Avtomobilnost

Poudarki

  • Preverjali bomo, kako udobno in varno se vozijo naši otroci v šolo
  • Prevoz otrok v šolo je zelo problematičen
Statistika pri prevozu otrok v šolo sicer ni črna, pravijo na policiji, kjer pa so vseeno samo lani glede uporabe zadrževalnih sistemov pri prevozu otrok ugotovili približno 5.400 kršitev. Foto: MMC RTV SLO
Največ kršitev je na področju uporabe varnostnih pasov, tako v osebnih vozilih kot v avtobusih in organiziranih prevozih s kombiji. Ugotovljenih je bilo tudi 34 kršitev glede odgovornosti spremljevalcev in 32 kršitev v povezavi z vozniki, ki so opravljali organiziran prevoz. Foto: MMC RTV SLO
Andrej Brglez pravi, da je čudež, da se pri prevozu otrok v šolo še ni zgodila katastrofa. Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

Kako varen in udoben je prevoz otrok v šolo?

Šola varne vožnje
9. november 2018 ob 07:05
Ljubljana - MMC RTV SLO

V uredništvu Avtomobilnosti si prizadevamo za varnost najmlajših. V eni izmed preteklih sezon smo se posvetili prevozu otrok v šolo, ki je še vedno velika težava, saj večina prevoznikov v avtomobilu ne uporablja "jahačev", za nameček pa so otroci pogosto tudi nepripeti. Zdaj bomo naredili še korak naprej in preverjali, kako udobno se pripeljejo do šole.

V pretekli sezoni šole varne vožnje smo v Avtomobilnosti šolam podarili 200 jahačev in obiskali 32 osnovnih šol, kjer smo učitelje in učence prve triade ozaveščali o tem, kako naj se varno peljejo v šolo.

Upamo, da so tudi z našo pomočjo in akcijo preostale šole spoznale, kako malo je treba, da se jahač namesti v kombi in otrokom omogoči, da sedijo varno, tem pa smo vbili v glavo misel, da se morajo v avtomobilu, kombiju ali avtobusu vedno pripeti.

Nevarno prevažanje otrok v šolo
Kaj smo opažali? Kot je opozoril naš strokovnjak za varno vožnjo Andrej Brglez, je stanje prevoza otrok v šole slabo. Veliko otrok živi v ruralnem okolju, kar pomeni, da se v šolo prevažajo s šolskimi kombiji ali avtobusi. Ko so izvajali raziskavo, so se v sodelovanju s policijo prepričali, da prevozi niso varni iz več razlogov. Še več, Brglez pravi, da se lahko zahvalimo zgolj čudežu ali sreči, da se še ni zgodila tragedija, saj otroci v kombijih pogosto niso pripeti, mlajši ne uporabljajo niti jahačev, otroci se v kombijih celo prevažajo s šolskimi torbami na ramenih.

Prav zato je nastal projekt varna vožnja v šolo, ki je bil v prvi fazi namenjen ozaveščanju v šolah in pri otrocih, v drugi fazi pa se bomo v Avtomobilnosti posvetili še drugim pomembnim dejavnikom pri prevozu otrok v šolo. To sta tehnična brezhibnost vozila in ustrezno psihofizično stanje voznika, ki sta prav tako osnova za varno vožnjo. Jeziček na tehtnici, ali bo voznik uspešno rešil kritičen položaj, v katerem se znajde, pa so marsikdaj njegove izkušnje.

Kako izurjeni so vozniki?
"Zdaj smo na drugi točki. Pogledali bomo, kako varni so vozniki, kako hitro zavirajo in pospešujejo. In ne samo varno, kako udobno se naši otroci vozijo na šolskih poteh. Vozila bomo opremili z mobilno napravo in aplikacijo Drajv, kjer bo razviden način vožnje, tako pa bomo dobili referenčno oceno. To je odličen pripomoček za nas oziroma vsakega posameznika, ki bi rad preveril, kako varno in udobno vozi," pravi Andrej Brglez in dodaja, da bomo tudi z novimi metodami in prijemi skušali izboljšati udobje prevoza otrok v šole.

Pri policiji sicer pojasnjujejo, da ni veliko situacij, ko zaznavajo, da vozilo ni tehnično brezhibno ali da voznikovo psihofizično stanje ni primerno za prevoz otrok, vseeno pa bi radi izključili vse take primere.

Matjaž Leskovar, inšpektor sektorja prometne policije, pravi, da seveda prihajajo modernejša vozila, z več nove tehnologije, ki lahko absolutno pripomorejo k večji varnosti. Tudi ceste so boljše, kot so bile. "Lahko pa bi več naredili s preventivo in tudi z nadzorom. Vendar pa nadzor le deloma pripomore k izboljšanju stanja. Več pripomore preventivna dejavnost, pogovori, tudi opozorila. Sodelovanje med šolo, starši, rejniki in prevozniškimi podjetji, ki soustvarjajo prevoze."

V novi sezoni šole varne vožnje bomo dejavni tudi v Avtomobilnosti.

Gregor Prebil
Prijavi napako
Komentarji
Binder Dandet
# 09.11.2018 ob 07:16
"Zdaj bomo naredili še korak naprej in preverjali, kako udobno se pripeljejo do šole."

Bolj udobno kot če bi morali peš.
MiD
# 09.11.2018 ob 07:34
Ob vsem zgroženem pisanju, bi človek pomislil, da na naših cestah pri prevozih v šolo in nazaj ( večinoma zelo kratkih razdaljah) otroci dnevno umirajo. Hvala Bogu ni tako. Če bi toliko pozornosti
kot prevozom otrok in njihovi varnosti na cesti ob začetkih šolskega leta, namenili drugim bolj perečim problemom na naših cestah, bi bilo verjetno precej bolj koristno.
Koliko otrok in mladih se dnevno vozi z mestnimi in primestnimi avtobusi na katerih velikokrat morajo celo stati, kaj šele, da bi se privezali z varnostnim pasom pa to ni problem. Prevozi otrok s kombiji in minibusi so večinoma na relacijah, kjer so hitrosti majhne in večinoma celo s signalizacijo omejene. Sicer pa mnogo bolj kot "jahače" v prevoznih sredstvih pogrešam PLOČNIKE ob cestah!
Včasih imam občutek, da se s temi standardi v prevozih močno pretirava, ker bi nekdo nekomu hotel omogočiti dober zaslužek!
Haloo
# 09.11.2018 ob 08:35
Po 7 Km so naši predniki hodili pozimi skozi gozdove v šolo.
Danes se prevaža 3 šolarje 1Km daleč z avtobusom s 50 sedeži!
To situacijo so ustvarili prevozniški lobiji za pokrivanje izgub, ki jih imajo s praznimi avtobusi izven konic.
Skrb za biznis a ne za varnost otrok.
ThePianoGuy
# 09.11.2018 ob 09:49
Veš koliko je naletna teža pri 50 km/h?

Imaš v mislih NCAP teste, kjer brez zaviranja avto s 50 km/h prileti v betonski zid? Se ti ne zdi to malo nenavadno za šolski avtobus? Koliko nesreč in smrtnih žrtev ima ljubljanska trola? Manjši trki se dogajajo dnevno. Smrtnih žrtev pač ni, ker so hitrosti majhne.
ThePianoGuy
# 09.11.2018 ob 09:18
Brglez pravi, da se lahko zahvalimo zgolj čudežu ali sreči, da se še ni zgodila tragedija, saj otroci v kombijih pogosto niso pripeti, mlajši ne uporabljajo niti jahačev, otroci se v kombijih celo prevažajo s šolskimi torbami na ramenih.

Brglez, pretiravaš in delaš znanost tam, kjer je ni. Šolski kombiji delajo kratke fure, vozijo jih običajno lokalci, ki zelo dobro poznajo vsako luknjo in svoje vozilo, hitrost je tja do 50km/h. Vse tole zgoraj odigra vlogo, če pride do nesreče na avtocesti pri 100 km/h. Zato ni noben čudež in sreče, da še ni bilo tragedije, ampak zgolj okoliščine zaradi katerih zelo poredko sploh pride do trka, kaj šele do poškodb.
knedlck
# 09.11.2018 ob 09:01
@halo
Pa po snegu, pa v hrib v obe smeri...
EkoAvtoMoto2018
# 09.11.2018 ob 10:46
Predlagam, da g.Brglez najprej sede za volan šolskega avtobusa, pa izvoli za teden ali dva prevažat, krotit .. mularijo oz. prevzeti skrb za njihov varen prevoz na svojih plečih.

Potem pa naj se g.Brglez čudi, modruje ..
ThePianoGuy
# 09.11.2018 ob 09:39
ampak koliko teh kombijev vozi po cestah, kjer ni niti zaščitne ograje, na desni strani pa 100 meterski breg.

Zelo malo.

statistika pravi, da se največ nezgod zgodi ravno v naši okolici

Mogoče zato, ker tisto cesto največkrat prevoziš? Statistika pravi tudi, da ni bilo smrtne žrtve med otroki v šolskih avtobusih in kombijih zadnjih 30 let. Jaz trdim, da to ni bilo zaradi sreče.
schultz23
# 09.11.2018 ob 09:36
Če starši ne naučijo svojih otrok, da naj sami poskrbijo za svojo varnost, potem ne smemo pričakovati, da jih bo kdo drug oz. bo odgovornost za to na drugih..
ga_moram_imet
# 09.11.2018 ob 09:24
Brglez, pretiravaš in delaš znanost tam, kjer je ni. Šolski kombiji delajo kratke fure, vozijo jih običajno lokalci, ki zelo dobro poznajo vsako luknjo in svoje vozilo, hitrost je tja do 50km/h. Vse tole zgoraj odigra vlogo, če pride do nesreče na avtocesti pri 100 km/h. Zato ni noben čudež in sreče, da še ni bilo tragedije, ampak zgolj okoliščine zaradi katerih zelo poredko sploh pride do trka, kaj šele do poškodb.

Ti pa gotovo veš a ne? Veš koliko je naletna teža pri 50 km/h? Zdej nevem kje si ti doma, ampak koliko teh kombijev vozi po cestah, kjer ni niti zaščitne ograje, na desni strani pa 100 meterski breg. In statistika pravi, da se največ nezgod zgodi ravno v naši okolici, pa vrjetno ti sploh pojma nimaš zakaj je temu tako.
ThePianoGuy
# 09.11.2018 ob 09:23
@ANUŠKA:
Spomnite se samo tragičnega dogodka v Mariboru, ko sta umrla nosečnica in novorojenček. Vredu, bo kdo rekel, kaj ima to veze s prevozom otrok. Neposredne ne, ker je bil glavni razlog za smrt dveh ljudi in kužata alkohol (in mogoče prevelika hitrost), vendar ima posredno vezo, to kar sem na začetku povedala. CESTNA KULTURA!

Cestna kultura nima čisto nobene veze s tragičnim dogodkom v Mariboru. Se spomnite podobnega dogodka na štajerski avtocesti, ki ga je zakrivil Maček, in so umrla tri dekleta? Na cesti bodo vedno "pacienti", ki imajo hude težave, psihične težave, mogoče v zakonu, delajo samomor ipd. Alkohol ni vzrok, ampak posledica. Nesreča sledi. Nobena kazen, hitrostne omejitve, odvzem vozniškega dovoljenja ne bo preprečila tega. Kdor bo hotel sesti za volan in ubijati, bo.
frozen pingvin 4
# 09.11.2018 ob 08:22
Ko sem bil mali (cifre ne bom nikoli pozabil verjetn), se nas je enkrat natlačilo v kombi 28....pa ni noben delal panike.
criminy
# 09.11.2018 ob 07:40
Dejansko se morija na cestah dela med vikendi, kaj šele med prihajajočim. Vse razpoložljive enote na ceste, naj vsi pihajo, VSI! Tudi šefi niso izjeme!
kaja98
# 09.11.2018 ob 07:28
Seveda se mora uzakoniti nabava nove opreme, ker morajo tudi bogi trgovci kaj zaslužiti.
kaltewasser
# 10.11.2018 ob 11:10
Trzna nisa. IZdelava/pedelava kombijev/busov prevoz otrok. Avstrija nam prodaja GTX Boxerje mi pa bi lahko kombije. Ali pa naj nekaj neuporabljanih Svarunov, Patrij, Krpanov ali kaj ze imamo predelajo.
kaltewasser
# 10.11.2018 ob 11:02
Kaj pa Brglez ve, da se se ni zgodila nesreca pri prevozu otrok v solo?
Kamera v kombije pa link do stream starsem, kot elektronska redovalnica.
janez07
# 09.11.2018 ob 12:49
Kakšno tarnanje.
Pred petdesetimi leti je šolski kombi peljal otroke domov skozi gozd. Od šole do doma je bilo več kot dvajset kilometrov. Dvanajst kilometrov pred ciljem je kombiju odpovedala sklopka in šofer je stresel otroke na cesto. Zdaj pojdite peš, jim je naročil. Ker je bila že večerna ura je bilo seveda temno. Šolarji, od prvošolčkov do osmošolcev, so koračili v temi proti domu, skoraj tri ure hoda. Nihče ni takrat menil, da je to kaj nenormalnega. Voznik jo je odnesel brez posledic, otroci pa na srečo tudi.
ronzi
# 09.11.2018 ob 09:53
vendar ima posredno vezo, to kar sem na začetku povedala. CESTNA KULTURA!

Ah ja,najlažje je z prstom kazat.....malo se sprehodi po mariboru,pa poglej koliko ljudi dejansko pogleda levo-desno-levo,predn brezglavo prek ceste gre.....pešec nima zavorne razdalje,avto jo ma....
ANUŠKA
# 09.11.2018 ob 09:06
Sodeč po nekaterih komentarjih se ne čudim, da je kultura kar se tiče cestnega prometa na nuli. Na nuli! Torej to, da nekdo opozarja, kaj se lahko zgodi v kombijih in šolskih avtobusih (pa se hvala Bogu zaenkrat ni in upam da se tudi ne bo), ni vredu. Če bi pa Bog ne daj se zgodila nesreča, ko bi bil otrok v kombiju ali v avtobusu nepripet, koga bi okrivili - voznika, državo?

Ne vem kaj ima veze to, kako smo včasih hodili v šolo. Pa to ni primerjave, v današnjem času je veliko prometa, to sploh ni za primerjati, zato so otroci in mladi tudi bolj ranljivi v prometu.

Varnost otrok - preventiva bi morala biti v državi na prvem mestu, in ne glede na to, koliko to stane. Ker kurativa je še milijonkrat bolj draga. In to, da če se zgodi nesreča, in nekdo umre, je to nenadomestljivo.

Pri nas ni nič urejeno tako kot bi moralo biti. Spomnite se samo tragičnega dogodka v Mariboru, ko sta umrla nosečnica in novorojenček. Vredu, bo kdo rekel, kaj ima to veze s prevozom otrok. Neposredne ne, ker je bil glavni razlog za smrt dveh ljudi in kužata alkohol (in mogoče prevelika hitrost), vendar ima posredno vezo, to kar sem na začetku povedala. CESTNA KULTURA!

Pa obnašanje voznikov na avtocesti, kadar so nesreče, pa vožnja čez rdečo luč, pa pešci in kolesarji čez rdečo luč, pa obračanje avta na avtocesti, da ja hitreje prideš domov, pa uporaba telefona med vožnjo. Vse to se povezuje tudi s tem člankom.
Kazalo