Testi
(5)

Poudarki

  • Nova generacija legende med poltovornjaki
  • Postal je tudi udoben in vsakdanje uporaben
  • Poleg delovnih sprejema tudi družunske zadolžitve
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.0 od 7 glasov Ocenite to novico!
Takšen pickup, kot je novodobni hilux, res ni več samo delovni stroj. Foto: Boštjan Podlogar
Novi hilux je resnično postal sprejemljivo udoben, vsakdanje uporaben. Foto: Boštjan Podlogar

Dodaj v

Toyota hilux 2,4 D-4D avt.: več kot delovni stroj

Test nove generacije
13. april 2018 ob 15:16
Ljubljana - MMC RTV SLO

Eni si jih zgolj želijo, eni se jih bojijo, kdor pa si ga kupi, verjetno z njim dobro shaja. Vsak dan. In ne samo v Namibiji, Keniji, sredi Avstralije ali na vrhu Tibeta. Tudi ne samo v Iraku, Afganistanu ali Siriji in drugih državah z vojsko na vsakem koraku. Celo tu v Evropi, kjer imamo ceste asfaltirane in kmetijske parcele majhne, so terenski pickupi vse bolj iskana roba.

Seveda je v naših krajih manj tistih, ki takšne vrste avto resnično potrebujejo. Kot recimo službe - gozdarske, elektroinštalacijske, gorske, kupujejo jih gasilci, lovci in kmetje, oni so krivi, da ta vozila pri nas klasificiramo kot lahka gospodarska vozila in jih pod drugačnimi pogoji tudi registriramo.

A v resnici bi verjetno morali pickupe razdeliti v dve kategoriji, na tiste za službeno in tiste za domačo rabo, tako kot smo to storili pri družinskih kombijih. Kajti takšen pickup, kot je novodobni hilux, res ni več samo delovni stroj.

Ob tej izjavi se sicer zdi ironično, da je Toyota ob zadnji prenovi hilux izboljšala predvsem z mislijo na Afričane in Avstralce, torej v lastnostih, ki ga delajo še bolj klenega, terensko in tovorno zmogljivega, pridobili smo namreč tudi vsi Slovenci, ki redno obiskujemo trgovine za domače mojstre, vsi, ki imamo doma sadovnjak, velik vrt, kos gozda, ali pa samo majhno delavnico, v kateri obdelujemo les ali pa šraufamo različne stroje. Res je, tiste plohe, vreče gnojila, sadike ali pa stroje bi res lahko prepeljali tudi na kak drug način, a novi hilux je resnično postal dovolj udoben, vsakdanje uporaben delovni stroj. Med testiranjem se ni pritoževal niti en član naše petčlanske družine, celo na zadnji klopi je namreč prostora dovolj. In vsakodnevni rabi ustreza tudi vsa tehnika, v kabini je dovolj tiho, motor ves čas deluje brez napora, samodejni menjalnik nežen, poraba z osmimi litri sploh ne pretirana, celo manevriranje in parkiranje takega orjaka ni več nočna mora, kot je bila recimo še pred desetletjem.

Če povzamemo, novi hilux je končno tak, da se lahko prepustimo čustvom, ne da bi racionalna plat imela dovolj tehtne argumente za ugovarjanje.

Ključni tehnični podatki:
- na testu Toyota Hilux (2.4 D 4WD avt)

Mere:
- dolžina: 5,3 m
- medosna razdalja: 3,1 m
- obračalni krog: 12,8 m
- oddaljenost od tal: 27 cm
- masa: 2125 kg

Pogon:
- 2,4-litrski 4-valjni dizelski motor
- moč: 110 kW
- navor: 400 Nm
- 6-stopenjski samodejni menjalnik
- pogon na vsa štiri kolesa
- pnevmatike: 265/65 R19
- poraba: 8 l/100 km = 9,7 EUR/100km
- posoda za gorivo: 80 l
- doseg: 1000 km
- izpusti CO2: 204 g/km

Stroški pri 15.000 km in 5-letni uporabi:
- nakupna cena: 35.300 EUR
- stroški finančnega lizinga: 4.410 EUR/5 let
- stroški registracije: EUR/5 let (ni podatka, gospodarsko vozilo)
- stroški vzdrževanja: 1.988 EUR/5 let
- stroški goriva: 7.302 EUR/75.000 km
- strošek 1 kompleta pnevmatik: 790 EUR
- vrednosti po 5 letih po Eurotaxu: 16.311 EUR

- stroški skupaj: 585 EUR/mesec

Miha Merljak
Prijavi napako
Komentarji
goli
# 17.04.2018 ob 12:25
Zelo rad bi spoznal Slovenca, ki takšen ali podoben avto uporablja za na njivo ali gradbišče.
thetilko
# 02.07.2018 ob 18:31
Sem bil mnenja, da je to drazji avto, tale Toyotina legenda...
Luka Novak
# 17.04.2018 ob 12:30
Za Američane je to (pre) majhen pick up (v EU obratno velik, predvsem pa neroden in za večino neuporaben nesmisel), Američani izberejo full size Tundra varianto, povečini z 5,7 l V8 agregatom.

Dobra lastnost za ozek krog kupcev (Hilux in podobnih) se skriva v davkariji, pri rabljenih (solidno stanje) pa v ohranjanju vrednosti (če ga npr. rabiš za mesec ali dva za pripravljat drva ali kaj podobnega, ga potem brez težav prodaš naprej praktično brez izgube vrednosti).
izo
# 16.04.2018 ob 20:48
aha, če je pickup, je lahko 3litrski dizel. očitno ti ne smrdiijo američanom in ostalim.
kingeston
# 16.04.2018 ob 13:56
danes še sploh kdo dela, da je glavnina delovnik pikapov eno samo polakirano plehovje ki ne sme doživeti praske ali buške, kolesa velika in draga, cena zasoljena...?
Kazalo