Zanimivosti
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,2 od 11 glasov Ocenite to novico!
Simpsonovi
Določeni prizori iz nanizanke Simpsonovi so preveč še za Američane same, zato morda ni tako nenavadno, da jih je Iran prepovedal. Foto: EPA

Dodaj v

Iran rekel "ne" tudi sloviti rumeni družini

Superman in Spiderman sta, nasprotno, dovoljena
7. februar 2012 ob 08:35
Teheran - MMC RTV SLO/STA

Iranski inštitut za intelektualni razvoj otrok je prepovedal prodajo lutk iz risanke o Simpsonovih, ni pa prepovedal Supermana in Spidermana, ker "podpirata zatirane".

Simpsonovi so se tako pridružili lutki Barbie na dolgem seznamu igrač, filmov in glasbe, ki so v Iranu prepovedani. Iranske oblasti so prepričane, da s tem varujejo Irance pred "invazijo zahodne kulture", je poročal iranski časnik Šark.

Iranska policija je pretekli mesec zaprla na desetine trgovin, ker so prodajali barbike, ki jih je inštitut za intelektualni razvoj otrok označil za "trojanskega konja". Poleg tega v Iranu sploh ni potrebe po zahodnjaški barbiki, saj imajo tam svojo različico - konservativno oblečeno Saro, ki ji družbo dela (in verjetno pazi nanjo) brat Daro.

T. K. B.
Prijavi napako
Komentarji
espero
# 10.02.2012 ob 15:07
Tudi meni ni všeč in je nisem maral gledati , zakaj bi jo morali potem Iranci?
Janez Lubas
# 07.02.2012 ob 21:21
bedarija...t je pa ja tabolš risanka ever!!!! :D
lo_pa__ta
# 07.02.2012 ob 19:55
tudi zelezno zaveso niso premagalae bombe...ampak kokakola rocknroll in holivud

neverjetno je...kako butalscine iz holivuda diktirajo skoraj cel planet
Skippy
# 07.02.2012 ob 15:17
Na višji civilizacijsko stopnjo ne bomo prišli tako, da boš nekomu ukazoval, kaj sme gledati, poslušati, jesti in ostale priljubljene prepovedi s strani Slovencev (če bi komentatorji tu gor vodili državo, bi bili po represiji na stopnji Talibanov). Na višjo stopnjo bomo prišli šele takrat, ko boste priznali različnost - različnost v vzgoji, obnašanju, sposobnostih. Tisti, ki pa bi radi, da vam otroka vzgaja država ali drugi, pa ne vem, zakaj ga sploh imate.
Skippy
# 07.02.2012 ob 15:11
Zgornji komentar se nanaša na "matea86", ker piše totalne nesmisle.
Skippy
# 07.02.2012 ob 15:08
Zdaj pa glejte neumnosti:
izjava 1) Zato bravo Iran, tudi pri nas bi lahko kaj takega uvedli, če ne bi bili pod vplivom zahoda.
izjava 2) sem zagovornik tega da vsak začne razmišljati s svojo glavo in ima svoje mnjenje, ki ga tudi izrazi. Ko bomo vsi na tem nivoju

Kakšna dvoličnost in totalna neumnost. Zavzemaš se za prepoved, potem pa razlagaš, kako naj vsak razmišlja s svojo glavo.

Kako naj nekdo razmišlja s svojo glavo, kako naj nekdo po svoje vzgaja otroke - če pa bi rad, da bi država določala, kaj sme kdo gledat? WTF?
7up
# 07.02.2012 ob 14:43
matea86

?? Vsak bi moral razmišlati iz imeti svoje mnenje, hkrati bi mu pa prepovedali, da ima mnenje o večini stvari, ker mu to domnevno škoduje? Ko se bo birokrat odločil , da smo kot pleme dovolj inteligentni, za določene teme bomo lahko vedeli več. Seveda tudi takrat naše mnenje ne bo smelo biti v nasprotju z večino(kot ti praviš: ne bomo smeli kritizirati)

Wtf? kaj tako neumnega pa že dolgo nisem prebral,... ali nekatrim svoboda res ni vrednota in potrebujete gospodarja, ki bi vam govoril kaj je dobro in kaj ne?
Breathe
# 07.02.2012 ob 14:29
@ matea
No, na koncu sva prišla pa na ljudi, ki da so tam bolj topli in odprti. Verjamem, sem kar nekaj let živel v tujini, še celo na BV, in vem, da je edino koristno pogledat izven meja Doline Šentflorjanske. Ampak tukaj je govora o režimu, ki zatira svoje ljudi. In jim je prepovedal še nekaj, ker so nori ajatole ugotovili, da to kvarno vpliva na otroke. In to ni pot, ki bi jo jaz pozdravljal. In ker ljudje niso sposobni vzgajati otrok, naj za to poskrbi država, praviš. Lepo bi bilo. Ampak pomisli kako pokvarjeno je danes človeštvo in kaj vse bi se lahko iz tega izcimilo.
Zgleda, da si res še idealistka. Mene je ob vsej svetovni pokvarjenosti, tem norem pohlepu po denarju, slavi in oblasti, idealizem, na žalost, minil
Zero-Sen
# 07.02.2012 ob 14:27
matea86 se ne strinjam s tabo...starejse risanke so dosti boljse, kot novejse. Novejse (ta kratke pred spanjem al pa nedelja dopodlan) so katastrofa. Ze ce primerjas cartoon network izpred 5 let in sedaj, je kvaliteta zelo upadla. Zgleda da hocejo ze pri malih otrocih otrocih zacet z poneumljanjem.
Risanke ki si jih nastel so mi vse zelo vsec (z izjemo malih letecih medvedkov...nikakor jih nisem mogel prebavit :P), mi je pa tudi vedno bil vsec Tom in Jerry, Looney Tunes in podobno. Vsi moji prijatelji so to gledali pa noben ni ratal psiho. Smo te risanke gledali od malih nog pa noben ni nobenega s kladivom po glavi, s ponvijo po obrazu in podobno :D...mogoce so res bili drugi casi in drugacna vzgoja.
matea86
# 07.02.2012 ob 14:12
7up,
sem zagovornik tega da vsak začne razmišljati s svojo glavo in ima svoje mnjenje, ki ga tudi izrazi. Ko bomo vsi na tem nivoju, ko se bomo naučili sprejemat in ne obsojat, bomo napredovali v komunikaciji, inteligenci in na koncu razni sistemi ne bodo več potrebni.
Mogoče sem malo idealist, ampak tako stvari vidim jaz..Če sem zate Fašist, v redu. Jaz sebe ne vidim v tem :)

Zero-Sen,
všeč so mi Pixarjeve risanke, najbolj Toy story in Wall-e. Starejše pa: Jajo in Pajo, Mali leteči medvedki, Bojan... polno jih je bilo dobrih. Tudi sedaj so, ampak je ravno tako veliko tudi slabih.
7up
# 07.02.2012 ob 13:40
KLIPAN

In za to je krivo svobodno prikazovanje Simpsonov in pridaja igrač z liki?
KLIPAN
# 07.02.2012 ob 13:19
Breathe,
mogoče pa bi jih lahko največji zahodnjaki, svobodomisleci in poštenjaki Američani naučili kako se zapira ljudi brez obtožnice (Guantanamo) , kako se zapornike nage zlaga na kupe in se slika z njimi (Abu Graib), kako se strela v srednjih šolah, kako se pobija ljudi po celem svetu, ko se potrebuje nafta, kako se odvrže jedrska bomba na civilno prebivalstvo, kako se laže celemu svetu (orožje za množično uničevanje v Iraku- še danes ga iščejo), kako postaneš največji onesnaževalec okolja na svetu in podobne dobrobiti zahodne civilizacije.
Zero-Sen
# 07.02.2012 ob 13:18
matea86 kaj pa je za tebe kvalitetna risanka (pa lahko napises tudi kaksne starejse ki se vec ne vrtijo)? Me zanima :)
7up
# 07.02.2012 ob 13:12
matea86

In kdo naj bi odločal kaj je primerno in kaj? Jaz menim, da so Simpsoni odlično orodje preko katerega se otrok brez napora lahko uči tuje jezike. V naravi je ogromno čudnih živali in nevarnih ljudi. Ali je moje mnenje manj vredno? Kaj ko bi raje vsak parent individualno odločal, kaj je primerno za svojega otroka in kaj ne? Če ga je tako strah pred pohujšanjem v dolini Šentflorjanski, lahko mirne volje zaklene vse tv programe. Ali pa celo proda tv.

To kar zagovarjaš je navaden Fašizem z metodami, ki so jih izvajala neka nemška organizacija v 30-tih letih prejšnjega stoletja.
matea86
# 07.02.2012 ob 12:59
@Breathe
Dejstvo je da veliko ljudi ne razmišlja in sledi sistemu, takšemu kot je... zato najdeš skrajnosti tako v Ameriki kot v Iranu ...
Ti vem da bi otroku pustil gledati raznorazne risanke in ga način, ki je zate pravi, vzgajal. So pa tudi drugačni ljudje, ki zaradi različnih vzrokov ne najdejo časa za vzgojo in otroci odrastejo in se učijo ob televiziji, kot so se nekoč ob naravi. Kakšni so ti otroci ko odrastejo, pa mislim da je že vidno. Zato je tu pomembna tudi država, ki z določeno mero omejitve lahko pripomore k boljšemu vsestranskemu razvoju otrok.
Bolj kot berem komentarje, bolj mi je žalostno, da takoj ko piše kje Iran ali kakšna druga država tam blizu, že takoj dobite predsodek o teroristih in podobno. Niti možnosti ne dopustite, da mogoče se lahko pa tudi od njih kaj pozitivnega naučimo. Po mojih izkušnjah so ti ljudje bolj topli in ljubeznivi, kot tisti ki sem jih spoznala iz Amerike, Francije, da ne govorim o Slovencih...
Breathe
# 07.02.2012 ob 12:28
@ matea
Saj v tem se strinjava. Vendar pa me ne bo nihče prepričal, da je prepoved prava pot. In zaradi te prepovedi in vseh drugih represij, ki jih v imenu vere zganjajo nad svojimi prebivalci oblasti v Iranu, so mi čedalje manj in ne čedalje bolj všeč.
Skippy
# 07.02.2012 ob 12:21
He he, vsak Iranec ima na črno dostop do zahodnih TV kanalov. Ta prepoved ne služi ničemur.
matea86
# 07.02.2012 ob 12:16
@Breathe
Mislim, da v svojem komentarju nisem izrazila podpore nad vsemi ukrepi Irana, ampak samo nad tem, ki je objavljen v članku. Preprosto menim, da večina risank in igrač ni primerna za otroke pod recimo 12-15 letom starosti. Ne vem kje si zasledil, da sem proti homoseksualnosti in za neke teroriste... Gledam česa je preveč v naši državi in to je prevsem vse več slabo kvalitetnih risank ala Wings in podobno, raznih oglasov vmes, ki jih za moje pojme sploh ne bi smelo biti za otroke. In ne pravim, da Simpsonovi so slaba risanka, menim samo da niso za otroke.
Breathe
# 07.02.2012 ob 11:57
@freedomboy
Malček narobe si razumel. Poglej, niti z besedico nisem omenil, kako je v ZDA super in vse idealno (btw, kolikor vem, smo tudi mi zahod). Lahko ti pa razložim: hotel sem povedati, da je odličen korak k svobodi prepovedati vse, kar se nam ne zdi "normalno". Namesto da bi ta gospa ali gospodična, ki tako hvali iranske ukrepe, sama poskrbela da bi njeni otroci kvalitetno preživljajo prosti čas, bi raje stvari prepovedala. In je s tem opravila. Jutri bomo pa prepovedali homoseksualce, ker jih lahko otoci vidijo na cesti in bo problem. In potem kaj drugega, pa še kaj drugega. Lepo, ne?
7up
# 07.02.2012 ob 11:48
Samo nekaj pa ne razumem,...

Kaj hudiča imajo ZDA veze z to konkretno temo? Ali so oni pravkar prepovedali lik ene najdaljših serij na malih tv?

Ali je funkcionalna nepismenost povprečnega slovencelja res tako nizka, da ni sposoben komentirati konkretne novice?
lunajko222
# 07.02.2012 ob 11:12
najbolj so mi tisti tipi komentarja ko poveš kaj je vse nemoralnega v ZDA potem ti pa rečejo.. ja če ti ni všeč pa pojdi v severno korejo.. )) To je kot če bi nek intelektualc v hitlerjevi nemčiji povedal na glas da to kar nemčija dela slovanom, ciganom, judom, ni moralno in je vojni zločin in potem bi ti nek tup komentator odgovoril z "ja če ti ni všeč pa se spreobrni v slovana pa da vidimo kako ti bo všeč !" ))

bedno, bedno bedno.. in še enkrat bedno.. od bednežev ni kaj več za pričakovat..
freedomboy
# 07.02.2012 ob 10:57
@Breathe smo proti hočemo da uvedejo humano demokracijo iz US and A ko humano usmrtijo obsojence z električnem stolom ali injekcijo ne pa nehumano kot to počnejo nedemokratični zlobneži v Iranu z obešanjem. Do takrat pa JERRY, JERRY!! Ali pa bolje Bretahe, Breathe!!, in ja seveda bi večina raje živela v ameriki kot iranu pa vendar to ne pomeni da je amerika 100% dobra in pravična, in iran 100% slab in nepravičen, svet ni črno bel, ampak je siv, različni odtenki sive barve.
inteligenca
# 07.02.2012 ob 10:51
Mislim,da bi se že lahko naučili,da je prepovedan sadež najslajši zato so kvečjemu pripomogli h populizaciji te risanke.
Breathe
# 07.02.2012 ob 10:50
Bravo Iran, tudi pri nas bi lahko kaj takega uvedli. In pa seveda kamnenjanje prešuštnic sredi glavnega trga z obvezno prisotnostjo, ampak ne, pri nas smo pod vplivom gnilega zahoda. Namesto Tom in Jerry matinej bi lahko uvedli javna obešanja homoseksualcev, kjer bi otrokom lahko razložili, da tako pač ne gre. Uvedli bi lahko tudi šeriatske policijske oddelke, ki bi pregledovali če sta fant in dekle, ki se na ulici držita za roko poročena. Če nista, takoj sledi huda kazen.
Skratka, še marsikaj bi lahko uvedli, če ne bi bili pod vplivom gnilega zahoda, ne matea86?
freedomboy
# 07.02.2012 ob 10:41
sm proti cenzuri sam me ne bi me motilo če bi kdo prepovedal jerrya springerja in ricky lake oz. si želim da bi bila prepovedana ker take oddaje služijo samo za dodatno poneumljanje glupih ljudi.
matea86
# 07.02.2012 ob 10:38
Dobro so to sprejeli, vedno bolj mi je všeč ta Iran.
Otroke je potrebno zaščititi in jim ponuditi kvalitetne risanke ter igrače, ker še niso sposobni kritičnega vrednotenja. Vsako stvar sprejmejo in ponotranjijo zato se je treba velikokrat z njimi pogovoriti ob risankah, ker jih drugače dojamejo kot odrasli. Dober primer so raziskave o agresivnosti, ki so jih naredili po ogledu risanke Tom&Jerry. Seveda pa se ne vsi odrasli pogovarjajo z njimi, ker gledajo iz svojega stališča in menijo da vidijo na stvari kot oni. Ampak se ne zavedajo, da otrok je le otrok in nima toliko izkušenj in različnih pogledov.
Zato bravo Iran, tudi pri nas bi lahko kaj takega uvedli, če ne bi bili pod vplivom zahoda.
sunken
# 07.02.2012 ob 10:36
haha, brat Daro pazi na sestro Saro xD

@d claws, ti si munjen.
Orphy
# 07.02.2012 ob 10:01
Iranske oblasti so prepričane, da s tem varujejo Irance pred "invazijo zahodne kulture", je poročal iranski časnik Šark.

heh, saj bojo dobili malo drugačno invazijo
lunajko222
# 07.02.2012 ob 09:53
@zlobni genij.. se strinjam IRon man je še huj )) ..

V glavnem, zame bi bil super-heroj tisti ki bi se spravil nad banke, multikorporacije in lovil njihova pribežališča na kajmanskih otokih kjer parkirajo ukraden denar.. na žalost to v holywoodu ne vžge preveč, majo raj tipičen batman lovi norca z šminko na obrazu kriminalca.. v realnem svetu največji kriminalci nosijo kravato, imajo denar, so zaščiteni s strani sistema.. in dobivajo nobelove nagrade za poboje po svetu..

realnost je preveč depresivna da bi jo pokazali v filmu, zato pa so filmi taki kot so..fantazija za ljudi, kjer lahko človek sprosti svoje frustracije in se za trenutek zamisli da živi v pravičnem svetu..
prim00z
# 07.02.2012 ob 09:49
simpsonovi so zakon!

why, Megaupload, why...!
jemaad
# 07.02.2012 ob 09:43
Doh!
Zlobni genij
# 07.02.2012 ob 09:39
@lunajko222: Kaj pa Ironman? Pijanec, multimilijarder, proizvajalec orožja, brilijanten izumitelj, ki z vsako akcijo povzroči za več milijonov škode? :) Batman počne kar počne zaradi tega, ker mu je korupcija nizke družbe vzela starše, Ironman pa uničuje tujo lastnino iz zabave, oz zato, da polni svoj multimilijarderski ego pod pretvezo sčitenja ljudi :)
Arnolfus
# 07.02.2012 ob 09:39
To je zelo slabo za prihodnost države, saj se bodo te zadeve slej ko prej pojavile tudi pri njih. In potem bo dvakrat huje, kot bi bilo s svobodo trga sedaj. Samo spomnimo se naših razvajencev, ko smo prišli iz komunizma. Pa smo imeli manj represije, kot jo ima sedaj Iran.
ginza
# 07.02.2012 ob 09:32
Ah, sej alkohol je tudi prepovedan, pa Iranci doma kar sami pridelujejo rakijo (to je info od iranskega prijatelja) Če bodo hoteli gledati Simpsonove, bodo že našli način.
vidaest
# 07.02.2012 ob 09:24
Ne vem zakaj, Simpsonovi se konec koncev norčujejo iz Američanov.
lunajko222
# 07.02.2012 ob 09:24
Batman je multimilijarder ki v prostem času lovi male kriminalce in lopove.. on je del problema.. on dejansko predstavlja 0.01 procent populacije medtem ko v prostem času natakne kapuco in pretepe reveže ki kradejo za hrano..

ko pogledaš realno je batman bogataški psiho ki ne ve kam bi se dal pa se spravi nad civile.. za njega ne veljajo zakoni, lahko uniči celo stavbo v procesu iskanja klošarja ki je ukradel torbico upokojenki.. ne odgovarja mestnim oblastem..še več, mestne oblasti ga imajo za heroja.. enako kot naše tajkune, se jih časti med elito.. ))

Iran ma kr pogruntan kaj je dober in slab vpliv na otroke.. tukaj smo preveč pod vplivom zdravil da bi videli kako propagando jemo vsak dan da bi sploh še spoznali razliko med Bartom in Batmanom..
7up
# 07.02.2012 ob 09:22
Očitno so Simposni za nekatere preceč kompleksna in inteligentna risanka,.. me pa na tem mestu, da ni nobenega govora o South Parku. Tam so precej bolj direktni in politično nekorektni.
kaj_kaj?
# 07.02.2012 ob 09:16
Ka pa Batman? Njega sploh omenili niso. A sta ona dva več vredna? Batman pa se ne bori proti zatiranju? Gotham verjetno rešujejo policisti.
raurbef
# 07.02.2012 ob 08:59
MMMMMMMmmmmmmmmmmm zakaj že bi moral ves svet gledati risanke, filme, športe, oddaje, ki jih proizvede zahodna demokratična sila, z namero da iz že tako butastega naroda naredi se bolj butaste in manipulativne podložnike?????

Nihče se še ni oglasil, ker Švedska ne dovoli predvajanja kuharske oddaje Avstralske TV, ker je pač enolična in ne dovolj eksotična za Švede?????
Zlobni genij
# 07.02.2012 ob 08:58
Pametno.
master
# 07.02.2012 ob 08:49
ni pa prepovedal Supermana in Spidermana, ker "podpirata zatirane"

Dobra utemeljitev :D
punca08
# 07.02.2012 ob 08:43
pravilno!!
d claws
# 07.02.2012 ob 08:39
Bolš jih o terorizmu učit, kot pa tole.
Kazalo