V Islamski skupnosti v RS, ki jo vodi mufti Nedžad Grabus, opominjajo, da je obrezovanje moških (fantkov ali odraslih moških) tisočletna verska praksa muslimanov in Judov, ki se izvaja že več kot pet tisoč let v Zahodni Afriki in več kot tri tisoč let na Bližnjem vzhodu. Foto: BoBo
V Islamski skupnosti v RS, ki jo vodi mufti Nedžad Grabus, opominjajo, da je obrezovanje moških (fantkov ali odraslih moških) tisočletna verska praksa muslimanov in Judov, ki se izvaja že več kot pet tisoč let v Zahodni Afriki in več kot tri tisoč let na Bližnjem vzhodu. Foto: BoBo
Zdenka Čebašek-Travnik
Zdenka Čebašek Travnik je v petek z objavo obravnavanega primera in svojega stališča do njega razburila predvsem muslimane v Sloveniji. Foto: BoBo

Ob tem Islamska skupnost v Sloveniji poudarja, da se ne strinja s podanimi razlagami varuha človekovih pravic, da je obrezovanje fantkov iz nemedicinskih razlogov kršitev otrokovih pravic in da ima takšno obrezovanje znake kaznivega dejanja. Kot so zapisali v sporočilu za javnost, je tako stališče kršenje verske pravice muslimanov ter spodbuda za stigmatiziranje otrok in širjenje nestrpnosti.

Poudarjajo, da je obrezovanje fantkov ali odraslih moških tisočletna verska praksa muslimanov in Judov ter se opravlja zaradi medicinskih, higienskih, verskih ali kulturno-tradicijskih razlogov. Ob tem izpostavljajo, da v Sloveniji obstaja stalna težava, s katero se spopadajo starši muslimani. Kot pravijo, zdravniki zavračajo tovrstno obrezovanje in morajo zato starši svoje otroke obrezovati zunaj Slovenije.

Obrezovanje nikjer na svetu opredeljeno kot nasilje
Obrezovanje ni nikjer na svetu opredeljeno kot poškodba ali nasilje nad otrokom in kot kršenje otrokovih pravic, še opozarjajo v islamski skupnosti ter dodajajo, da obstajajo elementi kršenja pravic samo, če se obrezovanje izvaja zaradi estetskih razlogov ali nestrokovno.

Kot še pravijo, so Svetovna zdravstvena organizacija in Združeni narodi opravili številne raziskave in dokazali, da obrezovanje zmanjšuje različne spolne bolezni. Zato se obrezovanje v številnih državah spodbuja kot preventiva za varovanje zdravja. Ob tem opozarjajo, da ustava v 7. členu zagotavlja svobodo delovanja verskih skupnosti in v 14. členu pravi, da so v Sloveniji vsakomur zagotovljene enake človekove pravice in temeljne svoboščine.

V islamski skupnosti so zato poudarili, da bodo, če bo treba, za mnenje o tem vprašanju zaprosili relevantne institucije z vsega sveta. "Ko institucije, ki ščitijo naše zdravje in pravni okvir, nastopajo iz ideoloških, stereotipnih razlogov in predsodkov do določene skupine, v tem primeru muslimanov, je lahko pričakovati stigmatiziranje zaradi vere oz. odstranjenega prepucija," še opozarjajo.

Stališče varuhinje: Tovrstni posegi nedopustni
Varuhinja človekovih pravic je prejšnji teden objavila stališče do obrezovanja dečkov, v katerem je zapisala, da so "kakršni koli posegi v telesno integriteto otroka omejeni in opravičljivi le zaradi medicinskih razlogov". "Če pa cirkumcizija otroka ni zdravstveno indicirana, temveč je le posledica prepričanja njegovih staršev (verskega ali drugačnega), takšen poseg nima zakonske podlage. Pri tem niti ni bistveno, ali je otrok posegu izrecno nasprotoval. Poseg v telesno integriteto otroka zgolj zaradi želje njegovih zakonitih zastopnikov ali skrbnikov zato pomeni nedopusten poseg v njegovo telo in ima po našem prepričanju tudi znake kaznivega ravnanja," je med drugim zapisala Zdenka Čebašek Travnik.

Komisija za medicinsko etiko: Ritualna cirkumcizija nesprejemljiva
Varuhinja je svoje stališče utemeljila na načelnem mnenju Komisije RS za medicinsko etiko, ki meni, "da je ritualna cirkumcizija dečkov zaradi religioznih razlogov v naši državi zaradi pravnih in etičnih razlogov nesprejemljiva ter je zdravniki ne bi smeli opravljati". Komisija poudarja, da je nesprejemljivo tudi, da se že opravljeni poseg v zdravstveni dokumentaciji lažno prikazuje kot medicinsko indiciran, je na svoji spletni strani še navedla varuhinja.