Avtomobilnost

Poudarki

  • Robot za premontažo pnevmatik višjega cenovnega razreda in večjega premera
  • Nobenega stika platišča z orodji
  • Popolnoma avtomatiziran postopek premontaže pnevmatike
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.4 od 21 glasov Ocenite to novico!
Robot za menjavo pnevmatik
Robot je dodatni sodelavec in je v sezoni dejaven sedem dni na teden. Običajno pa menja platišča višjega cenovnega razreda. Foto: MMC RTVSLO
Robot za menjavo pnevmatik
Vulkanizer pnevmatiko s platiščem prisloni na točno določeno mesto. Le-to potem stroj samodejno prestavi na ustrezno mesto in s postopki meritve ugotovi dimenzijo pnevmatik. Nato s pomočjo robotske roke, dodatnega mazanja in vnaprej določene programske opreme začne postopek premontaže. Foto: MMC RTVSLO

Dodaj v

Čez deset let pnevmatik ne bodo več menjavali vulkanizerji

Robot za premontažo pnevmatik
11. november 2016 ob 06:14
Ljubljana - MMC RTV SLO

Popolnoma nova generacija montirnih premontažnih strojev kaže, v katero smer gre razvoj v gumarski industriji. Robot je namenjen premontaži najzahtevnejših nizko-presečnih pnevmatik in velikih ter dražjih aluminijastih platišč. Namenjen je montaži vseh kompletov gum, ki imajo vgrajen senzor za nadzor tlaka.

"S tem strojem je montaža izjemno enostavna. Ne prihaja do nobenega dotika aluminijastih platišč z raznoraznimi montirnimi železi in drugimi orodij. Menim, da bodo čez desetletje namesto vulkanizerjev, ki bodo le nadzorovali postopek, premontažo opravljali takšni stroji," pravi Boštjan Gorc iz vulkanizerstva Špan, kjer so v takega robota investirali prvič prav letos. Gre za napravo, ki je certificirana pri proizvajalcih, kot so Porsche, Lamborghini, Audi, Volkswagen in drugi proizvajalci vozil višjega cenovnega razreda.

Primeren za platišča večjih presekov
Vulkanizer je mnenja, da robotika prihaja v vse sfere življenja. Tako danes določene nemogoče operacije na srcu kirurgi opravljajo samo še z roboti. Podobno meje mogočega spreminjajo roboti tudi na vulkanizerskem področju. Ker se premer platišč vedno bolj povečuje, ob hkratnem manjšanju višine pnevmatik, se je postopek premontaže teh pnevmatik namreč precej otežil.

Robot deluje tako, da pnevmatiko zamenja z veliko natančnostjo in povsem brez poškodb samih platišč, kar je bilo v nekaterih primerih zelo težko. Robotska premontaža namreč omogoča, da lahko menjujejo pnevmatike še večjih presekov, kot je bilo to do zdaj.

Človek le nadzira postopek
Ob premontaži stroj rob platišča tudi podmaže, da zmanjša trenje. Pnevmatika se s pomočjo stroja optimalno odstrani iz platišča. Z obratnim postopkom potem novo pnevmatiko namesti spet na platišče. Naloga človeka je zgolj potrjevanje postopkov in nadziranje naprave. Le-to se upravlja z zaslonom na dotik in je izjemno enostavno.

"Tu ne gre za tekmovanje v hitrosti, temveč v natančnosti. Hitrost premontaže običajne pnevmatike na robotu je malenkost hitrejša, predvsem pa bistveno varnejša," pravi sogovornik, ki dodaja, da so platišča v zadnjih letih močno napredovala. Stranke namreč želijo poudariti individualni videz vozila.

"Časi, ko so vulkanizerji »pod kozolci« menjavali in ob premontaži popraskali robove platišč, so mimo. Robotska menjava omogoča popolno natančnost pri menjavi in je neprestano zbrana. Tudi če dela cel dan in ne glede na velikost platišča," dodaja vulkanizer. Pomemben je tudi vidik varnosti upravljalca stroja. Vulkanizer je v takem procesu le nadzornik menjave pnevmatik in možnost poškodb na delovnem mestu se močno zmanjša.

Gregor Prebil
Prijavi napako
Komentarji
Carnivorousss
# 11.11.2016 ob 07:48
Zavajajoči naslovi so postali praksa, vse za dodatne klike.
dr.bobrock
# 11.11.2016 ob 07:51
reklama za vulkanizerstvo ŠPAN Brezovica pri Ljubljani. Sicer je pa to na sliki samo avtomatska montirka kar pa je še daleč od kakega robota, ki bi sam menjal gume.
celtic1888
# 11.11.2016 ob 08:34
Kaj ti bodo feltne, če nimaš za kruh.
rtvgnid
# 11.11.2016 ob 09:45
Pravim ste naredil reklamo, Špan ima najdrajžje storitve menjave onevmatik v Ljubljani, pa še pri maloprodaji pnevmatik so med najdražjimi.
daryankoff
# 11.11.2016 ob 13:03
"Drugi pa se trudimo čim več časa nameniti stvarem, ki nas veselijo, družini, hobijem ipd.
Z avtomatizacijo prihajajo boljši časi."


Zanimivo, sam pa opažam, da imajo zaradi tehnologije in avtomatizacije ljudje še manj časa za stvari kot so družina, hobiji, prijatelji.
En tak primer, telefon je postal multipraktik in ljudje zabijajo čas na njem in to celo v prisotnosti prijateljev, družine.
sunofabeach
# 11.11.2016 ob 09:11
čet 10 let mogoče ne bo več klasičnih pnevmatik v uporabi.....
ancient
# 11.11.2016 ob 13:32
@Superstrela

Bo pa zanimivo s Teslo priti v službo, potem pa naj se sama odpelje na redni servis, menjavo gum in podobno.

Ja, in ko bo pri vulkanizerju ne bo imela kam parkirat, bo prišla nazaj. :-)
koperton
# 11.11.2016 ob 11:11
V par desetletjih ali še prej bo moralo priti do velikih družbenih sprememb ...ali pa bomo požrli sami sebe !
burnoutslo
# 11.11.2016 ob 08:47
Robot je namenjen premontaži najbolj zahtevnih nizko-presečnih pnevmatik in velikih ter dražjih aluminijastih platišč.

Primeren za platišča večjih presekov
Superstrela
# 11.11.2016 ob 06:40
Še vedno bo potreben vulkanizer, samo nekaj manj dela bo opravil sam.

Bo pa zanimivo s Teslo priti v službo, potem pa naj se sama odpelje na redni servis, menjavo gum in podobno. Komaj čakam te čase.

Z zadnjo napovedjo Tesle o prevzemu nemškega Grohmanna se mi je še bolj zarisal nasmešek na obraz.
knesigail
# 11.11.2016 ob 10:30
Še vedno bo potreben vulkanizer, samo nekaj manj dela bo opravil sam.

Bo pa zanimivo s Teslo priti v službo, potem pa naj se sama odpelje na redni servis, menjavo gum in podobno. Komaj čakam te čase.

Z zadnjo napovedjo Tesle o prevzemu nemškega Grohmanna se mi je še bolj zarisal nasmešek na obraz.


Kaj ne znaš sam odpeljati avtomobila na servis, nimaš časa ali si suženj svoje službice?
Upam, da.ne potrebuješ aplikacije, ki ti pove kdaj moraš na potrebo...
AndrejP
# 11.11.2016 ob 16:10
Mogoče bodo lahko roboti vzdrževali brezpilotne Uberje, ki bodo nadomestili taksiste...
fantasycamp
# 11.11.2016 ob 15:55
Hitro bo robotika povečala brezposelnost!

Superstrela
# 11.11.2016 ob 11:18
@knesigail

Očitno ne veš kam s svojim prostim časom in rad hodiš po takih opravkih. Verjetno potem tam še mojstru malo pametuješ in tvoj dan je popoln. Drugi pa se trudimo čim več časa nameniti stvarem, ki nas veselijo, družini, hobijem ipd.

Z avtomatizacijo prihajajo boljši časi.
mjurma2
# 11.11.2016 ob 10:30
Temni časi prihajajo...
Gepard007
# 20.11.2016 ob 08:43
Filmček ni gledljiv - prepočasi nalaga in gledam po sekvencah. Bom si raje na Volanu pogledal, ker mi nalaga dovolj hitro ne pa tako kot tule.
DULE50
# 12.11.2016 ob 08:57
Čez 10 let ne bodo več potrebni moški bo vse postoril robot.
daryankoff
# 11.11.2016 ob 12:59
Normalno, za to bo poskrbela kaka aplikacija. Glavna skrb bo delujoča baterija na telefončku.
Kekec99
# 11.11.2016 ob 10:10
@Superstrela
Še v trgovino ga lahko pošlješ. KLIK
lavno
# 16.11.2016 ob 18:41
@Superstrela
Bo pa zanimivo s Teslo priti v službo, potem pa naj se sama odpelje na redni servis, menjavo gum in podobno. Komaj čakam te čase.


Če imaš že vsaj nekaj let delovne dobe, potem boš šel verjetno prej v penzijo. :)
tocco
# 11.11.2016 ob 18:36
Kake stvari ne.
stojan1111111
# 11.11.2016 ob 18:31
Z a 100 let ne bomo avte potrebovali? Vozili se bomo z podzemnim železnicami, hiše bodo zgrajene vzdož rek. Imeli bomo svoj vrt in hranu bomo dobivali skuhano z kmetije.
tocco
# 11.11.2016 ob 18:50
On je pameten ka ma teslo. Samo droni za 85 evrov imajo isto funkcijo da ga posles prek rtk sistima na eoloceno lokacijo pa se pol vrne nazaj samo funkcijo upostevas isto kot v tem primeru mehaniku teslo nič novega. Komaj čakam ko bo v avte priso watch dog glede na to ima Elon Musk pomoslike o tem predvsem o AI kam pa kako da nebo kaj kot z DOSom.
Micesar
# 11.11.2016 ob 08:21
Nimaš kaj Pižama je glavni
Izziv tehniki
link
Leta 2018 prodor baterijskih vozil na slovenski trg
144
1. januar 2018 ob 15:38 Trg baterijskih vozil, to pomeni hibridov, priključnih hibridov in električnih vozil, bo leta 2018 v Sloveniji bogatejši za več kot ducat novih vozil.
Več novic ...
Kazalo