Zabava
(8)
metro
Pariška podzemna železnica začenja popolno digitalizacijo svojega sistema. Foto: Reuters

Dodaj v

Po 118 letih se pariški metro poslavlja od tradicionalnih vozovnic

Letno jih prodajo več kot pol milijona
12. julij 2018 ob 15:25
Pariz - MMC RTV SLO, Reuters

V takšnem formatu so v uporabi vse od leta 1900, ko je bil odprt pariški metro, toda znane vozovnice za pariško podzemno železnico bodo kmalu stvar preteklosti. Nadomestil jih bo popolnoma avtomatiziran sistem.

Za milijone turistov bele pravokotne vozovnice – pogosto kupljene v paketu po deset – ob obisku francoske prestolnice predstavljajo neizogiben nakup. Uporabniki pariške podzemne železnice se že kar nekaj časa pritožujejo, da se vozovnice zaradi majhnega formata hitro izgubijo, poleg tega onesnažujejo mesto, njihov magnetni trak pa naj velikokrat ne bi deloval. Na leto je v Parizu sicer prodanih 550 milijonov takšnih vozovnic.

Pri organizaciji IDFM, ki upravlja prometne povezave v Parizu in njegovi okolici, so se zato odločili, da bodo začeli proces prehoda na avtomatiziran sistem, ki naj bi bil v celoti izpeljan do leta 2021.

"Vozovnice bomo iz obtoka umikali postopno," je dejala Valerie Pecresse, predsednica organizacije IDFM. Veliko uporabnikov podzemne železnice sicer že zdaj uporablja tedenske, mesečne ali letne elektronske kartice, aprila prihodnje leto pa bodo po novem na voljo tudi elektronske vozovnice, ki bodo ustrezale turistom in občasnim vozačem.

"Pet odstotkov vozovnic za metro se razmagneti in preneha delovati, kar ljudi spravlja v slabo voljo in neprijeten položaj," je povedal predstavnik IDFM-ja Sebastien Mabille. "Nove vozovnice bodo učinkovito rešile ta problem," je dodal.

Pariški metro je deseta podzemna železnica na svetu po številu prepeljanih potnikov – na leto se z njo zapelje okoli milijarda in pol ljudi. Kljub temu metro tehnološko zaostaja za drugimi velikimi podzemnimi sistemi, kot sta na primer londonska ali tokijska podzemna železnica. Posodobitev pariške podzemne železnice so Francozi začeli tudi z mislijo na leto 2024, ko bo Pariz gostil olimpijske igre.

M. Z.
Prijavi napako
Komentarji
Lunos
# 12.07.2018 ob 15:41
Kje je pa slika vozovnice? :)
MisterM
# 12.07.2018 ob 15:52
Ko sem še živel tam, so bile zelene. Po novem pa so bele barve.
fafaron
# 13.07.2018 ob 00:51
kr neki

ne verjamem, da so magnetne karte stare prek sto let. Nekdo vas je naplahtal ...
uiophjk
# 13.07.2018 ob 10:16
Magnetne kartice in avtomatska vrata gotovo niso stara 118 let. Mogoče format vozovnice.

Sicer pa v nobeni civilizirani evropski državi (razen Ljubljane) še nisem imel toliko problemov z nakupom vozovnic kot v Franciji. Kjer avtomati pogosto ne jemljejo niti bankovcev niti tujih bančnih ali kreditnih kartic.

Če bodo sedaj uvedli neke svoje kartice a la Urbana, medtem ko v Londonu lahko že zdavnaj prideš na metro z brezkontaktno kreditno kartico, je to po mojem fail.
sieger007
# 13.07.2018 ob 11:28
Skrajni čas, te bele vstopnice niso za nikamor. Niti ne veš katera je že bila uporabljena katera ne, če jih imaš več. Edina dobra stvar je, da jih lahko uporabis za filter.
pikam_dopust
# 12.07.2018 ob 17:10
Kljub temu metro tehnološko zaostaja za drugimi velikimi podzemnimi sistemi, kot sta na primer londonska ali tokijska podzemna železnica.

Kje natančno ste pa ta članek prepisali?
Ker potem bi mogoče celo razumel, zakaj je originalni avtor izbral točno to primerjavo.
Ker daleč najbolj "zafuran" je trenutno NYC MTA.
Pariz je v tej luči res daaaaaaaleč od tega, da bi bil zastarel.
Mefisto
# 12.07.2018 ob 21:31
NYC MTA še vedno uporablja zastarele magnetne kartice za vstop na podzemno. Sem bil kar v šoku, ko sem to videl.
olidata
# 13.07.2018 ob 01:16
Fake news! Isto kot politično korektne novice o ilegalcih...
Kazalo