...).
Sandopes
# 31.10.2018 ob 11:07
SLovenija ima tudi malo avtomobilov na prebivalca. Je komaj na 23 mestu.
miranpohar138
# 01.11.2018 ob 09:26
Ne samo avtomobile, tud babe mamo stare. Pa oboje še dobro funkcionira, za kva bi menjal.
ElTorro
# 31.10.2018 ob 21:46
Nekje sem bral, da v Avstriji uvajajo odseke na AC z dvojnimi omejitvami. Električni avti bodo lahko vozili 130, ostali pa 100. Zarad onesnaževanja. Če se bodo takšne novitete uvajale, bo to pritisk na nakup novih avtov

No, ja....IG-L se v Avstriji aktivira v času večje obremenitve ceste - torej, ko je gneča. Skoraj vedno poteka zadeva potem tako, da se po desnem pasu vozijo kamioni 90 in osebna vozila 100, po levem pa prehitevajo tisti malo bolj drzni s 105-120. 130 se ne vozi nihče. Ne samo zato, ker je prepovedano, ampak ker se preprosto nima kje.
Deep_G
# 31.10.2018 ob 18:13
Moj ima 12 let in 330.000 km. Za nekaj let še bo.
Pofuran
# 31.10.2018 ob 14:13
@vzdev Otroci v manjših mestih in vaseh se družijo med seboj. Otroci, ki nimajo sosedov so pa sami. Ostareli človek se lahko peš odpravi v trgovino, če res ni nesposoben hoje. Seveda v primeru, da lahko pride do nje peš. Se pa verjetno strinjaš, da so knjižnica, park... boljše naložbe kot cesta
mikic007
# 31.10.2018 ob 10:51
Notranjcem povprečje verjetno višajo rent a car avtomobili, ki so registrirani tam. Tukaj Ljubljana ne prednjači, ker avto ni tako nujen, kot je drugod.
pozitivc
# 01.11.2018 ob 08:57
vsa ta rast nas bo pokopala. povprečna starost avtov bi se pa morala dvignit na vsaj 20 let.. seveda ob reguliranem dvigu kvalitete
elsha92
# 01.11.2018 ob 00:25
Namesto, da bi kupovali nove kupujejo 8 let stare bemvejčke. Večina tistih, ki pa kupi nove, pa ni preveč domača z estetiko.
Pofuran
# 31.10.2018 ob 15:39
@vzdev knjižnice že dolgo niso samo za knjige. So postale kulturne ustanove, ki prirejajo razne dogodke, kulturne, iizobraževalne, razvedrilne... No, parki pa tudi niso samo trava in drevje. V njih so igrala za otroke, igrišča za razne športe itd. Če se ti pa to ne zdi bolj pomembo kot ceste pa tudi ne vem kakšne prioritete imaš. To sta pa bila tudi samo primera, kam bi se lahko naložil denar namesto v ceste. Je pa primerov še ogromno, na primer v šole, vrtce, vodovod, čistilne naprave, dalinjsko ogrevanje, električno omrežje, železniško omrežje, domove za ostarele, zdravstvene domove, bolnice, kulturne domove, kina, razne druge javne stavbe, površine in njihovo opremo, gasilce in še bi lahko našteval. Preveč se obešaš na moje primere.
realist65
# 31.10.2018 ob 15:27
Potem sem jaz še deset let "naprednejši". MB 220 D l. 1997 pa gre.
Bivši uporabnik
# 31.10.2018 ob 15:11
Hvala Vsemogočnemu, ker sem normalen Slovenec! Tudi jaz sem na kakšnem področju dosegel slovensko povprečje.... Vse drugo pa je nadpovprečno.
Funai
# 31.10.2018 ob 13:25
Moj je star dva meseca.
Popo
# 02.11.2018 ob 11:09
Živim v okolici škofljice, uradno LPP cona 1. V praksi je avtobus samo za tiste ki nimamo avtomobila, saj vozi na 1h-2,5h in ima slab prestop na mestnega. Tisti ki si lahko privoščijo imajo 3 avtomobile na gospodinjstvo brez kakršnegakoli pomisleka. Na avtobusu smo samo šolarji in reveži brez avtomobila. Kar je velika škoda sploh iz okoljskega vidika. Bolj učinkovit prevoz bi tudi bolj koristen za ljudi, ker lahko na avtobusu bereš knjigo ali kaj podobnega.
kingeston
# 02.11.2018 ob 09:05
slovenčkom je avto pač religija, in dokler bodo župani rovtarjem podarjali nove in nove asfalte, se ne bo spremenila urbanizacija in uničevanje okolja...
kingeston
# 02.11.2018 ob 08:57
Ja Pofuran... ravno to so ugotovitve, ki jih želi elita (lokalna, globalna...) na vsak način vsiliti za kontrolo ljudi in mišljenja.

te flancate se še v ameriki niso prijele, ki je utrdba individualizma in samostojnosti. ne pa da nek slovenski hlapec začne to ven bruhat...
beninorc
# 01.11.2018 ob 16:39
vrtojb56

nimaš prav , ceneji so kot pred 20leti.primerjava:
1995 kupil golfa mk3 vr6 2800 kubikov - cena brez carine 33000mark končna z dajatvami in ostalo 52000mark , plača 130000sit - 1000mark prbližno
2017 golf 7 R 42000eur - plača 1100eur
za tiste čase je bila vr6 luksuzni avto
je pa res da dans šopajo lizingi na veliko.
V-J
# 01.11.2018 ob 14:07
hexen, ne bluzi, ljubljansko letališče ima letos z naskokom rekorden promet.
hexen
# 01.11.2018 ob 13:36
"v zračnem prevozu 1,2 milijarde potniških kilometrov ali za 19 odstotkov manj kot v prejšnjem letu."

Kok cveti letališče odkar so ga prevzeli Nemci (Fraport).... Še ena neuresničena napoved največjih domoljubov v vesolju....
Kazalo