Avtomobilnost

Poudarki

  • Zimska pnevmatika mora znati izpodrivati vodo, sneg, blato, led
  • Dobra zimska pnevmatika je uravnotežena pnevmatika
  • Športni terenci so dobili svoje pnevmatike
  • Premium proizvajalci zimske pnevmatike testirajo na severu Evrope
Pnevmatika mora predstavljati kompromis, tudi zato je najboljša guma dobro uravnotežena guma. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Oblika gume je zelo pomembna. Če pogledate zimsko gumo s stranskimi zarezami, imajo veliko robov. Če imate iglo in jo porinete v led, tam ostane. Tako tudi ti robovi zagrizejo v sneg ali led, zato je oprijem v vseh smereh obračanja gume zelo dober, pravi sogovornik. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Na severu Evrope veliko uporabljajo kar snežne sani. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak
Za zimsko gumo je pomembno, da črni del, to je tekalna površina, ostane mehka tudi pri nizkih temperaturah. Foto: MMC RTV SLO/Miha Merljak

Dodaj v

Kakšno razliko na vozilu pomenijo odlične zimske pnevmatike?

Zimske pnevmatike
17. februar 2018 ob 06:09
Finska - MMC RTV SLO

Ko vremenoslovci napovedo možnost sneženja in prihod hladnega vremena, se po navadi pred začetkom zime povpraševanje po pnevmatikah poveča za 100 odstotkov. Za nakup pnevmatike se po izkušnjah vulkanizerjev pogosteje odločamo glede na ceno, in ne kakovost pnevmatike in priporočilo proizvajalca vozila. Odpravili smo se na sever Evrope, da bi se prepričali, zakaj izbrati dražjo premium pnevmatiko, in ne poceni zimske gume.

Tehnološki napredek je neločljivo povezan s preizkušanjem. Preizkušanje, evalvacija pridobljenih podatkov, ponovno testiranje, primerjanje z drugimi podatki in ponovno testiranje. Zelo pomembno pa je, da so pogoji v laboratoriju skozi čim daljše časovno obdobje kar se da podobni. Ekstremno nizke, stabilne temperature, in vozna podlaga s slabim oprijemom so idealen laboratorij za preizkušanje posameznih delov avtomobila, še posebej podvozja, krmilnega mehanizma in asistenčnih sistemov ter seveda kombinacije vsega skupaj. "Testiranja tukaj pa vsekakor niso poceni, za nameček pa zahtevajo veliko časa. Zato tukaj najdemo le podjetja iz tehnološkega vrha. V soseščini so testirali Porsche, Audi, VW, na drugem koncu Mercedes z AMG," v uvodu razloži Andrej Brglez, avtor oddaje Avtomobilnost, ki se je v okviru oddaje udeležil zimskega testiranja zimskih pnevmatik, ki jih na severu Finske izvaja Goodyear.

Dobra pnevmatika je uravnotežena pnevmatika
"Zanimivo pa je, da je tu zelo malo gumarjev, pravzaprav le peščica tistih, ki sodijo v vrh inovatorjev v gumarski industriji. Med te zagotovo sodi Goodyear. Ta stik s podlago išče že 120 let," pravi Brglez, ki se je pogovarjal z vodjo razvoja za nove zimske pnevmatike pri Goodyearu Joachim Meis.

Kaj neko zimsko pnevmatiko naredi boljšo od druge zimske pnevmatike? "Osredotočeni smo na razvoj novih tehnologij in testiranje na cestah. Tako smo lahko razvili in izdelali pnevmatiko, ki je uravnotežena in je kos vsem zimskim razmeram na cestah, tako vožnji po ledenih kot zasneženih površinah. Zimska guma pa se mora obnašati dobro tudi na suhi cesti ob nizkih temperaturah ali temperaturah nad 0 stopinj Celzija. Guma se mora odzivati primerno v vseh pogojih, ali zaviramo, pospešujemo, se vzpenjamo po cesti, se izogibamo oviri na cesti, oprijem mora biti vedno zagotovljen," pravi Meis.

Kot v kuhinji
Pri razvoju pnevmatik Goodyearjevi razvojni inženirji primerjajo medsebojna delovanja približno 25 ključnih sestavin. Razmerja med njimi pa ključno vplivajo na lastnosti gume. In s tem seveda tudi na odzivanje avtomobila na cesti. "Vse skupaj lahko primerjamo s kuhanjem. In v resnici gre za kuhanje. Procesu zlitja gumene snovi v proizvodnji pravijo kuhanje gumene zmesi. Več začimb, kot jih dodajo, drugačna je jed," pravi Brglez. Potem je tu še cela znanost dizajna tekalne površine in zgradba dezena. Ta mora omogočati dober oprijem na snegu, čiščenje plundre in odvajanje vode. Ne pozabimo, stik z vozno podlago je velik za eno dlan.

Ko je tekalna površina, in s tem prostor, kjer lahko nastane stik, z asfaltom, plundro, snegom, vodo, tako majhna, je seveda ključno, da lahko kakovostna gumena zmes tudi v resnici zagrabi podlago, po kateri vozi. Zato imajo vsaka zareza, vsak blok in vsak kanal svojo funkcijo. Vsaka zareza opravlja svojo nalogo pri različnih obremenitvah. Predvsem pri pospeških, pojemkih in pri bočnih obremenitvah.

Posebne pnevmatike za športne terence
Prav to testirajo na Finskem, torej kako se vsaka izmed zarez pri različnih obremenitvah na snegu odziva. Prav pri tem pa nastane ključna razlika med pnevmatiko, razvito za osebne avtomobile, limuzine, karavane, kupeje, in tisto pnevmatiko, ki je bila razvita še posebej za športne terence.

"Športni terenci imajo težišče postavljeno nekoliko višje in so tudi nekoliko težji. Zato sile na pnevmatiko, še posebej pri zaviranju in zavijanju, delujejo drugače. Zato sta tudi dezen in gumena zmes drugačni," pojasni sogovornik in dodaja, da so se morale v zadnjih letih tako kot trg vozil 4x4 razviti tudi pnevmatike za ta vozila. Če so prej vozila s štirikolesnim pogonom pogosto povezovali s surovimi terenci, ki so morali premagati visoko vodo, skalnate ceste in blato, pa so danes to vozila, ki večino časa vozijo po običajnih cestah, pravega terena večina nikoli ne vidi.

Uporabniki športnih terencev ali križancev vse pogosteje iščejo lastnosti, ki jih imajo gume na limuzini, karavanu, razvijalci pa opažajo tudi, da ima veliko voznikov teh velikih in od tal bolj odmaknjenih vozil prav zaradi občutka varnosti in boljše preglednosti, ki jih prinašajo, občutek, da lahko vozijo hitreje zaradi pogona 4x4 tudi v slabih vremenskih pogojih. A tudi štirikolesni pogon ni vsemogočen, še posebej, če na avtomobilu ni dobra in za to vrsto vozila ustrezna pnevmatika. "Svojo paleto pnevmatik prilagajamo zahtevam novih usmeritev v avtomobilski industriji. Imamo posebne različice gum za suve, ki so težji, imajo višje težišče. Prav zato voznikom terencev priporočam izbiro premium gume, namenjene tem vozilom, ki zagotavlja kratko zaviranje v kritični situaciji."

Dizajn pnevmatik za suve prilagajajo obvladovanju večjih sil. Nagibanje vozila je večje, sile na gumo so večje, zato mora biti guma ojačana. In še nekaj omenja sogovornik, ko kupujete pnevmatike za svoje vozilo, preverite priporočilo proizvajalca vozila, katere znamke pnevmatike priporoča za posamezen tip vozila. Gumarji pri razvoju pnevmatik pogosto tesno sodelujejo s proizvajalcem avtomobilov.

Če je zunaj -20 stopinj Celzija, če pod nogami romantično škripa, če vidite otroke, ki v šolo tečejo na tekaških smučeh, njihovi starši pa gredo v službo s pomočjo vleke haskijev ali z motornimi sanmi, potem je jasno, da smo bili 300 kilometrov nad arktično črto, le kakšnih 150 kilometrov od Nordkappa in konca Evrope, v deželi prav posebnega testiranja. Poglejte, kaj smo v Avtomobilnosti posneli v deželi Božička.

Gregor Prebil
Prijavi napako
Komentarji
SamoRes
# 17.02.2018 ob 07:29
Opažam da ljudje kupujejo drage avtomobile z ogromnimi platišči, potem pa gledajo kje bodo dobili najcenejšo gumo.
Kot bi šli v copatih na sneg na sprehod.
Burner
# 17.02.2018 ob 07:23
Šli so testirat v razmere, ki jih v Sloveniji ni.
Večino zime so naše ceste vlažne ali mokre, za krajši čas je na njih tudi snežna brozga.
Bivši uporabnik
# 17.02.2018 ob 06:56
Bolj kot najdražje pnevmatike je potrebna v snežnih razmerah večja previdnost pri vožnji.
Luka Novak
# 17.02.2018 ob 07:55
Odpravili smo se na sever Evrope, da bi se prepričali, zakaj izbrati dražjo premium pnevmatiko, in ne poceni zimske gume.

Ker Slovenija z zadnjimi pošiljkami snega ni bila dober primer prakse oz. izhodišče za članek, ali ker je treba narediti reklamo za proizvajalca pnevmatik ?

Lahko bi si od blizu pogledali pogledali kakšne pnevmatike ima povprečen Slovenec, pa mu predlagali kaj boljšega kupiti za povprečno slovensko plačo.

ADAC je mimogrede zim. pnevmatiko dim. 195/65R15 T "vašega" proizvajalca ocenil z zgolj priporočljivo (najboljša ocena je zelo priporočljivo), minus so ji podelili zaradi "lažje slabosti na snegu, še zlasti pri vodljivosti ". V isti kategoriji so bile z "zelo priporočljivo" ocenjene tudi cenejše pnevmatike ("vaša" 74 eur = priporočljivo vs "cenejša" 49 eur oz. 63 = zelo priporočljivo)
melanholik
# 17.02.2018 ob 08:28
To je vse propaganda. Če kaj, testi v zadnjih letih kažejo, da razen res redkih anonimnih znamk slabih gum tako rekoč ni več. V resnici je bolj ali manj vseeno, kaj izbereš.
Grim Reaper
# 17.02.2018 ob 07:40
Dobre gume so zgolj sredstvo, ki vozniku z ogromno izkušnjami pomagajo do odlične in varne vožnje v snežnih razmerah... Tudi če nekomu, ki nima tri čiste o občutkih v snegu, daš najboljše pnevmatike bo imel še vedno težave v prometu. Gre za znanje, katerega nekaterim bolj manjka od dobrih gum... Ničkolikokrat vidim, kako se na sicer na zasneženi AC ljudje peljejo 50 km/h, ko pa se da povsem varno voziti z 90...
Djedi
# 17.02.2018 ob 09:06
Če se neznaš pelat ti tud gosenice ne pomagajo.
Janez1965
# 17.02.2018 ob 10:11
Stik avtomobila z cesto ni guma, ampak glava.

Vulkanizerji in prodajalci gum bi pa najrajši imeli še spomladanske in jesenske gume...

več je pa le več.. €€€€
windmaster
# 17.02.2018 ob 09:14
"Športni terenci" z gumo širine 225 niso za v sneg vredni ni pol jezerske ščuke!
TyTo
# 17.02.2018 ob 09:05
Za svojega Citroena C4 imam zimske gume Sava Eskimo, dimenzije 205/55/R16. Povprecno naredim cca 5000 km v zimski sezoni. Cena gume je bila cca 50eu/komad. Ni ga hudica, da me preprica da kupim najboljse (najdrazje) gume za moje potrebe! Za varno in prilagodljivo voznjo je voznik bolj pomemben kot sama guma!
Smreka1123
# 17.02.2018 ob 09:04
Nihce na Laponskem ne hodi v sluzbo s pasjo vprego. Vsake toliko jih ima kdo za hobi, ampak v glavnem so namenjeni samo turistom.

Mogoce eden na vsakih 1000 ljudi gre v sluzbo z motornimi sanmi. Ampak samo ce res zivijo v tako odrocnem kraju, da so ceste bolj redke (na skrajnem severu). Na vseh cestah in plocnikih so motorne sani prepovedane. Veliko ljudi jih ima, ampak uporabljajo jih predvsem v rekreativne ali v kmetijske namene.

Nekaj otrok res uporablja smuci, ampak vecina jih gre v solo s kolesom. Ce so od sole oddaljeni vec kot 3 km, jih pa pobere solski avtobus/kombi/taksi.
Miro CMERA
# 17.02.2018 ob 09:25
Kakšno razliko na vozilu pomenijo odlične zimske pnevmatike?

Ja isto kot odlična plača4000€+ ali pa minimalna520€- , razlika je očitna...z eno se lepo voziš skozi mesec z drugo pa umiraš na obroke.
kolkrkaplc
# 17.02.2018 ob 09:09
Vsako leto beremo razprave o pnevmatikah, kot da je bilo lani kakih 10 let nazaj in so pravkar odkrili, kakšen profil in kakšno zmes so odkrili.

Večina "levih" proizvajalcev je v lasti velikih, priznanih proizvajalcev. Če tudi proizvede srbski Tigar nekoliko slabšo, kot Michelin svojo, je Tigar napram pnevmatikam spred 10 let, premium.

Danes navadno olje, so pred 20 leti nalivali v Formulo. Razvoj je šel naprej in ni več dobrih in slabih, le dobri in boljši.
Dobra pnevmatika je vsaka, ko je nova in ima ostre robove. Kmalu obe, poceni in draga, izgubita na ostrini oprijema in lahko lastnika dragih zavede, da misli, da bodo za vedno tako ostre, kot prvi dan.
Vsi moramo voziti v mratzu, kot da imamo poceni pnevmatike in je cesta spolzka.

Pozimi se narava upočasni, tako bi se moral tudi promet in naše delo. Tako pa smo tempirani, kot poleti, ko so razmere idealne.
umilave1
# 17.02.2018 ob 08:54
Kakšno razliko na vozilu pomenijo odlične zimske pnevmatike?

Veliko razliko, sodeč po mojih izkušnjah. Ni pa nujno, da so to najdražje pnevmatike. Recimo Sava S3+ je za v sneg super, čeprav je že lowcost pnevmatika.
Sicer pa pomembno vlogo igra tudi širina pnevmatike. Pri mojem avtu imam tovarniško homologacijo za 185/55/15 za letne in 155/80/13 za zimske gume, ki jih imam zdaj na avtu. Razlika glede širine napram preteklim izkušnjam iz drugih avtov je velika. Avto kljub temu da ima samo ABS, gre v sneg ko žival, manjka samo 4x4, pa par cm višje podvozje :)

In recimo nastopi sneženje. Prva stvar: še ko je cesta kopna, ko se sneg sploh ne prime podlage, že cizamo 40-50km/h, še hujše je pa potem, ko nekega Audija/karkoli premijskega z nevem kako elektroniko na podvozju dobesedno pleše po cesti, nakoncu ugotoviš da ima 19 col 235 široke zimske gume. Seveda najcenejše, no-name firme iz Kitajske. Ali pa letne, pa verigei v prtljažniku.Tkole pa nebo šlo. Od tu se nadaljuje pa druga zgodba
nemesis999
# 17.02.2018 ob 10:29
večina gum je kvalitetnih,problem so 8,10,12let stare gume na avtomobilih.iz izkušenj vemo kako se obnaša v slabih pogojih 3leta in 10let stara guma.
Fleaa
# 17.02.2018 ob 08:26
Tudi tistih nekaj kar jih ni šlo na OI so moral nekam poslat na izlet...
Antipater
# 17.02.2018 ob 10:34
Tudi najboljša zimska guma je pod nesposobnim in neveščim voznikom recept za katastrofo.
Težava je, da imamo večji del zime pretopel in suh, kar pomeni uničenje dragih zimskih gum v eni sezoni. Enostavno se poradirajo, poleg tega pa je vožnja z njimi po AC in ovinkih pravo mučenje, temu pa je treba dodati še povečan hrup in porabo.
Za naše tri snežne dni je pravi kompromis celoletna pnevmatika. Meni uspeva z lahkoto.
FBR
# 17.02.2018 ob 08:51
Imel že kar nekja pnevmatik, manjka mi recimo izkušnja z novimi Continentalkami, sicer pa iskreno za v sneg je bila še vedno občutno boljša Sava s3+, na žalost. Ja, so druge veliko boljše v suhem in mokrem, v snegu še nisem imel boljše. Grem vedno ko zapade sneg na testno vožnjo po cesti in v hrib, z savo pridem daleč najdlje.

Toliko o gumah za v sneg in testih, kateri so savo postavljali na zadnja mesta.... plačani testi kar se mene tiče in temu primerni rezultati
braun
# 17.02.2018 ob 07:59
Profil gume je v glavi ali pa nimaš nič. Zimske pnevmatike bi glede na pretirano slovensko zakonodajo v zmernih razmerah morali poceniti za 90%. Temu se reče sorazmeren ukrep.
mitjek
# 17.02.2018 ob 10:51
Vozim Fuldo, Imel sem jih 4 sezono na avtu, prevoženih cca 30.000km, profila slabih 5mm, pa pri 20cm snega ni bilo nobenega problema priti v hrib proti domu. tisti larifari da je guma po dveh sezonah zanič, ker je pretrda je samo vulkanizerska pravljica, da več prodajo. Ne rečem da se nič ne pozna na trdoti, ampak tako drastično pa tudi ni.

Ni vse v gumi, treba je znati tudi vozit.
Sorrento
# 17.02.2018 ob 10:37
Tole je EPP gumarske industrije. Za povprečnega voznika zadostuje dobra celoletna pnevmatika. Pa še za premontažo ni treba stati v vrsti 2x letno.
nacho
# 17.02.2018 ob 09:11
Nha trang: nismo ti mi krivi, da sosede dražiš z 18-timi colami! ;-)
Nha Trang
# 17.02.2018 ob 09:05
Vse lepo in prav, samo dati za 4 nove premium gume skoraj mesečno plačo je pa malo huda.
melanholik
# 17.02.2018 ob 08:30
y_os
# 17.02.2018 ob 08:05
Prijavi neprimerno vsebino
@jockan
Ja,ja previdnost velja,ampak vedno obstaja možnost, da moraš tudi pri 50km/h zavreti, odreagirati in verjami je razlika med slabo in dobro gumo. Da ne govorim o tem, da nisem rabil voziti kot po jajcih (kot večina v lj), zdaj ko je zapadel sneg.
Poznam iz izkušenj. V službi solidne gume,doma pa med prve tri v ADAC testih.

Kot rečeno, slabe gume so danes zelo redke. Pa tudi če govorimo o sunkovitih zaviranjih, je stvar jasna - najprej je treba pogledat, kako je bilo s predvidevanjem situacij, potem z varnostno razdaljo, gume so tu v resnici šele na zadnjem mestu. V skrajnih primerih lahko imajo svojo vlogo, ampak je še precej dejavnikov pred njimi.
apollo11
# 17.02.2018 ob 11:40
Dejansko se v Sloveniji da voziti z celoletnimi gumami, sploh če živiš v mestu. Zdaj če si nekje v hribih, potem seveda ni dvoma, da potrebuješ zimske pnevmatike.
RokoSan
# 17.02.2018 ob 11:12
Torej če prav razmem, talke članek naj bi bil test zimskih gum, preizkušena je le ena, pa še ta v razmerah, ki jih v Sloveniji ni? Vrhunska potrošnja našega denarja...
EMU
# 17.02.2018 ob 11:02
Dobre zimske pnevmatike se od slabših razlikujejo predvsem po tem, da so njihove dobre lastnosti izražene v vseh pogojih, ne le v določenih razmerah - npr snegu ali ledu. Večino zime res prevozimo v kopnih cestah, ki pa so pogosto tudi mrzle, umazane spolzke, vlažne, če že ne mokre. Letos so bile tudi precej zasnežene, zato igranje loterije na karto statistike ni ravno smiselno. Če ti rešijo rit enkrat sankrat v zimi, so bile že credne investicije. Dejstvo pa je, da nam pridejo prav večkrat, ne le enkrat. Osebno nimam nobenih možnosti priti skozi zimo mobilen z letnimi ali vseletnimi pnevmatikami, ne da bi bodisi preveč tvegal ali pa se moral odpovedati poti. Čez zimo naredim 15-20000 km, pri tem uničim prednji par pnevmatik. Za nove dam od 90-100€ po komadu, vedno pa izbiram izključno glede na želene lastnosti in rezultate adacovih testov. še vsakič sem bil zadovoljen. Aja, še to... Nikakor ne drži mit o tem da je z zimskimi pnevmatikami v kopnih razmerah voziti muka, glasno, potratno, manj varno... Dokler so temperature nizke ni nobenih težav. Povprečna poraba je zelo blizu ali na ravni letne, obnašanje v skrajnih razmerah pa predvidljivo in zanesljivo. Verjamem pa da marsikdo razlik ne opazi, dokler ne "zagusti".
Lightning
# 17.02.2018 ob 10:32
"Ničkolikokrat vidim, kako se na sicer na zasneženi AC ljudje peljejo 50 km/h, ko pa se da povsem varno voziti z 90..."
--
Neumesten komentar. "Zasneženo" je uporabljeno presplošno. Boš mel slej kot prej pogoje, ko boš še sam fural 50 po avtocesti. Tak da ne se delat norca iz ljudi. Raje bolj počasi kot pa bit frajer in se zaletavat pa drugim na šipe metat sneg zaradi razmeram neprilagojene vožnje. Sicer pa vsak ve, da zimske gume sicer so razlika ampak glede na to, da v Sloveniji (na vzhodu) zadnja leta sneži mogoče 5x na zimsko sezono, jih pač ni vredno kupovat. Sem po snegu ta ponedeljek prej in bolj varno z letnimi prišo od točke A do B kot marsikateri drug, ki ga je obračalo v krožiščih s fenomenalnimi zimskimi gumami.

lp
pangro
# 17.02.2018 ob 11:00
nisem še imel zimskih gum pa vozim že 18 let, pa nikdar nobenih težav
Bloodline
# 17.02.2018 ob 07:18
Bolj kot najdražje pnevmatike je potrebna v snežnih razmerah večja previdnost pri vožnji.

Mislš, tko, da folk vozi 20km/h, ker je ves presran in se na cestah zabije pol Slovenije?
djdj
# 17.02.2018 ob 10:55
Ah kakšne Goodyear-oglas, Goodride so dovolj dobre. Nisem še imel težav z njimi, tudi večja količina snega jih ne ustavi.
biba007
# 17.02.2018 ob 10:46
jaz osebno bil kar nekaj casa na Michelin, pa Goodyear, lani nabavil Pirelli Scorpion Winter, pa so top/ se posebej ker imam SUV.. Izjemna razlika je opazna na enem rahlem klancu do doma, kjer me je z Michellinko ven metalo na snegu, Goodyear je bila boljsa, pa se vedno zdrs, Pirelli pa brez težav. Pri nas je tezava prvi dan/ker slabo pluzijo in zato vidim to razliko.

Seveda pa vozniki, a ce imas slabo pnevmatko je slabsim voznikom se huje oz so se vecja nevarnost za ceste.
vemo pa kako ljudje rada varcujejo tam, ko ni treba.
Antipater
# 17.02.2018 ob 10:37
Tudi mene najbolj razveseljo avti premijskega razreda (40.000 plus €) na gumah sava eskimo ali nexen. Popolno neskladje.
alcatraz
# 17.02.2018 ob 09:12
Vse lepo in prav, samo dati za 4 nove premium gume skoraj mesečno plačo je pa malo huda.

se pa s kolesom vozi.
Športnik1990
# 17.02.2018 ob 08:30
Dublop winter response 2 stara 4 leta in se vedno odlicna guma. Imamo na 3 vozilih.

PS: pri gumah ni za sparat
kotzi
# 19.02.2018 ob 07:31
nekatere moti da je to goodyear oglas...naj bodo tiho sava je njihova...je tudi reklama za savo potem al kaj
Miki Mause
# 17.02.2018 ob 21:44
Odkar so na trgu Michelin Alpin 5, imam vedno na obeh avtih samo te gume. Odlične gume in nobenega problema po nespluženem snegu tako na domačih cestah, kot avtocestah. Za naslednjo sezono probam na enem avtu pa Alpin 4.
rdeca caplja
# 17.02.2018 ob 16:59
Namesto na olimpijado na Laponsko. Denar je treba ponucat.
generusus
# 17.02.2018 ob 10:45
Vse več voznikov obuva svoja vozila v zimske oziroma celoletne pnevmatikei in jih ne sezuva glede na letni čas. Za zelo veliko večino ljudi, ki ne vozijo v ekstremnih razmerah, to več kot zadostuje. Res je, da je obraba zimskih pnevmatik poleti večja, vendar se to bolj pozna pri velikih hitrostih in neumnem speljevanju in zaviranju. Pri normalni uporabi vozila so razlike minimalne.
presenečen
# 17.02.2018 ob 08:06
Po izkušnjah sodeč bi rekel da so gudijerke optimalna izbira cena/ lastnosti. V kvaliteti in ceni pa so pred njo še druge..
y_os
# 17.02.2018 ob 08:05
@jockan
Ja,ja previdnost velja,ampak vedno obstaja možnost, da moraš tudi pri 50km/h zavreti, odreagirati in verjami je razlika med slabo in dobro gumo. Da ne govorim o tem, da nisem rabil voziti kot po jajcih (kot večina v lj), zdaj ko je zapadel sneg.
Poznam iz izkušenj. V službi solidne gume,doma pa med prve tri v ADAC testih.
Kazalo