Waits je prava glasbena ikona, znan je po značilnem raskavem glasu, prisega pa predvsem na bluzovsko in džezovsko obliko glasbenega izražanja. V bogati karieri je prejel veliko priznanj, med drugim tudi dva grammyja za najboljši album in nominacijo za oskarja za filmsko glasbo. Foto: EPA
Waits je prava glasbena ikona, znan je po značilnem raskavem glasu, prisega pa predvsem na bluzovsko in džezovsko obliko glasbenega izražanja. V bogati karieri je prejel veliko priznanj, med drugim tudi dva grammyja za najboljši album in nominacijo za oskarja za filmsko glasbo. Foto: EPA

Vselej pišem o stvareh, o katerih vem največ. Včasih moraš skoraj ustvariti zgodbo, o kateri želiš pisati, zato živim v duhu samonarekovane revščine. In ne želim si živeti drugače.

Leta 2011 so ga vključili v Dvorano slavnih rock'n'rolla. Foto: Reuters

Na današnji dan se je v kalifornijski Pamoni rodil ameriški kantavtor, skladatelj in igralec, znan po raskavem glasu, inovativnih besedilih in značilnem pristopu h glasbi. Velja za samosvojega in navdihujočega umetnika.

Glasbeni novinar in kritik Richard Cromelin je njegovo glasbo opisal kot čustveno pokrajino, v kateri se samota skriva kot ropar, vabi kot prostitutka, hkrati pa njena bleščeča karoserija izžareva izjemno lepoto. Waits se po njegovih besedah od drugih, v času, ko je izumetničenost v ospredju, loči po tem, da se njegova podoba ne oddaljuje od tega, kar je. To je v pogovoru s Cromelinom za The Guardian leta 2012 potrdil tudi pevec: "Med tem, kakšen sem na odru in kakšen sem v vsakdanjem življenju, ni velike razlike. Ljudem je všeč, da se ne norčujem iz samega sebe. To mi ne povzroča težav, saj ne gre za velik preskok. Za nastope ne potrebujem kostuma. Sem v stiku s seboj in v kontekstu."

Glasbeni kritik Daniel Durchholz ga je opisal, kot bi bil namočen v sod viskija, obešen v dimnici nekaj mesecev in nato spuščen v svet, kjer bi ga povozil avto.

Od grammyjev do nominacije za oskarja
Waits, ki je glasbeno kariero začel s kantavtorsko ploščo Closing Time (1973), je zadnji samostojni studijski album Bad As Me izdal leta 2011. V svoji glasbeni karieri se je med drugim spogledoval z bluesom, jazzom ter eksperimentalnimi glasbami in industrijskim zvokom. Izdal je 18 studijskih albumov in je znan po nekaj uspešnicah, kot so Blue Valentine, Red Shoes by the Drugstore, In The Neighborhood in Downtown Train.

Waits ima po svetu zveste privržence. Kljub prepoznavnosti je v ZDA dosegel mešan odziv, je pa prejel zlate plošče in podiral prodajne rekorde v drugih državah. V bogati karieri je prejel veliko priznanj, med drugim tudi dva grammyja za najboljši album in nominacijo za oskarja za filmsko glasbo - osvojil ju je za albuma Bone Machine in Mule Variations - in nominacijo za oskarja za filmsko glasbo.

Da so njegove skladbe dosegle širše množice, so med drugim zaslužni nekateri bolj komercialni glasbeniki, ki so priredili njegove pesmi. Med njimi Bruce Springsteen (Jersey Girl), The Eagles (OI'55) in Rod Stewart (Downtown Train).

Waits podpisuje tudi glasbo za številne filme in glasbene predstave, kar ga je privedlo do tega, da se je na neki točki tudi sam preizkusil kot igralec. Med drugim v filmih Paradise Alley v režiji Sylvestra Stalloneja, Drakula v režiji Francisa Forda Coppole in v kultnem filmu Jima Jarmuscha Pod udarom zakona. Nastopil je tudi v Jarmuschevem filmu Kava in cigarete.

Vselej pišem o stvareh, o katerih vem največ. Včasih moraš skoraj ustvariti zgodbo, o kateri želiš pisati, zato živim v duhu samonarekovane revščine. In ne želim si živeti drugače.