Fiesta econetic je že v prejšnji izdaji izpuhala manj kot sto gramov ogljikovega dioksida na kilometer, najnovejša jih še manj. Foto: M. Kr.
Fiesta econetic je že v prejšnji izdaji izpuhala manj kot sto gramov ogljikovega dioksida na kilometer, najnovejša jih še manj. Foto: M. Kr.

Janez Martinčič ugotavlja, da sicer odličnost tovarniškega rekordnega povprečja 3,3 litra goriva na sto kilometrov in 87 gramov ogljikovega dioksida na kilometer, praktična uporaba hitro poruši, kljub temu pa so "zeleni" posegi na avtomobilu prinesli do okolja prijaznejši končni rezultat.

Avtomobil namreč poganja prirejen 1,6-litrski motor TDCi, karoserija je nižja kot pri drugih sestrah, izboljšali so nekaj zunanjih detajlov za boljšo aerodinamiko, dodali gume z nizkim kotalnim uporom, poskrbeli za regeneracijo zavorne energije, sistem start/stop skrbi za ugašanje motorja, indikator prestavljanja pa za opozarjanje voznika, v kateri prestavi naj vozi. Skupni rezultat je nižja poraba, samo udobje ali pa zmogljivosti pa prav nič ne trpijo.

Več podrobnosti s preizkusa omenjene fieste in novostih na avtomobilskem trgu pa lahko poslušate v arhivu oddaj Avtomobilsko-prometne minute.