Pri Oplu so trdno prepričani, da bo dizelska tehnologija ohranila pomembno vlogo v Evropi samo pod pogojem, da bo industriji uspelo ostati na poti stalnih izboljšav. To pomeni tudi testiranje v realnih razmerah in nadgradnja vozil z vgradnjo selektivnih katalizatorjev (SCR). Foto: MMC RTV SLO
Pri Oplu so trdno prepričani, da bo dizelska tehnologija ohranila pomembno vlogo v Evropi samo pod pogojem, da bo industriji uspelo ostati na poti stalnih izboljšav. To pomeni tudi testiranje v realnih razmerah in nadgradnja vozil z vgradnjo selektivnih katalizatorjev (SCR). Foto: MMC RTV SLO

Pri Oplu bodo junija objavili prve podatke o realni porabi goriva nove generacije astre, ki jo ugotavljajo na preizkusnem ciklu WLTP. Avgusta se v Oplove modele začne vgradnja izboljšanih selektivnih katalizatorjev SCR, ki zmanjšujejo škodljive emisije NOx.
Po aferi prirejanja realnih podatkov izpuha pri skupini Volkswagen in tudi po tem, ko so številne potrošniške organizacije s svojimi testi opozorile na vse večje razlike med realno porabo goriva in porabo goriva, ki jo navajajo tovarne in jo merijo v laboratorijih, so se avtomobilske tovarne, kot so Peugeot, Citroën in Opel odločile, da podatke o realni porabi goriva objavijo prostovoljno.
Pri PSA Peugeot Citroën so to že storili in objavili realne podatke porabe goriva v realnih razmerah za tri svoja vozila, peugeot 308 (oprema allure), citroën C4 grand picasso (oprema exclusive) in DS 3 (oprema so chic). Vsi trije modeli so imeli 1,6-litrski turbodizelski motor blueHDI s sistemom start&stop in ročnim šeststopenjskim menjalnikom. Še pred poletjem 2016 bodo objavili uradne rezultate izmerjene porabe goriva v dejanskih razmerah za 30 najbolje prodajanih modelov vozil znamk Peugeot, Citroën in DS.

Meritve na cesti, in ne v laboratorijih
Enako bodo storili tudi pri Oplu. Najprej z novo generacijo opel astre. Pri Oplu pravijo, da bodo podatki o porabi in izpustih CO2, ki odražajo posledice različnih načinov vožnje, kot jih zaznajo med preizkusnim ciklom WLTP, na voljo od junija 2016. V teh rezultatih je prikazan razpon porabe z nižjo in višjo številko. V nadaljevanju leta bodo objavljeni tudi rezultati preizkusnih ciklov WLTP za druge modele. Podatke bodo objavili na posebni Oplovi spletni strani.
V skladu z načrti EU bo trenutni ‘Novi evropski vozni cikel’ (NEDC) v letu 2017 nadomestil sodobnejši standard ‘Svetovno usklajenega preizkusnega postopka za lahka gospodarska vozila’ (WLTP, Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure). WLTP je pomemben za zagotavljanje standardiziranih, ponovljivih in primerljivih rezultatov.
Poleg tega bodo pri Oplu od avgusta naprej emisije NOx zmanjšali z vgradnjo selektivnih katalizatorjev (SCR, Selective Catalytic Reduction), ki dopolnjujejo dizelski pogon novih vozil, leta 2018 pa bodo Nemci s tehnologijo SCR opremili celotno floto dizelskih vozil.

Iz oddaje Avtomobilnost: Kako merimo porabo goriva