Družabna kronika
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.3 od 71 glasov Ocenite to novico!
Vrtenje glasbe na radiu naj bi predstavljalo del neodvisnega uredniškega izbora. "Glasba je ključni element programskih vsebin katerega koli radia in predstavlja pomemben del njegove identitete, je pomemben del uspešnosti posameznega radia in tudi njegove javne podobe ter ugleda," je prepričan Milosavljević. Foto: freedigitalphotos.net
Glasbeniki se vdajajo "pravilom igre", hkrati pa v številnih primerih v intervjujih pojasnjujejo, kako ne poslušajo več radijskih postaj. Foto: freedigitalphotos.net
O svoji izkušnji z enim izmed slovenskih komercialnih radiev se je pred dnevi na družabnem omrežju Facebook razpisala Apolonia. "Ko se mi je to zgodilo, sem bila toliko šokirana, do te mere da nisem povedala nikomur. Niti svojemu fantu, ki je tudi glasbenik. Ampak prva stvar, ki sem jo naredila, je bila, da sem svojo izkušnjo zapisala na svoj profil na Facebooku. Sploh nisem bila sposobna, povezati, kaj se je zgodilo. To me je toliko šokiralo," je pojasnila Apolonia. Foto: Osebni arhiv
Marko Milosavljević
"Dobra uredniška glasbena politika je v radijskem mediju izjemnega pomena prav zaradi dejstva, da glasba običajno predstavlja večino programskega časa katerekoli radijske postaje," pravi Milosavljević. Foto: BoBo
       "To me spominja na dekleta, ki potrebujejo denar za študij, in zato poceni ali pa tudi ne prodajajo - svoje mlado telo - tudi to je del Slovenije."       
 Dragan Bulič
Regina (pevka) in Dragan Bulič (novinar in urednik na Radiu Slovenija)
"Na manjših,komercialnih postajah glasbenih urednikov ne poznajo. Glasbo lahko nabere tudi tehnik in jo da v računalnik, ki bo isti vrstni red ponovil čez tri dni. To sem doživel tudi sam, ko smo bili na kavici v lokalu blizu radia in neko pesem slišali ob isti uri na isti postaji," je svojo izkušnjo delil Bulič. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
       Ne gre za vprašanje plačljive promocije slovenske glasbe. Gre za dejstvo, da komercialne radijske postaje ne morejo omogočiti brezplačne promocije vsem, saj morajo tudi same nekako preživeti.       
 Gregor Palovšnik
Bi morala biti oz. zakaj je promocija slovenske glasbe plačljiva? Vodušek, programski direktor Infoneta, je bil odločen: "Odgovor je jasen, nikakor ne bi smela biti. Na radijskih postajah v lasti Infonet Medie, d. d., bo to vedno brezplačno." Foto: MMC RTV SLO / Sandi Fišer
       Dodatno težavo predstavljajo same takšne ponudbe, ki jih objavljajo ali pošiljajo radijske postaje: kaj se namreč zgodi, če glasbenik ne želi sodelovati pri takšnem plačanem predvajanju, bodisi zato, ker v takšno plačevanje ne privoli, bodisi zato, ker za to nima denarja? Obstaja namreč velika možnost in nevarnost, da glasbe takšnega ustvarjalca določena radijska postaja nato sploh ne želi predvajati - ker jim pač ni želel plačati - podobno kot marsikateri medij ne objavlja informacij o tistih podjetjih, ki v tistem mediju niso oglaševalci (pa čeprav bi si s kakšno akcijo, izdelkom ali storitvijo to morda zaslužili). To pomeni, da se lahko takšnemu glasbeniku popolnoma zaprejo vrata na določeni radijski postaji - kar je spet nedopustno.       
 Marko Milosavljević
Palovšnik z Radia Zeleni val pa je opozoril na to, da morajo tudi komercialne radijske postaje na koncu meseca preživeti. Foto: freedigitalphotos.net
Kakšna glasba prihaja do radijskih poslušalcev? Foto: MMC/Miloš Ojdanić
Postavlja se tudi vprašanje, kaj se dogaja z vlogo glasbenega urednika na radijskih postajah v Sloveniji? Foto: Radio Slovenija
In kdo bo zaščitil pravice poslušalca? Foto: freedigitalphotos.net

Dodaj v

Radijska "prostitucija" v Sloveniji: "Plačaj, pa te bomo vrteli!"

Vir preživetja za radijske postaje ali za glasbenike?
16. januar 2014 ob 10:13
Ljubljana - MMC RTV SLO

"Desetminutni intervju in petnajstkratno predvajanje skladbe v dveh tednih znaša 150 evrov plus DDV. Pred intervjujem je treba poravnati račun. Prosim, pošljite podatke, da ga izdamo."

Takšna elektronska sporočila prihajajo na naslove slovenskih glasbenikov od tržnikov nekaterih komercialnih radijskih postaj.

O novem "poslovnem modelu" nekaterih komercialnih radijskih postaj domači glasbeniki neradi govorijo ali pa z veliko previdnostjo pazijo, komu zaupajo svoje izkušnje. Izjema se je zgodila pred nekaj dnevi, ko je pevka Apolonia (tudi glas skupine Lunn-a-park med letoma 2001 in 2009) o svoji izkušnji spregovorila na družbenem omrežju Facebooku.

Pevka po nastopu na Slovenski popevki leta 2009 nadaljuje svojo samostojno glasbeno pot in svojo glasbo predstavlja radijskim postajam, s katerimi je sodelovala že v preteklosti. Tako je ob izidu svojega novega singla Menjam life sledila običajni rutini. Avdiodatoteko in osnovne podatke je poslala na izbrane naslove radijskih postaj, saj pravi, da po več kot desetletju medijskega udejstvovanja "ne misli plačevati nikomur, da ji bo nesel skladbo na radijske postaje".

Kot običajno tudi tokrat ni bilo pretiranega odziva prejemnikov, toda tokrat je bila drugačna zgodba z ene izmed komercialnih radijskih postaj (katere ime je znano v uredništvu). "Najprej je bilo laskanje, kako je dobra skladba. Nato predlog za intervju, na koncu pa so mi dejali, da imajo zame še eno ponudbo. Odpisala sem jim, da z veseljem pridem na intervju, potem pa sem dobila nazaj v odgovoru, da bi naredili intervju v terminu, ki sem ga sama predlagala, toda to ni zastonj. Pa sem vprašala, kako to. Človek je odpisal nazaj, da desetminutni intervju in petnajstkratno predvajanje skladbe v dveh tednih znaša 150 evrov plus DDV. Pred intervjujem je treba poravnati račun. Prosim, pošljite podatke, da ga izdamo," je razkrila Apolonia.

Bulič: "Radio Slovenija nima težave zaradi naročnine"
"To me spominja na dekleta, ki potrebujejo denar za študij, in zato poceni ali pa tudi ne - prodajajo svoje mlado telo - tudi to je del Slovenije," je primer pokomentiral dolgoletni sodelavec Radia Slovenija, glasbeni urednik in voditelj Dragan Bulič.

"Radio Slovenija pač s tem nima težave, saj ga rešuje naročnina, in preživimo. Maja bom praznoval 40 let, in odkar sem na tem radiu, v življenju nisem zahteval niti dinarja/tolarja/evra, bodisi za intervju ali vrtenje kakšne skladbe po radiu. Če bo kdo rekel, da je tudi kavica podkupovanje, potem se vdam. Res je, to smo pa spili skupaj in tega mi ni nerodno priznati, saj se nikoli nisem branil družbe normalnih slovenskih glasbenikov. No, nekateri znajo biti pa tudi težki," je nadaljeval Bulič.

Predstavljanje glasbe ali plačljivi oglasi?
Pogled komercialnih radijskih postaj na predstavljanje glasbe slovenskih izvajalcev je različen. "Z veliko slovenskimi glasbeniki na naši radijski postaji sodelujemo že dolgo vrsto let. Gre za vzajemno sodelovanje. Glasbenikom pomagamo pri urejanju promocijskih predvajanj – 'powerplayev', snemanju skladb in jih predstavljamo v svojih glasbenih oddajah, oni pa nam nato pomagajo pri organizaciji koncerta, obletnice in kakšnih drugih prireditev. Z glasbeniki, s katerimi nimamo sklenjenega neposrednega dogovora, se dogovarjamo individualno," je pojasnil za MMC novinar na Zelenem valu Gregor Palovšnik.

Drugače je na radijskih postajah pod okriljem mreže Infonet, pod katere spadajo Radio 1, Radio Antena in Radio S. "Radio S smo naredili prav zato, da bi omogočili slovenskim glasbenikom večje število predvajanj njihovih (pop) skladb. Na Radiu S imamo tako vsakodnevne predstavitve novih slovenskih skladb, vse seveda popolnoma brezplačno," je za MMC pojasnil programski direktor radijske mreže Infonet Andrej Vodušek.

Glasbenik urednik ali tržnik – kdo ima besedo?
Po njegovih besedah se glasbeniki o predstavitvi novih skladb pogovarjajo samo z glasbenim uredništvom in z uredniki oddaj, ki so namenjeni predstavitvam novih skladb. "Marketing služba se v to ne sme vmešavati. Na Radiu 1, Radiu Antena in Radiu S ni dovoljeno plačilo za predvajanje določene pesmi. O tem, kakšna glasba se predvaja na Radiu 1 oziroma Radiu Antena, odločajo poslušalci radia, ki sodelujejo v raziskavah. Na Radiu S pa glasbeno shemo povsem določa glasbeno uredništvo," je pojasnil Vodušek. Zeleni val po drugi strani goji drugačno prakso. "Glasbeniki se za samopromocijo in intervjuje dogovarjajo tako z urednikom kot z marketingom, nato pa skupaj poiščemo najboljšo možno rešitev," je pojasnil Palovšnik.

A glasbeniki o dogovarjanju v večini primerov molčijo. "Zakaj molčijo? Ali plačaj, pa te bomo zavrteli, če pa ne, te pa ne bo nikjer … Pohvala Apolonii za pogum/obup," se je spraševal Bulič. Apolonia se je strinjala z Buličem in pojasnila, da si "vsi glasbeniki celo življenje nekaj 'obetajo', zato o tem ne spregovorijo". "Jaz se že zadnjih nekaj let sprašujem sama pri sebi, ali naj se sploh še ukvarjam s tem ali ne. Kar pomeni, da to, kar počnem že celo življenje, je zdaj samo še moje veselje, da to še skušam ohranjati naprej. Ampak ne v takšni meri, kot sem pred petimi leti. Zame je postalo to hobi. Meni je v bistvu vseeno, saj nimam ničesar izgubiti. Ne vem pa, kaj bi lahko izgubili tisti, ki živijo od glasbe. Verjetno so prav ti tiho. S tem si zapiramo vrata," je poudarila Apolonia in zavrnila možnosti, da je o primeru spregovorila zaradi lastne promocije.

Molk glasbenikov – ali kaj jim sploh preostane?
Milosavljević je prepričan, da tovrstne prakse škodijo glasbenikom in poslušalcem. "Poslušalcem zato, ker jih običajno vsaj delno poskušajo zavesti; glasbenikom pa zato, ker razvrednoti njihovo glasbo in njih same kot ustvarjalce ali poustvarjalce, ki bi si želeli pridobiti popularnost na osnovi lastnega dela in prepričljivosti svojih skladb, ne pa zato, ker bi za predvajanje morali plačevati. Dodatno težavo predstavljajo same takšne ponudbe, ki jih objavljajo ali pošiljajo radijske postaje: kaj se namreč zgodi, če glasbenik ne želi sodelovati pri takšnem plačanem predvajanju, bodisi zato, ker v takšno plačevanje ne privoli, bodisi zato, ker za to nima denarja? Obstaja namreč velika možnost in nevarnost, da glasbe takšnega ustvarjalca določena radijska postaja nato sploh ne želi predvajati - ker jim pač ni želel plačati - podobno kot marsikateri medij ne objavlja informacij o tistih podjetjih, ki v tistem mediju niso oglaševalci (pa čeprav bi si s kakšno akcijo, izdelkom ali storitvijo to morda zaslužili). To pomeni, da se lahko takšnemu glasbeniku popolnoma zaprejo vrata na določeni radijski postaji - kar je spet nedopustno," je pokomentiral primer profesor in strokovnjak za medijske študije Marko Milosavljević.

Glasbeni urednik, izumirajoča vrsta
Pomembno je tudi to, da Apolonia odgovora ni dobila od radijskega urednika, marveč od zaposlenega v oddelku za trženje radijske postaje. "Kje so glasbeni uredniki? Ali sploh še obstajajo? Lahko bi bilo že po zakonu, da mora imeti radio glasbenega urednika. Vem, da živimo v tem trapastem svetu, kjer se vse vrti okoli denarja. Ampak v končni fazi je radijska postaja plačana z oglasi. Brez glasbe pa ne bi bilo radia, saj bi ves čas poslušali govorjenje," je nadaljevala Apolonia.

Težava po besedah Milosavljevića izvira že iz tega, da se je vloga radijskega glasbenega urednika na premnogih slovenskih radijskih postajah popolnoma izgubila ali uničila. "Do prve težave je prišlo že v sredini 90. let z nesmiselno namnožitvijo radijskih postaj, posledica česar so bile mnoge one-man-band postaje, kjer je ista oseba vrtela glasbo, skrbela za tehniko, napovedovala reči in še kaj," je pojasnil Milosavljević in dodal: "Pri drugih radijskih postajah so zaradi čim večje popularnosti vrteli samo glasbene želje - spomnimo se recimo Radia Gama MM - in vlogo glasbenega urednika skrčili na nekoga, ki samo išče najbolj popularne pesmi, ki bi odvrnile čim manj poslušalcev. Kakovostna glasbena uredniška politika - kakršna je nekoč veljala na radijskih postajah, kot je bil RGL - z dobrim poznavanjem pravil in principov, a tudi izjemnim poznavanjem zelo širokega glasbenega repertoarja se je z redkimi izjemami umaknila vrtenju ozkega nabora nenevarnih pesmi 'za vsak okus'. Posledica tega je bila, da smo dobili množico radijskih postaj s praktično identičnim izborom oz. naborom glasbe. Glasbeni uredniki pa so ostali pojem, prisoten le še na javnem radiu, določenih regionalnih postajah in posameznih večjih radijskih hišah."

"Komercialne postaje morajo tudi same preživeti"
Nov "poslovni model" presega okvirje t. i. "powerplaya" oz. predvajanja skladbe določenega izvajalca za plačilo po naročilu. Kar v praksi znese okoli 500 evrov za predvajanje skladbe enkrat na teden, trikrat na dan. Toda te cene imajo komercialne radijske postaje v nekaterih primerih objavljene na svojih spletnih straneh znotraj cenika oglaševanja. "Ne gre za vprašanje plačljive promocije slovenske glasbe. Gre za dejstvo, da komercialne radijske postaje ne morejo nuditi brezplačne promocije vsem, saj morajo tudi same nekako preživeti. 'Powerplay' na večini radijskih postaj stane okoli 500 evrov, medtem ko ga npr. javni zavod RTV lahko ponudi zastonj, saj se financira iz državnih sredstev," je opozoril Palovšnik z Zelenega vala.

Toda tako kot pri "powerplayu" kot pri "posebnih dogovorih z glasbeniki" nastaneta dve težavi, opozarja Milosavljević. "Prva je težava, kadar vsebina ni ustrezno označena kot oglas in kadar ni jasno ločena od drugih, programskih vsebin. Kadar se torej takšno plačano predvajanje, ki je dejansko oglaševanje, pretvarja, da je del uredniškega izbora glasbenih urednikov in želi s tem glasbi dati drugačen pomen. Pri tem gre za neločevanje oglasnih vsebin od ostalih, uredniških vsebin in hkrati za zavajanje potrošnika, kar je oboje zakonsko prepovedano. Še večja težava se pojavi, če je v plačanem 'paketu' še intervju. Ta že sam po sebi, kot žanr, pušča vtis, da gre za neodvisno, neoglasno uredniško vsebino in želi ujeti poslušalca nepripravljenega, vsekakor brez distance, kot jo poslušalec običajno ima, kadar je soočen z oglasno vsebino. Zato so vsakršne vsebine, ki po formi oponašajo neodvisne novinarske vsebine, sporne in najpogosteje prepovedane," je pojasnil Milosavljević.

"Kaj sploh poslušamo?"
Toda "powerplayi" so obstajali že pred dvajsetimi leti, ko so glasbeniki, ki so nastopali na dogodkih določenih glasbenih postaj, namesto plačila dobili možnost, da unovčijo "powerplay", kar je pomenilo, da je radijska postaja njihov aktualni album zavrtela petkrat ali desetkrat v enem tednu. "Toda da dobiš takšen odgovor z radijske postaje, ko bi bil človek lahko vesel, da ima nekaj novega za bazo, je presenetljivo. Raje vidim, da me ne vrtijo, kot da mi napišejo: 'Plačaj, pa te bomo vrteli.' Ker se potem vprašaš, kaj sploh poslušamo," je sklenila Apolonia.

Plačevanje za vrtenje glasbe je po besedah Milosavljevića na kakovostnih - beri: tistih, ki dajo na svoj ugled - radijskih postajah v svetu nepredstavljivo. "Če pogledamo strogo z zakonskega vidika, je plačevanje za predvajanje določenih vsebin seveda mogoče- pod pogojem, da so ustrezno označene oziroma opredeljene kot plačan oglas in jasno ločene od drugih vsebin. Takšna je praksa tudi recimo v ZDA, kjer tovrstno predvajanje natančno omejuje zakon, ki sicer ureja delovanje Zvezne komisije za komuniciranje." Slovenija takšnega zakona, ki bi govoril kaj in kako je s plačanim predvajanjem glasbe, (še) nima.

Klavdija Kopina
Prijavi napako
Komentarji
sonet7
# 16.01.2014 ob 10:29
Večina komercialnih postaj je neznosnih za poslušat... prevarantske nagradne igre, eno in ista glasba vedno znova in znova, nastopaški spikerji, reklame in še reklame, itd... Kvaliteta pa tu nima kaj iskati. Val202 je kakorkoli pogledaš daleč pred vsemi.
donkey
# 16.01.2014 ob 10:17
Ne vem zakaj takšna skrivnost glede te radijske postaje, ki zaračunava predvajanje?
Taadey
# 16.01.2014 ob 10:24
Povejte imena radijskih postaj, ki hočejo,da izvajalec plača, me res zanima.
thr0l
# 16.01.2014 ob 10:24
Verjetno je tudi zaradi tega večina komercialnih radiov v Sloveniji neposlušljivih. Mlade, nadarjene skupine, ki še nič ne služijo z glasbo pa ne morejo priti na radio, bi si pa nekateri to prekleto zaslužili.

Tudi mene to zanima, zakaj skrivate ime radia?
xes
# 16.01.2014 ob 10:28
To pojasnjuje zakaj je na vecini slovenskih radijskih postaj toliko nekvalitetnega materiala ...
ezat_anim
# 16.01.2014 ob 10:36
v ameriki je v 50 in 60 letih izbruhnil tak škandal...posledica je da so mnogim komercialnim postajam odvzeli licence odgovorne pa zaprli.

več na spodnjem linku

http://en.wikipedia.org/wiki/Payola
Kekec99
# 16.01.2014 ob 10:25
Temu rečejo powerplay, kvaliteta pa itak ni pomembna.
zamudnik
# 16.01.2014 ob 10:36
A hrvaške polizdelke, ki jih takorekoč brez prestanka vrti Aktual (žal moram to poslušati vsakič, kadar sem v enem izmed trgovskih centrov), torej plačuje vsak izvajalec sam ali gre za kupoprodajno pogodbo s kakšno njihovo krovno "agencijo"?
zamudnik
# 16.01.2014 ob 10:41
Radio vrti to, kar povprečna raja posluša. Problem je v glasbenem okusu.

"Povprečna raja" pa posluša to,kar pozna. In če ji lokalni radio ali radio v nakupovalnem središču neprestano maši ušesa s Stavrosi, Novkovići, ... ali pa kakšnim našim podobnim biserom, pozna skoraj samo to.
SLOBloodPatriot
# 16.01.2014 ob 10:32
Ne vem zakaj se bojijo razkriti imena radijskih postaj, ki želijo plačila od slovenskih izvajalcev? Mogoče je v ozadju mafija, pa se bojijo za svoja življenja.
Ples
# 16.01.2014 ob 10:35
Medijski inšpektorat, zgani se!
ezat_anim
# 16.01.2014 ob 10:45
jaz pa bi pohvalil val202, ki ga imam v pisrani, doma in avtu prižganega vedno in me prav nič ne moti, če poleg slovenskih, znanih ali maj znanih bendov, zavrtijo tudi kakšen "wrecking ball" ali lano del rey, konec koncev me vedno zanima kaj se masovno posluša v svetu in kaj dviguje prah, važno da v tem ne pretiravajo in da pokrivajo celoten spekter tako domače kot tuje glasbene scene.
ezat_anim
# 16.01.2014 ob 10:37
Nikec3
# 16.01.2014 ob 10:35
Prijavi neprimerno vsebino
To pojasnjuje zakaj je na vecini slovenskih radijskih postaj toliko nekvalitetnega materiala ...

Vzrok je ravno nasproten. Radio vrti to, kar povprečna raja posluša. Problem je v glasbenem okusu.

ne, ni res...raja posluša tisto kar se vrti, ker mislijo da bodo tako "in"
ščepec
# 16.01.2014 ob 10:36
Prav je, da se razkrije kako to gre in kateri so ti radii, ki zahtevajo plačilo za vrtenje. Je pa tud res, da že vsaka pevka misli, da dela ne vem kako dobro glasbo, potem pa jokajo in tožarijo čez radie, ker nočejo vrtet njihove glasbe in zahtevajo plačilo.
Nacionalni radio in Tv bi moral skrbet, da publika sliši in vidi kvaliteto, žal pa to delo vsaj tv ne opravlja najbolj uspešno. Val 202 pa dobro opravlja to vlogo.
fuckwad
# 16.01.2014 ob 10:47
To je isto kot pri politiki: kar ste izbrali, vam vlada (beri: poneumlja)
Po sili razmer sem moral nekaj mesecev poslušati Radio Ekspres in se začel spraševati, ali je v zgodovini glasbe res samo cca 100 pesmi.
Proti idiotizaciji se sam borim tako, da si za v avto sam naredim nabor 500-1000 pesmi, dam na USB in ne pustim tem "ovčarjem", da me nadlegujejo
rdečinavijač
# 16.01.2014 ob 11:32
Val 202 je svetlobna leta pred vsemi komercialnimi jaj...
equivox
# 16.01.2014 ob 10:31
Dragi publikum, ta novica prihaja z vsaj nekajletno zamudo.
thr0l
# 16.01.2014 ob 10:53
Banban
# 16.01.2014 ob 10:48
Draga Ska'ara.

Gate na glavo. Gate na glavo so parafraza ODLIČNEGA skeča iz tretje sezone Černega Gada (blackadder goes forth) Ko je glavni junak v strahu in želji po preživetju skušal zblefirati norost. Z gatami na glavi in dvema svinčikoma v nosu, se je človek soočen s smrtjo boril za svoje preživetje. nič drugega mu ni več ostalo.

Torej, če te vsaj malo zanima rahlo inteligentnejši humor od Cosby Showa, si to vedela, in če si to vedela lahko razumeš Predinovo besedilo.

Ne, tudi Kdo je tebe Praslovan plavati učil ni vprašanje kje je opravil plavalni tečaj. Res ne.
ezat_anim
# 16.01.2014 ob 10:33
Vsaj pri Apolonii je šlo za ta radio.
ezat_anim
# 16.01.2014 ob 10:33
Radio zeleni val !
dydisi
# 16.01.2014 ob 10:42
To ni nič novega. Že pred leti vem za pevko (je ne bom imenoval), ki se je dogovorila z radiom, da mu prepusti 20 % honorarja od vsakega koncerta v zameno, da jo potem vrtijo v prime time in podobno.

In tako ti postane jasno zakaj poslušamo po radiu pretežno šrot musko. Kajti mnogo kvalitetnih glasbenikov, dobrih umetnikov nima preprosto denarja za take afnarije oziroma jim je pod častjo. Dober glas seže v deveto vas. No, pri nas samo če imaš denar...
Frajercek
# 16.01.2014 ob 12:10
Po sili razmer sem prisiljen vsak dan poslušati Radio Aktual tam cca 7 ur... Kdo bi si mislil, da Balkanci toliko denarja zmečejo v predvajanje svojih "pesmi"... Pa to ni normalno. V 7 urah ne lažem, če rečem, da predvajajo cca 75% balkanskih "pesmi"... Pa to so za voditelje vse hiti, uspešnice... Lestvice balkanskih komadov napovedujejo bombastično v stilu "Najboljše ta hip, aktualne in splošne uspešnice od samih zvezdnikov... Skratka top of the top.... Po drugi strani pa imajo tudi lestvico slovenskih komadov (Najglasnejših 10 oz. nekaj takega), je pa napovednik samo tak "Lestvica slovenskih glasbenih izvajalcov." Bog ne daj, da bi za kakšen slovenski komad rekli besedo "HIT, USPEŠNICA"... O ne ne ne... čim pa bo balkansko nekaj kruli je pa to že uspešnica... Brezveze...
Frajercek
# 16.01.2014 ob 13:07
... OK na Aktualu ni te možnosti... Tam obstaja 90% možnosti vrtenja kakšnih "uspešnih" balkanskih klap.... Ali ostalega hrvaškega šrota...
apenko
# 16.01.2014 ob 10:51
Tisti ki smo vsaj malo v muziki vemo da je pri nas vsesorti svinjarije na tem področju... to z radiji (in SAZASom) je le drek ki plava na površju greznice.
KLIPAN
# 16.01.2014 ob 12:11
Hvala bogu, da imamo dobre urednike na valu 202.
dadinho10
# 16.01.2014 ob 10:29
saj mislim da niso edini, samo glasbeniki molcijo, ker jih vecina placuje, ali pa imajo drugacne dogovore...saj tisti ki poslusamo en radio, katerikoli, opazite da se vrtijo doloceni izvajalci dokaj redno, vsaj jaz opazim.....drugi pa so tu pa tam......
Yeru
# 16.01.2014 ob 13:47
Najboljše iz 80', Največji hiti 80ih...Novice ob polni uri, novice 5 do pol, novice 5 čez pol....
Vse je enako in na isto vižo, zjutraj posiljevanje kjer najde vsaka postaja neko ekipo ki potem posiljuje folk z bolj ali manj istimi kretenskimi štosi, ki pa pri večini podalpskega naroda pali.

Se spomnim ko je ena izmed radijskih postaj, ovčke nabasala v eno dvoranico če se ne motim v cvetličarno, kjer potem ocenjujejo komade ki jim jih plasirajo, in potem se na podlagi ovčjega splošnega glasbenega okusa naredi shemo in day by day potem to servirajo narodu na radiu. Primer narodu je všeč Tina Turner : Simply the best, in kaj ima veze če ima Tina še 100 drugih komadov boste slišali samo tega ker je ta preverjen...

Za bruhat. Torej izbira ali Val 202, ARS ali SI international... Študent je žal že pred leti izgubil svojo noto.
vonbongo
# 16.01.2014 ob 11:15
Edini radio ki pomaga mladim ustvarjalcem,tehnikom in špikerjem je RŠ :) pa še to bi radi ukinili
dydisi
# 16.01.2014 ob 10:57
In še to, mladi ustvarjalci, ki ustvarjajo res kvalitetno glasbo (seveda ne vsi )in nimajo podpore založb so praktično odrinjeni na stran od vsebovsod. Nazadnje ima prste pri tem tudi SAZAS, ki je odločil (in odločajo lahko le člani- to so do nedavnega bili le tisti glasbeniki, ki so dve leti zapored imeli največ predvajanjsvoje glasbe; sedaj lahko postaneš član tudi tako, da plačaš sazasu!?), da se komadi pod določeno kvoto predvajanja ocenijo manj kot tisti, ki se predvajajo večkrat. oziroma še tako je, da če te radio predvaja zgolj nekajkrat, mu tudi tega ni potrebno plačati. In je krog sklenjen in tako raje poslušamo angleške komade. Ker pač ni ravno vsakemu všeč Klinar in Matjaž Zupan...
kolibri123
# 16.01.2014 ob 10:34
na ta način lahko kakšen zaguljenbogataš naredi kariero svoji ljubici ali hčerkici- ji zakupi privat radio in še od sazasa pokasira, kar je investiral. Z zakonom bi orali zapovedat, da se tako oglašanje tudi na komercialnih radiih pred predvajanjem skladb lahko vrti samo v napovedanih oglasnih sklopih
Menfreya
# 16.01.2014 ob 11:52
Ja glejte ... pravi glasbeni uredniki so žal dandanes bolj ali manj stvar zgodovine.

V Ameriki so imeli škandal zaradi Payole v 50. in 60. letih. Direktno plačevanje za predvajanje je tako danes prepovedano, obstajajo pa drugi načini, kako kupiti predvajanje - preko posrednikov, t.i. INDIES. Več v linku spodaj. Dejansko založbe še vedno plačajo 1 milijon dolarjev ali več za radijsko promocijo enega pop singla v ZDA. Par velikih medijskih korporacij (npr. Clear Channel Communications) obvladuje večino radijskih postaj v Ameriki in vse vrtijo ene in iste komade. Postaje nimajo lastnih radijskih urednikov. Šefi z radijske korporacije odredijo katere 1-3 komade bodo postaje dodale na svoje playliste vsak teden in vrti se izključno samo tisto, kar je dodano, brez odstopanj. Na playlisti imajo pa približno 50 komadov ali še manj. Tako zavrtijo iste komade po 12x na dan ali še večkrat.

Tudi naše radijske postaje gredo v podobno smer.

Država naj prepove plačevanje za predvajanje, dovolijo nas se intervjuji in nastopi na prireditvah radisjkih postaj.

http://entertainment.howstuffworks.com/t
op-40.htm
CtrlDelete
# 16.01.2014 ob 17:42
milina
# 16.01.2014 ob 17:38
na valu 202 so sami lenuhi in senilci kar se muske tiče!

__________________
No, to pa je bila izjava človeka z IQ-jem hortenzije!
raurbef
# 16.01.2014 ob 13:45
Bedno. Podn.

Osebno poslušam radio samo v avtu. Med službenimi prevozi. Večinoma Val 202. Imajo lep izbor domače in tuje glasbe. Predvsem dokaj umirjeno. Voditelji so večinoma dobri, govorijo lepo in prijetno. Me pa motijo razne sponzorirane oddaje, ki izgledajo kot da intervjuvanec bere odgovore. Ponavadi so to oddaje o izdelkih za izboljšanje zdravja.
Kar se tiče komercialnega npr. RADIO 1. Kot je nekdo že napisal:
prevarantske nagradne igre, eno in ista glasba vedno znova in znova, nastopaški spikerji, reklame in še reklame, itd... Kvaliteta pa tu nima kaj iskati.
Zanimivo, da glasbe sploh ne poslušam namensko. A po enem tednu v avtu, poznam vse USA hite ki jih vrtijo na RADIO 1. Imam občutek kot da imajo 20 štiklov na seznamu in to nonstop ponavljajo. Še najhuje pa ob 06.00 zjutraj, ko je še tema in vse spi, se usedem v avto, vžgem pa je slučajno na RADIO 1 nastavljeno, in začne nek nov hit živ komad nabijat kot da sem v Zrćah ob 23.00 konec julija meseca. Nič pametnega, nič, dobrega, nič koristnega. Samo da vržeš dan stran ob Radiu (1)
luciiferium
# 16.01.2014 ob 13:03
Še najbolje bi bilo,da komercialna radijska cigumigala propadejo in ostanejo samo kvalitetni radiji,ki vedo kaj je kvalitetna glasba.Oprostite ampak zame so te postaje trobila za poneumljanje ljudi.Saj me sploh ne čudi,kaj se dogaja v ozadju,ker to je pač produkt gnilega kapitalizma.
CtrlDelete
# 16.01.2014 ob 11:14
Radijske postaje g.Oblaka verjetno zaračunavajo določenim izvajalcem ki niso pod njegovim okriljem. Komercialne Radijske postaje večinoma vrtijo ene in iste izvajalce. Kakovost pri večini postaj ni pomembna kar ye tudi sliši. Preveč je kompresije in limiterjev, tako da dinamike praktično ni več. Moto sedanjega zvoka je "glavno da je do nule in da pribije". Vse je t.i. Mp3, polnega in razločnega zvoka praktično ni več.
Imam še eno pripombo...zakaj se slovenska glasba vrti večinoma ponoči?
kaj_kaj?
# 16.01.2014 ob 10:56
Mirnča, samo tekst bi si prebrak in ne bi pisal teh neumnosti. Ne moreš oglasa predstaviti kot nečesa nevtralnega. In tega mi zakonsko nimamo urejenega.

Trenutno vsak mesec izide kak super album, radii pa še vedno vrtijo glasbo iz osemdesetih. Pa nimam nič proti osemdesetim, ker mi je kul synth zvok. Po drugi strani pa niti iz te ere ne vrtijo najboljših, ampak le najbolj znae komade.

Če bi recimo na radiu slišal Porcupine Tree ali nove Rushe bi verjetno kar obnemel. Od novejšega se itak vrti same gluposti. Pesmi brez resne globine. Eni in isti zlajnani ritmi in enakimi chord progressioni.
planet1
# 16.01.2014 ob 10:43
"Povprečna raja" pa posluša to,kar pozna. In če ji lokalni radio ali radio v nakupovalnem središču neprestano maši ušesa s Stavrosi, Novkovići, ... ali pa kakšnim našim podobnim biserom, pozna skoraj samo to.

Jaz nevem kaksne radie ti poslusa, ampak dejansko je najbolj sramotno v Sloveniji to, da je 99 procentov glasbe ki se predvaja angleske. Zdaj pa beremo se, da je tisit mali procent slovenske kupljen od bednih avtorjev, ki si to lahko privooscijo, medtem ko dobri, ki si tega ne morejo stopicljajo nekje zadaj.
Jakob Mali
# 16.01.2014 ob 16:22
Ne vem zakaj takšna skrivnost glede te radijske postaje, ki zaračunava predvajanje?

Radio 1, oziroma vse tiste butaste postaje v lasti Lea Oblaka.
BorisS
# 16.01.2014 ob 12:47
"MIRNČAN": Men imajo naprimer na Radiu Ognjišče zelo dobro musko.

Mirnčan, Radio Ognjišče je res pravi raj zate :-)
svabo
# 16.01.2014 ob 12:33
Primerjati komercialne radijske postaje in javno nima smisla, ker so po svojem osnovnem poslanstvu neprimerljive. Prve so pač profitno naravnane in niso z ničemer omejene, kar se tiče kvalitete vsebine kaj šele razvnovrstnosti glasbe. Torej ali jih pač poslušaš, ali pač vrtiš svojo glasbo. Kar se tiče Radia Slovenije pa nima smisla preveč debatirat. V skladu z svojim poslanstvom vrti glasbo iz celotne svetovne glasbene zakladnice iz vseh obdobij.
Smo pa seveda na boljšem vsi, ki smo sami začeli kupovati vinilke konec sedemdesetih in smo si do danes naredili lahko res dobro fonoteko. Glasba, ki jo vrtijo komercialne radijske postaje je pa seveda na vseh enaka in enako slaba. Seveda so izjeme vendar zakaj bi jim jaz delal reklamo.
Ples
# 16.01.2014 ob 11:50
Mogoče bi pa morali spremeniti zakonodajo. Za radijske postaje bi na primer določili, da morajo pred vsakim plačanim komadom povedati: Zdaj pa je na vrsti plačan komad ta in ta. Ali pa cel blok plačanih komadov. In potem bi rekli: Zdaj pa predvajamo komade na podlagi ankete (Oblak). In potem še: Zdaj pa še komadi po našem izboru.
Za plačane intervjuje in druge kao novinarske prispevke je pa že zdaj jasno, da so to oglasi, ki jih je tako tudi treba označiti. V kateremkoli mediju.
kolesar666a
# 16.01.2014 ob 13:18
O svoji izkušnji z enim izmed slovenskih komercialnih radiev se je pred dnevi na družabnem omrežju Facebook razpisala Apolonia. "Ko se mi je to zgodilo, sem bila toliko šokirana, do te mere da nisem povedala nikomur. Niti svojemu fantu, ki je tudi glasbenik. Ampak prva stvar, ki sem jo naredila, je bila, da sem svojo izkušnjo zapisala na svoj profil na Facebooku. Sploh nisem bila sposobna, povezati, kaj se je zgodilo. To me je toliko šokiralo," je pojasnila Apolonia.

važno, da ni povedala nikomur :D
tureavanture
# 16.01.2014 ob 13:12
Radio 1 je sigurno vmes
ščepec
# 16.01.2014 ob 11:37
@Benten; potem pa že nisi glasbenik po duši, ker če bi bil bi, se ukvarjal z glasbo še vedno, ne glede na to ali te kdo vrti ali ne...
Ples
# 16.01.2014 ob 11:04
@janko49
",,življenju nisem zahteval niti dinarja/tolarja/evra, bodisi za intervju ali vrtenje kakšne skladbe po radiu." . To pa je malce sarkastična izjava spoštovanega Buliča. Seveda, vam niti ni treba tega storiti, saj davkoplačevalci (in ne poslušalci) plačujemo t.i. prispevek (dejansko gre za obliko obdavčitve) za delovanje radijske postaje (!!!!!!).

To je zelo preprosto razmišljanje. Namreč, Bulič bi to lahko počel kljub temu, ne misli si, da na RTVS ni nobenih off the record dogovorov z glasbeniki ali ignoriranja njih.
Res je, da jim tega ni treba početi, ampak iz tega ne more kar slediti, da komercialne radijske postaje pa to morajo početi - imamo zakonodajo, ki to prepoveduje (beri izjavo Milosavljeviča).

Nekdo je napisal, da tudi komerc.ra.postaje morajo preživeti. Ne vem - a res? Vse? Na ta zavajajoč način? Naj bodo pravila jasna in naj bo nadzor konkreten in prekrški kaznovani.

Sicer mi je zanimivo, da tu nekateri hvalite Val 202 (tudi jaz ga). Zanimivo zato, ker ta radio ne deluje na prostem trgu, kar nekateri tako povzdigujejo. Valu 202 se pozna, da ima glasbene in druge urednike, da res dela na profesionalizmu, na vsebini, da v teh časih pravzaprav odlično opravlja svojo funkcijo medija.
Quinlan
# 16.01.2014 ob 12:41
Zelenega vala in ostalega sranja že dolgo ne poslušam več. Če že poslušam je to Val 202, ki ima res raznoliko in kvalitetno glasbo. Drugače pa poslušam tuje, ki ne vrtijo ene in iste glasbe, še najmanj komercialo.
Ples
# 16.01.2014 ob 11:24
@janko49
No, jaz vsekakor mislim, da potrebujemo javno RTV - ta pa z vsebinami, ki jih ponuja (in so zakonsko določene) ne more preživeti na trgu. Način sofinanciranja pa je stvar debate - mogoče bi bilo bolj fer, da bi se sofinanciralo direktno iz proračuna, ne vem. Tu se seveda debata lahko razvije v to, kaj vse bi bilo treba na RTVS racionalizirati, seveda, nujno. Ampak hočem poudariti, da večina vsebin RTVS na trgu ne bi preživela.
Ejsi/Disi
# 16.01.2014 ob 17:30
Mislim, da sem pred časom v Dnevniku bral analizo komadov na slovenskih postajah. Recimo, zanimiv podatek je bil, koliko različnih komadov so v celem letu predvajale postaje. In je bilo nekako takole:
ARS ... nekaj čez 100.000
Val 202 .... okoli 40.000
Radio 1 .... okoli 5.000
Upam, da kdo najde to analizo, sam je ne najdem.
muki-1
# 16.01.2014 ob 15:43
Jaz poslušam radio slovenija, celo na ognjišče sem parkrat prestavil. Zjutraj ma amteni jokanje Bruna Marsa in aviči.....radio ena ima Tonija Cetinskega in blago ko te ima in čjovjek od leda....

Tele radijske postaje so totalna komercialna depresija.
Kazalo