Avtomobilnost

Poudarki

  • Kombilimuzine tržno niso več množično zanimive, zato je civic postal petvratni kupe
  • Turbo polnilnik zelo koristi na slovenskih podeželskih cestah
  • Bencinski motor je zmogljiv in varčen
  • Asistenčni sistemi že v serijski opremi
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.1 od 11 glasov Ocenite to novico!
Civic je bil vselej priljubljen pri cestnih divjakih in podobnih ljubiteljih agresivno napimpanih avtov - športnost je imel civic v svojem značaju že vseh preteklih devet generacij. Foto: Boštjan Podlogar
Kljub delinkventni obliki je ohranil vsakdanjo uporabnost. Foto: Boštjan Podlogar
Civic je moderen avto z moderno opremo, edino, kar smo pogrešali, je bil avtomatski menjalnik - ta namreč postaja standard pri modernih avtomobilih. Foto: Boštjan Podlogar

Dodaj v

Honda civic 1,5 turbo: športni klasik

Test nove generacije
14. februar 2018 ob 07:03
Ljubljana - MMC RTV SLO

Japonci so zanimiv narod, sploh na inženirskem področju. Niso vedno prvi, so pa vedno prvi, ki dojamejo širšo sliko. Vnasprotju z mnogimi je njim takoj jasno, kaj bo neka nova ideja potegnila za sabo. In to nam dokazuje civic desete generacije.

To namreč ni prvi petvratni kupe, je pa Honda prva avtomobilska znamka, ki je v golfovem razredu - torej v poslovnem smislu ključnem razredu - klasično kombilimuzino zamenjala s kupejem!

Sama po sebi je ideja pravzaprav logična, saj je zgolj odgovor na to, kar narekujejo prodajne številke: klasiki so izgubili svojo klientelo, danes si večina želi izključno SUV-je, edini, ki še vztrajajo pri nizkem položaju za volanom, pa hočejo, da je njihov avtomobil videti športno, divje, drzno!

Medtem ko si konkurenčne znamke tako drastičnega ukrepa ne upajo izvesti, pa se je Hondi ta korak zdel razmeroma lahek, kajti civic je bil vselej priljubljen pri cestnih divjakih in podobnih ljubiteljih agresivno napimpanih avtov - športnost je imel civic v svojem značaju že vseh preteklih devet generacij.

Je pa ravno zato nadvse pohvalno, da je novi civic kljub tej delinkventni obliki ohranil vse tisto, kar morajo klasiki ponuditi. To je vsakdanjo uporabnost, se pravi velik prtljažnik, številne predale v kabini, pa tudi vsesplošno udobje, vsaj za vse, ki so nižji od 175 centimetrov, višjerasli bodo recimo zadaj dosegli strop.

A vsekakor je nedvoumno. Bistvo desetega civica ni samo oblika, za katero vsak misli, da gre za Type-R. Ne, še bolj kot do zdaj je prisoten športen karakter. Lega je resnično izvrstna, volan pa nadpovprečno direkten, kar se resnično izkaže med "ovinkarjenjem" po praznih slovenskih podeželskih cestah.

In tu je tudi bencinski motor, ki noče več cviliti v ultra visokih vrtljajih, ampak nudi tisto, kar nam med športno vožnjo po Sloveniji dejansko pride veliko bolj prav: če je bilo namreč pri tistih slavnih VTEC-ih treba za vsako figo prestaviti v drugo ali celo prvo prestavo, da je avto dobil tiste opevane športne vrtljaje, turbo zdaj poskrbi, da civic suvereno povleče iz slovensko zaprtih ovinkov že iz najnižjih vrtljajev.

Ob tem pa Honda svoj know how motoroznanstva dokaže tudi v zelo sprejemljivi porabi, sploh ko upoštevamo, da govorimo o 132 kilovatov močnem bencinskem turbu - zlahka se namreč dinamično vozite s porabo manj kot sedem litrov.

In na koncu si Honda zasluži pohvalo tudi zaradi cenikov, civic namreč že v serijski opremi ponuja napredne asistenčne sisteme, kot na primer aktivni tempomat ter seveda tudi opozorilo pred naletom in pomoč pri ohranjanju na voznem pasu. Moderen avto, moderna oprema torej, edino, kar smo pogrešali, je bil avtomatski menjalnik - ta namreč postaja standard pri modernih avtih.

Ključni tehnični podatki:

dolžina: 4,51 m, medosna razdalja: 2,7 m, oddaljenost od tal: 11 cm, obračalni krog: 11,8 m, prtljažnik: 420 l; masa: 1307 kg, 1,5-litrski 4-valjni bencinski turbo motor, moč: 134 kW, navor: 240 Nm, 6-stopenjski ročni menjalnik, pogon na prednji kolesi; poraba: 5,8 l/100 km; izpusti CO2: 133 g/km; cena osnovnega vozila: 21.490 EUR, cena na mesec po 5 letih, pri 15.000 km/leto: 428 EUR

Miha Merljak
Prijavi napako
Komentarji
BJ
# 14.02.2018 ob 10:19
V poplavi brezizraznih in vse bolj podobnih si avtomobilov ( predvsem iz nemškega koncerna) je to pravi balzam za oči. Japonska plastika rules!
WalterBronx
# 14.02.2018 ob 08:35
Kaj so točno hoteli doseč s tisto nepotrebno črno plastiko zadaj? Deluje ceneno
Prismuknjen
# 14.02.2018 ob 12:07
Slovenc si bo raje Golfa kupil.
MuDeL
# 14.02.2018 ob 08:46
Moderen avto, moderna oprema torej, edino, kar smo pogrešali, je bil avtomatski menjalnik - ta namreč postaja standard pri modernih avtih.

Če je nekaj standard, še ne pomeni da je dobro... Kar imejte vaš AT, nekateri ga ne pogrešamo niti nočemo...
_50centy_
# 14.02.2018 ob 10:59
Kdor ima rad japonce, mu bo všeč verjetno, overall kvaliteta je pa še vedno v Nemčiji.

Mogoče, a ne v tem razredu in ne za tako ceno.
dunbar
# 14.02.2018 ob 10:05
Jaz bi imel civic granda, deluje bolj elegantno in mojim letom primerno...
omnicus
# 14.02.2018 ob 11:05
Honda ponuja CVT menjalnik, za doplačilo, kar bi lahko bilo omenjeno v članku.
Izjava: kar smo pogrešali, je bil avtomatski menjalnik - ta namreč postaja standard pri modernih avtomobilih.
bi držala svojo težo, če bi bila podkrpljena z dejstvi.
Vedno je pa možnost testirati tudi takšno vozilo, saj jih trgovci imajo na voljo.
thetilko
# 14.02.2018 ob 08:16
Cudno je, da mu ni lep, mi pa je nekako zelo vsec. :)
izo
# 14.02.2018 ob 19:05
Kaj so točno hoteli doseč s tisto nepotrebno črno plastiko zadaj? Deluje ceneno

pri pravih športnih avtoih je ponavadi to v domeni hlajenja zavor oz odvajanja toplega zraka z njih.
tukaj bi rabil še "intake" ipd. čeprav se mi vsaj na belem avtu dozdev, da neka luknje je vseeno in da kao ima mogoče vsaj malo smisla (preveč pa sigurne ne).
honde so fajn avti, samo dizajn ja japonci zadnje čase (včasih so bili precej na evropskem dizajnu ipd, če lahko tako rečem) precej odplavali, po tsunamiju so bolj domoljubni (samurai design press)..
jankoP
# 14.02.2018 ob 10:55
Samo 240nM??????

Pa ti veš kaj je tista stvar na 11. sliki?
Banban
# 14.02.2018 ob 10:40
Staram se. :(
mapet
# 14.02.2018 ob 08:30
Nobene slike motornega prostora?
21.12.2012
# 14.02.2018 ob 20:11
mešani občutki pri mojih letih. honda pa vsekakor znamka, h kateri se bom vrnil slej kot prej.
leond
# 14.02.2018 ob 09:09
Meni osebno je ta novi Civic najlepši med vsemi Civici do zdaj. Definitivno moj naslednji avto.
mojcd
# 14.02.2018 ob 08:52
Samo 240nM??????
Luka Novak
# 15.02.2018 ob 07:22
@WalterBronx

Kaj so točno hoteli doseč s tisto nepotrebno črno plastiko zadaj? Deluje ceneno

Nima nobene teh. funkcije, kvečjemu estetsko. Razkošje oblik, dodatkov .. v službi tehnike ima npr. Bugatti Chiron. Mogoče bo na ogled v Ženevi.

Če ostanemo pri Hondi. Več takšnih t.i. funkcijskih črnih plastik in dodatkov (npr. dodatna izpušna cev na zadku) imaš na Type-R. Ki je še korak dlje v estetskem smislu - všeč ali ne kakor komu. Meni deluje kot cenen tuning iz domače garaže.
praetor
# 14.02.2018 ob 13:29
Kdor ima rad japonce, mu bo všeč verjetno, overall kvaliteta je pa še vedno v Nemčiji.

Mogoče, a ne v tem razredu in ne za tako ceno.

No, jaz še vedno ne vem očitno, ali je nekaj ceneje zato, ker je narejeno iz cenejših (beri slabših) materialov, ali pa zato, ker se je proizvajalec pač odločil nabiti tako ceno. Sicer se mi pa ne zdi veliko cenejši od konkurentov, če sploh.

Doma imamo trenutno Audi, VW in Alfo in moram reči, da je kvaliteta premosorazmerna s ceno.
Yeager
# 14.02.2018 ob 09:52
grdoba
HOR
# 14.02.2018 ob 07:17
Klasični estetski gnus...
praetor
# 14.02.2018 ob 10:11
Spredaj ok, zadek ponesrečen (da ne rečem grd), s strani tko tko, notranjost pa tipično japonska, plastika iz 90-ih let z zasloni iz tretjega tisočletja.
Kdor ima rad japonce, mu bo všeč verjetno, overall kvaliteta je pa še vedno v Nemčiji.
Kazalo