Avtomobilnost

Poudarki

  • Množica tipal zaznava gibanje motocikla
  • Algoritemska obdelava podatkov
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.5 od 25 glasov Ocenite to novico!
STS čip
Vodoodporno napravo je mogoče enostavno pritrditi na večino motociklov. Modul je treba pred uporabo umeriti. Foto: ABCS Sistem

Dodaj v

Slovenski inovativni sistem samodejnega izklopa smernih kazalcev

Tehnična zamisel rojena ob izletu s ceste
10. februar 2016 ob 06:36,
zadnji poseg: 10. februar 2016 ob 07:59
Ljubljana - MMC RTV SLO

Pogosto se zgodi, da ob zavijanju ostanejo smerni kazalci vključeni, kar je zaradi "zavajanja" drugih udeležencev v prometu za motorista potencialno nevarno. Inovativni sistem za samodejni izklop smernikov na motornih kolesih to prepreči.


Sistemi za samodejni izklop smernih kazalcev so na novih avtomobilih standardni, drugače pa je pri motociklih. Dostopni sistemi na trgu, vključno z OEM-sistemi, ki jih ponujajo pri Harley-Davidsonu, BMW in Triumphu, delujejo s pomočjo časovnega releja, nekatere naprave za dodatno vgradnjo pa imajo vgrajena stikala s časovnim izklopom.

Na zamisel prišel, ko so ga izrinili s ceste
Inovativni sistem za samodejni izklop smernikov na motornih kolesih (STS), ki so ga razvili pri slovenskem visokotehnološkem zagonskem podjetju ABCS Sistem, d. o. o., pa temelji na algoritemski obdelavi podatkov o gibanju vozila, ki jih naprava zbira prek nameščenih tipal. Podjetje sta v Ljubljani leta 2014 ustanovila Miha Kovač in Rok Upelj. Njun cilj je bil avtomatizacijo motociklov povzdigniti na višjo raven, piše tehnološki portal Gizmag.

"Po zavoju se mi smerni kazalec ni izklopil, ob manevru pa me je nepozoren voznik izrinil s ceste," zgodbo o zamisli za nov avtomatiziran sistem pojasnuje Miha Kovač, ki je prepričan, da je treba zmanjšati tveganja na cesti, sploh pri motoristih, ki so bolj ogrožena skupina voznikov.

STS-sistem za delovanje uporablja množico tipal za zaznavanje gibanja, ki na podlagi krivulje premika kolesa, naklona, pospešov in vibracije zbirajo na stotine podatkov. S pomočjo algoritma obdeluje sprejete podatke in tako zanesljvo izklopi smernik, ko se voznik vrne v položaj pred zavojem. Naprava deluje tako, da motorist vklopi smernik, po končanem zavoju pa se smerni kazalec izklopi samodejno.

Gregor Prebil
Motocikel
Motocikel
Motocikel
Motocikel
Prijavi napako
Komentarji
G.Bruno
# 10.02.2016 ob 08:02
Pogosto se zgodi, da ob zavijanju ostanejo smerni kazalci vključeni
Še bolj pogosto pa se zgodi, da pri zavijanju ostanejo smerni kazalci izključeni.
kovy
# 10.02.2016 ob 12:31
okej, da še jaz malo razložim :)

Zadeva ni popolnoma nič podobna stvarem, ki ste jih v komentarje vpisovali. Kdorkoli je rekel, da to že ima si najbrž to napačno interpretira. Zadeva ni nova v tem, da izklopi smernike, je pa nova, ker noben motor niti noben proizvajalcev motorjev (tudi goldwing in glamslamov motor) nima izvedenga tega sistema podobno kot v avtu. Do sedaj so bile zadeve izvedene (po večini) na prevožene metre, timer, spreminjanje prestave, hitrost... najbolj napredni tudi najbolj natančen do sedaj je bil hondin zadnji poizkus s primerjavo hitrosti sprednjega in zadnjega kolesa, vendar so odzivi na to prej slabši kot boljši.

Naš pristop je popolnoma drugačen in deluje skoraj brezhibno. V trenutku ko zaključite z ovinkom, se izklopi smernik. Zadeva bo dostopna vsakomur, tako da kogarkoli zanima kaj več, naj se prijavi na spodnji link, v kratkem, ko se vreme izboljša bomo pa tudi naredili predstavitve, kjer se boste nekateri prijavljeni lahko šli tudi peljati z motorji ter zadevo sprobali tudi na cesti. Verjemite mi, nič od zgoraj naštetega ni niti približno tako dobro ;)



in še beta testerji


Vseeno vsak komentar je dobrodošel :)
balsam
# 10.02.2016 ob 07:44
Čestitke za inovativnost. Drugače pa ta sistem samodejnega izklopa smernikov ni nova ideja. Deluje po sistemu gibanja motorja, ki ga zaznava senzor, torej: nagiba, pospeškov in zaviranja, časovno pa se izklopi ob menjavi voznega pasu. Ta sistem je serijsko vgrajen na Hondinih Gold Wing motorjih. Moj GW je star 7 let, torej je zadeva že relativno dolgo v uporabi.
thetilko
# 10.02.2016 ob 14:01
Neutrino

mb128, tu se gre za rešitev za motorje, ne avtomobile ;)

Teoreticno dela sprednje kolo vecji lok kot zadnje. V primeru resnicno natancne senzorike bi zavijanje lahko zaznal z razliko hitrosti sprednjega in zadnjega kolesa. ;)
galoper
# 10.02.2016 ob 09:27
Za normalne voznike ni problemov, nobena tehnika ne bo omogočala vožnje s kršenjem CPP
thetilko
# 10.02.2016 ob 13:53
Neutrino, morda je res, razen ce zavijas prepocasi, kot avta lahko igra vlogo pri meritvah pospeskov... Giroskopi bi bili bolj zanesljivi, detektorji pospeskov pa cenejsi. ;)
thetilko
# 10.02.2016 ob 13:15
Jaz mislim, da bi bil edini pravi sistem preko giroskopov, ki jih uporablja tudi ESP. Giroskopi lahko ugotovijo, kdaj vozilo dejanko neha zavijati. Ampak ne dvomim, da so taksni sistemi ze ugrajeni. Ce niso in sem imel prvi ta preblisk pa je verjetno RTV lasnik moznega patenta. :D

Brez zamere, ampak casovni relejcek pri smerniku zame ni neka inovacija.
kovy
# 10.02.2016 ob 12:32
Očitno zadeva za dodajanje povezav ne deluje

http://www.safer-turn.com/apply-for-beta-test/
http://www.safer-turn.com/
Baba Tečna
# 10.02.2016 ob 09:55
Torej se bomo še bolj zanašali na tehniko in se čudili, ker bomo vedno manj pozorni na cesti itd....

Drugače pa čestitke za inovativnot.
iufhdfewd
# 13.02.2016 ob 10:48
Kdo bo kriv ko se bo sistem delal pametnega in ti izklopil žmigavec ko ga boš rabil?
iufhdfewd
# 13.02.2016 ob 10:44
Kaj pa če bi ti na armaturni lučka utripala malo svetljeje? Ojoj,sem pozabil patentirat.
galoper
# 11.02.2016 ob 18:18
Več nesreč se zgodi zaradi neprižganih smerokazov kot zaradi prižganih. Voznik se mora osredotočiti na stroj, ki ga upravlja, ne le breskrbno dirkati v prometu. Naprava je odveč.
Britaf
# 11.02.2016 ob 17:10
@kovy
nebom spraseval v detajle ker vem da vsega se ne sme povedat, vendar po ogledu videa in clanku bi predvideval da ste na motor vgradili senzorje, zbirali podatke nato pa vse skupaj analizirali in prisli do koncnih pogojev kdaj je zavoj koncan.
Verjamem tudi da zadeva deluje na AC, kje das smerokaz pa gres dejansko vseskozi naravnost.
Me pa zanima sledece, v prispevku je omenjenih 300 senzorjev, to bo dejansko pomenilo dodatne stroske in seveda dodatno porabo energije, ali se motim ?
Dolenc
# 11.02.2016 ob 09:01
Mislim, da bi bil čas, da se začnete ukvarjati na tem projektu tudi za avtomobile. Velikokrat je smernik na avtomobilu brezpredmeten, saj jih nekateri uporabljajo le na tehničnih pregledih. Potrebno bi bilo spodbujati, da se žarnic ne špara.
thetilko
# 10.02.2016 ob 18:39
neutrino

Ne pravim, da je mozno narediti ovinek brez pospeskov. Mozno pa je, da ti v primeru ovinkov pod nakloni dela zgago gravitacijska sila. Recimo Nascar v ovinku lahko dosega visoke hitrosti, ker naklon steze zmanjsuje sile, ki vlecejo avto navzven (povecuje navzdol). V tem primeru senzor lahko vidi enak efekt kakor da je povecana gravitacijska sila, ki pa je lahko povecana tudi v drugih primerih. Ali se motim, ker pogosto se? :)

http://www.theyoungscottishphysicist.co.
uk/AH/Images_Mechanics/AM12.png

Glede na tresljaje si tezko predstavljam senzor, ki ga to ne bi zmotilo ampak resnicno ne poznam dovolj kaj je na voljo pri teh senzorskih tehnologijah, me pa zanima kaksne resitve so uporabili tile izumitelji. :D
mb128
# 10.02.2016 ob 16:13
Sem opazil neutrino, moja napaka, površno prebral tekst.
neutrino
# 10.02.2016 ob 15:35
thetilko, ni mogoče narediti ovinka brez pospeškov v radialni smeri. Osnovna fizika tako pravi :) Tako da ne glede na to, kako počasi zavijaš, če imaš dovolj precizne detektorje, bodo zaznali. Procesorske moči so pa danes takšne, da lahko čuda izračunaš.

Drugače pa zanimiva ideja s sprednjim in zadnjim kolesom. Čeprav se mi zdi še lažja rešitev, če primerjaš hitrost levega in desnega nepogonskega kolesa na isti osi (pri avtomobilu).
glamslam
# 10.02.2016 ob 12:19
Tudi moj motor ima to serijsko ugrajeno. Stvar je fajn - prižgeš smernik, zaviješ nato pa se ti ni več treba ukvarjat s njim. Se pa spomnim, da se mi je pri starem motorju včasih zgodilo, da sem ga pozabil ugasnit in potem si čez par km ugotovil da ti še vedno gori.

Uglavnem ideja ni nova, je pa če prav razumem zadeva taka, da jo boš lahko ugradil na katerikoli motor, ki te opcije sicer nima.
kovy
# 10.02.2016 ob 10:13
pozabili so prilepit link...
www.safer-turn.com
Luka Novak
# 10.02.2016 ob 09:56
Bolj mi je všeč stara, lahko bi ji rekli že klasična rešitev, pri kateri je med izklopom in vklopom smernika vmesna stopnja.

Smerniki utripajo nekaj sekund, potem se izklopijo, kar je pri uporabi v križiščih, krožiščih, menjavi pasov itd. čisto dovolj, hkrati pa ni bojazni, da bi ostali smerniki vklopljeni.
cairns
# 12.02.2016 ob 22:49
Slovenski inovativni sistem samodejnega izklopa smernih kazalcev

Čestitke.
Slovenci dokazujemo z izumi, inovacijami in odkritji na več področjih da smo izredno pametni.
Ko izbiramo politike pa smo taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaki bedaki da jih svet ni videl.
neutrino
# 10.02.2016 ob 13:38
thetilko, če uporabljaš detektorje pospeškov v x, y, z in pravilno uporabljaš podatke, je to skoraj isto kot če bi uporabljal giroskop. :)

mb128, tu se gre za rešitev za motorje, ne avtomobile ;)
mb128
# 10.02.2016 ob 10:05
No ja, ni bogve kaj. Mislim, saj ne podcenjujem. Dosedaj je bil izklop smerokaza bolj mehanska zadeva od sedaj naprej pa bo to očitno stvar elektronike, čipa. A tista ročka bo še vedno ostala? Mislim, lahko bi dali dva gumba na volanskem obroču. Enega na levi drugega na desni. Če se je menjalnik lahko pri nekaterih avtomobilih preselil za volanski obroč zakaj se potem tudi to ne bi moglo preseliti na volanski obroč in potem avtomatski izklop ne bo odvisen od položaja volana ampak od pritiska na gumb.
Izziv tehniki
link
Radio, s katerim nikoli ne izgubite signala in ne šumi
14
23. april 2017 ob 06:23 Vozniki si avtomobilov ne moremo predstavljati brez avtoradia, ki povečuje tako udobje kot tudi varnost, saj po njem sprejemamo tudi veliko informacij o prometu in morebitnih nevarnostih na cesti.
Več novic ...
Kazalo