Opel mokka X - prenova, prva vožnja: po škotskem višavju smo vozili mokke X z 1,6-litrskim dizlom. Foto: Miha Merljak / MMC RTV SLO
Opel mokka X - prenova, prva vožnja: po škotskem višavju smo vozili mokke X z 1,6-litrskim dizlom. Foto: Miha Merljak / MMC RTV SLO
Opel mokka X - prenova, prva vožnja: štirikolesni pogon je eden lažjih.
Opel mokka X - prenova, prva vožnja: štirikolesni pogon je eden lažjih. Foto: Miha Merljak / MMC RTV SLO

Mokka je izredno uspešna Oplova zgodba. Število prodanih avtomobilov je že preseglo 600.000, a Oplu je še mnogo pomembneje, da je mokka magnet za privabljanje novih strank - za več kot 60 odstotkov kupcev je namreč ta mali SUV prvi opel, ki so ga kupili. In v Russelsheimu pri Frankfurtu še posebej z veseljem slišijo tudi to, da so kupci mokko izbrali med konkurenti iz večjih in dražjih avtomobilskih razredov, v analizah se je večkrat pojavil celo mercedes-benz razreda A.

Kmalu novi opli X

A zdaj mokka ni več samo mokka, postala je mokka X. Iks označuje novo družino oplov in mokka X je njen prvi predstavnik. A kaj je mokka z iksem pridobila? Recimo lepši stas - že stara mokka je navduševala, a povsem objektivno gledano je nova mokka X lepša.

V notranjosti ima nekaj drugačnih stikal, spremenili so merilnike, na sredinski konzoli pa so se znebili dolge vrste tipk, nadomestil jih je velik zaslon na dotik, seveda ga lahko povežete tudi s carplayem in android autom. Novi so tudi sedeži, po novem s certifikatom nemške ortopedske zveze, ki pa v nasprotju s tistimi v astri ne masirajo hrbtov.

Pod motornim pokrovom je bil v vseh primerih nov 1,6-litrski dizelski motor, ki se je izkazal kot zelo prožen in nasploh izredno varčen motor.

Bolj terenska od želja kupcev

Še naprej bo navduševala z voznimi lastnostmi, naj bo s prednjim ali pa pogonom 4x4, s katerim so bile recimo opremljene vse mokke, s katerimi smo se vozili po slikovitem škotskem podeželju. Ena prednost mokkinega štirikolesnega pogona je recimo tudi nizek prirastek mase, zato so vozne lastnosti samo boljše, avto ni nič bolj težaški, kar je sicer pogost pojav.

Koliko pa naj bi bila mokka X primerna za terensko vožnjo, so nam Oplovci povedali z izbiro off-road trase, ki je tekla po samo zelo utrjenem makadamu, ki mokki niti od dežja namočen ni delal nobenih težav. Vseeno glede na naše izkušnje trdimo, da lahko zmore tudi zahtevnejše naloge, in v kombinaciji z elektronskim sistemom spuščanja po strmini varne pelje po recimo zasneženih klancih tudi terenske vožnje nevajene voznike. Se pa tudi pri mokki kaže, da štirikolesni pogon grabi veliko bolje kot to kupci sploh zahtevajo, Oplove analize namreč kažejo, da večina kupcev mokko uporablja skoraj izključno v mestu.