SsangYong s konceptom X100 nakazuje svojo bližnjo prihodnost. Foto: SsangYong
SsangYong s konceptom X100 nakazuje svojo bližnjo prihodnost. Foto: SsangYong

SsangYong je najstarejši in četrti največji proizvajalec vozil v Južni Koreji.
Začetki podjetja, ime SsangYong pomeni dvojni zmaj, segajo v leto 1954. Proizvajalec vozil se je od takrat naprej povezoval s številnimi znanimi avtomobilskimi proizvajalci, vključno z imeni kot so Mercedes-Benz, Daewoo in SAIC - ki je sedaj v lasti MG.
Vajeti imajo v rokah Indijci
Danes je prihodnost podjetja varna, saj je 73 odstotkov deleža v lasti indijskega inženirskega konglomerata Mahindra & Mahindra, ki se povezuje z največjim indijskim proizvajalcem vozil Tata.
SsangYong tudi v Sloveniji ni novo ime, njihova vozila pa poznajo predvsem tisti, ki prisegajo na vozila s pogonom 4x4. Medtem, ko so se Korejci v preteklosti zatekali k tehničnim rešitvam drugih proizvajalcev, zlasti Mercedes-Benza, pa danes ključne sestavne dele za svoje modele izdelujejo sami, vključno z novimi tehnologijami in pogonskimi agregati.
Štirikolesni pogon ponesel ime v svet
SsangYong je znan predvsem po štirikolesnem pogonu, ki so ga začeli razvijati v osemdesetih letih prejšnjega stoletja in tehnologijo prvič ponudili leta 1990 na modelih korando in musso. To sta bila robustni, a zanesljivi vozili, ki sta vtisnila DNK prihodnjim modelom, ki so sledili. V Koreji so od leta 2000 naprej z novimi modeli, kot so rexton, kyron in korando vzpostavili vodilni položaj v segmentu športnih terencev.
Za obliko poskrbel slavni Giugiaro
Prelomno za znamko je bilo leto 2010, ko jim je slavna italijanska oblikovalska hiša Giugiaro priskočila v pomoč pri oblikovanju nove generacije mestnega križanca koranda s katerim so želeli vtisniti pečat v močno rastočem C-segmentu crossover vozil.
Za prihodnost pri SsangYongu že pripravljajo nov avtomobil iz B-segmenta vozil, ki trenutno nosi kodno ime X100. Na zadnjih mednarodnih avtomobilskih salonih so bile prikazane različne ideje prihodnjega volumenskega modela, ki bo nastal v sodelovanju z Mahindro.
Pri SsangYongu ne skrivajo ambicij po večanju tržnega deleža na svetovnih trgih, z novo generacijo koranda želijo prodreti na največji avtomobilski trg, Kitajsko, obseg prodaje pa si želijo povečati tudi v Rusiji in Zahodni Evropi.
Za zdaj imajo prodajno mrežo razpredeno po 90 državah sveta, v katerih imajo več kot 1.000 prodajnih salonov. Sedež podjetja je v Seulu, glavna tovarna pa v Pyungtaeku, kjer so z najnovejšo tehnologijo na leto sposobni proizvesti 240.000 avtomobilov.