Avtomobilnost

Poudarki

  • Navzočnost policije na spornih točkah je rešitev za krajši čas
  • Policija pogosteje na mestih hujših prometnih nesreč
  • Sami lahko predlagate, kam naj se policisti postavijo
  • Povprečen človek največ prekrškov naredi v prometu
Policist, lizika, prometnik
Policija zanika, da bi z izbiro točk za nadzor prometa načrtno polnila državni proračun. Foto: BoBo/Borut Živulovič
false
Kam naj se postavijo policisti in nadzirajo promet, lahko predlaga vsak na spletni strani policije. Foto: Policija
Dragan Petrovec
Prof. dr. Dragan Petrovec s Pravne fakultete Univerze v Ljubljani meni, da si od visokih kazni vselej obetamo več učinka, kot ga v resnici prinesejo. Foto: MMC RTV SLO
Levi pas avtoceste naj bi bil namenjen prehitevanju
Visoke kazni imajo kratkotrajni učinek. V Sloveniji bi se morali načrtno posvetiti prometni etiki. Foto: M. Kr.
false
Na policiji pravijo, da sta že njihova navzočnost in vidnost v prometu dovolj, da se vozniki umirijo. Foto: Policija

Dodaj v

Kako policija izbira točke za nadzor prometa?

Prometna etika
2. avgust 2017 ob 07:11
Ljubljana - MMC RTV SLO

Policiste smo vprašali, ali namenoma stojijo ali se skrivajo na mestih, ki prinašaj večji zaslužek ob prometnih prekrških? Po njihovih zagotovilih to ne drži, saj mesta, kjer preverjajo stanje v prometu, izbirajo s pomočjo analize in celo na predloge občanov, ki jim prijavljajo mesta, kjer so pogosto priča nevarni vožnji voznikov.

Kjer so prekrški, so tudi kazni. Tako se je človek kot najbolj inteligentno bitje na planetu odločil urejati svoje sobivanje.

Menda velja, da povprečen človek največ prekrškov naredi prav v prometu. Še posebej, če štejemo vse prekrške, tudi tiste najmanjše. Narediti stvari učinkovite in hkrati življenjske, je trd oreh.

"Slovenija se je tega lotila po svoje. Pred 20 leti se je politika, predvsem pa Ministrstvo za promet s svojimi strokovnimi službami odločilo sistematično dvigovati kazni. Danes vidimo, da imamo na papirju zapisane zelo visoke kazni, po drugi strani pa lahko, kakor se je v bližnji preteklosti izkazalo, kupimo celo vozniški izpit,“ pravi Andrej Brglez, avtor oddaje Avtomobilnost, kjer so pod drobnogled vzeli domnevno „policijsko inkasantstvo".

Za voznike in voznice torej ni vprašanje, kaj lahko naredimo za državo, ampak prej, kaj lahko ljudje sami naredimo za boljši promet. Promet smo ljudje.

Bolj kot visoke kazni učinkovito dosledno kaznovanje
"Že samo s tem, ko nas ljudje na cesti vidijo, se lahko njihova vožnja za malenkost umiri, malenkost je počasnejša in tudi pešci so pozornejši. Že s tem smo naredili zelo veliko,“ pravi Urška Lukač s Policijske postaje Ljubljana Bežigrad.

Prof. dr. Dragan Petrovec s Pravne fakultete Univerze v Ljubljani ima svoje mnenje o visokih kaznih za prometne prekrške: "Od visokih kazni si vselej obetamo več učinka, kot ga v resnici prinesejo. Bistveno pomembneje je, da dosledno kaznujemo kršitve, to pa seveda zahteva neko navzočnost policije, torej veliko policistov."

Je dovolj, da se policija samo pokaže?
Kazni niso učinkovite, oziroma bolje rečeno, visoke kazni niso vzgojne. Vse lepo in prav, ampak kazni še nismo znižali, policiste pa tudi še videvamo na mestih, za katera se zdi, da koristijo zgolj pravni državi, manj pa prometni varnosti. Policiste smo kar naravnost vprašali: "Imate policisti normo? Je kakšen znesek, ki ga morate policisti na koncu dneva prinesti v policijsko blagajno?“

Robert Vehovec iz sektorja prometne policije GPU je za oddajo Avtomobilnost dejal: "Policija nima nobenih norm, tudi policisti nimajo nobenih norm. Mi si želimo, da so policisti na mestih, kjer je to pomembno. Če ugotavljajo na nekem mestu kršitve, je treba zoper njih ukrepati.“

Policisti imajo možnost v posameznih primerih prekrškarju izreči samo opozorilo. To lahko storijo ob milejšem prekršku, ob hujših pa ne. "Naša glavna naloga pa je, da na tistem delu ceste promet umirimo, da je prometna varnost dobra in s tem je naš namen dosežen,“ pravi Vehovec.

Kdaj lahko policist izreče zgolj opozorilo?
Za izrek opozorila Zakon o prekrških predpisuje izpolnitev dveh pogojev za to, storjeni prekršek mora biti neznaten , torej pri njem ni nastala škodljiva posledica ali je ta minimalna, hkrati pa mora policist presoditi, da je opozorilo zadosten ukrep glede na storjen prekršek.

Vehovca smo izzvali tudi s kritiko, ki velja v javnosti, da se prometni policisti velikokrat postavijo na tista mesta, kjer je največ prekrškov, da samo pobirajo denar, da so inkasanti. Kako policija določi mesta, kamor se postavi za kontrolo?

"Policija si zagotovo želi, da večino dejavnosti izvedemo na mestih oziroma krajih, kjer ima to najugodnejše učinke na prometno varnost,“ pravi sogovornik in dodaja, da želijo okoli 70 odstotkov dejavnosti izvesti na mestih, ki jih pred tem proučijo z analizami stanja prometne varnosti.

"Tako vse policijske uprave izvajajo samostojne analize, na podlagi teh izsledkov pa policiste tako krajevno kot časovno usmerjamo, da so dejansko na krajih, kjer je to najbolj potrebno,“ pravi in dodaja, da pri analizah mest, kamor postavljajo nadzor, dajejo glavni poudarek prometnim nesrečam oziroma posledicam teh prometnih nesreč.

Tudi sami lahko predlagate, kam naj se policisti postavijo
Če se na nekem odseku ceste pogosto dogajajo prometne nesreče s hujšimi posledicami, je pomembno, da je policija pogosto tam, da se ljudje tega zavedajo in umirijo vožnjo. Tako se prometna varnost na nekem kraju za krajši rok zagotovo izboljša.

Pa lahko mi vozniki sami prispevamo k temu, da se nadzorni policisti postavijo na neko mesto. Kako lahko sodelujemo v tem procesu?

Okoli 30 odstotkov nadzornih točk policija usmerja na predloge občanov ali na predloge lokalnih skupnosti. Nanašajo se predvsem na bližino šol in vrtcev. Občani imajo možnost prek spletne strani policija.si, na zavihku predlagaj prometno kontrolo, enostavno označiti, kje želijo prometno kontrolo, in obrazložiti, zakaj jo želijo točno tam. Aplikacija sama določi enoto, ki je pristojna za to področje.

"Ko dobimo predlog od občanov, se najprej obrnemo nanje, da nam razložijo, zakaj so označili ta kraj kot primeren za policijski nadzor prometa. Nato gremo na sam kraj. Že s svojo navzočnostjo smo na ta način veliko naredili,"" pravi Urška Lukač.

Potrebujemo dolgoročne rešitve
Navzočnost policije na spornih točkah je rešitev za krajši čas. Kako se težave rešujejo dolgoročno? Kako bi lahko spodbudili voznike, da bi vozili previdneje in varneje?

"Po izkušnjah in raziskavah sodeč, opažamo, da je vzgoja ljudi zelo naporen in dolgotrajen proces. Hitre rezultate prinesejo tehnične rešitve, kar pomeni avtoceste, varnostni sistemi, tisto, kar samo po sebi preprečuje hujše kršitve oziroma hujše posledice,“ meni Petrovec.

Pa smo spet pri cestarjih, arhitektih, ki bi morali natančneje predvidevati sile v ovinkih, gradbenikih, ki bi morali položiti kakovostnejšo podlago, in politikih, ki bi se morali bolj zavedati, da kot pravi Petrovec: "Promet odnese točno desetkrat več življenj kot vsako leto vsi umori skupaj.“

V oddaji Avtomobilnost smo preverjali mit, ali so policisti zares inkasanti. Ali stojijo zgolj na tistih mestih, ki jim prinašajo največji dobiček? In pa to, kako gresta policijski nadzor in varnost na cesti skupaj?

Gregor Prebil
Prijavi napako
Komentarji
Binder Dandet
# 02.08.2017 ob 07:35
V velenju imajo zadnje case akcije, ko lovijo na krajevno tablo v smeri iz celja. Dosti ljudi pri tabli se ima 70, ker je sele kaksnih 100m naprej prvi in edini prehod do krozisca, ki je 500m naprej. Na levi soping center in bencinska. Na desni sadovnjak in rdeca dvorana. Nobenih blokov, his, otrok. Oni pa skriti pri uvozu na parking rdece dvorane 300m naprej. Cisto inkasantstvo.
qayxc
# 02.08.2017 ob 07:26
Zakaj jih ne vidim po avtocesti, razen kadar je nesreča ali pa so na službeni vožnji, ko bi samo njihova prisotnost in vožnja po omejitvi umirjala promet, zakaj jih ni v mestnih križiščih, kjer vsak drugi šofer ne upošteva rumene, smerokaz pa na krožiščih tako in tako uporablja mogoče 1% voznikov, to je samo nekaj primerov, bolje, da se niti ne spuščamo naprej.
Gautama
# 02.08.2017 ob 08:07
Za zacetek naj stojijo vsak dan 1 uro zjutraj in 2 uri popoldne pred osnovnimi solami.
Samo stojijo, samo te 3 urice.

Potem jim bom verjel, da jim gre za varnost.

Talanje kazni 10 m za tablo za konec naselja pa je cista zloba, navadno obiranje. Kjer gre 99 % ljudi cez omejitev.
Ce pa ze, naj bodo potem vsaj table postavljene logicno.
Obstajajo odseki, kjer si NEVAREN, ce se drzis omejitev.
el CARTEL
# 02.08.2017 ob 07:39
"Imate policisti normo? Je kakšen znesek, ki ga morate policisti na koncu dneva prinesti v policijsko blagajno?“

glede na to,d a imam sorodnike v policiji,
lahko rečem, da to, da ni norm, je BS.

ok, uradno norm ni, a če imaš manj potalanih kazni kot kolega, se bo tvoj nadrejeni začel spraševati zakaj je temu tako. predvidevam zato, ker je na njemu pritisk,d a pokasira čimveč

če bi policisti res bili tam za "varnost v prometu", ki poskušali kaznovati tiste, ki so nevarni, ne pa neko, ki pelje 58 kjer je omejitev 50. skratka inkasanstvo, z blagoslovom države.
casar
# 02.08.2017 ob 07:52
Mislim, da o poštenosti policistov bi lahko govorili. Današnji policist je je policist zaradi službe in denarja in ne zaradi tega da je policist kateri naj bi bil namenjen ljudem. Ukinitev šole za policiste je bila največja napaka države saj so se tam izšolali policisti- Ne pa danes ko nekateri policisti nimajo niti znanja za delo z ljudmi. Veliko policistom ima končano visoke šole ampak delajo v policiji samo zaradi denarja in zaposlitve. Ni jim mar za ljudi in stanje v državi- Zelo malo starejših policistov je z dušo in telesom v službi. Ostali pa komaj čakajo, da je konec službe. Taki so zelo nevarni. Cel čas službi ne vedo kaj bi, proti koncu pa kaznujejo vsako malenkost, samo da zadovolji šefa kateri od policistov zahtevajo preveč. da bi obstali na svojih položajih. Policisti o svojem delu ne odločajo sami ampak jih usmerja vodstvo kar pa ni prav saj vsak vodstveni kader imajo pred seboj le kako bo napredoval na višji položaj. Policisti bi položaje mogli zasedat po izkušnjah , delavni dobi in ne po tem kako uspešen inkasant je. Zato so na položajih samo inkasanti ne policisti z izkušnjami.
peglezn
# 02.08.2017 ob 08:32
Zaradi mene lahko postavijo radar pred vsako šolo in policista v vsako križišče, ki je malce bolj prometno.

Ne me pa hebat z nekimi prekoračitvami za 7 kmh tam, kjer s tem dejansko ne povzročam neke posebne nevarnosti. Tukaj pa še posebej prednjačijo Zokijevi mestni redarji. Zadnja dva listka sem dobil od MOL in pri nobenem nisem prekoračil hitrosti več kot za 10 kmh.
gesan
# 02.08.2017 ob 07:28
Začnite snemat policiste, ko se vozijo v službo in iz službe in boste kmalu lahko videli kje tiči zajec spotike.
In potem nas taki, ki med to vožnjo naredijo xy "prekrškov"...gredo na cesto večkrat zahebavat iz svojega golega dolgočasja kjer med drugim "proizvajajo" red na cesti tudi tako, da če ti kaj drugega ne najdejo za pokasirat, pa svojo surlo tiščijo tudi v "dodatno opremo", da mogoče tam najdejo kakšen vzrok, da opravičijo svoje velikansko poslanstvo...

Dajte jih snemat, ker drugače jim itak ne moreš nič dopovedat!
Niso vsi tako, jih je pa preveč!

Da o potvajranju papirjev od nesreče do sodnika ne zapravljam besed!
Mi potrebujemo policiste, ki bodo predvsem resnicoljubni!
Ker tudi to je en tak čistokrvni dokaz ali imamo pozitivno ali negativno policijo.

In če lažejo, dokazujejo, da so negativni!
Zakaj se o tem ne govori in piše?

Ker je vse skupaj en velik cirkus in show za naivno rajo, ki jo je potrebno strčt in molzt?!?
dopisnik
# 02.08.2017 ob 08:40
Tudi sami lahko predlagate, kam naj se policisti postavijo

V Piranski zaliv. Na mejo!
Hijena
# 02.08.2017 ob 07:59
Čisto subjektiven članek, ki želi policiji povrniti ugled. Resnično stanje je pa čisto drugačno. Največ kontrol je tam, kjer so kazni najvišje in je velik pretok prometa. Norm nimajo na papirju, obstajajo pa ustni dogovori (več kazni, bolj te ima poveljnik PP rad)...
bilzerian
# 02.08.2017 ob 08:42
če bi od palice (kaznovanja) postal pameten, bi osel bil najpametnejša žival na svetu.

ali drugače povedano, višje kazni ne pomagajo. v avstriji so kazni nekajkrat nižje, kot pri nas, pa prometna kultura veliko višja.

ampak ker imamo že 30 let same nesposobneže na najbolj odgovornih mestih, le-ti samo zvišujejo kazni, ter mislijio, da so s tem naredili vse. in ko vidijo, da zvišanje kazni ni bilo učinkovito, kazni zvišajo še enkrat. in tako v nedogled. vsakih nekaj let.

enako je s kontrolami in radarji in ustavljanjem s strani policije. sem se pred dobrima dvema letoma peljal iz Švice preko Avstrije proti domu, na Ptuj. Ne v Švici, ne v Avstriji nisem videl policista, razen na meji. Pa pridem v Slovenijo, so me med Dravogradom in Ptujem kar štirikrat ustavili. Pa ne zato, ker bi peljal prehitro. Kar tako. Vozniško, prometno, pihat. Ko sem tretjemu povedal, da sem že dvakrat pihal, mi je odvrnil, da bi se lahko vmes napil.
janezki pa ste kar tiho.
Franc 1952
# 02.08.2017 ob 08:01
Nič nimam proti policistom na vsakem križišču, pri streljanju z radarjem iz civilnih avtomobilov in na nemogočih krajih se mi pa le zdi, da se gremo vojno med indijanci in kavboji, kjer indijanci vedno potegnemo kratko. Tudi slike bi lahko pošiljali barvne, saj je tistih 40€ vsaj toliko vrednih! :)
Gepard007
# 02.08.2017 ob 08:00
V Kopru ustavljajo tam kjer je omejitev 30 pa še ležeči policaji so tam. Men se zdi to inkasanstvo saj že težko pelješ 30...
ElTorro
# 02.08.2017 ob 10:17
V Avstriji so recimo omejitve praviloma višje kot pri nas. Marsikatero naselje ima 70. Bistveno redkeje kot pri nas vidiš omejitve zunaj naseilj. Zato (vsaj jaz) omejitev tam jemljem bolj resno.

Kljub temu, da so kazni v Avstriji bistveno nižje kot pri nas, se v povprečju tam bolj držim omejitev. Ker jim preprosto bolj verjamem, da jih niso postavili brez razloga.
zakrajšek
# 02.08.2017 ob 09:28
Vpr: Kako policija izbira točke za nadzor prometa?
Odg: Po donosnosti.
gesan
# 02.08.2017 ob 08:11
In še eno:
A postavljajo patrulje tudi na odseke kjer se ve, da se bodo policisti vozili iz svojih skupnih žurk in picknikov?

In to skrivoma, nenajavljeno...
novi_xy
# 02.08.2017 ob 11:01
Ah, policisti, ne nas imeti za norca. Kasirate tam, kjer je to najbolj enostavno, ne tam, kjer je najbolj nevarno. S tem samo izgubljate ugled. Če bi namesto tega patruljirali po cestah in lovili nevarne voznike, ki povzročajo nevarne situacije na cesti (beri: sekajo ovinke, vozijo pol metra v nepreglednem ovinku čez polno črto, norijo tam, kjer je res nevarno, ne vklapljajo smernih kazalcev ipd.), bi bilo bolj koristno.
reklakazala
# 02.08.2017 ob 09:45
Tale članek in vprašanje "Ali imate normo?" je približno tako prebrati, kot bi Jankovića vprašal, če kdo na MOL-u sprejema podkupnino ... Ja kateri policaj bo pa priznal kaj takega v intervjuju za nacionalni televizijski portal??? Taprav raziskovalni novinar bi našel ene par policajev, ki bi mu sistem razložili in se na terenu lotil iskanja pasti za voznike, ki vozijo 10 % nad omejitvijo in kasirajo kazni ter plačujejo. Potem bi nastavil skrito kamero in jih razkrinkal. Ampak ne, Gregor gre raje naivno spraševat komandirja, ki je seveda čist kot solza, kakopak.
Pa mene bolj zanima, kdo in na podlagi kakšnih kriterijev si je izmislil določene omejitve na določenih delih ceste. Ker najlažje je znak 30, 40 ali 50 postaviti, kjer je cesta sesuta, kot pa cesto popravit, kajne? Potem pa radar tja in dohodek je zagotovljen.
Medtem se pa vsak dan zjutraj in popoldne v istem času na istih križiščih v vseh slovenskih mestih promet "zabije", pa ni enega policaja, ki bi pomagal povečati pretočnost, še manj pa pride na misel kateremu od prometnih "strokovnjakov", da bi intervale semaforjev in drugo signalizacijo prilagodili jutranjim in popoldanskim konicam. Raje počakajo, saj do večera se bo že samo od sebe uredilo, kajne. Toliko o skrbi za varnost in učinkovitost prometa.
Gregor Prebil, ti pojdi pa zdaj Bavčarja, Tovšakovo in Zidarja vprašat, če se je komu od njih kdaj kaj na prste zalepilo. Presenečen boš, kako nedolžni in po krivem obsojani so ...
Banban
# 02.08.2017 ob 07:52
A sami sebi verjamejo?
Pistorius
# 02.08.2017 ob 10:55
zozozo, a ti dobivaš provizijo od pobranih glob?
prlek
# 02.08.2017 ob 08:44
"...policiste tako krajevno kot časovno usmerjamo, da so dejansko na krajih, kjer je to najbolj potrebno,“ pravi in dodaja, da pri analizah mest, kamor postavljajo nadzor, dajejo glavni poudarek prometnim nesrečam oziroma posledicam teh prometnih nesreč."

V moji domači vasi je radar zelo pogosto v križišču ob cesti Ormož-Ljutomer.
Pa ne pomnim, da bi kdaj v tem križišču zgodila kakšna prometna nesreča.
Merijo pa takoj za tablo iz smeri Ljutomera, kjer še nekaj časa ni nobene hiše.

Glede opozorila namesto kazni.
Kot sem napisal zgoraj, merijo takoj za tablo (sem preveril razdaljo izpisano na radarju). In te dobijo, ko že zmanjšuješ hitrost, ampak imaš še nekaj km/h preveč. Potem pa nadaljuješ vožnjo po omejitvi mimo hiše in skozi križišče.
To je točno takšen primer, kjer bi bilo dovolj opozorilo.
Kazen pa je seveda upravičena, če imaš preveliko hitrost še nekaj 10 m za tablo oz. mimo hiš, skozi križišče.
Banban
# 02.08.2017 ob 08:41
Mercury89, tocno. Po pravilih in ne bo zapletov.

Jezen sem, ker je to za uporabnike infrastrukture samoumevno. Po drugi strani, se vozimo po unicenih, nevarnih in zabasanih cestah. Placujemo za dobre. Nikoli nismo placevali drazjega povracila za uporabo cest, nikoli ni bilo registriranih vec vozil, ceste pa bol razsute kot kdajkoli. Kar se sanira, se vedno nima dvojnih odbojnih ograj. Se vedno so v 1980. Sami sebi namen.
gesan
# 02.08.2017 ob 08:15
mercury89
# 02.08.2017 ob 08:11
Vozite po pravilih pa ne boste imeli težav.
.....................
Če si pridna ovčka, ki se voljno da stričt in molzt, tudi nima nobenih težav razen tega, da je ovčka, ki jo lahko čaka tudi zakol, če gazde tako hočejo in odredijo.

TI, zakaj se pa policisti tolkokrat ne držijo pravil?
V naši najnovejši državi nimajo niti pravil ( ki bi bila javno oznanjena) po katerih se morajo držat tega kar smejo in česa ne smejo...

Zakaj?
Da lahko farbajo takšne kot si ti, da potem zgledaš kot pisanka za Velko noč!
DaVinzzi
# 02.08.2017 ob 12:21
zozozo, oprosti, ampak meni deluješ kot oseba, ki mu širina ni ravno odlika. S pristopom "držite te se pravil" morda sodiš v drug čas in neko drugo geografsko dolžino. Če se pa že želimo držati pravil, kot pijanec plota, potem pa je to dolžna početi tudi Policija in skrbeti za varnost v prometu. Ker pa k temu sodi tudi ustrezno vzdrževana prometna infrastruktura (obstajajo pravilniki, kako in v kakih obdobjih se mora vzdrževati in kaj pomeni sprejemljivo stanje...), potem na tem segmentu nikakor ne oddelajo svoje vloge, saj še nisem zasledil, da bi Policija sprožila postopke proti raznim cestnim podjetjem, občinam ali državi....
Drugo področje je pa smiselnost in postavitve omejitev. Pri nas si omejitve sledijo nenormalno pogosto in kolegi, tujci, se nam včasih kar smejijo. Sprašujejo, če je podjetje, ki izdeluje te znake eno izmed bogatejših pri nas: Malo si bi morali naši strokovnjaki pogledati po tujini, pa že avstrijska Koroška je precej dober primer smiselnih postavitev.
O življenskosti policistov, predvsem policistk, pa ne bom izgubljal besed.
dopisnik
# 02.08.2017 ob 08:46
Ko so policaji stavkali je bil najhujši problem izpad prihodkov v proračun. Zato so jim tudi pri plačah ugodili in ne zaradi 'krivično majhnih' plač!
Pistorius
# 02.08.2017 ob 11:14
zozozo: @Pistorius - Odjebi.

Zanimiva kombinacija: prostak, ki vozi skozi naselje 49 km/h.

Ali drugače: Se tudi jaz strinjam, da bi bilo treba pristriči peruti raznim norcem (bolj, kot se to počne zdaj), ampak očitno ne štekaš, v čem je poanta tega članka in debate: v tem, ali je prometna signalizacija res povsod razumno urejena (beri: ali so naši "prometni strokovnjaki" res vsi naredili osnovno šolo) ... ali policija sistemsko in razumno nadzoruje promet, ali so kazni sorazmerne s prekrški in tako naprej v tem smislu...
tureavanture
# 02.08.2017 ob 10:22
Inkasanti, ne pa policija. Policije od 1991 nimamo več.
ArthurDent42
# 02.08.2017 ob 09:31
Tudi v Ljubljani najmanj ena, tipično inkasantska točka: podvoz od Cankarjevega doma proti Rožni dolini. Pločnik za pešce je speljan povsem ločeno nad voziščem, cesta pa se spusti po klancu dol - zato avto kar "sam" (zaradi gravitacije) pospeši na 55-60 km/h. Taka "naravna" hitrost je potem na dnu klanca in se zmanjša takoj, ko zapelješ v klanec.
Seveda pa so policisti skriti pri vrtnariji in prežijo na hitrost ravno na dnu klanca. Tam so zelo pogosto, odsek pa - ne pomnim nesreče, pešči so ločeni, povečana hitrost se takoj zmanjša zaradi vstopa v klanec...

Še ne (star) primer mi pade na pamet:
včasih je bila omejitev v naselju še 60 km/h. Potem so jo pa znižali na 50 km/h in v začetnem obdobju je to veljalo za vse ceste, tudi npr. za Tivolsko/Bleiweissovo. In takrat so policisti non-stop "kampirali" z radarjem na avtobusni postaji v smeri proti kinu Vič. Veliko ljudi je takrat vozilo 60 km/h, pač po starem. Ko so čez nekaj časa ponovno dvignili omejitev na 60 km/h, policistov ni bilo več.

To sta zame dva tipčna primera inkasantstva. Pri čemer policist, ki vrši kontrolo, koretktno opravlja svoje delo in ni nič "kriv".
Dedraklemen
# 02.08.2017 ob 07:47
Kjer so prekrški, so tudi kazni. Tako se je človek kot najbolj inteligentno bitje na planetu odločil urejati svoje sobivanje.

Menda velja, da povprečen človek največ prekrškov naredi prav v prometu. Še posebej, če štejemo vse prekrške, tudi tiste najmanjše. Narediti stvari učinkovite in hkrati življenjske, je trd oreh.

Za voznike in voznice torej ni vprašanje, kaj lahko naredimo za državo, ampak prej, kaj lahko ljudje sami naredimo za boljši promet. Promet smo ljudje.


Kok slabo... Hoce se da zveni modro, neke dodane modre misli, pa je ravno obratno; precej posiljeno.
Untamle
# 02.08.2017 ob 11:17
zozozo, a ti dobivaš provizijo od pobranih glob?

Nima argumenta, samo žalit zna. Najbrž dela na policiji.
Mitja80
# 02.08.2017 ob 10:53
Se spominjam, ko so nekoč v Izoli ustavili mladega voznika. Bilo je v nočnem času. Policist mu je pred začetkom postopka povedal koliko je ura. Ko ni našel nobenega prekrška, mu je spet povedal koliko je ura in mu izdal globo, ker je imel prižgan avto na mestu dlje kot je dovoljeno.

Se to šteje pod inkasanstvo???
si-koda
# 02.08.2017 ob 10:28
Haha vedno na točkah, kjer največ poberejo. INKASANTI. V Avstriji na meji iz 10km na 30, kazen 30€ pri nas? Gre izpit? INKASANTI
Untamle
# 02.08.2017 ob 10:26
Nazadnje so me ustavili točno 20m pred tablo za konec naselja. Cesta je bila ravna pol kilometra, zandjih 200m pred koncem naselja je točno 1 sama hiša in še ta na hribu. Povsem neživljenjska postavitev brez vsake vrednosti.
Ko sem jih vprašal, kako so si izbrali točno to mesto, kjer vsi vozijo nad 50 mi odvrne da zaradi številnih nesreč. Nesreč na ravni cesti. Ko sem nevedno vprašal kdaj so bile te nesreče (ker sem lokalec), mi ni znal povedat.
reklakazala
# 02.08.2017 ob 10:22
@zozozo: Kaj tu ni jasno? Ti bom razložil ... Ni mi jasno, zakaj ostajajo ceste ne nekaj tednov, ampak nekaj let (ponekod na Koroškem celo nekaj deset let) povsem pozabljene od cestarjev in drugih strokovnjakov, to pa policisti zelo učinkovito izkoriščajo za inkasantske točke. Če se jim res tako hudo gre za varnost, naj tam cesto zaprejo, dokler ne bo zrihtana. Z omejitvami in drugimi "zaščitniškimi" posegi le dvigajo slabo voljo in ustvarjajo umetne okoliščine, ki privedejo do posledic, od kterih ima največ prav državna blagajna. Dvoličnost me moti in ta zlagana skrb za varnost.
Drugo, na podlagi kakšnih kriterijev so določene omejitve? Izvoz z avtoceste je širši in bolje zavarovan kot veliko regionalk, pa je tam omejitev 40. 40!!! A si že kdaj zbremzal na 40 na koncu izstopnega pasu? Ja pa a ste normalni, 40 na uro se avtomatik pelje, za božjo voljo. Seveda je pa najlažje reči, da je omejitev pač taka in da se je treba tega držat, ker red mora biti, pa čeprav je slab, kajne? Na žalost za tole našo žalost od države, cest in policije velja predvsem slednje ...
koperton
# 02.08.2017 ob 10:12
V glavnem , po 40 letih izkušenj, priznam, da tako kot vsak..prav tako "inkasanti", včasih vozim malo hitreje kot je dovoljeno, a vedno v cilju varne vožnje..včasih tudi pod omejitvijo, če je potrebno...in dobim pisemce s kaznijo...in kje se je zgodil prekršek ? 50m pred omejitvijo 70. 120€ in tri kazenske točke. Naj povem..imam pokojnino 620 eur. Hvala prelepi domovini !
SpicyWeiner
# 02.08.2017 ob 10:04
Slovenska prometna policija gleda samo in izključno hitrost voznikov. Za uporabo smernikov, konstantno vožnjo po levem pasu AC ali za vožnjo 20km/h pod omejitvijo s strani slabih voznikov pa še oni nikoli niso slišali. Vse kar njih zanima je zgolj talanje kazani zaradi previsoke hitrosti in čisto nič drugega. Zato pa imamo vedno več žrtev na cestah, ker slabi in nesposobni vozniki nikoli ne dobijo nobene kazni, na koncu so pa ravno slednji največji krivci za povzročene prometne nesreče. Ampak take stvari dopovedati prometnikom je nekaj nemogočega.
karlo6
# 02.08.2017 ob 08:43
Gesan
Če po radiju slišim da se na neki relaciji opravlja kontrola bom sigurno pazil na pravila,in to ima še kako veliko zvezo z varnostjo.
generacija56
# 02.08.2017 ob 10:52
Inkasantstvo!
Samo inkasantstvo in naročeni članki, da ustvarjajo psihozo.
Sami policisti pa naduti, da se niti pogovarjati ne moreš več z njimi...
Živijo v nekem svojem svetu, daleč nad zakonom....
In ni ne volje, ne načina, da veliko večino posameznikov, ki jih je naredila uniforma, ponovno vrneš v realnost!
peglezn
# 02.08.2017 ob 10:45
OK, @ zozozo... če nisi opazil, je naslov novice "Kako policija izbira točke za nadzor prometa?"

In jaz debatiram o tem, na kakšen način se policisti odločajo o tem, kje bodo promet nadzirali - ti pa razmišljaš in interpretiraš sistem. Jaz trdim, da njihovo početje ni v skladu s prioritetami cestno-prometne varnosti.

To je tako kot, da bi zagovarjal naše pravosodje. Ja, kraja paštete je dejansko kraja ... ampak se ti pa zdi trapasto, da država trati resurse za to, ko pa je verjetno en kup večjih kriminalcev za katere zmanjka časa ali pa se morajo dlakocepski uradniki ravno odpočiti na zasluženih počitnicah... Ampak očitno imamo super sistem, ki velja za vse in ja, kraja paštete je kraja paštete... :)
svyatoslav
# 02.08.2017 ob 10:25
Redna policijska patrola na Lj obvoznici (prehitevanje tovornjakov, nepravilno vključevanje, neuporaba smernikov, oviranje prometa...) in na Vrhniškem klancu (vedno prazen vozni pas...).
dopisnik
# 02.08.2017 ob 08:52
Če nekaj časa nikogar ne ulovijo na radar, začnejo pa ustavljati. Se že kaj najde. Če ne drugega kakšna žarnica ali prva pomoč. Vse pride prav. Za v proračun.
gesan
# 02.08.2017 ob 08:12
Sem pa odločno proti temu, da na radijskih postajah oglašujejo kje stojijo radarske kontrole.
Ker je itak jasno zakaj se to oglašuje!
Z varnostjo pa nima očitno nobene veze!
Simon_Marini
# 02.08.2017 ob 08:00
Za voznike in voznice torej ni vprašanje, kaj lahko naredimo za državo.... Še eden, ki ni razumel JFK-ja. Ni govoril o DRŽAVI, ampak o DOMOVINI ali DEŽELI. To ne kaže na neznanje angleščine ampak na usmerjenost, ko ljudje niso pomembni, važna je oblast, ker država je oblast ( v domovini ).
Dedraklemen
# 02.08.2017 ob 07:42
Tako se je človek kot najbolj inteligentno bitje na planetu odločil urejati svoje sobivanje.

No ja no...
nikhrast
# 02.08.2017 ob 14:36
Kakšen zastrel način kontrole, stojijo za voglom, pa lovijo... Vozijo se naj v prometu z nemarkiranim avtomobilom, pa bodo bolj učinkoviti.
smukač
# 02.08.2017 ob 14:13
zozo

ti pa sedaj povem, da me opravičuje, da ne spoštujem predpisov, ko pozabijo odstraniti tablo omejitve na 30 km/h 14 dni po končanih delih in en teden so bile še celo table za obvoz. Po tvoje bi se moral držati še 10 let teh omejitev. če jih nekdo pozabi odstranit, poleg tega pa so postavljeni še tako nesmiselni cestni znaki, da bi moral nekdo odgovarjat za to , pa ne lahko si edino kaznovan, ker vse to vzdrži pritožbo na sodišču.
DaVinzzi
# 02.08.2017 ob 13:01
zozozo, družba se razvija, infrastrukturo gradimo z namenom določenega komforta, kar pomeni tudi hitrejšega premagovanja razdalj. V tem kontekstu pri nas poteka namestitev omejitev precej nestrokovno (če ne verjameš, povprašaj v kakšnem cestnem podjetju), zato tudi, kot je že zapisal nekdo spodaj, precej ljudi ne jemlje omejitev hitrosti kot smiselnega varnostnega ukrepa (tukaj še enkrat izpostavljam primer Avstrije). Pa še precej zmede nastaja pri tem.
Kar a se policistov tiče, je bilo mnogokrat opisano, kako in kje izvajajo meritve. Nekaj metrov za krajevno tablo, primer podvoza, samotnih odsekov, večpasovnic s fizično ločenimi pasovi ... Malokdaj se res pojavijo na res kritičnih mestih. Dejansko iščejo donosna mesta. Me zanima, če si Policija upa objaviti nekaj analiz, na podlagi katerih določa meta meritev? Ko pa se ob tem policijski birokrati in nekateri policisti še pridušajo, da kaznujejo v smislu zvišanja prometne varnosti, je pač posledica, da ljudje teh izjav in ukrepov ne morejo jemati resno, ampak izključno kot inkasantstvo. Ob tem pa ljudje še opazujejo(mo), kako se dejansko vozijo po cesti policisti, pa dejansko hitro opazijo neko dvojno moralo.
Pa tudi če ocenjujemo sorazmernost ukrepov, ki jih propagira Policija in razne agencije, visiš, da je večina usmerjena v t. i. represijo (kaznovanje). Redke so preventivne akcije ozaveščanja. Npr. nisem zaznal, da bi se kdaj razvila kakšna širša debata, kako razbremeniti mlade mamice, ki po službi šibajo po otroke v vrtec in nato vse nervozne, s tisoč skrbmi še domov kuhat. In te mamice so mnogokrat ali povzročiteljice ali udeleženke prometnih nesreč. Pa je to samo en primer.
Verjemi mi, da sem zelo za prometno varnost, saj sem kot gasilec tedensko na tehničnih intervencijah v prometu, tudi tistih najhujših. Zelo se zavedam, da je prometna varnost kompleksen problem in jo je tako potrebno tudi reševati, ne pa samo s kaznimi in represijami.
Zato je potrebno pritisniti na ustrezne ustanove, tudi Policijo, da bodo delovali in pritiskali tudi na druga področja v družbi, ne pa da si po Pilatovsko umijejo roke in izjavijo, da so pač izdali toliko in toliko kazni. Naj si povrnejo spoštovanje, potem bodo pa tudi njihova stališča imela učinek. In o tem je govoril dr. Petrovec.
gesan
# 02.08.2017 ob 12:13
karlo6
# 02.08.2017 ob 08:43
Gesan
Če po radiju slišim da se na neki relaciji opravlja kontrola bom sigurno pazil na pravila,in to ima še kako veliko zvezo z varnostjo.
........................................
...............
Če pa ni kontrole...pa gas in piči!
To si pozabil dodat!

Full neverjetna skrb za varnost!

Ti boš varen takrat, ko se boš sam zavedal, da je tvoje početje varno ali pa nevarno!
Dokler pa boš rabil obvestila, da boš točno tam pač vozil po pravilih, je pa glih tako kot tisti, ki rabijo napis pred vhodom v gozd, da je tam odlaganje odpadkov prepovedano...

Drugače se seveda tega ne bi zavedali
arogantnež
# 02.08.2017 ob 10:25
@Binder,
V velenju imajo zadnje case akcije, ko lovijo na krajevno tablo v smeri iz celja. Dosti ljudi pri tabli se ima 70, ker je sele kaksnih 100m naprej prvi in edini prehod do krozisca, ki je 500m naprej. Na levi soping center in bencinska. Na desni sadovnjak in rdeca dvorana. Nobenih blokov, his, otrok. Oni pa skriti pri uvozu na parking rdece dvorane 300m naprej. Cisto inkasantstvo.

No, pa poglejmo na ta odsek še z mojega skromnega vidika. Med omenjeno tablo in prvim prehodom za pešce je manj kot 100m, folk pa ima pri njej še vedno 90 na števcu. Na levi je poleg šoping centra in bencinske tudi POLICIJSKA POSTAJA, na desni strani cestišča pa vseskozi poteka kolesarska proga, ki ni fizično ločena z robnikom. Do krožnega križišča so še tri druga ne-semaforizirana križišča, kjer se nekateri vključujejo čez dva prometna pasova, in zmedena prometna signalizacija s fizičnimi ovirami (otoki).

Da tam stojijo policisti je samoumevno, ker gredo samo peš preko ceste, ko jim postane tečno gledat kako norijo mimo njih brez kakršnega koli rešpekta. Še na Stree View ga lahko vidiš, majkemi.

Dejansko moraš biti rahlo poseben, da tam dobiš kazen. Preprosteje ne morem povedat.
svyatoslav
# 02.08.2017 ob 10:23
V Ljubljani je najbolj priljubljena točka tisti klanec na Poljanski pri bazenu Kodeljevo. Tam avtomatsko vsak pride na 60 km/h za tistih ubogih 30 metrov, ampak prekršek je pa le hud.
fritaja
# 02.08.2017 ob 10:02
Prav smešno je bilo to brati. Me res zanima, kakšen naj bi bil namen takih PR člankov, kajti homo sapiens z IQ vsaj 60 se ob tem lahko le smeje.

ps.: Ko so nazadnje Pahor, Kresalka in Vlačič dvigali kazni, je bil Andrej Brglez zelo za...
Asfaltne dileme
link
25. september: Rodil se je Boris Ziherl
25. september 2018 ob 00:02 Na današnji dan se je leta 1910 v Trstu rodil filozof, politik, marksistični teoretik in publicist Boris Ziherl. Zaradi komunističnega prepričanja je bil že pred drugo svetovno vojno večkrat zaprt.
Več novic ...
Kazalo