Glasba
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.1 od 39 glasov Ocenite to novico!
Sašo Avsenik
Ansambel Saša Avsenika je zaradi zapletov na meji ostal brez nastopa v ZDA. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Sašo in Slavko Avsenik
Avsenikova glasba je lani praznovala 60 let. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer

Dodaj v

Ansamblu Saša Avsenika na turneji prepovedali vstop v ZDA

Ansambel ostal brez nastopa pred Slovenci v Clevelandu
22. februar 2014 ob 18:47,
zadnji poseg: 22. februar 2014 ob 19:16
Toronto - MMC RTV SLO

Avsenikova glasba znova odmeva na drugi strani luže, in sicer na račun ansambla Saša Avsenika, ki je na dan zaljubljencev v Vancouvru začel svojo turnejo po Severni Ameriki.

Pot je mlade ambasadorje Avsenikove glasbe vodila mimo Vancouvra še v Calgary, Winnipeg, Kitchener in Toronto. "V Kanadi smo bili dober teden dni brez zapletov in z uspešnimi nastopi," je za MMC dejal Sašo, ki na drugi strani Atlantskega oceana zabava ljubitelje slovenske narodno-zabavne zapuščine. Povod za turnejo je bilo povabilo Slovenskega društva iz Kanade, ki so ga na pobudo Marije Ahačič Pollak prejeli že pred meseci.

Pred jutrišnjim nastopom v Montrealu pa so se člani ansambla želeli ustaviti še v Clevelandu 19. februarja, toda načrte so jim prekrižali na meji. "Iz Toronta smo se torej peljali proti ZDA - brez ozvočenja in druge tehnike, le z osebno prtljago - na naš razprodan nastop v Cleveland. Ko smo prišli do meje, smo cariniku pokazali vse ustrezne papirje. Ta nas je z velikim veseljem poslal na kontrolo, kjer smo se tri ure izčrpno in brez uspeha borili za dovoljenje prečkanja meje," je pojasnil zaplet harmonikar.

Čeprav so imeli s seboj pogodbo, ki je dokazovala, da gre ansambel v Cleveland na povabilo Slovenskega društva - z njihovo organizacijo, njihovim transportom in zastonj - je Američane zmotilo dejstvo, da je Slovensko društvo za svoj "profit" prodajalo vstopnice za njihov koncert. Člani ansambla so se trudili na vso moč, da pojasnijo, kako si želijo samo nastopiti pred Slovenci, ki živijo v Clevelandu, toda neuspešno.

"Tudi upanje, da bi poskusili še na drugem mejnem prehodu, je padlo v ocean, ko nam je carinik pojasnil, da nihče od nas naslednje tri tedne ne sme v ZDA: ne kot posamezniki ne kot skupina. Če bi nas odkrili v ZDA oz. na koncertu tam, pa bi dobili dosmrtno prepoved obiska v ZDA. Ne vem, koliko je to res, ampak za nas je bila ta grožnja zelo resna," se je spominjal Sašo.

Podajanje "žogice" med cariniki
A zapleti na carini se niso končali v ZDA. Ko so jih ameriški cariniki pospremili nazaj do kanadske meje, so jim izročili v roke dokumente in papirje z navodili za kanadske carinike. "Upoštevali smo navodila in na kanadski meji oddali vse dokumente. Tam nas je nadrl še en zoprn carinik, kako si upamo dati njemu vse potne liste in papirje naenkrat. Ko smo hoteli pojasniti, da so bila to navodila z ZDA, je svoj glas le še stopnjeval, da ga ameriška navodila ne zanimajo, ker smo v Kanadi ... Torej smo spet sedeli," je še pojasnil Sašo v smehu in sklenil: "Meni se je zdelo precej očitno, da so si cariniki med seboj organizirali zabavo z nami."

K. K.
Prijavi napako
Komentarji
o.r.c.h.i.d
# 22.02.2014 ob 19:28
Američani so vse bolj ksenofobni. Nazadnje me je carinik vprašal, če lahko to delo, ki me tam čaka, opravil tudi kak Američan. Odgovoril sem mu, da brez dvoma, vendar bi me verjetno poklicali najkasneje čez 14 dni.
jang
# 22.02.2014 ob 19:16
avseniki že, samo ne tile
eos
# 22.02.2014 ob 18:55
Ah, Sašo, harmonko ven, urezat Golico in se bojo vse meje rušile.
kreden1
# 22.02.2014 ob 20:16
Sem prepričan, da bi se dalo zadevo lepo urediti na ameriškem veleposlaništvu pred odhodom, po mojih izkušnjah so tam dokaj razumni ljudje. Če se pa gre igrat na koncert na podlagi visa waiverja, ki je izključno za turistične namene, je vsako presenečenje in šokiranost odveč, ko te odkrijejo. Se ni za igrat s temi zadevami, ansamblu pa predlagam boljšo organizacijo v prihodnje, da ne bo prihajalo do podobnih "rookie mistakes", ki bodo lahko imele tudi hujše posledice, kot samo tritedenska prepoved vstopa v državo.
eyefi
# 22.02.2014 ob 20:09
Kaj vam ni jasno. Brez delovnega dovoljenja ne smes sluziti denarja. Saj je v Sloveniji enako.
Wagra
# 22.02.2014 ob 19:15
Naši prijatelji Američani.
zozozo
# 22.02.2014 ob 21:24
No, Amerika je daleč, treba je pa priznati, da se znajo tudi naši obmejni policaji obnašati skrajno neprimerno. Zadnjič sem moral v spalniku v Dobovi enega švicarskega študenta braniti pred kričanjem slovenskega policista, ki se je odločil da je speči fant Bosanc, in da zato mora razumeti če nekdo po slovensko kriči nanj med spanjem naj mu že enkrat da potni list.
Skippy
# 22.02.2014 ob 22:27
To, da nekje pravna država normalno deluje, je za nekatere naše balkanske hilbilije nepojemljivo...

Ne moreš pregnati Balkana iz Slovencev. A če bi Američan prišel v Slovenijo na dopust, pa bi hkrati delal na črno, pa bi znoreli, češ kaj si vse dovolijo ti Američani.
mattyy
# 22.02.2014 ob 21:58
Spet so drugi krivi. :)
MarjanD
# 22.02.2014 ob 20:47
Haha so hoteli narediti malo po balkansko - denar na roke :)
Haha... Drugače pa rabiš 5min googla da ugotoviš kake papire rabiš.
JohnSmith
# 22.02.2014 ob 19:43
Ja, vizo je treba imeti, a ne.
jo-jo
# 22.02.2014 ob 20:31
@primorc91:
Demokracija po ameriško ;))))))

A služenje denarja na črno pa demokracija po slovensko? A si tako mislil?
vzhodnik
# 22.02.2014 ob 19:41
Bravo to je dokaz kako in na kakšen način obravnava velika demokratična Amerika majhne demokrate iz veliko majhne države in še več dokaz kako so odprti in kako in kaj pomeni svoboda
in enakost za vse demokratične države. Amerika je sama sebi v napoto. Je pa država trgovka z smrtjo!
alesh__
# 22.02.2014 ob 19:37
@o.r.c.h.i.d - ti to resno, to te je vprašal? No comment ..
Arso
# 22.02.2014 ob 19:13
Žalosto in nesramno od Američanov. Sicer pa reveži niso vedeli s kakšnim odličnim ansamlom in zvrstjo glasbe iz Slovenije so imeli opravka. Avseniki so svetovni fenomen.
primorc91
# 22.02.2014 ob 19:46
Demokracija po ameriško ;))))))
McClain
# 23.02.2014 ob 06:58
ce imas papirje kot je treba , ni nikoli problemov. Po vezah in mimo tega pa res da ne gre, pa ni vazno a si Avsenik. Jankovic ali pa John Travolta...
lojal
# 22.02.2014 ob 22:18
Bi morali vzet s sabo Dimsija, pa bi vse uredil, ker ima poln blok telefonskih številk :-)
cairns
# 22.02.2014 ob 20:07
revolution
Mislim, da se Američani prav nič ne sekirajo,

Narobe. Oni se za vse sekirajo. Najbolj paranoičen narod na svetu.
jo-jo
# 22.02.2014 ob 20:15
@o.r.c.h.i.d
Američani so vse bolj ksenofobni. Nazadnje me je carinik vprašal, če lahko to delo, ki me tam čaka, opravil tudi kak Američan.

Američani imajo v zakonodaji zapisano, da se delovna mesta ne američanom ponudijo šele po tem ko za razpisano delovno mesto ne najdejo profesionalno usposobljenega američana. Zato s tega vidika se mi to vprašanje niti ne zdi tako nezaslišano. Niso edini s takimi regulativi. Še manj pa ksenofobno- veliko bolj nagovarjanje in iskanje razlogov za izgubo na volitvah v nepismenih priseljencih iz juga, ki v trenerkah in s kemičnim svinčnikom zapisano zaporedno številko volilnega kandidata na roki odhajajo na volišča. Saj vemo katera volišča, a ne?
mornar1310
# 22.02.2014 ob 19:35
Ameri se še lastne sence bojijo, Samo niso nič kaj bolj drugačni od naših carinikov. Tudi naši se preseravajo,

Izgleda da je harmonika v US of A na spisku AXES OF EVIL.
Amethist
# 23.02.2014 ob 02:34
Mnja... niso samo na ZDA meji tecni, temvec tud na kanadski. Obakrat ko sm sla tja so me prav lepo izprasali. V drugo je sicer blo malo krajse in lazje, saj je stric po obicajnih 4 vprasanjih tipa kdo si, kje bos, kaj bos pocel in kolk casa, na vsak nacin hotu vedet kaj sem po poklicu (nevem tocno kaj bi mu to koristlo, glede na to, da sem bla tam samo 14 dni za dopust). Ko sem mu povedala da sem kar pac sem, je zapru moj potni list in reku "GO"... :D
rudes
# 22.02.2014 ob 23:36
Jo-jo@, Americani ne morejo izgnati Biberja. Sem prej videl po TV, da je bil Biber vlozek na polfinalni tekmi v hokeju med Kanado in ZDA. Kdor izgubi, ga mora obdrzati. :-)))

Ker se ve, da igra Kanada v finalu turnirja, Americani pa so ostali brez medalje, se lahko na glavo postavijo a Biber je njihov. :-)
schmied
# 22.02.2014 ob 20:07
"Mislim, da se Američani prav nič ne sekirajo, da so bili prikrajšani ta oberkreinerje. Sicer bi pa tako ali tako igrali zgolj Slovencem in njihovim potomcem."

Tam je Slovencev cca. 100.000.
Tivi
# 23.02.2014 ob 12:41
@el Cartel: Lepo te prosim, ne piši neumnosti, če ne veš, koliko Slovencev živi v Ameriki, natančneje v Clevelandu, kjer naj bi imeli koncert. Koncert je bil namreč namenjen priseljencem. In ne piši neumnosti, če ne veš, kako je živeti tam in imeti stik s slovensko kulturo le občasno. Slovenci v tujini narodnozabavno glasbo cenijo bolj kot v Sloveniji, to je dejstvo. Fajn je it kdaj malo po svetu, da začneš malo bolj široko razmišljati, a veš?

Sicer pa ja, ameriški cariniki na meji s Kanado znajo biti zelo pasji, ker pride dnevno do ogromno ilegalnih prevozov čez mejo, ker do Kanade iz Anglije lahko prideš brez papirjev (britanska kolonija), potem pa ilegalce iz Kanade vozijo v ZDA za delo na črno. To ni bilo slišano ali prebrano, ampak osebna izkušnja na meji s Kanado, tako da jih razumem, da so skrajno previdni. Je pa res, da imajo v Ameriki včasih res ponekod nesmiselna pravila - in smiselna tam, kjer jih mi sploh nimamo.
alps
# 23.02.2014 ob 12:13
@el CARTEL
alps @ se pravi, če si slovenski izseljenec, moraš nujno preferirati narodno slovensko glasbo, ki še večini slovencev v sloveniji ni všeč?
zakaj?


Niti pod razno. Ta ansambel je bil vabljen v njihova društva, da bi tam imeli koncert. In že kar tradicionalno tam nastopajo ansambli (narodnozabavni), ki pa lahko in igrajo tudi kaj drugega , če je želja :) Torej po tem sklepam kaj paše izseljencem.

Politiko (predvsem našo) mešat v to temo je oprosti "idiotsko" imo. Glasba naj bi v osnovi združevala ne obratno.

To, da večini Slovencev ta glasba ni všeč je navadna puhlica. In poslušalci te glasbe znamo ločiti med plevelom, ki se (predvsem v današnjih časih) producira v tem žanru in kvaliteto.
enbody
# 23.02.2014 ob 08:06
Še en dokaz, da v Ameriki nič ne opraviš 'po vezah', ampak potrebuješ prave papirje. Drugič pa napišite obe plati zgodbe!
7up
# 22.02.2014 ob 20:10
So pa cariniki cepci ne glede na narodnost. V Zda se še ppsebej izogibajte afro-američankam;)
dobeno
# 23.02.2014 ob 16:44
Nekateri mesate demokracijo,pa zakone drzave in ne vem,kaj vse drugo. Napaka je bila narejena pri organizatorjih ki bi morali vedeti ,kaj fantje rabijo,da jim tam zaigrajo. Vsako leto pride na turnejo,po Kanadi in ZDA,kar nekaj ansamblov in nisem,se slisal da bi imel kdo tezave pri prehodu meje. Samo obisk ameriskega konzulata v Torontu bi potrebovali,pa nebi bilo nobenega problema na meji.
Dobra sola za naprej,tudi za druge ansamble ,ki bodo se prihajali na turneje,po Kanadi in ZDA.
Razocaranje,pa za Slovence v Clevelandu,ki so pricakovali lep vecer.
Tivi se strinjam s teboj.
ksenak2
# 24.02.2014 ob 12:59
Verjetno si niso uredili delovne vize- ker so šli tja igrat, se pravi delat. Tako je to v tržnem gospodrarstvu. Preden greš na pot, si pač moraš uredit ustrezne dokumente.
alps
# 23.02.2014 ob 09:33
@el CARTEL

Travme a? Kateri band in glasbena zvrst pa bi bila bolj primerna za slovenske izseljence?

Glede drugega komentarja. Hahahah. Se ukvarjaš s kakšno glasbeno zvrstjo, ki se še tu slabo prodaja? Tak občutek mi daješ.
zemljemerec
# 23.02.2014 ob 06:38
Še dobro da ima Slovenija Ministrstvo za zamejce po svetu...so se načakali in nič dočakali.
leon18
# 23.02.2014 ob 20:51
Problemi s papirji?
ipad
# 23.02.2014 ob 15:38
kok so butatsti. če so meli esto, bi zgolj rekli, da si grejo ogledat cleveland. še nisem nikdar vidu, da bi kakemu turistu odrekli vstop v državo pa so zravn sebe še meso in frišno zelenjavo iz kostarike vlekli. če pa se začneš arogantno vesti in pametovati pa uživajo vsako minuto, ko te izprašujejo.
jo-jo
# 22.02.2014 ob 21:01
@MarjanD:
Haha so hoteli narediti malo po balkansko - denar na roke :)

Ja ni kaj. Meni se osebno zdi, da so se samo osmešili, da so to podali kot izjavo za medije. No po drugi strani, so pa morda američani začeli z intenzivno regulativo slabe glasbe. A ni bilo nekaj časa nazaj aktualno zbiranje nekih podpisov za izgon Bieberja iz ZDA? Morda bi se bilo ob tej neprijetni izkušnji z Avseniki vsaj malce zamisliti...Avseniki in tudi vsi drugi slovenci z njimi:))...šala....šala...
o.r.c.h.i.d
# 22.02.2014 ob 19:51
@mornar1310

res je ;-)
AndrejP
# 23.02.2014 ob 22:43
KavonB, najverjetneje ničesar. Biznisirati na turistično vizo načeloma ni nekaj, kar bi se dotikalo diplomatskih predstavnikov, to je pristojnost drugih organov.
AndrejP
# 23.02.2014 ob 22:39
wisan, problemi bodo, če IRS ne bo zadovoljna ;)
wisan
# 23.02.2014 ob 21:34
pahor se dogovarja za nastop Avsenikov v beli hiši, turek pa za Avsenike lobira v UN. Tako, da ne bo več problemov.
AndrejP
# 23.02.2014 ob 21:19
No, orchid, precej dvomim, da je NSA posredovala tvoje podatke carinikom.

Mi pa ni jasno zakaj zapis "za svoj profit" v narekovajih. Najverjetneje ta stavek pomeni, da z davkarijo ni bilo vse urejeno, pa so želeli prestopiti mejo kot turisti. Papirologijo je potrebno urediti, pa ni zapletov.
blef
# 23.02.2014 ob 07:56
Žal se je dogajalo ravno v času spremembe na ministerstvu za slovence po svetu. Vaša priljubljena Vlada.
MilanŠ
# 23.02.2014 ob 07:04
Predvsem
primorc91
# 22.02.2014 ob 22:52
jo-jo: Temelj vsake normalne demokracije so človekove pravice, med njimi tudi pravica, do svobode gibanja. To sem mislil, o delu na črno govoriš ti. ;))))))
21.12.2012
# 22.02.2014 ob 21:50
Ti na meji zjebejo cel dopust.
balistik1
# 24.02.2014 ob 09:09
Državna birokracija ne pozna meja !
vonko
# 23.02.2014 ob 23:29
Američani so znani ljubitelji kiča, ampak mladi avsenik je bil tudi za njih preveč.
marko5555
# 23.02.2014 ob 22:51
No! Kje se sedaj skriva Musomeli. Da bi bila vsaj ena korist od njega.
hockeymaster
# 23.02.2014 ob 19:59
Naj bi reku, da je tastar oče prodal več plošč kot Beaver, pa bi ga sigurno spustili:)
KavonB
# 23.02.2014 ob 13:38
In kaj poreče g. Mussomeli?
el CARTEL
# 23.02.2014 ob 11:55
alps @ se pravi, če si slovenski izseljenec, moraš nujno preferirati narodno slovensko glasbo, ki še večini slovencev v sloveniji ni všeč?
zakaj?
ker je to patriotsko?
izseliti se in nato pogrešati slovenijo (brez realne želje da se kadarkoli vrneš) je tudi patriotsko...

sicer pa ne, ne ukvarjam se z glasbo. a dejstvo je, da so vsi izseljenci, ne samo slovenski, največji patrioti, ko se je potrebno identificirati z bivšo državo, iz katere so zbežali..
Kazalo