Jemima Khan je spletno akcijo sprožila v ponedeljek. Za zdaj poteka večinoma na Otoku. Foto: Twitter
Jemima Khan je spletno akcijo sprožila v ponedeljek. Za zdaj poteka večinoma na Otoku. Foto: Twitter
Hugh Grant
Hugh Grant se je pošalil na svoj račun. Foto: Twitter

Namen je vsekakor dober - akcija, ki ima ključne besede oziroma hashtag #WakeUpCall (v prostem prevodu Na pomoč, zbudi se!), poteka v povezavi z Unicefom, namenjena pa je za vse razseljene sirske otroke, ki so morali zaradi triletnih spopadov med vladnimi in opozicijskimi silami zapustiti svoje domove. Teh je po podatkih ZN-ovega sklada za otroke kar 6,5 milijona. Sprva bodo zbirali denar za boljše razmere v begunskem taborišču Zatari v sosednji Jordaniji, v katerega se je pred vojno vihro zateklo 80.000 ljudi.

Potek je že poznan - vsak, ki to želi, naredi "selfie" s svojim prenosnim telefonom tik po tem, ko odpre oči, in nato izdelek deli prek družbenih omrežij. Hkrati nominira tri druge ljudi, da naredijo enako, ob tem pa ne pozabi na glavno stvar - prispevati zneska za Unicefov Sklad za izredne razmere v Siriji. Ker se je kampanja začela na Otoku, običajno ljudje prispevajo pet funtov.

Po sledeh oblivanja z ledeno vodo
Novo "viralko" je začela Jemima Khan, znana pripadnica britanske družbene smetane in nekdanje dekle Hugha Granta, ki je tudi Unicefova ambasadorka, cilj pa je jasen - sprožiti takšno "norijo", kot se je poleti na Facebooku, Twitterju, Instagramu in drugih omrežjih dogajala zaradi "Ice Bucket Challengea" oziroma Izziva polivanja z ledeno vodo. Takrat je vsak udeleženec po polivanju z mrzlo vodo še nakazal denar organizaciji ALS, ki pomaga obolelim za amiotrofično lateralno sklerozo. Ključne besede te akcije so bile na Twitterju omenjene kar štirimilijonkrat, zbranih pa je bilo več kot sto milijonov dolarjev.

Predtem pa je želel vsak, ki kaj šteje, sodelovati v akciji #NoMakeUpSelfie, v kateri so splet preplavile fotografije ženskih nenaličenih obrazov. Ženske so na tak način prispevale denar za raziskave o raku, zbrali pa so okoli deset milijonov evrov.

"Vse prijatelje, ki želijo darovati v dobrodelne namene, pozivam, naj se ne udeležijo kakšne razkošne večerje, ampak sodelujejo v kampanji prek družbenih omrežij, saj je to najhitrejši način," je dejala Khanova, ki je k akciji prek nominacije povabila Jeremyja Clarksona, Lily Allen in Hugha Granta.