Avtomobilnost

Poudarki

  • SUV s pogon na gorivne celice in baterije
  • Baterije zagotavljajo večji doseg in dodatno moč
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 5.0 od 5 glasov Ocenite to novico!
false
Posebni GLC deluje na vodik in na baterije, ki mu zagotavljajo dodatni doseg. Foto: Mercedes-Benz

Dodaj v

Mercedes na vodik in baterije

Mercedes-Benz GLC F-Cell
15. september 2017 ob 15:21
Frankfurt - MMC RTV SLO

Elektromotor tega mercedesa GLC črpa energijo iz gorivnih celic ali iz klasične baterije, ki mu zagotavlja 50 kilometrov dosega.

Mercedesovim inženirjem je od leta 2010 uspelo močno izboljšati svoj pogon na vodik. Moč je narasla za 30 odstotkov, sistem je za 30 odstotkov manjši, v gorivnih celicah pa je kar 90 odstotkov manj platine. Žal pa se v teh sedmih letih ni povečalo število polnilnih postaj, kar zavira razvoj avtomobilov na gorivne celice. Zaradi tega so si pri Mercedesu za model GLC F-Ceel, ki so ga premierno predstavili v Frankfurtu, zamislili alternativno rešitev. Poleg gorivnih celic lahko elektromotor poganja tudi klasičen baterijski sklop, kar omogoča večji doseg ali pomaga pri pospeševanju.

"Rezerva" za skrajne primere
Na serijsko različico modela, ki smo ga videli v Frankfurtu, pa bo treba še malo počakati. Opraviti morajo namreč še teste na cesti in ugotoviti model za trženje avtomobila, ki bi ga lahko zaradi velike nakupne cene ponudili v najem.

Mercedesov SUV na vodik, z izjemo nekaterih detajlov, povzema običajni model GLC. Krasijo ga modri elementi, posebna maska in 20-palčna platišča, ki izboljšujejo aerodinamiko. Prave novosti pa se skrivajo pod pločevino. Namesto klasičnih motorjev na notranje zgorevanje tu najdemo elektromotor, ki zmore 40 odstotkov več pri modelu razred B fuel cell. Enota tako razvije 147 kilovatov (200 KM), kar omogoča 160 kilometrov na uro končne hitrosti ter 437 kilometrov dosega na vodik in dodatnih 49 na energijo iz baterij.

Kot pri običajnih avtomobilih
Sistem se je tudi skrčil kar za tretjino v primerjavi s tistim, ki je bil vgrajen v razredu B fuel cell, ob tem Nemci zagotavljajo, da polnjenje 4,4 kilograma vodika traja le tri minute, baterija z zmogljivostjo 13,8 kWh pa se napolni v 90 minutah. Motor lahko poganja baterijski sklop ali gorivne celice, pri čemer energija nastane s kemično reakcijo med vodikom in kisikom. Sistem vozniku ponuja štiri vozne načine. Na voljo so način za vožnjo na baterije, način polnjenja, način zgolj na vodik in kombiniran način, pri katerem se, ko zahtevamo največ moči, poleg gorivnih celic aktivirajo tudi baterije.

Martin Macarol
Prijavi napako
Komentarji
me4uall
# 15.09.2017 ob 17:17
Kakšno ozko in sebično gledanje na avtomobilizem .... (mislim na komentar zgoraj)
cocker
# 16.09.2017 ob 10:18
Vse krčijo, reducirajo izdelajo za bojl zeleno, edino cena raste nenormalno....
Vozimo naj na eliktriko, da bomo vozili ceneje in okolje in zrak manj svinjali. Elektriko pa mi dela TEŠ ! Na premog, kot pred 100 leti!!
JohnSmith
# 15.09.2017 ob 18:47
Ja, nedvomno je rešitev za to, da ni črpalk, baterija z dosegom manj kot 50 km.
Luka Novak
# 17.09.2017 ob 11:06
@HOR

Največ eko koristi ustvari bicikel in pešačenje.

Vse ostalo je prepiranje o oslovski senci.
Luka Novak
# 16.09.2017 ob 16:59
GLC F-cell je prvi avtomobil na svetu, ki bo za pogon uporabljal gorivne celice in litij-ionske baterije, domet je še vedno skromen, uporabnost pa zelo omejena (črpalke). Ena podobna žalost kot EV oz. konceptna EQC in EQA. Malce bolj uporabna (+ 600 km dometa, 156 PS/270 Nm, družinska prostornost/uporabnost) aktualna alternativa dizlu/bencinu je metan varianta razreda B v deželah s spodobno mrežo črpalk (v Italiji npr. se voziš z okrog 3,5 eur/100 km).

Bolj obetajoča/koristna novost je nov MB koncept hibrida, pri katerem bo rekuperacija mogoča tudi pri AC vožnji. Klasični hibrid ima prednost zgolj pri vožnji po mestu, kjer je veliko zaviranja oz. rekuperacije, na AC imaš zgolj dodatnih 200-300 kg bremena. Verjetno pa bo minilo še precej časa, preden bo novost prišla v cenovno dostopen rang cca 30.000 eur (veliko prej pa v razred S ali kaj podobnega).
pozitivc
# 15.09.2017 ob 21:35
pogon na vodil je energijsko v celoti gledano približno tako učinkovit kot motor na notranje izgorevanje... se pravi okoli 30%
HOR
# 15.09.2017 ob 21:14
Pridobivanje vodika je do nadaljnjega precej energetsko potratno, realni domet taksnega avta ob obicajni voznji ca 220 km, vse skupaj pa predrago za varcevanje.
Vsekakor pa ze lepll tehnicni uspeh in vzpodbuda za nadalnje raziskave in razvoj.
HOR
# 16.09.2017 ob 22:49
@Luka Novak

Glede na kolicino vlozenega denarja se do nadalnjega z LPG ustvari vec eko koristi kakor z CNG...
HOR
# 16.09.2017 ob 22:46
Vodik: zaenkrat le se eden trajnostni nateg...!?
LINK. ali copy paste v iskalnik
https://cleantechnica.com/2014/06/04/hydrogen-fuel-cell-vehicles-about-not-clean/
johndeer
# 16.09.2017 ob 19:35
@ Luka, sem ti stisnil plus, takšnega te imam rad ;)
johndeer
# 16.09.2017 ob 19:34
@ me4uall Kako moraš biti zagrenjen, da ne razumeš sarkazma.
politik kritik
# 15.09.2017 ob 20:52
Ja, nedvomno je rešitev za to, da ni črpalk, baterija z dosegom manj kot 50 km.

Vsak vodikov avto ma vgrajeno baterijo (pretvorba vodika v gorivnih celicah v elekro energijo) in ta baterija ima v vsakem primeru nek doseg. Vodikov avto je v bistvu električen avto, ker ga na koncu poganja elektrika.

Žal pa se v teh sedmih letih ni povečalo število polnilnih postaj, kar zavira razvoj avtomobilov na gorivne celice.

Povsem logična stvar, če vemo, da vodikova polnilna postaja stane od 1 - 2 milijonov €. Hitra električna polnilnica pa 100.000 €, pa še teh za 100.000 € ni moč postaviti.
ajvard
# 15.09.2017 ob 19:18
proizvajalcu je ime Mercedez-Benz.

z razlogom.
johndeer
# 15.09.2017 ob 16:40
Ni ga čez motor 200 d v modelu W 124 in njegovem predhodniku. Na BV so to taksi vozila, ki imajo prevoženih po 600.000 in več kilometrov. Zakaj zdaj to težko, potratno kljuse?
Kazalo