Zdravje
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.8 od 15 glasov Ocenite to novico!
Populacija bolnikov se stara, s tem je več dementnih bolnikov, s tem pa več agresije. Tudi svojci so vedno bolj agresivni zaradi pričakovanj, kaj vse naj bi nudil zdravstveni sistem. Foto: BoBo
V raziskavo so vključili več kot 26.000 medicinskih sester, ki so kadar koli delale med letoma 1991 in 2015. Foto: BoBo

Dodaj v

Izpostavljenost medicinskih sester nasilnim bolnikom in svojcem se povečuje

Medicinske sestre pogosteje od povprečja na bolniškem dopustu in hospitalizirane
11. maj 2018 ob 18:10
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Zaradi obremenitev, povezanih z delom medicinskih sester, te ne umirajo prej kot splošna populacija, so pa pogosteje bolniško odsotne in hospitalizirane, ugotavlja raziskava kliničnega inštituta za medicino dela.

"Življenjska ogroženost sester po tej študiji niti zaradi posameznih bolezni niti zaradi vseh vzrokov ni večja od splošne populacije. Ostaja pa veliko vprašanje, kakšna je kakovost njihovega življenja," je pojasnila predstojnica kliničnega inštituta za medicino dela, prometa in športa Univerzitetnega kliničnega centra (UKC) Ljubljana Metoda Dodič Fikfak na simpoziju zdravstvene in babiške nege Slovenije.

Medicinske sestre glede na raziskavo tako ne umirajo prej v primerjavi s splošno populacijo. So pa veliko pogosteje hospitalizirane zaradi težav z nosečnostjo, kostno-mišičnih bolezni, kar je po besedah Dodič Fikfakove logičen rezultat glede na njihovo delo. V primerjavi s splošno populacijo so medicinske sestre tudi pogosteje bolniško odsotne zaradi istih diagnoz.

V raziskavo so vključili več kot 26.000 medicinskih sester, ki so kadar koli delale med letoma 1991 in 2015. Podatke so črpali iz evidence Nacionalnega inštituta za javno zdravje in so jih usklajevali z bazo podatkov o umrljivosti in hospitalizaciji in po bolniškem staležu. Pri tem so upoštevali t. i. osebna leta, torej koliko let je bila posamezna delavka medicinska sestra.

Nasilje bolnikov in svojcev
Opozorila je tudi na izpostavljenost vedno večji agresiji bolnikov kot tudi svojcev. Populacija bolnikov se namreč stara, s tem je več dementnih bolnikov in več agresije. Tudi svojci so agresivnejši zaradi pričakovanj, kaj vse naj bi nudil zdravstveni sistem. Če se realnost ne sklada s pričakovanji, se obrnejo na zdravstvenega delavca in to so najpogosteje sestre. "Žal je o tem nasilju na delovnem mestu zelo malo ali nič govora, ker se tudi to razume kot del poklica, kar je popolnoma napačno," je poudarila.

Fikfakova je poudarila, da je kakovost zdravja sester veliko odvisna tudi od njih samih, a predvsem od okolja, v katerem delajo, in kako je to okolje urejeno. Zato je eno izmed priporočil, da morajo sodelovati celo pri gradnji zdravstvene institucije. Kajti če že pri gradnji niso vgrajeni sistemi, ki jim bodo olajšali delo, da bodo lažje dvigovale, prenašale in negovale bolnike, je čas za naslednjih 20 let izgubljen, je dodala.

Prav tako je priporočila sestram, da se morajo že med izobraževanjem naučiti zdravega in varnega načina dela. Medicinske sestre kot tudi drugi zdravstveni delavci so pogosto vzgojeni, da je neke vrste trpljenje del njihovega poklica, a po mnenju Dodič Fikfakove to ni res in je svojevrstna mazohistična struktura.

G. K.
Prijavi napako
Komentarji
TIGR
# 11.05.2018 ob 19:14
Medicinske sestre - eden najbolj PODCENJENIH poklicev, da ima srednja medicinska sestra npr. na intenzivni terapiji 650-750eur plače je milo rečeno sramota.

Važno, da se Lukec zavzema za dvig socialne podpore ne pa sramotno nizkih plač medicinskih sester in podobnih poklicev!
1a34
# 11.05.2018 ob 19:20
Medicinske sestre pogosteje od povprečja na bolniškem dopustu in hospitalizirane.
Morda so pa samo bolj ozaveščene glede skrbi (tudi) za svoje zdravje.
In prav je tako. Najprej moraš imete samega sebe rad, šele potem lahko imaš rad tudi druge.
P.S. Vsaka čast medicinskim sestram; gre za enega najbolj častnih poklicev.
Bivši uporabnik
# 11.05.2018 ob 19:25
velikO krivde je na MEDIJIH !!! vedno poročajo, da je stanje v zdravstvu KATASTROFALNO. Res je da ni dobro, vendar katastrofalno pa ni !
firtoh
# 11.05.2018 ob 21:49
TIGR
Ne nabijaj!Na intenzivni negi dobijo z vsemi dodatki med 960-1100 neto.Sicer pa tam delajo v glavnem srednje sestre,ki so končale šolanje pred 1998.Je pa res,da je osnova nizka in začnejo v 19. plačnem razredu in lahko napredujejo do 34. plačnega razreda.Tako je pr nas v Celju.
Diplomirane pa začnejo v 29. razredu in lahko napredujejo do 44.
Kar se pa nasilja bolnikov in svojcev tiče...Ljudje so vsak dan bolj nor in tu se ne da kaj dosti pomagat.Sam delam na RTG oddelku in sem v zadnjih 4.letih,par krat poklical varnostnika.V večini primerov je šlo za voznike, udeležene v prometni nesreči in alkoholizirane poškodovance.Večji problem so naročeni pacienti,ki ko CT ne potrdi njihove Google diagnoze,trdijo,da imamo pokvarjeno ali zastarelo mašino in da smo nesposobni.Bolj,kot so izobraženi,bolj so nesramni
Lluka
# 11.05.2018 ob 21:50
Kaj a mislite da tega v šolstvu ni? Pritiski staršev na učitelje....(njihov otrok za v posebno šolo)- starši pa na vse pretege forsirajo otroka v redni šoli.... in pritiskajo na vodstvo šole.....da se mora učitelj bolj prilagodit njegovemu otroku....(za ostalih 20 pa jim je vseeno).
fah-q
# 11.05.2018 ob 20:17
@pace
Ja, nad Toninom pa takšen pogrom, ker predlaga, da bi se zdrave prejemnike socialne pomoči vključilo v pomoč pri raznih delih za družbo. Saj ne za poln delovni čas, vsaj za 2 uri na dan, pa bi že nekaj bilo, da nekje tudi kaj pomagajo.

sicer ne podpiram tonina-ma tu ima čisto prav.
gospod iskreni
# 11.05.2018 ob 22:37
To smo krivi popolnoma sami. Točno to generacijo, ki sedaj to izvaja, smo sami preko permisivne vzogje učili da se nee spoštuje avtoritete, da se ne spoštuje nikogar. In oni točno to počnejo. Psujejo sestre, psujejo trgovke, psujejo vse ki jim pridejo na poti. Nimajo nobenega spoštovanja do poklicev. Sestre so pa sploh na tapeti glede tega. Pa sploh niso nič krive.
Bivši uporabnik
# 11.05.2018 ob 22:21
Moram reči, da medicinske sestre zelo cenim.

Velika večina jih je zelo prijaznih in človeških.
anity
# 11.05.2018 ob 20:30
Dejstvo je, da je kvaliteta zdravstva ze mocno padla, posledicno tudi odnosi niso vec kot so bili in pacienti upraviceno pricakujejo normalno obravnavo, cesar seveda kar dober del ni delezen.
samogledam
# 12.05.2018 ob 06:18
sem že pred leti opazil da postaja slovenska folklora nergačev, nezadovoljnih in perfekcionistov ko teče beseda o uslugi in delu drugih...da hvala, ne poznajo se vidi že od daleč...kam je odšla tista lepa vzgoja ? bonton ? nacionalni šport, da je vse zanič in slabo zastruplja vse poklice kjer je udeležena komunikacija...v šolah so starši zahtevali in uveljavili ukinitev discipline, izsiljevanje in nasilje pa sta del učnega uspeha za bodoči rod...strah me postaja, ko vidim kako se že male pošasti spreminjajo v diktatorje, ki bodo na starost najedali vso okolico.
Bivši uporabnik
# 11.05.2018 ob 21:04

TIGR
# 11.05.2018 ob 19:14
Prijavi neprimerno vsebino
Medicinske sestre - eden najbolj PODCENJENIH poklicev, da ima srednja medicinska sestra npr. na intenzivni terapiji 650-750eur plače je milo rečeno sramota.

Važno, da se Lukec zavzema za dvig socialne podpore ne pa sramotno nizkih plač medicinskih sester in podobnih poklicev!


Tako nizko ima??? Ne, ne, veste kaj je podcenjeno, vam povem. Našo pamet (državljanov, volilcev, potrošnikov, davkoplačevalcev ali kakorkoli že hočete) podcenjujejo, ker namesto, da bi (z našim denarjem) plačali zdravstvene delavce, kakor se zagre, raje operejo del tega denarja in na koncu naj se mi bašemo v vrstah in dobivamo zdravnike-vajence, kajti sposobni gredo v tujino. Narod se stara, gužve bodo vedno večje, kvaliteta oskrbe bo padla.
1a34
# 11.05.2018 ob 19:30
Je pa bolan človek pod velikim stresom, in ta stres lahko kljub strokovni usposobljenosti medicinskega osebja kdaj prenese nanj; verjetno obstajajo strokovne doktrine in procedure, kako se soočiti s tem, in to v čim večji meri nevtralizirati - je pa seveda meni kot laiku lahko teoretično pisati o tem; v praksi pa verjetno prihaja do kompliciranih situacij (naj napišejo kaj več o tem strokovnjaki iz zdravstvenega sektorja).
no72
# 12.05.2018 ob 09:56
miran kač@

Sveta preproščina. Ni bolj butaste fraze na svetu, kot so bogovi v belem. Sam sem "bog v belem" že 27 let, s tem, da se nisem nikdar počutil niti malo božje. Ne moreš kot zdravnik v odgovornost porivati sestre, točno se ve katere odgovornosti kdo nosi. Tudi svojci niso tako trapasti, da ne bi razločili recimo slabe nege od slabih zdravniških ukrepov.
Še bolj trapasta je ta, da zdravniki delamo čakalne dobe. Sam poleg rednega dela opravljam še za podcenjen denar SVIT program, poleg dežur, nismo pa roboti, ki ne potrebujemo počitka, družine....

Čakalne dobe so v prvi vrsti problem politično zavoženega sistema oziroma finančne politike države. Zakaj so vse bolnišnice v izgubi? Ker ne dobijo denarja za svoje opravljeno delo, ZZZS plača le "kvoto", ki jo on določi, višek opravljenega ostane neplačan.
Zdravnike pogosto odpravijo namesto s plačilom, s prostimi urami, ki pa jih ne morejo koristiti.
Praktično vse 2015 ustanovljene nove urgence poslujejo z izgubo, ker opravijo 50 % več, kot so plačani. Itd,itd.

Izvirni greh je, ker mislijo, da bodo ljudje zdravi sami po sebi, brez da bi država v tako v osnovi drag sistem vlagala denar. Kar pa se tiče sester, pa jih v državnih ustanovah svoje probleme družno delijo s podobnimi problemi zdravnikov in med nami ni nesoglasja, vsaj ne pri nas...
birba
# 12.05.2018 ob 08:31
V raziskavo so vključili več kot 26.000 medicinskih sester, ki so kadar koli delale med letoma 1991 in 2015.

Zanimivo, to je ravno štirikratnik vseh članic in članov neke samooklicane zbornice medicinskih sester.
Glede na to, da v raziskavi ni sodeloval nihče, ki ni član te zbornice in da 26.000 medicinskih sester v naši državi ni moč dobiti je jasno, da je tudi ta raziskava poneverjena in narejene zgolj z namenom te zbornice.
hehet
# 11.05.2018 ob 22:35
Mogoče bi država lahko prenehala vzgajati primitivce in nasilneže? Saj ni težko, ponovna uvedba vojaškega roka, boljša migracijska politika in višje zaporne kazni, problem rešen.
tu in tam
# 16.05.2018 ob 11:25
@kapljač
>>Za varnost osebja mora poskrbeti delodajalec!

Ja, pri ženi v ZD je delodajalec ukinil popoldansko prisotnost varnostnika, da prišpara 500€na mesec.
kapljač
# 16.05.2018 ob 10:26
Vsi si dajejo duška odkar je zakonodaja "policiste omejila na poštarje". Predhodniki današnje policije- Miličniki so takšne poskuse neprimernega obnašanja, obvladovali "z levo roko". Sploh ni blo treba "z desno", v kateri so ponavadi ves čas držali pendrik.
luna med oblaki
# 13.05.2018 ob 22:57
Verjamem, da delo medicinskih sester ni lahko. Nočno delo, delo s težkimi bolniki, alkoholiki, dementnimi bolniki, z ljudmi, ki so že po naravi težki, ko zbolijo, pa so še težji.
Poklic medicinske sestre je premalo cenjen.
Po drugi strani pa niso vse medicinske super. Nekatere so res človeške, so sočutne in delavne, nekatere pa delajo po liniji najmanjšega odpora.
Tako kot nismo vsi ljudje enaki, tudi medicinske sestre niso vse enake. Odvisno od primera do primera.
gebu
# 11.05.2018 ob 19:28
UČITELJEM se je to začelo dogajati že pred 20. leti in ste bili vsi TIHO!
MAV
# 17.05.2018 ob 12:08
Na Jesenicah je direktor mnenja, da lahko izobraženo sposobno medicinsko sestro vzame kadar hoče s ceste, kritika pa se podaja z odpovedjo.
bruhnmici
# 17.05.2018 ob 09:03
Info iz prve roke ene od sester iz SB Jesenice; od novega leta 2018, pa do danes, je delovno mesto zapustilo 40+ med. sester. Za delo se prijavljajo celo v Hofer in Mercator oz. na veliko hodijo čez mejo, med drugim za sobarice.
bruhnmici
# 17.05.2018 ob 08:53
Kaj pa, ko nabašeš na agresivno, zoprno sestro, ki ji je težko biti celo v svoji koži?
kapljač
# 16.05.2018 ob 10:22
Za varnost osebja mora poskrbeti delodajalec! "Če je nasilnega bolnika treba "vreči skozi okno", da se prizemlji, se to naj tudi naredi". Svojce pa pozvati naj si način "prizemljenja" ogledajo pred vstopom v ustanovo , preden sami pridejo v postopek zagotavljanja varnosti osebja v zdravstvu". Zdej če karikiram!
at111
# 12.05.2018 ob 12:01
"Izpostavljenost medicinskih sester nasilnim bolnikom in svojcem se povečuje"

A se povečuje izpostavljenost, a se povečuje število nasilnih ljudi? Izpostavljenost se namreč lahko hitro reši, ljudi se pa težko spreobrne/prevzgoji.
vsenior
# 12.05.2018 ob 05:25
Bo kdaj tudi kak članek o izpostavljenosti pacientov in agresivnostjo nad njimi? Verbalno nasilje je lahko tudi prefinjeno in ne le vpitje. Za primer dajem komentarje kmentatorja z vzdevkom Radio, ki ni le radio pač pa tudi trobilo Fidesa. S njegovim agresivnim in neetičnimi komentarji zagotovo stoji užaloščen medicinec, ki ne bi smel opravljati medicinskega poklica. Nestrpni so oboji: pacienti in medicinsko osebje. Eni zaradi želje po večjem standardu, drugi v skrbi za svoje zdravje. Razlika je le v tem, da pacienti za plačano storitev te ne prejmejo. Medicinci pa plačo v vsakem primeru dobijo. Plače sester gredo z dodatki tudi do 7.000€ na mesec in naj najprej med seboj uredijo pretirana izplačila. Tako dobro so plačane le tiste, ki držijo štango neetičnim dohtarjem.

Članek izrazito postavlja v negativno luč paciente, kot problematične. Kaj pa neusmiljeno maltretiranje zdravnikov in njihov negativen odnos do sestrskega osebja? Tudi tam je hudo prikrito in kruto nasilje do teh zaposlenih in tega poklica. Zdravniki v klinikah so še kako nasilni, le sestre si tega ne upajo javno povedati. Najažje je udrihati po pacientih, ki v skrbi za svoje zdravje marsikdaj zahtevajo, da za plačano storitev to tudi prejmejo.
TIGR
# 11.05.2018 ob 22:54
firtoh
Kdo nabija? Bi me rad prepričal, da sem gluh in slep?

Moja dela kot srednja medicinska sestra in vidim njeno plačilno listo. Kot srednja medicinska sestra, ki dela na intenzivni terapiji dobi okrog 700eur + dodatki...

Torej osnovna plača je 700eur, vse ostalo so pa dodatki za nočne, petke in svetke...kar NI osnovna plača ampak dodatki, ko se ostali sončijo z družinami...
d_a_r_k_o
# 11.05.2018 ob 21:35
Hrana v bolnišnicah v glavnem drugačna kot doma. Obroki količinsko precej enaki, bolniki pa raznih velikosti oziroma ješčnosti. Kdo zaradi bolezni skoraj ne je in hrano odnesejo, drugi pa ostaja lačen ob skromnih obrokih.
kingeston
# 16.05.2018 ob 14:27
to je pač posledica 73 let trajajoče vladavine komunističnih strank, ki je uničila družbo.

ne jamrat, to ste želeli, to ste izbrali !
miran kač
# 12.05.2018 ob 07:03
Kaj ko se zdravniki skrivajo pred odgovornostjo in v prve vrste pošiljajo sestre, ki jih potem, res da nič krive, čujejo. Ko te dežurni zdravnik popoldne (je doma) ne operira, reši hudih bolečin, dajte mir . Zdravniki naj naredijo red v čakalnih vrstah , zdravijo in rešujejo zdravstvene probleme , ne pa , da jih prelagajo in delajo čakalne vrste..češ poglejte koliko dela imamo, dajte nam denar da jih rešimo...bogovi v belem, ja seveda ja...
LP M
Simba
# 11.05.2018 ob 22:19
firtoh: "Ljudje so vsak dan bolj nor in tu se ne da kaj dosti pomagat."

ni treba za vse ljudi krivit. v mnogočem so krive tudi čakalne vrste. kdo nebi znorel če bi imel hude bolečine npr. v kolku in nebi mogel hodit, na vrsto bi prišel pa najhitreje v pol leta...
1a34
# 11.05.2018 ob 20:44
@anity
Dejstvo je, da je kvaliteta zdravstva ze mocno padla, posledicno tudi odnosi niso vec kot so bili in pacienti upraviceno pricakujejo normalno obravnavo, cesar seveda kar dober del ni delezen.
A imaš pavšalno namen širiti optimizem ali pesimizem?
pace
# 11.05.2018 ob 20:08
"Kajti če že pri gradnji niso vgrajeni sistemi, ki jim bodo olajšali delo, da bodo lažje dvigovale, prenašale in negovale bolnike, je čas za naslednjih 20 let izgubljen, je dodala."

Ja, nad Toninom pa takšen pogrom, ker predlaga, da bi se zdrave prejemnike socialne pomoči vključilo v pomoč pri raznih delih za družbo. Saj ne za poln delovni čas, vsaj za 2 uri na dan, pa bi že nekaj bilo, da nekje tudi kaj pomagajo.
Tao3
# 11.05.2018 ob 22:13
Zdravniki začnite delat za paciente in ne samo za svoje žepe pa se bo vse čudežno uredilo v zdravstvu. Vse!
Kazalo