Avtomobilnost

Poudarki

  • Spremembe v ravnanju voznikov že pri 25 stopinjah Celzija
  • Prekrivanje vetrobranskega stekla je koristna preventiva
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.7 od 3 glasov Ocenite to novico!
Parkiranje v senci
Tudi če vozilo ni v celoti parkirano v senci, je mogoče ublažiti naraščanje temperature v kabini. Foto: Newspress
Visoke temperature v potniški kabini
Temperature v potniški kabini so v parkiranem vozilu hitro višje kot zunaj in še posebej nevarne za otroke in živali. Foto: Carglass

Dodaj v

Iskanje sence je smiselno

V kabini parkiranega vozila temperature hitro narastejo
7. avgust 2015 ob 15:12,
zadnji poseg: 7. avgust 2015 ob 16:06
Ljubljana - MMC RTV SLO

Visoke temperature močno vplivajo na počutje med vožnjo, odzivnost voznikov, nič kaj prijazne pa niso tudi do samih vozil in različnih materialov v njih.

Tudi poletne vremenske razmere narekujejo nekaj prilagoditev za varnejšo in udobnejšo vožnjo. Zakonodaja sicer ne narekuje vedenja voznikov in ne zapoveduje ustrezne poletne opreme, kot to velja za zimsko opremo, a tudi na vožnjo poleti se je smiselno ustrezno pripraviti.

Strokovnjaki namreč opozarjajo, da visoke zunanje temperature močno vplivajo tudi na voznike in potnike v vozilih, ki se že pri zunanjih temperaturah okoli 25 stopinj Celzija začnejo vesti drugače. Marsikdo začne voziti agresivnejše, se mu bolj mudi, podaljšajo se odzivni časi na specifične situacije, intenzivna svetloba vpliva na oči, vidljivost je zaradi odsevov slabša.

Klimatska naprava tudi zahteva vzdrževanje
Temperature v potniški kabini je sicer mogoče učinkovito znižati s klimatsko napravo, ki pa tudi zahteva bolj ali manj redno vzdrževanje. Od uporabnika je odvisno, ali bo pripravljen odšteti nekaj evrov za preventivne preglede ali pa se bo na servis podal šele, ko naprava zaradi takšnih ali drugačnih razlogov ne bo več kos vročini.

Vsekakor pa je priporočljivo, da tudi ob še tako učinkoviti klimatski napravi avtomobil, ki je stal parkiran na soncu, preden sedete vanj, dobro prezračite oziroma nekaj prvih metrov vožnje počasi prevozite z odprtimi okni, da izpihate vroč zrak iz notranjosti kabine.

Temperature se namreč v potniški kabini že ob zunanjih 21 stopinjah Celzija v pol ure povzpnejo na 40 stopinj. Če je zunanja temperatura 30 stopinj, pa za 40 stopinj Celzija v potniški kabini zadostuje že deset minut. Pri zunanjih 35 stopinjah Celzija pa se bo temperatura v potniški kabini mirujočega vozila z zaprtimi okni povzpela že ne več kot 50 stopinj Celzija, kar je več kot dovolj za toplotni šok, še posebej pri otrocih ali malih živalih.

V senci bodo temperature občutno nižje
Iskanje sence tako pri parkiranju nikakor ni nesmiselno, saj lahko voznik s tem ublaži vročinski šok za materiale ali predmete v vozilu, lažje bo tudi prijel za volanski obroč ali prestavno ročico, sedeži pa ne bodo povzročili »opeklin« na nogah, zadnjici ali hrbtu.

Če vozila ni mogoče parkirati v senci ali garažni hiši, pa strokovnjaki priporočajo uporabo katerega izmed namenskih senčnikov za avtomobilska stekla, ki se namestijo v kabino ali zunanjo stran vetrobranskega stekla. Zelo učinkovita pa je lahko tudi že navadna brisača, pogrnjena prek volanskega obroča ali celotne armature. Kljub morebitnim estetskim pomislekom je lahko podobno učinkovita tudi dvojna plast časopisnega papirja ali pa plast gaze.

V nasprotju s senco drevesa ali stavbe, v katero parkirate avtomobil, pa bo precej manj učinkovita »senca« v prtljažniku, kjer temperature rastejo podobno kot v potniški kabini, zato je treba poleti ustrezno prilagoditi tudi urnik nakupov in živila nakupiti neposredno pred odhodom domov, saj bodo sicer deležna predhodne dodatne toplotne obdelave.

Prevažanju hitro pokvarljive hrane se je tako v najbolj vročih poletnih dneh smiselno izogniti, razen če ni shranjena v ustreznih izoliranih zabojnikih. Vsekakor pa je poleti priporočljivo imeti v vozilu vsaj kakšen liter ali dva pitne vode, ki lahko prepreči dehidracijo ali toplotni šok, tudi če ne bo ravno ohlajena na prijetno osvežilno temperaturo.

Marko Krautberger
Prijavi napako
Komentarji
vzdev
# 09.08.2015 ob 10:38
@Binder Dandet, @jales če ste občutljivi potem pa je to druga stvar. Sam poleti nisem nikoli prehlajen, pa to delam od kar imam v avtu klimo. Je pa res, da nenehno hodim iz klimi na toplo in nazaj tudi v službi. Rajši se pa ohladim na tak način, kot pa da bi imel cel avto prašen.
Brez imena
# 07.08.2015 ob 23:39
Vzdev
Prah v avtu? A se hecaš?
mr.cook
# 07.08.2015 ob 21:18
Novica za Američane . . .
Luka Novak
# 10.08.2015 ob 12:51
@markok = na plačilni listi RTV ?

Glede na zapisano ali članek »Tudi klimo je treba vzdrževati« nisi prebral ali pa nisi strokovnjak s področja klimatskih naprav.

Iskanje izgovorov, namesto reševanje problema oz popravilo napak je edina rešitev - nekatere napake bo odkril že vsak navadni smrtnik, ki ima izkušnjo kupovanja nad. delov za (lasten) avto.

Nič novega. Dokler smo prisiljeni v plačevanje RTV naročnine ne glede na kakovost storitve je in bo tako.
Luka Novak
# 09.08.2015 ob 20:12
Temperature v potniški kabini je sicer mogoče učinkovito znižati s klimatsko napravo, ki pa tudi zahteva bolj ali manj redno vzdrževanje. Od uporabnika je odvisno, ali bo pripravljen odšteti nekaj evrov za preventivne preglede ali pa se bo na servis podal šele, ko naprava zaradi takšnih ali drugačnih razlogov ne bo več kos vročini.

- klima potrebuje redno vzdrževanje po navodilih in priporočilih proizvajalca, ne pa »bolj ali manj redno vzdrževanje«

- redno vzdrževanje ne velja nekaj eur, ampak od nekaj 10 eur naprej, odvisno od storitve : test, (do) polnjenje, čiščenje ..

- zakaj klima ne dela se da povedat v nekaj točkah, po npr. komponentah (hladilni plin, kondenzator, kompresor .. ), od avtorja člankov si RTV plačniki zaslužijo več kot »zaradi takšnih ali drugačnih razlogov«

Poleg tega vzdrževanje po načelu »bolj ali manj redno« lahko ima za posledico strošek preko 1000 eur (podrobnosti bom zamolčal, da ne bo hude krvi, gre pa za na cestah kar pogoste primerke). Ljudem bi veljalo tudi povedat, da nekateri proizvajalci z namestitvijo nekaterih komponent (npr. filter kabine) otežujejo serviserjem/mehanikom delo. Problem je v težki dostopnosti in možnosti poškodovanja drugih komponent. Posledično se menjave izogibajo - tudi pooblaščeni servisi. Niso redki primeri, da so zaradi tega te znamke/modeli so že tradicionalno znani po filtrih kabine, ki so stari toliko kot avto.
vzdev
# 08.08.2015 ob 10:52
@Brez imena Eh kak prah. Zunaj v mestu ga pa sigurno ni. Če imaš avto očiščen in se voziš z odprtim oknom, na armaturki hitro zagledaš prah, nasploh če še malo piha.
izo
# 07.08.2015 ob 16:19
Zakaj bi odpiral okna, da bom imel potem poln avto prahu.

predvidevam, da voziš po sahari, al kako? seveda ej fajn prej izpihat avto, ko štartaš, to skoraj redno delam, plus jasno prezračevanje avta prej, če ni sence.
malo zdrave pameti pač ne škodi..
markok
# 10.08.2015 ob 10:46
@Luka Novak
Klimatske naprave tokrat niso bile glavna tema v besedilu in ker podpisani avtor spoštovanim bralcem (ki niso nujno tudi plačniki RTV storitev, saj je dostop do vsebin prost) ne želi dvakrat "prodajati" vsebinsko enakih člankov, imamo na voljo okvirček Sorodne novice, v katerem je povezava na besedilo "Tudi klimo je treba vzdrževati" o vzdrževanju klimatskih naprav.
Binder Dandet
# 09.08.2015 ob 10:05
@vzdev:
Ti govoriš o tem, da ti je hladno, jaz govorim o ohlajenem avtu. To ni enako. Seveda ti je hladno, če pihanje usmeriš vase. Vendar notranjosti avta še vedno nisi ohladil. Ohlajena je takrat, ko klima dela s tolikšno močjo, da je ne slišiš. In govorim o relacijah v večini slovenskih krajev, kjer vožnja traja nekaj minut. Enostavno se v največji vročini vozim z odprtimi okni, če ni avto prej bil v garaži ali senci. Kar pa večinoma ni. Prehlajen zaradi klime pa že dolgo let nisem bil. Nekoč, ko sem delal, kar predlagaš, sem pa večkrat bil.
jales
# 07.08.2015 ob 22:30
@vzdev
Če si jaz pri tej vročini dam klimo na 22 in ventilator obrnem vase, me ubije v 1 tednu....
vzdev
# 07.08.2015 ob 21:50
@frgo kakšno zvezo ima izobrazba?

@Binder Dandet avtomatska klima zelo hitro ohladi avto, če imaš vzdrževano tako kot je treba. Še nikoli nisem imel odprtih oken, ker nimam rad praha v avtu. Pač ventilator obrneš proti sebi in ti je naekrat dovolj hladno. Če pa tebi to ne deluje si pa daj malo očistiti klimo, ker drugače ne vem kaj imaš narobe.
frgo
# 07.08.2015 ob 17:44
@vzdev

nam zaupaš kaj si po izobrazbi?
vzdev
# 07.08.2015 ob 16:14
Spet neko brez vezno kopliciranje. Lepo usedeš v avto in nastaviš klimo na enih 22C in je avto zelo hitro ohlajen. Zakaj bi odpiral okna, da bom imel potem poln avto prahu.
Binder Dandet
# 07.08.2015 ob 21:39
Malo je potrolal.:) Ce avto v vrocini pistis na soncu, za voznjo po mestu nima haska klome vzigat, ker ne ohladis avta dovolj hitro.
Kazalo