Avtomobilnost
(6)
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.0 od 4 glasov Ocenite to novico!
false
V četrti jesenski Avtomobilnosti se sprašujemo, ali bi lahko po naših avtocestah danes vozili hitreje kot s 130 km/h. Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

Avtomobilnost 98: Hitra in varna vožnja na avtocesti

Četrta jesenska Avtomobilnost
22. oktober 2017 ob 08:35
Ljubljana - MMC RTV SLO

V današnji Avtomobilnosti se bomo na nemški avtocesti peljali s 304 km/h in se vprašali, ali bi se lahko hitreje kot s 130 km/h varno peljali tudi v Sloveniji? Predstavimo vam kio stinger, na koncu pa poklepetamo še z gasilcem in reševalcem.

Šli smo v Nemčijo in s porschejem panamero na avtocesti presegli magično mejo 300 kilometrov na uro. O tem, kaj morajo imeti oziroma kako morajo biti oblikovani avtomobili, da lahko varno dosegajo takšne hitrosti, smo se pogovarjali z menedžerjem za model panamera. Preverili smo tudi, kakšne morajo biti pnevmatike za takšno vožnjo, in seveda, kaj takšna vožnja zahteva od voznika.

Pogovarjali pa smo se tudi s človekom, ki je s pogledom v prihodnost snoval in gradil naše prve avtoceste, ko se je po njih peljalo veliko manj avtomobilov kot danes.

Z vtisi s prve vožnje na dirkališču vam predstavimo Kijin novi model stinger, ki meče rokavico audiju A5 sportbacku in BMW-ju serije 4 gran coupéju.

Z gasilcem in reševalcem spomnimo na nova oziroma stara pravila o razvrščanju v primeru zastojev ter drugim pa pokomentiramo tudi odmevno vladno uredbo za leto 2030.

Martin Macarol
false
Menededžer za porsche panamero nam je razložil, kaj mora imeti avtomobil za varno doseganje velikih hitrosti. Foto: MMC RTV SLO
false
Na nemški avtocesti z varnim avtomobilom, z dobrimi pnevmatikami in s trezno glavo smo šli čez 300 km/h. Foto: MMC RTV SLO
false
Govorili smo s človekom, ki je snoval prve slovenske avtoceste. Foto: MMC RTV SLO
false
S kio stinger na dirkališču. Foto: MMC RTV SLO
false
Gasilec in reševalec nas je spomnil na pravila razvrščanja ob prometnih zastojih. Foto: MMC RTV SLO
Prijavi napako
Komentarji
tureavanture
# 22.10.2017 ob 12:01
Ah ne kje pa, v Sloveniji se avtoceste preimenujejo v hitre ceste in s tem zmanjšujejo na omejitve iz časa yuga 45.
Skippy
# 22.10.2017 ob 12:24
@tureavanture
dobra. Pri nas je splošen trend zmanjševanja hitrosti. Letos so se znižale hitrosti na pomembnih odsekih cest, ki so prej veljale več kot 20, 30 let in niso predstavljale nobenih tveganj. Zadnje znižanje je bilo na cesti iz Ljubljane proti Trzinu (iz 110 na 90).

Primerjava z Avstrijo - tam se omejitve počasi zvišujejo, Poljska in Bolgarija imata omejitev 140 na avtocestah ...
Luka Novak
# 23.10.2017 ob 08:33
V današnji Avtomobilnosti se bomo na nemški avtocesti peljali s 304 km/h in se vprašali, ali bi se lahko hitreje kot s 130 km/h varno peljali tudi v Sloveniji?

LOL

Kar izvolite, mimo radarja.

Nemčija (AC) je zanimiva za testiranje avtomobila višjega razreda najbolje prodajan model, ki pri limuzinah večinoma dizel vs zmogljiv bencinar– zmogljivi bencinarji pridejo vsakih sto km približno tri minute prej na cilj, porabijo pa 2-3 x več goriva.

Vsekakor pa je vožnja zmogljivega bencinarja pri visokih hitrostih izkušnje vredna vsakega porabljenega eura.
E24
# 26.10.2017 ob 10:19
Redno uporabljam primorsko avtocesto. Če uspem doseči povprečje 110 - 115 km/h pomeni, da moram tistih nekaj redkih prostih odsekov prevoziti zelo hitro. Ob pojavu sekcijskih radarjev, ki bodo ubili tudi to možnost, se bo potrebno sprijazniti s povprečnimi hitrostmi okrog 100 km/h.
Je to res cilj?
Vsekakor se bom o tem zelo jasno opredelil takrat, ko bom izbiral stranko na novih volitvah.
ElTorro
# 22.10.2017 ob 20:35
Višje omejitve pomenijo več nevarnosti. Določen del voznikov se vozi 100, 110 ali 120. Tisti, ki zase pravijo, da vozijo po omejitvi, imajo praviloma 140 na števcu.

Če dvigneš omejitev za 20, se bo razlika v hitrosti med enimi in drugimi vozili zvišala s sedanjih 20-40 na 40-60 km/h.

Tudi okoljski vidik ni zanemarljiv. Pri 150 žre povprečen avtomobil kakšno četrtino več kot pri 130. Glede na to, kolikšna sredstva vlagamo v znižanje izpustov škodljivih snovi, bi bile višje hitrosti na avtocestah vendale nekoliko kontraproduktivne.
Luka Novak
# 23.10.2017 ob 08:23
Višje omejitve pomenijo več nevarnosti

LOL

Statistika beleži v EU 7% žrtev prometnih nesreč na AC, 38 na urbanih območjih, 55% na ruralnih. Nemčija je znana po približno 2/3 AC brez omejitev, na prebivalca ter prevožen km ima manj smrtni žrtev kot Slovenija in še marsikatera država.

Tudi okoljski vidik ni zanemarljiv

Barke v Kopru izpustijo v zrak več svinjarije, kot ves promet. Anhovo in druge podobne vire onesnaževanja bolje, da niti ne omenjam.

Če koga moti zgolj onesnaževanje prometa naj začne pri sebi, hodi peš in z biciklom, pa dokaže, da je mogoče brez prometa normalno funkcionirati.
Kazalo