Francosko tožilstvo je minuli teden sprožilo preiskavo v zvezi z izpusti Renaultovih motorjev. Foto: Renault
Francosko tožilstvo je minuli teden sprožilo preiskavo v zvezi z izpusti Renaultovih motorjev. Foto: Renault

od skupine FCA zahtevale pojasnila.

Po razkritju Volkswagnove goljufive programske opreme, ki je vplivala na delovanje motorja med testiranji ter s tem na izpuste, je postalo jasno, da večina avtomobilov v realnih (nelaboratorijskih) razmerah v okolje izpušča veliko večje količine dušikovih oksidov od uradno izmerjenih.

Odkar je novica o sodni preiskavi zoper Renault pricurljala v javnost, je cena delnic podjetja padla za štiri odstotke in dosegla najnižjo raven v zadnjem mesecu. Ob tem so pri Renaultu v sporočilu zatrdili, da so spoštovali zakonodajo glede izpustov ter da njihovi avtomobili niso imeli goljufive programske opreme.
Izkoriščanje ohlapnih predpisov
Do sedaj so goljufive naprave našli le pri Volkswagnu, toda v Nemčiji in Veliki Britaniji so ugotovili, da proizvajalci pri testiranju močno izkoriščajo t. i. »toplotno okno«, ki jim omogoča izklapljanje sistemov proti onesnaževanju za obvarovanje motorjev.

Nemški preiskovalci so ugotovili, da so nekateri proizvajalci »toplotno okno« uporabljali tako, da so bili sistemi, ki vplivajo na izpušne pline, večinoma izklopljeni. Zmanjšano delovanje teh sistemov zmanjšuje možnost kondenzacije v katalizatorjih, ki povzroča rjavenje ter dolgoročno zmanjševanje njihove učinkovitosti. Poleg tega omogoča večje zmogljivosti ter podaljšuje intervale za dolivanje tekočine (sečnine), ki omogoča izločanje dušikovih oksidov in izpušnih plinov.

Regulatorji sedaj poskušajo ugotoviti in določiti, kdaj je uporaba »toplotnega okna« nezakonita. V Združenih državah Amerike morajo proizvajalci navesti način nadzora nad izpusti, na čemer je temeljilo ukrepanje agencije EPA proti Volkswagnu in skupini FCA. O obtožbah agencije EPA je bila seznanjena tudi Evropska komisija, ki bo preučila morebitne vplive na Evropsko unijo. Napovedala je sodelovanje tako z Američani kot z organi države članice ter seveda s Fiatom, da bi ugotovili, ali obtožbe zadevajo tudi vozila, ki so naprodaj v EU-ju.

Nov meritveni cikel
Komisija ima sicer omejena pooblastila za prepoved prodaje potencialno spornih avtomobilov v posameznih državah, a evropski regulatorji so že sprejeli nov meritveni cikel, ki bo začel veljati letos in bo upošteval realnejše delovanje avtomobilov na cesti.

Britanske oblati so od EPE zahtevale informacije glede obtožb zoper skupino FCA, pojasnila pa bodo zahtevale tudi od proizvajalca. Prvi mož skupine FCA, Sergio Marchionne, je obtožbe ostro zanikal, kljub temu pa se preiskave nadaljujejo. Prejšnji teden je Evropska komisija prosila italijanske oblasti za sodelovanje v nemški preiskavi v zvezi z morebitno goljufivo programsko opremo, s katero naj bi bili opremljeni Fiat 500X, Fiat doblo ter Jeep renegade. Tudi v tem primeru Fiat obtožbe zavrača.

Po Volkswagnovem škandalu tudi nemški urad za motorna vozila KBA izvaja testiranje avtomobilov. Potem ko so italijanske oblasti stopile v bran skupini FCA, pa je nemški prometni minister v zvezi s tem zahteval, da preiskavo uvede tudi Evropska komisija.