Zdravje
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.8 od 10 glasov Ocenite to novico!
Ošpice
Koža bolnika po treh dneh bolezni. Foto: CDC/Dr. Heinz F. Eichenwald Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

Vnos ošpic v pediatrično kliniko se je srečno končal

Iztekla se je inkubacijska doba
26. januar 2018 ob 13:32
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Noben človek v stiku z moškim, ki je v začetku januarja z ošpicami prišel na pediatrično kliniko UKC Ljubljana, ni zbolel za ošpicami, je sporočila strokovna direktorica pediatrične klinike Anamarija Meglič.

Oboleli z ošpicami je 4. januarja spremljal svojega otroka na pediatrični kliniki Univerzitetnega kliničnega centra (UKC) Ljubljana, za bolezen pa ni vedel. Inkubacijska doba za ošpice traja tri tedne in se je iztekla v četrtek. V tem času ni zbolel nobeden izmed ljudi, ki so bili v stiku z obolelim.

"Šele včeraj zvečer smo si oddahnili in danes pravzaprav praznujemo. Danes je zelo lep dan za našo kliniko," je v izjavi za medije dejala Megličeva in dodala, da bi lahko bolezen potekala zelo težko, celo ogrožajoče za te hudo bolne otroke z okvarjeno imunostjo.

Ob tem je opozorila, da so lahko preprečili obolenja le v sodelovanju z infekcijsko kliniko in epidemiologi. "Z obolelim je bilo na pediatrični kliniki v stiku 194 otrok in 266 spremljevalcev. Od tega so približno 80 otrok prepoznali kot zelo ogrožene, 50 so jih zaščitili z imunoglobulini," je pojasnila.

Z drugimi so bili v stiku epidemiologi. Odmerek cepiva proti ošpicam (bodisi prvi ali drugi) je prejelo 59 otrok in mladostnikov.

Svetovali so jim cepljenje
Pri spremljevalcih otrok pa so epidemiologi ugotovili, da jih je bilo 177 proti ošpicam zaščitenih ali s cepljenjem ali pa so ošpice že preboleli. Od ostalih 89 spremljevalcev, ki so bili v stiku z obolelim, pa jih 10 zanesljivo ni bilo cepljenih, 19 jih je prejelo en odmerek cepiva. Tem so epidemiologi svetovali cepljenje, trem pa imunoglobuline, saj je bilo cepljenje zaradi nosečnosti ali starosti pod pol leta kontraindicirano.

V laboratoriju za javnozdravstveno virologijo Nacionalnega laboratorija za zdravje, okolje in hrano so v tem obdobju testirali 25 bolnikov s sumom na ošpice, nekateri so bili v stiku z omenjenim obolelim. Ošpice so dokazali pri eni osebi, ki ni bila v stiku s tem obolelim.

Maja Sočan z Nacionalnega inštituta za javno zdravje pa je dodala, da je bila "akcija" očitno uspešna, saj ni zbolel nihče, ki je bil v stiku z obolelim na pediatrični kliniki. "Da se je to zgodilo, je bilo treba kar nekaj narediti. V osrednjeslovenski regiji je bilo največ stikov, pa tudi v drugih regijah, saj so bili majhni bolniki in njihovi spremljevalci tudi od drugje po Sloveniji," je dodala.

Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
anity
# 26.01.2018 ob 14:26
Moski sploh ni imel ospic, prosim dajte preverite to informacijo preden objavite tak clanek!!! To je pred nekaj dnevi ze bilo objavljeno na primorskih novicah potrjeno iz NIJZ. Zanima me kako lahko na UKC tako zavajajo, mediji pa samo posredujejo taksne informacije in potem se gremo borbo proti "fake news", ce jih sami posredujejo.
biloo
# 26.01.2018 ob 16:38
Dejstvo je, da so ošpice upadle pred uvedbo cepljenja leta 1963 in da se je smrtnost zaradi ošpic že leta 1955 v Ameriki znižala za 97,7% (v peimerjavi z letom 1900 ko je bilo 13,3) kar je bilo 0,03 na 100 tisoč primerov bolezni.
Bolezni niso odšle zaradi cepljenja, poglejte si grafe in statistike! V Slovenijj je od 2010-2015 bilo 70 primerov ošpic od tega sta bila vsega skupaj 2 zapleta... Lahko preverite na nacionalnem inštitutu za javno zdravje online statistika... Ošpice niso noben bau bau, zato danes živite, ker so jih brez posebne zdravstvene oskrbe (v mnogih primerih brez obiska zdravnika) preboleli vasi stari starši in starši.
biloo
# 26.01.2018 ob 16:31
Ker sploh niso dokazali ošpic pri njemu, seveda ni mogel noben zbolet. Samo cepiva je blo treba prodat
amigo
# 29.01.2018 ob 09:04
Starš sploh ni imel ošpic, pa smo vseeno preventivno pognali kakih 100.000 Eur. Problemi našega zdravstva so dosti hujši kot pa neke ošpice. Tako recimo nimamo dovolj postelj za intenzivno nego. Ob nesreči balona na Barju so za ponesrečence iskali postelje po celi Sloveniji. Na mariborski UKC manjka tretjina potrebnih zdravnikov. Mi pa zapravljamo denar za popolnoma nepotrebna cepljenja. Eno takih je recimo obvezno cepljenje proti hepatitisu B ob vstopu v šolo. Enako je s cepljenjem 11 letnih deklic proti HPV. Korist v praksi ni dokazana, je pa cepivo izredno drago.
opranaglava
# 26.01.2018 ob 19:28
Polom
Večina v nobenem od naštetih primerov (ošpice, gripa, oslovski kašelj...) v bistvu ne potrebuje bolnišnične obravnave ob primerni domači oskrbi. Zato pogrešam namesto vseh teh množiočnih, agresivnih, da ne rečem nasilnih člankov, katerih namen je zgolj zastraševanje, članke v katerih bi bila navodila kako primerno ravnati v teh primerih. To bi bilo mnogo bolj spoštljivo in konstruktivno. In samo na tak način se lahko vzpostavi zaupanje in avtoriteto. To dvoje pa je že dolgo izgubljeno na vseh področjih, zato se ljudje čedalje bolj oklepajo pregovora "uzdaj se use i svoje kljuse".
Olorin
# 27.01.2018 ob 09:28
@Blackhole
Torej nic kaj drugace, kot ti verjames hordi trgovcev v trgovinskih centrih, ki se ti nato smejijo kaksno strupeno hrano kupujes pri njih.
Polom
# 26.01.2018 ob 17:33
@kristjanj
Drži, smrtnost pri ošpicah je predvsem posledica zapletov, predvsem pridruženih obolenj, in v t.i. razvitem svetu pridružena obolenja lažje obvladamo in tudi zaradi splošnega boljšega stanja obolelega je manjša verjetnost, da bo do zapletov prišlo. Problem epidemij, na katerega se pozablja, ker "pravih" epidemij pri nas niti ne poznamo več, je v tem, da je obolelih preprosto preveč, da bi družba nemoteno funkcionirala. Preveč, da bi lahko zdravstveno osebje lahko obravnavalo vse ljudi. Že npr. vsakoleto pri gripi so čakalnice zabasane, in ljudje, ki imajo resne zaplete ali pa ki sploh niso prišli zaradi gripe ampak recimo neke kronične bolezni, morda ne pridejo ob času na vrsto ali pa jim ni moč posvetiti dovolj pozornosti.

Naslednje ne leti na tvoj post, ampak vseeno: to je tudi razlog, zakaj je trditev "zakaj bi se cepil za druge" neumnost. Četudi ti ne zboliš ti bodo pa bolni zabasali urgenco, ko si boš zlomil roko; ti ne bo imel kdo zjutraj prodat kruha v pekarni; ne bo varuške v vrtcu itd.
Pozdravljam zdravo mero skepse, pri lobotomijah je je recimo manjkalo, je pa potrebno tudi nekaj znanja, da lahko ovrednostiš podatke. Trditev, da kemikalije prevzamejo vlogo imunskega sistema je pri cepljenju malo mimo. Ideja cepljenja je, da telesu predstaviš nekaj škodljivega na čimmanj škodljiv način in se telo tako samo pripravi na to škodljivo reč. Recimo ljudi, ki jih je strah tega, da si bodo nekaj vbrizgali v telo bi vprašal, če bodo v primeru prometne nesreče tudi zavrnili infuzijo koloidov. Uf, da na tujo kri sploh ne pomislim. Ali pa formaldehid v cepivih. V celoti se mu pač ne moremo izgogniti pri izdelavi cepiv, ampak celokupno ga boste v življenju s cepivi dobili tam nekje 10 mg, dokazano toksičen je pa od cca 100 mg na kg telesne teže na dan. Aluminij recimo. Dela se sicer tudi na tem, da se ga nadomesti s specifičnejšimi zadevami ampak kaj sploh dela v cepivu? Oziroma, zakaj se pa išče zamenjavo? Alumijeve soli sodijo med sestavine, ki jim rečemo adjuvansi in ojačajo imunski odziv. Po domače povedano: omogočijo, da je v cepivu manj antigena (živih/mrtvih patogenov, toksoida). Se pravi gre za nek poskus optimizacije cepiva: ne bomo vam vbrizgali celega oslabljenega a živega virusa poliomielitisa, ker pač tam nekje enkrat na milion cepljenj lahko dejansko razvijete klinično sliko polia, ampak vam bomo vbrizgali samo "koščke" virusa, ki jih telo pa mora prepoznati ob morebitni okužbi. Kako pa bomo dosegli, da se bo telo dovolj odzvalo na te "koščke", če pa niso patogeni? Zraven bomo dali nekaj, da bomo ustrezne sisteme v to "prepričali". In ja, v dovolj velikih količinah so aluminijeve soli povezane tudi z avtoimunimi boleznimi. In ne, študije niso v celoti zadovoljive na tem področju. Pa še lahen prišepet: v Lj so prihajale zaradi lupusa eritematozusa (ena od avtoimunih bolezni) bolnice iz pokrajin nekdanje skupne države, kjer še sedaj precepljenost ni na zavidljivi ravni, tako da za vse pač vseeno cepljenje ne more biti krivo.
Ena od težav pri javni obravnavi tematike cepljenja je tudi napredek znanosti, ki mu je včasih težko slediti. Ko so epidemije najbolj divje razsajale je zadoščalo, da je zbolel "samo" vsak tretji in umrl "samo" vsak četrti okuženi, da je bila učinkovitost cepiv sprejeta. Sedaj te množičnosti nimamo več v vidu, standard življenja je boljši in tudi druga področja medicine so napredovala, po drugi strani pa so ljudje skeptični do vsega, kar je "ukazano" (pričakovano). Imunologija ni zaspala, je pa potrebno več in več včerajšnjega znanja, da razumemo današnje izsledke, zato so najbolj popularne najenostavnejše razlage. Sam bi predlagal kaj takega (morda se zdi komu fašistoidno, sprejemam kritiko): državni organi, ki imajo na skrbi javno zdravje, naj ponudijo javna izobraževanja na čimvišjem nivoju, kdor pa se tega ne udeleži naj tudi nima pravice do javnega izražanja mnenja o problematiki.
zaba123
# 26.01.2018 ob 14:41
@kristjanj
Napisano seveda do neke mere drži. Je pa še pomislek, ki ga je potrebno upoštevati in to je t.i. higienska hipoteza. Govori o tem, da zaradi povečane higiene (predvsem v razvitem svetu) je manjša izpostavljenost otrok različnim mikroorganizmom, zaradi česar se imunski sistem ne ravzije čisto pravilno, posledica česar je več avtoimunskih bolezni. Celoten imunski sistem je precej kompleksen in čist vseh stvari se še vedno ne razume povsem. Je pa dejstvo, da imajo cepiva signifikatntno več pozitivnih plati kot pa negativnih. Čisto vseh stvari, ki so se spremenile od uvedbe cepiv, ne moremo predpisati njim. Tisti, ki so proti cepivom pogosto pravijo, da je razlog za zmanjšanje bolezni prav v higieni. Ta ima vplive tudi drugje - recimo na razvoj avtoimunih bolezni. Je pa vsekakor tema zanimiva tudi za nadaljnje raziskave.
BlackHole
# 27.01.2018 ob 07:58
Peglezn. Glavno da ti verjames kupu dohtarjev, ki se skupaj s farmacevti smejijo tvoji naivnosti.
luckyss
# 26.01.2018 ob 14:50
@zaba123
Ne, nimam...
Kaj pa tisti cepljeni, ki so kljub temu oboleli in imeli posledice ...?!
kristjanj
# 26.01.2018 ob 14:31
SF0100
alergije in avtoimune bolezni sam razumem kot pretirane/neustrezne reakcije imunskega sistema in s cepivi direktno vplivamo na ta imunski sistem. še posebno sem zadržan z vnosom cepiv pri mladem človeku, kjer se imunski sistem šele vzpostavlja.
lahko pa da tudi razni E-ji v hrani doprinesejo kaj k podivjanosti imunskega sistema. V obeh zadevah bi si od strokovnjakov želel več jasnejših odgovorov, predvsem pa da razumejo pomisleke, ki jih imamo navadni ljudje
Olorin
# 26.01.2018 ob 19:38
@opranaglava
"zato se ljudje čedalje bolj oklepajo pregovora "uzdaj se use i svoje kljuse"."

Vzporedno s tem ne pozabi, da za taiste ljudi velja rek "vsako prase rije zase", posledice bodo pa vidne cez slabih 10 let.
kristjanj
# 26.01.2018 ob 16:25
zaba123
imam razloga da ne bi verjel številkam v člankih, vendar dajam nekaj tudi na zdrav razum. tako kot iz trgovine ne odnesem vsega kar mi ponujajo, tudi od farmacije ne potrebujem vsega. danes se nas dotaknejo samo senzacije in medijo to močno vzpodbujajo. tudi znanost rada vidi, če mediji pokažejo zanimanje.... in nisem preverjal, vendar sem prepričan, da se številke nanašajo v večini primerov na države z slabim zdravstvenim sistemom... npr. število umrlih za ošpisami je bilo pred časom 35 od tega jih je bilo 31 iz Romunije. Predvidevam da ljudje živijo v bistveno slabših pogojih kot pri nas, tako da je razloge za visoko smrtnost iskati tudi drugje in ne samo pri omenjeni bolezni. če bi živel v Afriki bi se sam verjetno cepil proti vsemu kar se da, verjetno tudi proti HPV.
zaba123
# 26.01.2018 ob 15:36
Mogoče mi vseeno malce podcenjujemo ošpice. V članku so lepi grafi, ki prikazujejo število obolelih glede na uvedbo cepljenja ipd. Tudi številka 400 smrti/dan ni ravno zanemarljiva. Se pa lahko vedno pogovarjamo o naravni selekciji ;). Mislim, če smo na tem nivoju potem mogoče sploh nima smisla, da gremo kadarkoli k zdravniku.
Preden se spravite na kredibilnost objavljenih člankov, pa mogoče v razmislek to, da recenteznti pred oddajo članka zahtevajo veliko popravkov in se vsaj danes ne da kar tako objaviti stvari. Tako da so objavljene raziskave dejansko zanesljive.
zaba123
# 26.01.2018 ob 14:43
luckyss
imaš mogoče še kakšne informacije glede tistih, ki so zboleli za ošpicami pa niso umrli in nosijo trajne posledice? Število smrti ne pove vsega. Tudi kvaliteta življenja se je spremenila zaradi uvedbe cepljenja.
kristjanj
# 26.01.2018 ob 14:55
@zaba123
se strinjam. odsotnost mikrobov (pretirana higijena) zagotovo poleni imunski sistem, ki se iz 'dolgočasenja' lahko prične burno odzivat (vzporednice lahko povlečemo na nedoječe matere, kjer je možnost raka na dojkah, v primeru nedojenja, večja...) stvari so bile evolucijsko narejen, da se uporabljajo. v kolikor pristanemo da kemikalije prevzamejo nalogo našega imunskega sistema, potem pač imamo kar imamo, bolezni na katere pa ima farmacija itak odgovore. dejansko ne kupim vsega kar mi farmacevtske družbe prodajajo. mislim, če sem tako v k...u da si enih ošpic ne morem privoščit, potem bolje da grem.
luckyss
# 26.01.2018 ob 14:39
Klik
Brannigan
# 26.01.2018 ob 14:34
kristjanj

farmacevti so izdali kup raziskav. Da jih povprečen laik ne razume, je povezano s tem, da ni farmacevt in nima pojma o kemiji. Če bi ti na laičen način razlagali cepiva bi pa našel nekonsistentnosti v razlagi... stvar je zapletena in se je ne da poenostavit kar tako, da bi joo vsi razumeli. Nikoli ne bomo vsi za vse strokovnjaki
peglezn
# 26.01.2018 ob 19:47
Spet en kup doktorjev z diplomo google search... pro.
a-rod
# 26.01.2018 ob 16:55
Zdj bomo vsi avtisti no komi cakam da folk znal postevanko
Kazalo