Zabava
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.6 od 21 glasov Ocenite to novico!
vlak
Francozi napovedujejo, da bodo samovozeči vlaki pripomogli k večjemu pretoku potnikov, promet bo bolj točen, ob tem pa bo porabljene manj energije. Foto: Reuters

Dodaj v

V Franciji napovedujejo prihod samovozečih vlakov

Večja točnost, pretočnost in manjša poraba energije
16. september 2018 ob 11:54
Pariz - MMC RTV SLO, STA

Medtem ko avtomobilski proizvajalci že nekaj časa razvijajo in testirajo tehnologijo samodejno vozečih vozil, se podobne spremembe obetajo tudi na železnicah. Vlaki brez strojevodij naj bi že čez nekaj let vozili tudi po Franciji.

Francosko državno železniško podjetje SNCF je ta teden napovedalo, da namerava prototipe samovozečih potniških in tovornih vlakov na primestnih in medkrajevnih progah razviti do leta 2023, v rednem prometu pa naj bi jih začeli uporabljati dve leti pozneje. V ta namen bodo vložili 57 milijonov evrov, pri čemer pa naj ne bi šlo za popolnoma nove vlake, temveč za ustrezno tehnološko prilagoditev obstoječih modelov.

Pri tem bo SNCF sodelovala z velikanoma na področju železniške tehnologije, francoskim Alstomom, proizvajalcem slavnih hitrih vlakov TGV, ki je v postopku združevanja z železniško enoto nemškega Siemensa in kanadskim Bombardierjem. Na francoskih železnicah si od te tehnologije obetajo kar nekaj prednosti.

"Avtonomnmi vlaki vozijo usklajeno in z enako hitrostjo. Železniški promet bo postal bolj tekoč," je povedal prvi mož SNCF Guillaume Pepy. Tako naj bi na najbolj pomembnih medkrajevnih povezavah lahko vozilo do 30 odstotkov več vlakovnih kompozicij, večja bi bila točnost, znižala bi se tudi poraba energije.

Nepredvidljivost medkrajevnih linij
Samodejna vozila sicer že vozijo v okviru sistemov podzemne železnice v več mestih, med drugim tudi v Parizu, in na letališčih za premagovanje razdalj med terminali, a samovozeči vlaki na medkrajevnih linijah so poseben izziv. "Železnice so odprt sistem in nepričakovani dogodki so pravilo," je dejal Pepy.

Samovozeči vlaki so prihodnost, a dejstvo je, da bo trajalo nekaj časa, da jih bodo potniki sprejeli, je povedal Pepy. Uvajanje avtonomnih vlakov bo sicer po besedah Pierra Izarda iz enote SNCF za nove tehnologije postopen proces, njegova zadnja faza pa bodo vlaki, na katerih ne bo nobenega osebja.

O uvedbi tovrstne tehnologije razmišljajo tudi v Nemčiji. Tedanji prvi mož Deutsche Bahn Rüdiger Grube je pred dvema letoma ocenil, da bi lahko na delih omrežja avtonomni vlaki vozili do 2023, a so analitiki glede te napovedi skeptični. V SNCF so sicer povedali tudi to, da si prizadevajo z Deutsche Bahn vzpostaviti skupni evropski standard za samovozeče vlake.

M. Z.
Prijavi napako
Komentarji
pazi_mina
# 16.09.2018 ob 13:59
Pri nas za za odstranitev in zamenjavo obstoječega vlaka z novim potrebuješ verjetno soglasje zavoda za spomeniško varstvo
čik
# 16.09.2018 ob 12:36
pri nas pa napvedujejo zamude pod pol ure :))
Sandopes
# 16.09.2018 ob 13:20
Mi pa imamo zeleznice iz 19 stoletja!
Proton10
# 16.09.2018 ob 13:38
Kdo bo pa sedaj štrajkal? hahaha
PikiMiki
# 16.09.2018 ob 21:52
To mi je bol všeč kot samovozeči avti.
VanDame
# 17.09.2018 ob 07:33
V Franciji samovozeči vlaki, mi smo pa samo en korak stran od parnih lokomotiv, ki so jih ukinili konec 70-ih. Če jih ne bi takrat bi se verjetno še vedno vozili z vlaki na premog. Od osamosvojitve naprej namreč niso naredili nič za posodobitev slovenskih železnic.
iluvatar
# 16.09.2018 ob 12:30
Metro linija (npr. 14) jim vozi brez šoferja v Parizu že vsaj od leta 2005. Sedaj so dodali še nekaj drugih, očitno je bil to test, zdaj gredo pa na vlake.
dharma
# 16.09.2018 ob 23:37
Sam klinc, ker se politika ne bo nikoli avtomatizirala.
HOR
# 16.09.2018 ob 16:54
In zakaj nam potem prodajajo pravljice o polni zaposlnosti in nasprotujejo UTD - univerzalnemu temeljnemu dohodku ter uvažajo delovno silo od daleč...
Viktor O
# 17.09.2018 ob 14:45
Kakor vse stoji v tej državi še dobro da sploh imamo železnice.
zapravico
# 17.09.2018 ob 08:51
Pa robote v parlament
fantasycamp
# 16.09.2018 ob 16:37
Evo kaj nas čaka

dunbar
# 18.09.2018 ob 12:37
Od osamosvojitve naprej namreč niso naredili nič za posodobitev slovenskih železnic.

Kakšno brezvezno nabijanje... Idi malo na železniško postajo ali ob kakšno glavno progo in boš videl, da se je večina vlakov že zamenjala od l. 1991. V severovzhodni Sloveniji je npr. povsem posodobbljen odsek Pragersko- Hodoš, ki omogoča zelo velike hitrosti, tudi na glavni progi proti LJ se dela...
Kapitan Kljuka
# 19.09.2018 ob 12:57
Ma klinc gleda take moderne novotarije! Vožnja Nova Gorica-Jesenice ob Soči in skozi Baško grapo, to je doživetje vseh doživetij na svetovnih železnicah! :):)
fantasycamp
# 16.09.2018 ob 17:39
HOR,

Res je to ne bo delovalo dolgo časa, tisti ki hočejo to delovno silo, jo bodo kasneje vrgli na pleča države, sami pa ne bodo tako lahko dali večji del svojega bogastva za UTD!

Lahko da bodo celo pobegnili v kake oaze, ali pa novonastale države za bogate!

Mi bomo pa imeli geta polna ljudi ki se niso in nočejo prilagoditi naši družbi!

Judge Dredd scenarij!

To nas čaka!

fantasycamp
# 16.09.2018 ob 16:13
Vse več bo tega in na začetku bo zelo malo ljudi zgubilo službe potem pa naemkrat zelo veliko, mi sploh nismo pripravljeni!
Skippy
# 16.09.2018 ob 17:47
Čimprej vse avtomatizirati, najprej pa trgovine. Ker delovna sila postaja vse bolj nemogoča.
sik
# 18.09.2018 ob 14:35
Ze sedaj se skoraj sama vozijo.
tobi
# 18.09.2018 ob 07:15
Mislim, da je nam najbližji samovozeči metro (ki pa vozi tudi po površini) v Bresci. Imenuje se La metropolitana di Brescia.
nim
# 17.09.2018 ob 12:05
Tisti, ki nas primerjate s francozi, prosim da vaših primerjalnih kalkulacijah vključite dolg francoskih železnic v višini skoraj 50 miljard €.
Dolg naših železnic kateri je bil leta 2010 400 mio, je padel na 100 mio.
Kazalo