Glasba

Poudarki

  • Come Around Sundown na prodajnih policah 18. oktobra
  • Deljene kritike
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,1 od 25 glasov Ocenite to novico!
Kings of Leon skušajo z novim albumom dokazati, da niso (preveč) mainstreamovski. A sodeč po odzivih oboževalcev bo skupina samo še rasla. Foto: Založba
Mnogi še pred prvim poslušanjem KOL zamerijo že sam ovitek, ki da je - 'preveč sončen'. Foto: Založba
KOL na začetku svoje glasbene poti ...
... In trendovski KOL danes. Foto: Založba

Dodaj v

Kings of Leon, petič: nazaj h koreninam ali trdno na mainstream poti?

Come Around Sundown razdelil kritike
17. oktober 2010 ob 20:33
New York/Ljubljana - MMC RTV SLO

18. oktober je dan uradnega izida petega albuma Kings of Leon, skupine, ki je hkrati uvrščena med "alter" in je hkrati ena največjih ta hip.

Paradoks? Seveda, a gre le za bend, ki ima svoj največji hit, že skorajda ponarodeli Sex On Fire, za "sranje", za bend, ki se mu zdi, da je vse strmejša rast njihovih oboževalcev "skrajno nekul", in za bend, katerega frontman pravi, da je v preteklosti načrtno uničeval vse potencialne uspešnice.

Da le ne bi prerasli okvire alterja. Da jih ne bi imeli za "bend, ki se je prodal". Da ne bi ponorele najstnice obsedeno rjovele na vsako vrstico komadov in da ne bi nenadoma postale groupice še njihove matere, ki so se nekoč zgražale ob misli, da bi njihove hčerke hodile z dolgolasci v karirastih srajcah, ki so Biblijo iz otroštva zamenjali za seks, droge in rokenrol.

A Kings of Leon (KOL) niso imeli sreče. Postali so namreč globalni fenomen, ena najbolje prodajanih skupin, njihovi koncerti pa (čeprav frontman Caleb Followill pred vsakim nastopom bruha) vroča, takoj razprodana roba.

Od retro do trendi
Kako so v le petih letih prišli od prvinsko, robato, a zelo iskreno in povsem retroameriško zvenečih komadov z Youth and Young Manhood (2003) in Aha Shake Heartbreak (2005) na norijo, ki jo je sprožil Sex on Fire, oda oralnemu seksu? Verjetno še sami ne vedo točno, kje so se "prodali", če citiramo njihove kritike oziroma alternativce, ki so kot osebno žalitev vzeli nepričakovani uspeh svojih indieljubljencev.

A bratje in bratranec Followill so rodni Tennessee nekje na poti zamenjali za glamur New Yorka, dolge, nerodne pričeske in oprave iz 70. let pa za spoliran videz modelov Abercrombie & Fitch. Precej spoliran in sporoduciran je bil tudi Only by the Night (2008), ki je za fante pomenil uspeh na vseh ravneh - zavihtel se je na vrh lestvic na obeh straneh oceana, pobral par grammyjev, singli so se eden za drugim vzpenjali na sam vrh in KOL so nedvomno prerasli okvirje alterja in okvirje lastne cone udobja.

Prekletstvo ... petega albuma?
Če po navadi govorimo o prekletstvu in pritiskih drugega albuma, pravi preizkus za KOL pomeni peti album. Material s Come Around Sundown so začeli sprva oklevajoče preizkušati že na poletni turneji, v intervjujih pa so razlagali, da bo album bolj umirjen in "vrnitev h koreninam", ki naj bi zadovoljil starejše oboževalce skupine.

A če je bilo soditi po prvih odzivih koncertne publike, se KOL tudi z "bolj umirjenim" albumom ne bodo več mogli vrniti v čase Youth and Young Manhooda. Pa čeprav sveži album nima takih očitnih instantnih hitov, kot je Ony By The Night, in nosi trinajsterica take "redneckerske" naslove kot Back Down South, Pony Up in Pickup Truck.

Publika je namreč že mesece pred izidom albuma orgazmirala nad svežim materialom (kar je na koncertih velika redkost), se naučila vsa besedila, ob Immortals pa prižigala vžigalnike, kot da gre za KOL-ovo klasiko.

In kritiki? Prve ocene so precej mešane in očitno so še recenzenti malce zmedeni, kam bi uvrstili KOL. So po vrsti MTV-jevskih telegeničnih hitov še vedno dovolj "kul" za visoke ocene? Ali so nenadoma postali preveč "U2-jevski" in premalo "Kid A-jevski", kot jih je označil Alexis Petridis iz Guardiana?

Zdi se, da smo se znašli v istem precepu kot pred leti s Coldplayi - sprva so bili "ta kul nov bend", Yellow in Trouble pa novi himni predhodnikov emogeneracije, ko pa so jih odkrile množice, so nenadoma postali "slaba kopija U2-jev". Še U2 ostaja neka vseprisotna referenca.

Od countryja do kitarskih balad
Seveda je bilo iluzorno za pričakovati, da bo Come Around Sundown zvenel tako minimalistično in surovo garažno kot prvi trije albumi. Ne pričakujte zvoka Molly's Chambers, The Bucketa, Four Kicks ali California Waiting.

A album vseeno ponuja bogato in raznovrstno mešanico materiala, ki je ponekod zelo soliden južnjaški rock, nekje radiem prijazni poprock (prvi singel Radioactive), tu in tam skorajda čisti country (Back Down South), nekje osvežujoče sproščene melodije (Beach Side) in ponekod prijetne klavirsko-kitarske balade (The End), ki ne dajejo občutka, da so se KOL res prodali. Kakih globjih besedil sicer ni za pričakovati, a KOL na tem področju nikdar niso res blesteli - njihov adut je bil vedno Followillov prepoznavni vokal, ki ga bodo nekateri označili za nadležnega, drugim pa se ob njem postavljajo kocine pokonci.

Brez veselja?
Nekaterim to ne bo dovolj. "Sliši se, da se bend ne zabava. Nekaj komadov zveni obrtnih in utrujenih, brez veselja. Slišite vse iste zvoke, ki so poganjali Sex on Fire in Use Somebody - odmevnost, 'edgevsko' kitaro, stadionski odmev - a brez njihovih vrtoglavo navdihujočih refrenov," piše Guardian. Alex Phillimore na onethirtybmp.com pa: "Kings of Leon bi lahko bili tu na sledi nečesa precej sijajnega, če bi se le izognili par povprečnih, z vokali nabitih komadov."

Morda album še najbolje povzame Guardianova sklepna misel: "Kings of Leon so se znašli v težkem, negotovem položaju: bend, ki se je na precej pasivno-agresiven način izjasnil, da nočejo več delati glasbe, ki jih je naredila slavne, a se še niso zares spomnili, kaj bi delali namesto tega."

Spodaj par svežih komadov za pokušnjo.

Kaja Sajovic



K. S.
Prijavi napako
Komentarji
frisk2k
# 18.10.2010 ob 12:45
Haterz gonna hate :) Si pa lahko samo želimo, da bi KoL in podobni "too radio friendly" bendi polnili naše radijske postaje :)
"Ura je 12.40 in čas je za današnje četrto predvajanje Rihanne+Eminema, oz. Club can't handle me, oz. Usherja, oz. (vstavi poljubni MTV crap )"

Hvala bogu za take vmesne bende, ki niso totalno skomercializirani, hkrati pa tudi ne tok underground, da jih še krti ne slišjo.
mayk7780
# 18.10.2010 ob 07:40
Ko sem album prvic poslusal mi ni bil nic posebnega, potem sem si ga pa se parkrat zavrtel in mi je ratal kar vsecen. Pa tud drugace so mi KOL res uredu bend, super muzka pa fajn v zivo igrajo, sem jih imel priliko videti v Abu Dhabiju lansko leto.
zike
# 17.10.2010 ob 22:04
Današnje kritike je treba vzemati z rezervo, ker velikorat naletimo na recenzije albumov, ki se od kritika do kritika popolnoma razlikujejo. Včasih kakšen kritik poskuša s svojo kritiko samo opozoriti nase in napiše kakšne bombastične recenzije.
indiesnob
# 20.10.2010 ob 18:55
glede na to da sem posulšala kingse že pred izidom only by the night se strinjam s tem da so postali zelo "radijski", samo ne zato ker bi se oni prodali ali stopili izven meja alternative pač so dobri in ljudem všeč, se strinjam da mogoče celo preveč :D
samo lets face it Calebov glas je res dober in postavlja kocine pokoci po drugi strani pa ni bojazni, da bi kdorkoli razen vala 202 predvajal njihovo glasbo saj uredniki komercialnih radijskih postaj po mojem mnenju ne zaslužijo tega "naziva".

Suma sumarum je pa itak vse stvar osebne preference in gasbenega okusa, meni so fenomenalni pa se smatram za nekoga ki ni čisti laik in ceni kalitetno glasbo.

:)
JoshauBoy
# 17.10.2010 ob 21:45
Mene album ni razočaral, seveda pa tudi ni nek presežek. Slaba 4ka. Določeni deli res spominjajo na kakšne U2 komade (pa ne preveč, da ne bo pomote) - na tiste, ki bi jih ti zelo namerno odvrgli kot Outtake nekje v sredini 80ih.
Teh zadev, da se jim ne zdi kul, da so popularni itd. pa seveda ne kupim, ker je povsem jasno, da delajo glasbo tudi z namenom, da bi bili popularni - seveda v tem ni nič slabega, če zaradi tega ne trpi kvaliteta. Slabo je to, da se delajo, da kao hočejo bit alter, ko je povsem jasno, da želijo biti mainstream :) - ne vem zakaj to kao skrivajo in se delajo, da so kul. Jaz teh zadev, da se nekdo proda ne kupim - vsak pač ustvarja glasbo in izda tisto, za katero se mu zdi primerno, da jo izda :)
Kapitan Kljuka
# 18.10.2010 ob 10:22
Za po radijih se stalno vrtet so dobri... Ni pa njihova muzika noben presežek...
prim00z
# 18.10.2010 ob 09:45
i'm not touching that with a 20 feet stick.

pač mi ne sede H&M rock.
dik
# 18.10.2010 ob 07:24
Jaz sem jih poslušala danes ponoči in nisem bila navdušena. Meni se zdi nadaljevanje tega kar so naredili na Only by the nigt. Veselila sem se že, da bodo res šli z zvokom nazaj, pa niso šli. Oz, če so šli, jaz tega ne slišim. Jih moram pa še malo poslušat, mogoče bom pa v bolj budnem stanju slišala kaj več.
myung
# 17.10.2010 ob 23:27
Jaz pa čakam, kako oceno bo podal Botox. Če ga on popljuva grem album poslušat, če ga pa pohvali pa ne.
SloKid
# 17.10.2010 ob 22:00
Na hitro sem ga poslušal včeraj, pa mi je bil nekako monoton. Bom videl kako bo po večih ponovitvah.
Galina
# 18.10.2010 ob 15:17
Hm, skušam najti nekaj v njihovem zvoku ali besedilih, nekaj za kar bi lahko rekla, da se s tem lahko vsaj za kratek čas poistovetim - ampak tega pri KoL ne najdem. Tudi meni se zdi, da se v njihovi glasbi nič ne dogaja, ni pretresov, ni žmohta. Tako kot je napisal Bluesy: ni presežkov.

So pač južnjaški Američani in to se čuti v njihovem zvoku, kar je v bistvu pohvalno, ker tako ostajajo zvesti okolju iz katerega izhajajo, ampak ravno ta element je meni tuj in me samo še bolj oddaljuje od njihove glasbe.
Erik
# 18.10.2010 ob 10:58
Kakšni romani za tako posran bend.. neverjetno.
Bluesy
# 18.10.2010 ob 00:01
Miss_robin, sori, dejansko sm jih posluši in so mi totalno mimo, nima veze al so popularni al ne. Sej če ti bo kaj lažje razumet, isto mislim glede Oasis, Kaiser Chiefs, TV On The Radio pa še kak manj in kak bolj obskuren bend. Popularnost nima tok veze pri tem, Robyn, Regina Spektor, Kate Nash so recimo mi fajn, pa so kao ful popularne. Tile pa niso niti zabavni, niti pretirano rockerski, nič presezka, nic nevarnosti, nic posebnega na nobenem nivoju (točno to kar si tudi glede U2 mislim). Sori, osebne preference. Če hočem rock, hočm konkreten rock, drugače raje kak bolj pameten pop poslušam kot pa tole krščansko jamranje...
Bluesy
# 20.10.2010 ob 01:17
Kar se južnjaškega rocka tiče so mi sicer bili CCR fajn, velika večina ostalih (Ted Nugent, Lynyrd Skynyrd, Allman bros etc) pa niti približno ne in Kings of Leon se očitno naslanjajo na tradicijo ravno teh radijsko prijaznih variant ki so zame prazne. Preveč boga in preveč tega kar me od večine country glasbe odganja (uporniške izjeme kot so Cash so izjeme). Tko da vsaj argumentiram zakaj mi ni všeč. Bi blo fajn če bi še kak drug bend toliko pozornosti dobil kot jih KOL nonstop v medijih, zato tudi moje tirade. Če bi dobili toliko kot si zaslužijo (bolj malo) bi bil tiho :D
Bluesy
# 17.10.2010 ob 22:20
Tako se mi zeha ob njih da ni res. Alter za radio friendly poslušalce :D
Kazalo