Zasedba je bila najprej mišljena kot projekt, nato pa se je izoblikovala stalna ekipa z novim imenom. Foto: MMC RTV SLO/Jani Ugrin
Zasedba je bila najprej mišljena kot projekt, nato pa se je izoblikovala stalna ekipa z novim imenom. Foto: MMC RTV SLO/Jani Ugrin
Njihova skupna vizija in strast je izvajanje džeza, popa, kantrija in drugih žanrov. Foto: MMC RTV SLO/Jani Ugrin
Septembra 2014 so se v netekmovalnem delu predstavili tudi na Slovenski popevki, zelo uspešno pa so se odrezali tudi na različnih akapela festivalih v Sloveniji. Foto: MMC RTV SLO/Jani Ugrin
Album vsebuje izključno slovenske popularne pesmi. Med njimi lahko najdemo tudi pesem, ki jo v izvirniku izvaja znani glasbenik, pevec, producent, Janez Bončina - Benč, z naslovom Ta noč je moja. Ravno v tej pesmi so vokalni band Kreativo našli sodelovanje s pevko Nino Strnad. Foto: MMC RTV SLO/Jani Ugrin
Kreativo sodeluje v svetovni verigi koncertov (World voice Day), ki potekajo ravno 16. aprila. Prav ta dan je razglašen za svetovni dan glasu. Foto: Osebni arhiv izvajalca

Valentina Černe, Jana Gamser, Aleš Majerič, Dominik Štrucelj, Samo Vovk in Luka Černe so del zasedbe Perpetuum Jazzile, ki so že leta 2009 ustanovili vokalno skupino. Sprva so jo poimenovali Poject voice, nato pa so se preimenovali v Kreativo.

Potem ko so dobivali povabila iz različnih prijateljskih krogov, ali bi lahko nastopili na rojstnih dnevih ali porokah, so se spravili v studio. Ljubitelji pop-džezovskega prepevanja so vzeli v svoje roke uspešnice Jadranke Juras, Janeza Bončine - Benča, Vlada Kreslina, Letečih potepuhov, Papirja in jih predrugačili.

O skupini in albumu, ki ga bodo predstavili jutri na promocijskem koncertu v Antonovem domu na Viču, smo izmenjali nekaj besed s Černetom.


Kaj je lažje, ko je v skupini samo šest ljudi?
Lažje je, ker se lahko hitreje uskladimo za vaje in koncerte. Obstaja večja motivacija, saj se moramo bolj izpostaviti in potruditi kot posameznik.

Vokalne skupine, ki poustvarjajo glasbo, so v zadnjem času postale zelo priljubljene. V ZDA Pentatonix, pri nas Perpetuum Jazzile ... Zakaj so postale tako priljubljene?
V Sloveniji je po mojem mnenju od leta 2000 naprej naredil ogromen preskok v načinu dojemanja tovrstne vokalne glasbe Perpetuum Jazzile. Od takrat naprej je tudi poraslo zanimanje. Ljudem je bilo tovrstno petje nekaj novega in drugačnega kot že znano klasično petje v večjih in manjših sestavih. V tej zvrsti je predvsem več sproščenosti in igrivosti. Ko ljudje poslušajo in gledajo, se verjetno lažje poistovetijo in sprostijo.
Lahko pride do prenasičenja v ponudbi?
Glede na to, da je tovrstno izvajanje glasbe v Sloveniji šele nekaj let, menim, da do tega za zdaj še ne bo prišlo.
Če se posvetiva albumu, najdemo na njem skladbe, ki so nastale v različnem obdobju, ampak vse povezuje dejstvo, da gre za slovenske skladbe. Zakaj ni tujih? Predvidevam, da zaradi težav pri avtorskih pravicah.
Niti ne. S tem, ko smo izdali prvi album, smo želeli dati še večji poklon slovenski glasbi, ker menim, da je še premalo pozornosti in podpore. Za Slovence je splošno znano, da imamo manjvrednostni kompleks in lažje podpiramo tujce ali pa se bolj spoštuje mnenje ljudi v tujini. Zato moramo pokazati več samozavesti in s tem naborom slovenskih skladb smo želeli storiti prav to.

Kaj se dogaja z avtorskimi skladbami v vokalnih skupinah? Zakaj jih je tako malo? Jih je težje narediti?
To je odvisno od koncepta skupine. Mi smo izbrali skladbe, ki so nam bile všeč iz preteklosti, in smo jih želeli predrugačiti v vokalno preobleko. Vsekakor pa pridejo tudi v nas koncept avtorske skladbe.
Če primerjate starejše in novejše popevke, kot je skladba 2010, ki se je znašla na vašem albumu, imamo potencial, da današnje skladbe postanejo zimzelene uspešnice?
Skladba, kot je 2010, se nam je zelo vtisnila v spomin. Zato smo jo s priredbo želeli še bolj izpostaviti. Želimo, da se širi in ostane v podzavesti. Skladba, ki mi je ostala v spominu, je tudi Šopek maka, ki jo je zapel Anžej Dežan na Slovenski popevki in z njo zmagal. Drugače pa se mi zdi, da skladbe, ki so predstavljene na Slovenski popevki, postajajo preveč rutinske. Ne sledijo več srcu, ampak všečnosti.

So avtorji izvirnikov slišali skladbe? Kaj so dejali o njih?
Nekaterim smo poslali posnetke in jih vprašali za mnenje in seveda dovoljenje. Od vseh smo dobili zelo lep odziv. Npr. od Janija Haceta, Jadranke Juras, Gregorja Stermetskega, Jureta Sečnika. Ta je napisal, da ne more verjeti, kako se lahko skladba nadgradi z imitacijami instrumentov.
Kdaj se je začela vaša ljubezen do vokalnega petja oz. do posnemavanja električne kitare?
Takoj, ko sem mutiral (smeh) - v prvem letniku srednje šole. Zgodba z električno kitaro pa se je začela še v osnovni šoli. Takrat sem veliko oponašal sireno. Vedno so me ustavljali na hodniku in me nagovarjali k imitiranju. Na koncu, ko sem se začel s tovrstnim petjem, je sirena zvenela kot električna kitara (smeh).

Kaj ste se naučili pri Perpetuum Jazzile, kar vam pride prav pri Kreativu?
Veliko smo pridobili pri samodisciplini, organizaciji in timskem delu. Pridobili pa smo tudi veliko vokalnih in odrskih izkušenj.

Kaj vam predstavljajo Basless? Konkurenco ali dopolnitev?
Zagotovo so konkurenca v pozitivnem smislu. V prvi vrsti smo prijatelji, ki sodelujemo. Pomagamo si in tako dvigujemo raven petja in izvajanja obeh skupin.
Kako to, da vas ni pot zanesla na talente?
Ne vidimo se v tem kontekstu.