Avtomobilnost

Poudarki

  • Terensko še zmogljivejši - z nadzorom spusta in kamerami
  • Moderna oprema je očitno že dovolj zanesljiva
  • Zdaj tudi s samodejnim menjalnikom
Duster je na ceste zapeljal v času, ko je bilo že povsem potrjeno, da si tudi v bogati zahodni Evropi želimo preproste, tehnično zanesljive in cenovno korektne avtomobile. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Kot nam je zatrdil Dacijin direktor marketinga Mathieu Gallipeau, je pri odločevanju, katera tehnologija bo na voljo v Dacijinih modelih, ključno predvsem dejstvo, ali je izbrana tehnika resnično dodobra preizkušena in tako močno uveljavljena, da jo lahko ponudijo po sprejemljivi ceni. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Po novem duster ponuja tudi elektronski sistem za počasno in kontrolirano spuščanje po blatnih/zasneženih klancih. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Tehnologija, ki je končno postala dovolj zrela za Dacijine kupce, je recimo po novem tudi brezstični ključ, torej znana Renaultova kartica. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Dodaj v

Dacia duster: ob še boljših terenskih lastnostih tudi vsakdanje prijazen

Nova generacija, prva vožnja
10. januar 2018 ob 07:46
Atene; Grčija - MMC RTV SLO

Ko se je francoski Renault odločil, da bo iz znamke avtomobilov, ki ima svoj sedež v dolini sredi romunskih gora, naredil novo zgodbo, je le malokdo menil, da bo to zgodba o uspehu. Kjer se je ta znamka prodajala, je bila znana po slabih, nezanesljivih avtomobilih, zunaj komunističnih meja pa sploh ni bila znana. A niti Renaultovi vodje, ki so sprejeli to vizionarsko odločitev, si niso mislili, da bo Dacia tako zelo uspešna zgodba. In zdaj, ko gledamo nazaj, vidimo, da je točka preloma za Dacio pomenil prav duster.

Prišel je v času, ko je bilo že povsem potrjeno, da si tudi v bogati zahodni Evropi želimo preproste, tehnično zanesljive in cenovno korektne avtomobile. Pokazalo se je, da dacie ne izbirajo samo tisti, ki si avtomobil komaj privoščijo, ampak tudi ustrezno premožnejši kupci, ki pa svojega težko prisluženega denarja ne želijo porabiti za marketing in razne "fancy" trendovske ideje, pripravljeni so plačati izključno za uporabne tehnikalije. Teh pa mora biti kar največ, kajti pripravljeni so porabiti nekaj tistega denarja, ki so ga z nižjo ceno avtomobila privarčevali, a le če je to smotrno.

Kot nam je zatrdil Dacijin direktor marketinga Mathieu Gallipeau, je pri odločevanju, katera tehnologija bo na voljo v Dacijinih modelih, ključno predvsem dejstvo, ali je izbrana tehnika resnično dodobra preizkušena in tako močno uveljavljena, da jo lahko ponudijo po sprejemljivi ceni. Dacia tako ne bo nikoli ponudila najsodobnejše opreme. Na dejstvo, da so s takšnimi odločitvami vedno vsaj tri leta za konkurenco, so v Parizu ponosni, saj s tem kažejo odgovornost oziroma spoštovanje do svojih kupcev.

In tehnologija, ki je končno postala dovolj zrela za Dacijine kupce, je recimo po novem tudi brezstični ključ, torej znana Renaultova kartica. Primer, kako skrbno Francozi tehtajo odločitve o novi opremi, so recimo tudi kamere za pogled okoli vozila - pokažejo vam vse okoli vozila, ne ponudijo pa simulacije pogleda na avtomobil s ptičje perspektive, kot je to recimo na voljo pri nissanih in renaultih. Kako koristne so te kamere, smo se recimo lahko zelo dobro prepričali na terenskem poligonu, ki so ga za nas pripravili v kamnolomu marmorja v bližini Aten.

Odlične terenske lastnosti so sicer dusterjev močan adut in nanj trgovci močno računajo. Kot dokaz, kako suvereno dusterji plezajo, Dacia po vsem svetu sodeluje z raznimi organizacijami, ki svoje avtomobile zares intenzivno uporabljajo. V Sloveniji recimo sodelujejo z gorsko reševalno službo. Po novem bodo ti terenski strokovnjaki v dusterjih lahko vklapljali tudi elektronski sistem za počasno in kontrolirano spuščanje po blatnih/zasneženih klancih. Štirikolesni pogon sta sicer do zdaj izbrali dobri dve tretjini vseh kupcev, zagotovo tudi zato, ker je zaradi nizke cene dosegljiv.

Terenskost je seveda ena dusterjevih bistvenih značilnosti, zato je bilo nujno, da je duster druge generacije ostal vizualno izredno podoben svojemu kultnemu prvencu. In to čeprav so enaki predhodniku ostali le motorji, pa še pri teh so na voljo nove kombinacije, na primer dvosklopčni avtomatski menjalnik, ki ga toplo priporočamo.

A ker je koncentracija kupcev SUV-jev tega cenovnega razreda najvišja, pa je še bolj pomembno, da je udobje dusterjeve kabine zdaj že skoraj na ravni nenizkocenovnih tekmecev. In naj ob tem dodamo, da je položaj za volanom zdaj veliko bolj prilagodljiv, volanski obroč se recimo pomika tudi po osi, s čimer duster postaja zanimiv tudi za tiste, ki do zdaj v dusterju niso mogli najti pravilnega položaja.

Ključni tehnični podatki:

  • dolžina: 4,34 m
  • medosna razdalja: 2,67 m
  • vstopni kot: 30 stopinj
  • izstopni kot: 34 stopinj
  • oddaljenost od tal: 21 cm
  • obračalni krog: 10,2 m
  • prtljažnik: 445 l

Bencinske različice:

  • SCe 115 (1,6 4-valjni, 84 kW, prednji pogon, 5-stopenjski ročni menjalnik)
  • SCe 115 LPG (1,6 4-valjni, 84 kW, prednji pogon, 5-stopenjski ročni menjalnik) - pogon na plin
  • SCe 115 4 x 4 (1,6 4-valjni, 84 kW, 4-kolesni pogon, 5-stopenjski ročni menjalnik)
  • TCe 125 (1,2 4-valjni turbo, 92 kW, prednji pogon, 6-stopenjski ročni menjalnik)
  • TCe 125 4 x 4 (1,2 4-valjni turbo, 92 kW, 4-kolesni pogon, 6-stopenjski ročni menjalnik)

Dizelske različice:

  • dCi 90 (1,5 4-valjni, 66 kW, prednji pogon, 6-stopenjski ročni menjalnik)
  • dCi 110 (1,5 4-valjni, 66 kW, prednji pogon, 6-stopenjski ročni menjalnik)
  • dCi 100 EDC (1,5 4-valjni, 66 kW, prednji pogon, 6-stopenjski samodejni menjalnik)
  • dCi 110 4 x 4 (1,5 4-valjni, 66 kW, 4-kolesni pogon, 6-stopenjski ročni menjalnik)

Miha Merljak
Prijavi napako
Komentarji
elektrupunk
# 10.01.2018 ob 10:18
renaultova Škoda :)
commodore
# 10.01.2018 ob 11:35
če rabiš uporaben avtomobil in se ne obremenjuješ s znamko (tudi če bi renault gor pisalo se ni ravno za hvalit) je zadeva odlična. Edina konkurenca ji je recimo Vitara potem je pa že konec izbire. Škoda je le ker tudi sandero ne ponuja 4wd. bi sigurno našla dosti kupcev
Grommm
# 20.01.2018 ob 16:05
Vozniško imam že skoraj 40 let in verjemite, da sem v tem času zamenjal cel kup avtov (taka je bila služba pač). Toliko kot ste jih vi morda samo na sejmih videli.

Zdaj v moji penziji imamo doma Dusterja.

Taprvo verzijo. Eden prvih celo v SLO.

Ni za prehvalit.
NOBENIH PROBLEMOV - ampak res čisto nobenih.

Stroški in poraba .. ni omembe vredno. To so pozabili poudariti v članku, kjer govorijo le o nizki vstopni ceni.
Veste, ko se s 5 litri nafte/100 km človek vozi 90% po mestu, ko te servisi stanejo okoli 150€/20.000 km začneš malo misliti ... če imaš s čim in nimaš v glavi namesto možganov značke Audija, VWja, BMWja ...

In če malo pogledate naše gorske službe, gasilce idr. - a mislite, da bi ti kupovali ta avto, če res ne bi bil vreden vsakega centa katerega plačaš zanj?

Malo poglejte nemške forume. Na začetku so ga pljuvali - zdaj je pa čakalna doba 6 mesecev za novega.

Pri Dacia komaj dohajajo proizvodnjo.
Vam to kaj pove?

Ko bomo pri nas spet menjali .. samo Duster in noben drug avto. NOBEN!
izo
# 12.01.2018 ob 18:35
no ja, za dvajset čukov pa dobiš kaj boljšega malo rabljenega.
se pa strinjam, to je avto, ki ga uporabljaš.


mislim, da se malo pretirava s tem dusterjem. se mi zdi, da je glavni point to, da jim ge je manj škoda za na tere, kto kakšne bavarce, ki niti blata ne vidijo, pa se pač azdeva nuca na terenu več. tehnično je to praktično navaden malo bolj dvignjen avto z 4wd "on demand" kto večina ostalih kavzi suv-jev ipd. mi pa je voznik omenil, da ima dobro razporejeno težeo in da ni pretežak, zato se na kakšnem ledu ipd boljše obnaša kot kakšna težka pickup krava. ampak kto pravim, na navadne avto natkneš višje fedre in večji obseg gum za odmik od tal, pa smo tam (če pustimo občasni 4wd ob strani)..
21.12.2012
# 10.01.2018 ob 22:25
no ja, za dvajset čukov pa dobiš kaj boljšega malo rabljenega.
se pa strinjam, to je avto, ki ga uporabljaš.
Luka Novak
# 10.01.2018 ob 12:12
V 4x4 ponudbi do okrog 20 tisočakov se dobi še kaj bolj terenskega kot Vitara, pa tudi kaj bolj mestnega/cestnega. Z večanjem proračuna proti 30 tisočakov se ponudba dodatno poveča.

Z uporabniškega vidika so zame najbolj terenski tisti, ki se dejansko največ uporabljajo na terenu oziroma izven urejenih poti.
feminist
# 10.01.2018 ob 10:13
vedno boljši so

Dacia je zakon, sploh ce pomislis da te poganja isti motor kot ga imajo lastniki MB (znamko, ki jo poleg VAG vozil kupujejo samo se ljubitelji Cece, Lepe Brene ipd.)
izo
# 14.01.2018 ob 12:48
in to je?
ATP
# 13.01.2018 ob 18:42
Top razmerje med ceno in kvaliteto :-)
Luka Novak
# 12.01.2018 ob 18:55
@izo

konkretno kaj, če se pogovarjamo o kavzi pravem stalnem mehanskem 4x4? fiat panda (pa še tp ne vem, če je še)?

Na tvoje kriterije si boš moral odgovorit sam.

Zame »bolj terensko kot Vitara« pomeni šasija, priklopljiv 4x4 pogon (v osnovi pogon zadaj), reduktor.
izo
# 12.01.2018 ob 18:30
V 4x4 ponudbi do okrog 20 tisočakov se dobi še kaj bolj terenskega kot Vitara, pa tudi kaj bolj mestnega/cestnega.

konkretno kaj, če se pogovarjamo o kavzi pravem stalnem mehanskem 4x4? fiat panda (pa še tp ne vem, če je še)?
frgo
# 10.01.2018 ob 18:39
Dacia obstaja pravzaprav samo kot renaultova blagovna znamka, uporabljana takrat, ko renaultu tako paše in ko ostalim renault-nissanovim modelom ne hodi v zelje. Dusterjev je bilo pod renaultovim imenom prodanih več kot 60%. Potem so tu še tisti dusterji, ki so se prodajali kot nissan terrano. Kar ostane pa je dacia duster za razvito Evropo.
Mirko Tipka
# 10.01.2018 ob 08:38
vedno boljši so, samo to še ni razlog, da ga bom vozil
Luka Novak
# 10.01.2018 ob 10:31
Ko se je francoski Renault odločil, da bo iz znamke avtomobilov, ki ima svoj sedež v dolini sredi romunskih gora, je marsikdo zmajeval z glavo. Kjer se je ta znamka prodajala, je bila znana po slabih, nezanesljivih avtih ..

V 70' minulega stoletja so bile Dacie alternativa Renaultom iz Litostroja, tehnično nič omembe vredno drugačne od izvirnih Renault modelov za Zahodno Evropske trge (nekaj več je bilo kozmetičnih popravkov).

Koliko, kako, na kakšen način .. so bile slabše od izvirnih Renaultov lahko vprašate lastnike – sam nisem slišal posebnih kritik, predvsem v primerjavi z Zastavo.

Pojem proizvodnja avtomobilov v 60' in 70' je bil tudi v praksi od primera do primera zelo različen, predvsem pa povsem nekaj drugega kot današnja – kar so počeli v Litostroju bi lahko komaj rekli proizvodnja (nove Renaulte so pred pošiljanjem v Slovenijo deloma razstavili, v Sloveniji pa ponovno sestavili, da so zadostili socialističnim kriterijem domača proizvodnja), v nekaterih državah je proizvodnja potekala v okviru proizvodnih kapacitet drugih proizvajalcev (npr. Renaulti v Alfa Romeo tovarni) itd.

Problem Dacie (predvsem modela 1300 in vseh kasnejših derivatov) je podoben problemu »stoenke« - ni bilo omembe vrednega napredka, osnovo iz 60' se je preko številnih derivatov ohranjalo 34 let.

In če želite razumet Dacio Duster – odpeljite se z novo generacijo na slovensko podeželje, pa naj vam jo lastniki starejše generacije predstavijo v delovnem okolju. Odnesli boste bistveno več, kot ste (očitno) odnesli od predstavitve v kamnolomu.
Dacia
link
Razkrita podoba novega dusterja
14
31. avgust 2017 ob 07:23 Dacia je objavila prve fotografije novega dusterja. Notranjost in tehnične podrobnosti bodo razkrili v Frankfurtu.
Več novic ...
Kazalo