Zdravje
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.4 od 44 glasov Ocenite to novico!
Porodnišnica
Sindikat delavcev v zdravstveni negi poudarja, da njihovi člani zagotavljajo tiste nujnosti, brez katerih zdravniki sami načeloma ne bi mogli delovati. Foto: BoBo
VIDEO
Bo dogovor s Fidesom spro...

Dodaj v

Zdaj boljše delovne razmere zahtevajo še medicinske sestre

Po podpisu sporazuma s Fidesom
6. marec 2017 ob 12:32,
zadnji poseg: 6. marec 2017 ob 16:17
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

Zdaj smo na vrsti mi, sporočajo člani Sindikata delavcev v zdravstveni negi. Po dogovoru med vlado ter zdravniškim sindikatom Fides zahtevajo, da se "dostojno delo in ustrezni kadrovski normativi" uredijo še medicinskim sestram in drugemu podpornemu osebju.

Ministrica za zdravje Milojka Kolar Celarc in predsednik zdravniškega sindikata Fides Konrad Kuštrin sta v soboto parafirala sporazum o začasni prekinitvi zdravniške stavke ter aneks h kolektivni pogodbi za zdravnike in zobozdravnike. Brez sporazuma bi se sicer zdravniška stavka danes nadaljevala v zaostreni obliki.

Po parafiranju sporazuma so se oglasili v Sindikatu delavcev v zdravstveni negi Sloveniji, ki v svojih vrstah združuje večino medicinskih sester. Kot so zapisali, so zdaj "še toliko bolj odločeni doseči pravične in dostojne plače ter kadrovske standarde in normative, in sicer na vseh področjih, kjer so prisotni medicinske sestre in drugi zaposleni v zdravstveni negi".


Ministrici za zdravje so že decembra napovedali zahtevo po odprtju kolektivne pogodbe za zaposlene v zdravstveni negi, ki je zdaj pripravljena za uskladitev z drugimi sindikati podpisniki. V njej želijo urediti razmere za dostojno delo in plačilo, ki je pri srednjih medicinskih sestrah za vse opravljeno delo in obveznosti trenutno le nekaj nad minimalno plačo. "Je to dovolj za takšno mero odgovornosti in obremenitev?! Odgovor je - nikakor ne!" so zapisali.

V sindikatu se tako ne bodo več "zadovoljili z drobtinicami, ki nam jih obljubljajo že (pre)dolgo, ampak želimo konkretne premike pri vseh odprtih vprašanjih". Zato Kolar Celarčevi sporočajo: "Prihajamo se pogajat, ob tem pa ne pozabite, da je republiški odbor sindikata še vedno preoblikovan v stavkovni odbor."

Družinski zdravniki zadržano zadovoljni
Z dogovorom so zadovoljni pri sindikatu družinskih zdravnikov Praktikum. Predsednik sindikata Igor Muževič meni, da je sporazum korak v pravo smer. A ob tem je previden, ali bo sporazum sploh realiziran glede na to, da "imamo že izkušnje, ko je ministrstvo za zdravje že parafiralo dokument, pa so se potem koalicijski partnerji začeli pritoževati. Če bo sporazum realiziran, smo lahko zadovoljni."

Muževič je ob tem dejal, da imajo v Praktikumu še vedno določene zahteve, kot je denimo, da lahko v osnovnem zdravstvu vsak zdravik izbira ali bo delal v zdravstvenem domu ali kot samozaposlen.

"Zdravstvo niso samo zdravniki"
Predsednica Zveze strokovnih društev medicinskih sester, babic in zdravstvenih tehnikov Slovenije Monika Ažman pa se ob vsebini sporazuma s Fidesom sprašuje, ali kdo "razmišlja še v tej smeri, da je zdravstveni sistem sestavljen iz različnih vrst strokovnjakov. Zdravnikom priznavamo, da so nosilci zdravstvene dejavnosti. Ampak sistem lahko funkcionira samo, če deluje tako kot orkester, torej če so uigrani vsi inštrumenti. V tem trenutku ne morejo igrati samo prve violine, vsi ostali so pa pritisnjeni ob zid," je dejala.

Mladi zdravniki pa nasprotno pozdravljajo vladne in sindikalne aktivnosti, ki bodo omogočile, da bo prav vsak zaposleni vedel, na kakšen način si bo prislužil finančno spodbudo, so sporočili v nedeljo. Variabilni del plačila je po njihovem mnenju element, ki bo moral postati stalnica za vse poklicne skupine.

Al. Ma., L. L.
Prijavi napako
Komentarji
el CARTEL
# 06.03.2017 ob 13:20
prvič podpiram;
za razliko od zdravnikov, medicinske sestre opravijo večino dela. plačane pa so veliko veliko manj.
speedmiška
# 06.03.2017 ob 13:08
Če lahko izsiljujejo in štrajkajo zdravniki, ima pravico tudi tehnično osebje. Zagotovo pa se tudi po tem za paciente, čakalne dobe ne bodo skrajšale.To je dejstvo slovenskega zablojenega zdravstvenega sistema.
jokl
# 06.03.2017 ob 13:49
Če bi spucal korupcijo, bi blo za vse dost. Ampak kaj ko mora vsak mal pokrast.
Modrijan6
# 06.03.2017 ob 13:50
Če bodo plače dejansko zvišali zdravnikom, bodo to zahtevale ne le medicinske sestre marveč tudi vsi drugi, ki delajo v javnem sektorju, in teh ni malo. Zdravnikom bi morali dati jasno vedeti, da so del javnega sektorja in da zvišanje plač ni sprejemljivo za nikogar v javnem sktorju. Ne vem, kaj bi zdravniki še radi, saj so največji zaslužkarji v javnem sektorju.
opusdei
# 06.03.2017 ob 13:48
Najprej bi morale sestre dobit povišico,pol šele dohtarji.
bluppo
# 06.03.2017 ob 13:47
Saj je prav, brez njih tudi zdravniki nebi opravili svojega dela in bili dobro plačani zanj.
Katalena
# 06.03.2017 ob 14:16
Nevem .... nekdo zasluzi 5000e nekdo pa 600e....ali je to sploh humano...?
Homer.
# 06.03.2017 ob 13:54
Izpostavljajo se samo zdravniki in njihove "prenizke" plače.
Če je kdo v zdravstvu upravičen do takojšnjih povišanj in napredovanj, so to medicinske sestre in drugo tehnično osebje.
Čas bi že bil, da pokažejo, da brez njih zdravstvo ne deluje.
Zdravniki so brez njih goli in bosi!
Podpiram!

Žal je njihov sindikat nesposoben in popolnoma neviden.....
meimei
# 06.03.2017 ob 13:50
Medicinske sestre imajo res nizke plače. Zdravnik na hitro pogleda bolnika, sestre pa mu morajo biti nonstop na voljo in prenašati marsikatere zahteve bolnika.
VanDame
# 06.03.2017 ob 14:18
Pandorina skrinjica je odprta :) Na to sem opozarjal že na začetku zdravniške stavke... Si pa vsekakor medicinske sestre bolj zaslužijo povišico, kot zdravniki. Nekomu ki ima 700€ plače, dodatnih 100€ pomeni bistveno več, kot nekomu, ki ima že tako 3000€+. Da ne govorim o delu, ki ga opravljajo za ta denar.
likid
# 06.03.2017 ob 14:49
Od jutri naprej stavkat in niti ena v službo.

Sploh ni potrebe za kaj tako radikalnega. Naj se samo držijo 8 urnega delavnika in 40 ur na teden. Bo še dosti večji kaos kot je bil ko so zdravniki delali na enak način...
vnk
# 06.03.2017 ob 14:25
medicinske sestre imajo precej nižjo izobrazbo kot zdravniki, tako da ne vidim kako bi lahko zahtevale nekaj kaj jim v skladu z zakonom ne pripada.

Daj namesto trolanja vsaj preberi novico, ampak verjetno je pretežko.
judoka
# 06.03.2017 ob 14:37
Ce si kdo zasluzi povisico, so to med. sestre.
m72
# 06.03.2017 ob 14:22
Podpiram! Medicinske sestre, strežnice in tehnično osebje so vselej peljali žejne preko vode, medtem ko so zviševali dohtarjem.

Iberpoštenjak jim je dal 30% (previrantova "reforma" plačnega sistema), miro moralni z zvišanjem in "socialno kapico" dodatnih 30%, zdaj pa še novih 25% nagrade, kar tako povprek, za "skrajševanje čakalnih vrst", ki so jih, tako mimogrede, taisti modeli ustvarili in zelo skrbno gojili! Pa še nekaj "malenkosti" so si koštruni spotoma priborili - menda 4 sorte nadur in od 45 do 60 dni letnega dopusta za "študij" in "odmaranje"... Slednjo ugodnost imajo že skoraj od pamtiveka.

Ker so bili še prej najboljše plačani delavci s 7. stopnjo izobrazbe, so danes že v osnovi plačani dvakrat toliko, z dodatki pa še krepko več. Ni čudno, da vrh Ajpesove tabele zasedajo modeli iz tega ceha. Večinoma iz bolnišnic, kjer se gredo malo bolj "po domače" in taki, ki bi že morali biti v penziji, a vlečejo, ker vsako dodatno leto vrže 4%(!!) k pokojninski osnovi.

Iz naštetih razlogov podpiram stavko sester in bom prav tako podpiral stavko strežnic in ostalega osebja, če se bodo odločili zanjo. Toliko bolj, ker je marsikdo od slednjih celo na minimalcu!

Z vsem srcem pa bom podprl stavke v gospodarstvu, če se ljudje končno odločijo, da naredijo konec temu nesramnemu izžemanju!
džeko
# 06.03.2017 ob 14:21
Sestre, takole naredte:
Od jutri naprej stavkat in niti ena v službo.
Pa naj zdravniki skrbijo za njih, pa da vidimo kaj je razpad sistema, ko zdravnikov ni je mala malica kaj bo če sestre stavkajo.
JJstyle
# 06.03.2017 ob 14:20
Končno! Ampak ne jih zahtevat z jamranjem, ampak generalnim štrajkom. Edino tako se v tej državi kaj doseže. Ko bo zdravstveni sistem začel razpadat in to se bo brez vas zgodilo v dnevu ali dveh, vas bodo naši politikantje in zdravniki prosili na kolenih, da se vrnete na delo. Če pa boste še naprej s stavko samo grozili, vas nihče ne bo jemal resno. Dokler ste pripravljani delat po 17 in več ur dnevno za 900 €, vas nihče z Gregorčičeve ne bo niti povohal. Žal je tako v naši banana republiki.
golaz123
# 06.03.2017 ob 13:07
Odlično, dejmo vsej JU dvignit plače za 500% in zraven še en kup dodatkov, gospodarstvu pa nabit nove davke.

Prosim vas ljudje... zapomnite si delo te vlade do naslednjih volitev... prosim...
Plavix
# 06.03.2017 ob 15:19
Če ne bi ta mafija vsega požrla preko javnih naročil, gradbenih del (Kolektor Koling), bi bilo za plače ogromno denarja in bi lahko bili zdravstveni kadri odlično plačani! Pa se nikjer ne bi poznalo.

Dokler pa ta mafija že 70 let ropa naš narod... pač pozabite na blaginjo!

lamesa
# 06.03.2017 ob 15:17
Zdaj boljše delovne razmere zahtevajo še medicinske sestre

Se strinjam! Leta in leta in leta poslušamo o zahtevah zdravnikov. Leta in leta se plača dviguje samo zdravnikom. Čas je tudi za druge delavce v zdravstvu!
Churchill W.
# 06.03.2017 ob 14:44
...in da ne pozabim, predno me kdo obtoži da se moja rit napaja iz proračuna...
Sodim v tisti sektor, ki ga je dobro opisal tuintam - samozaposlene.
Delam 7 dni na teden, skoraj da ne 365 dni na leto, dopusta ne poznam, prosto si vzamem redko, pa še to zato, da grem v večini primerov na "obisk" k "belim haljam" ali pa ko se borim z mlini na veter-birokracijo...
In ko konec meseca država vzame kar pač vzame, večkrat nimam niti toliko kot je minimalec....
Pa ne morem štrajkat, se ne morem obračati na sindikat po/za svoje pravice....
a kljub temu podpiram stavko medicinskih sester in ostalega tehničnega osebja.
Geres*
# 06.03.2017 ob 15:35
Se pa strinjam, da so premalo plačane za delo, ki ga opravljajo.
nihilumbra
# 06.03.2017 ob 15:31
Medicinske sestre so za delo, ki ga opravljajo, definitivno premalo plačane. Seveda je odvisno od delovnega mesta, ampak meni se zdi grozljivo, kako malo dobijo glede na zahtevno naravo dela, ki ga opravljajo.
semaino
# 06.03.2017 ob 14:21
Pravilno, pa cistilke tudi.

Kaj jih izkoriscajo v UKC Ljubljana. Za nocno delo imajo manj kot 1€ na uro.

Tu ni Milcevih prestitutk, da bi razkrinkale sramoto, po civkih enega od poslancev pa neprestano vrtajo.
Churchill W.
# 06.03.2017 ob 14:21
Prvi in zadnji stik s pacientom, vključno z vso boljnišnično nego, zoprnanjem (upravičenim ali neupravičenim) pacientov imajo medicinske sestre/brati ter tehniki.
Brez njih se zdravstvo sesuje na koščke ne glede na to kako visoko ali nizko plačo imajo zdravniki.
Žal pa se tisti v belih haljah tega ne zavedajo, oz. v svoji igri "Boga" na to prepogosto pozabljajo.

Podpiram!
Aeda
# 06.03.2017 ob 13:50
@golaz123, vaš spomin imna velike luknje...kako dolgo že trajajo problemi, na katere povsem upravičeno in utemeljeno opozarjajo medicinske sestre? Pod katero vlado je bila sprejeta ponesrečena olačna reforma javnega sektorja (Virant) in potem ZUJF??
aanton
# 06.03.2017 ob 15:00
Chirchill W.
.le v čigavi vladi je nastala Virantova plačna reforma, ki v JU velja še danes?
Se strinjam o tej tezi virantove reforme...ampak ne mi reči, da se to, če se hoče, ne da odpraviti..v vseh teh letih?? ne drži vode tvoj zaključek. Vse, kar ni s strani sodišča in ustave zaukazano, se da takoj spremeniti, odpraviti, tako, da vse, kar je po Virantu sledilo, ni nič boljše......
Daedalus
# 06.03.2017 ob 14:46
Podpiram. Veliko let prepozno. V večini klinik (vem iz 2. roke, zelo zanesljiv vir) delo hudičevo zahtevno, veliko dežurstev in ogromno nadur, ker je kader močno podhranjen, so pa zaradi dobrobiti pacientov žal neizogibne. Posledično je ta kader v večini bolnišnicah izčrpan in nezadovoljen, poleg tega pa večino nadur sploh ni izplačanih, tako da na koncu meseca od vsega tega garanja nimajo praktično nič.

Je pa res, da so npr. med. sestre po kakšnih zdravstvenih domovih lahko kar na komot (si predstavljam) večino leta, razen, ko so kakšne epidemije pozimi.

Naj jim začnejo izplačevat nadure in dežurstva tako kot se spodobi in naj sprostijo sredstva za zaposlovanje dodatnih kadrov, da obstoječe kadre razbremenijo (tako bo potreba po plačanih nadurah občutno manjša).
semaino
# 06.03.2017 ob 14:25
Dr. Kumrovec@

medicinske sestre imajo precej nižjo izobrazbo kot zdravniki, tako da ne vidim kako bi lahko zahtevale nekaj kaj jim v skladu z zakonom ne pripada.


Cisti priprandik komunisticnega svetonazora.
Marljivi ljudje, samo Desus, LDS, Zares, Solidarnost, ZL, SMC, SD, njih voliti, vasi garanti za dosmrtno revscino, shranite si predloge za naslednje volitve.



Dr. Kumrovec, v svobodnem svetu bi ljudje morali biti placani predvsem po tem kaj naredijo in manj po izobrazbi. Pri nas pa jepomembno samo, da si dobil dokument, kaj znas in naredis pa potem ni vec tako pomembno.
Atila the Hun
# 06.03.2017 ob 13:59
ja, ampak upravičeno, vsaj delajo tako kot je treba! Lahko so vzor bogovom v belem.
piatim69
# 06.03.2017 ob 17:28
naj malce razsvetlim tiste,ki jim ni prav,da so svoj glas dvignile tud sestre....ljudje bozji,pa se vam sploh sanja koliko zasluzijo?....in kaksno delo opravljajo??...en nedeljski dodatek za 12ur znasa enih 25 eur,za praznik pa kaksen euro vec......dodatek na nocno je tako mizeren,da ni vredno omembe....tisti ki delajo na intenzivnih oddelkih sploh nimajo dodatka za izjemno naporno,odgovorno in tezavno delo....ni bozicnic,ni poracunov,ni trinastih plac,regres pa je ze dolga leta med najnizjimi v sloveniji....in ce mislite,da je 900 eur na mesec(vkljucno s sobotami,nedeljami,prazniki,nocnimi) za eno srednjo medicinsko sestro z nekje 25 do 30 leti delovne dobe prevec,potem pa ste skregani z zdravo pametjo....
Amethist
# 06.03.2017 ob 15:15
Tudi jaz podpiram. Skrajni cas.
Imam prijateljico ki je diplomirana medicinska sestra, zdaj studira se naprej in ima tako ubijalski urnik v KC, da me resno skrbi zanjo. Pa bistveno premalo je placana za vse znanje, odgovornost in kaj vse mora prenasat.

Srecno!
aanton
# 06.03.2017 ob 14:43
je pa zanimivo, z kakšno lahkoto in prozornostjo naša vlada zaničuje manj izobražene ljudi, ki premnogi od njih zelo pošteno in trdo delajo.....ne samo, da je nič od nič do tega dela državljanov, še celo proti njim delajo.......ko bo kolesje javnega sektorja potegnilo vse, kar bo po tej obdaritvi zdravnikom sledilo, bo to prvo plačal tisti mali procent srednjega sloja, kar ga je še ostalo (jaz kot ing. strojništva z malo nad-povprečno plačo se štejem zraven)......in nato še ostala raja, ki je brez upanja za boljši jutri. Važno, da ima slovenski doktor 85% avstrijske strokovno primerljive plače, slovenski inženir pa 50%, delavec pa 40.....tako je to v sloveniji urejeno.....da ne govorim o zajedalcih ki vedrijo po s strani politike namišljenih službah...več tisoč jih je....edino, kar je od njih, spere voda po straniščni školjki......ni šans, da bi bilo človeku, ki ustvarja dodano vrednost, kdaj bolje pri nas.....no, sicer pa smo si sami krivi.....pa Janša seveda...ne smem pozabit, he he....butale for ever....
tuintam
# 06.03.2017 ob 14:18
golaz123
...Odlično, dejmo vsej JU dvignit plače za 500% in zraven še en kup dodatkov, gospodarstvu pa nabit nove davke.


Pišuka. Vsi bodo dobili večje plače, le sazaposleni ne. Samozaposlenim, edinim na prostem trgu delovne sile sploh, t.im. tretjerazrednim seveda, se z minimalno plačo pa vzame, da se preko večjih obveznih dajatev da drugim... Pri nas se nezaščitene dobesedno zakolje, da se šenkuje zaščitenim. Pa ne mislim tu ravno teh sester...

Monopole ščitimo na vsakem koraku. 'Strokovne' zbornice se s svojimi izpiti (pa sploh niso izobraževalne ustanove) dvignejo nad univerze. Zhjebejo vso strokovnost, če je le možno. Pod pretvezo, da jo ščitijo. Izpiti na univerzah so nič. Državni izpit pri zbornici je vse. Dobi ga pa lahko tudi manj izobražen, če če... Kraljev na Betajnovi pri nas kolikor hočeš.

Socialna kapica ipd. s kakšno socialo seveda veze nima, imenuje jo pa tako takoj kakšen minister že oz Juge, ki da je družbo priznala (v bistvu ej pa samo oblast in oblastne) ...
_

Kar se volitev tiče je pa tako: "Evo ti izbor, pa biraj." Mislim, da preveč na volitve računaš. Sploh je pa opozicija enako za privilegije in oblastnost, kot je pozocija. Le da so vsak za svoje. Boli jih k* za družbo. Tudi socializem je dal pa prednost upraviteljem. Združeno delo ni bilo družba - in si je kot pravna oseba upravitelj prilastil kapital neke v bistvu sploh ne opredeljene družbe. Kaki da bi se lastniško-pravno ščitilo družbo pred upravitelji. Po ukinitvi socializma je pa ta kapital lastniško prešel na novega upravitelja, na Državo. Češ da ta subjekt upravitelj da je država v celoti, da mu totalno zaupamo...

Kao nismo več v socializmu. Vsi smo Država upraviteljica, narod, to je Država, vse je Država ... In točno tako zanikanje družbe in države kot celote ustreza čisto vsem oblasti željnim. Vsi so isti. Monopolisti. Ki se silijo na odprti trg EU in ga kvarijo do obisti...
...
garmond
# 06.03.2017 ob 19:11
Sadove višje gospodarske rasti, ki jih je ustvaril realni sektor, predvsem izvozno usmerjena podjetja, bodo očitno poželi samo zaposleni v javnem sektorju. A je to pravično? Ne, ni. A žal tako bo, pa če je pravično ali ne, saj je dve tretjini vlade in državnega zbora sestavljeno iz ljudi, ki so prišli iz javnega sektorja. Bojo pa ja poskrbeli za sebe in za svoje.
golaz123
# 06.03.2017 ob 14:12
@Aeda Malce ponesrečeno sem zapisal. Seveda podpiram povišico medicinskim sestram, vendar se plače povečujejo SAMO v JU. Ko so pred dnevi sindikati zasebnega sektorja predstavili idejo o povišanju minimalne plače (pazi to! minimalne plače) za nekaj 10€ pa vsi v zrak kako ni pravi čas in kako ni denarja... Ma dejte no...
gesan
# 06.03.2017 ob 13:55
Zdaj boljše delovne razmere zahtevajo še medicinske sestre
.................................
Porkičič gate, kdaj bo jasno, da v tej državi prav vsi zaslužimo boljše pogoje, na najvišjih položajih pa še zmeraj tisti, ,ki so nas v to pripeljali...zaradi katerih se je maznilo toliko premoženja.

In še vedno se vrtijo kot psi za svojim repom
no72
# 06.03.2017 ob 21:26
No 2:

Saj ne vem, katera je večja sramota. ZZS naj bi ure razpravljala o plači nove predsednice, ki še sploh ni pričela delati! Ali bo 8000 ali 10000evrov na mesec? Hallo...!!!???

Sam sem ob volitvi takoj dal vedeti, da podpiram nove sile, mlade, neobremenjene kadre za novega predsednika (Kersnič, Lasbaher), ne pa star, s težkim nahrbtnikom obremenjen kader kamor spadata Čebašek- Travnik in tudi nekoliko manj obremenjen bivši predsednik ZZS...pa sem bil napaden od mnogih zdravniških kolegov.

Takoj se je pokazalo, da je novi predsednici le do vrtoglave plače, dvomim, pa, da je sposobna kaj bistvenega spremeniti. Kaj je pravzaprav napravila kot "varuh" človekovih pravic?
Zato me je danes sram, da sem zdravnik,da sem skupaj v cehu z ljudmi, ki za neko obskurno in relativno nepombno funkcijo zahtevajo 10000 na mesec, medtem, ko polovica Slovencev živi na pragu revščine.

In mimogrede, pred nekaj dnevi sem prejel priporočeno pismo, v katerem so me obvestili, da sem kot zdravnik specialist v letu 2017 dolžan nakazati 413 evrov na konto ZZS! Predstavljajte si, koliko denarja je to od 6000 slovenskih zdravnikov, ker je članstvo- ne vem zakaj - ampak tako je, nujno!

Jaz konkretno od tega ne bom imel nič, veliko pa očitno nova predsednica.

To je moj konkretni protest proti takemu razvoju dogodkov v vrhu slovenskega zdravstva!
no72
# 06.03.2017 ob 21:07
No1:

Jezen in razočaran sem nad tem, kar se dogaja v slovenskem zdravstvu - pišem kot zdravnik s 20 letno specialistično prakso.
Normalno, da "suportni" kader zahteva svoj sorazmerni delež, s Fidesom se pa itak ne strinjam! Zakaj?

Ker denar za "dodatno delovno obremenitev" ne bo končal v žepih zdravnikov, ki bodo dejansko najbolj delovno na udaru, ampak v žepih raznih šefovskih prisklednikov, ki si bodo denar razdelili po načelu "je naš, ni naš..." in seveda nepisani hierarhiji v zdravstvenih zavodih, ki imajo malo skupnega z dejanskimi delovnimi obremenitvami! Thats all folks...ne govorim na pamet, ampak iz četrtstoletne prakse!

Zato nisem stavkal novembra, in ne bi stavkal niti marca, če bi stavka bila, ker se v tej logiki ne vidim. Hvala lepa Fides!
ElTorro
# 06.03.2017 ob 15:42
Kdaj pa bo čas za delavce v gospodarstvu? Pa to je ja bolano!
Seveda delajo nekatere v težkih razmerah....tudi delavcem v Revozu ni lahko....pa v železarnah.....pa v sortirnicah odpadkov....pa asfaltirat tudi ni fajn ko je 38 stopinj v senci....

Jaz sem proti iz preprostega razloga: ker so bili preračunljivo tiho ko so se pogajali zdravniki. Vedeli so, da če bodo dobili zdravniki, bodo lahko potem zahtevali tudi ostali.
Tako da, dragi zdravstveni delavci: kje ste bili? Zakaj niste rekli "to ni prav, najprej dajte nam"?

Ko smo že pri tem, kje so bili sindikati gospodarstva? Zakaj niso zagrozili s splošno stavko če vlada popusti zdravnikom? Saj pa se ve, od kod bo prišlo teh dodatnih 36 milijonov.

Vsi so lepo tiho, vsi samo "še, še, še"....gospodarstvo pa je pri vsem skupaj še najmanj pomembno. Kot da imamo preveč delovnih mest in moramo nujno odgnati in uničiti čim več podjetij.
Geres*
# 06.03.2017 ob 15:34
Kdaj bodo pa pacienti na vrsti?
tuintam
# 06.03.2017 ob 14:39
@bayernkini
Predčasne volitve so vse bližje realnosti ...
Neverjetna nesposobnost te vlade vodenje države vodi naravnost v kaos in posledično v stečaj !

Ja in?
sodnik62
# 06.03.2017 ob 14:16
" ki bodo tudi pripomogli k skrajševanju čakalnih dob in k bolj učinkovitemu delu v zdravstvenih zavodih," je še dejal."
To pomeni, da niso bili učinkoviti. Torej je to nagrada za neučinkovitost. V normalnem podjetju bi leteli na cesto.
ElTorro
# 06.03.2017 ob 20:59
@piatim
Kakšno plačo pa ima nekdo s srednješolsko izobrazbo v gospodarstvu? Večina jih lahko 900 EUr le sanja, pa ob tem nima garantirane službe do penzije.

Dajmo malo manj floskul pa malo realno primerjajmo z gospodarstvom, ki konec koncev napaja cel javni sektor. Vsi si želimo, da bi bile plače večje....nisem nikomur fauš. Ampak ne more in ne sme imeti javni sektor boljših plač od gospodarstva za delovna mesta z isto stopnjo zahtevnosti (recimo, da lahko stopnjo zahtevnosti približno enačimo s stopnjo izobrazbe, ki je potrebna za to delovno mesto).
A si delavec v železarni, ki dela 3 izmene v bistveno težjih pogojih kot medicinska sestra ne zasluži 900 EUR plače? Pa marsikdo tega ne doseže niti s prevozom in malico vred....
CtrlDelete
# 06.03.2017 ob 16:30
Predlagam, da še pacienti začnemo štrajkat. Vsi umrimo, pa ne bodo imeli kaj delat in noben jim ne bo plačeval. :)
Churchill W.
# 06.03.2017 ob 14:50
@golaz123
Ne mešaj bučk in sadja.
Ne povečuje si plače JU ampak samo elita v JU!
Raja v JU je na minimalcu.

@bayernkini
....le v čigavi vladi je nastala Virantova plačna reforma, ki v JU velja še danes?
Mogoče je ta vlada res v k*** ampak sranje s plačami v JU so pa naredili "tvoji".
...ops imamo kratek spomin....ali pa je tudi to zarota, ki so vam jo podtaknili ta rdeči???
zmrdamačkon
# 06.03.2017 ob 18:52
Edino logično. Ampak pri njih bo vladar odločno udaril po mizi.
tuintam
# 06.03.2017 ob 16:04
@Plavix, crnuskagmanjna itd.
Dokler pa ta mafija že 70 let ropa naš narod... pač pozabite na blaginjo!


To drži in ne drži obenem. To ni edino in problem ni samo v tem… Pri nas se vedno kaj najde kot edino in najprej potrebno, ponavadi kaj nemogočega ali pa podobnega temu, kar potem spet sledi...

Na žalost tole pozicijo podpira tudi opozicija. :) V ustavi imamo določeno, da si upravitelj sme prilastiti kapital, s katerim upravlja. Po socialistično si sme trajno povečati svoja pooblastila, ne samo zaradi upravljanja, pač pa tudi zato, da bi se lažje lastninilo vzajemni kapital (pazi, lažje!). Isti. 'Levi' in desni isti.

Pa da ne bi kdo mislil, da je socializem družbo pravno priznal. Kot pravno osebo neupravitelja, ki bi ga lastniško-pravno ščitil pred upraviteljem? Družbo pred Združenim delom npr. ? Kot da je sploh kaj dal na subjekte in njih zaščito !? Malo morgen.

Socialistični 'družbeni kapital' je ob prehodu v ta v bistvu radikalni in zaostali kapitalizem prešel iz lasti enega upravitelja v last drugega upravitelja, ki si skladno z 'izrednimi' razmerami (tranzicija) lasti pravno identiteto države kot celote in polna, lastniška pooblastila. Povsem po vojaško, pa oprostite, če tako mislim. Po krizno in s takim načinom zapečenim v ustavi. Spet z neko krizo, zapečeno za večno v ustavi.

Sem mislil, da bo z osamosvojitvijo končno že konec maršalov in militarizma. Pa ni ... Nikoli ni prišlo do primopredaje kapitala kakšni družbi. Pa ne bi o tem, ker bi bil takoj obtožen kakšnega dizidentstva, kot tisti novinar s Hrvaške (niti toliko zaščite nimam, kot on). Za vse farbe in vse strani, pripravljene zlorabljati oblast, čim se pojavi priložnost. Očitno nikoli več ne bomo sposobni vzpostaviti javnih interesov, pojma družba, strokovnost, odgovornost do vseh ipd. Tistega iz časov Karantanije, da ne bi kdo mislil, da mislim na kaj iz kasnejših obdobij.

Še naprej nam bodo po popolnoma nekritičnih medijih (očitno nekritičnih) v obraz trobili, da je pravna država vladavina, nam ponujali boljšo oblast kot rešitev, etično oblast, češ, dajte nam no zaupati, dajte nam vse vnaprej, bomo kasneje že kako, saj smo ljudje ipd.

Mi delamo vedno isto napako, kakršne pa v času Karantanije še nismo. In točno tisto pravilno od prej je postalo osnova vsemu najboljšemu in najbolj liberalnemu na Zahodu. Takrat smo še dali nekaj na celoto. Danes le še na oblast, na upravitelje, na sebičnost, omejenost, nasilnost ipd. Danes po rusko cesarsko pozlačeno enačimo družba=upravitelj, država=Država, nacija=Država, ljudje=oblast ... enostavno ljudstva ali države kot celote sploh ne priznavamo in neke Hipokratove prisege vsem in vsemu. Je pretežko. Biti strokoven. Lažje je misliti samo nase in biti taglaven.

Glej - ne bo nas rešila nobena alternativna oblast. Oblast ne. Zmanjšanje pooblastil oblastnim, upraviteljem ipd. To pa ja. Drug sistem oz. popravek ustave. Ker oblast bo v enakem sistemu, vedno istem, vedno enaka in vedno samo oblast. Le ljudi se zamenja, da komu ukor, to je pa vse. Malo zaokrožijo, drugega nič. Samo ustavnopravni popravek in priznanje družbe nas lahko reši ter to, da se podobno, kot v ZRN po vojni, prepreči, da bi si upravitelji lastili pravno identiteto in kapital celote. Odgovorni naj bodo nekomu. To je vse, In tega nekoga je treba v ustavi pravno opredeliti ter ločiti vzajemni kapital od njih.

Jaz sem za kapitalizem za vse in za to, da se tudi celoto po kapitalistično, lastniško-pravno zaščiti. Tudi državo pred Državo. A ne bi mi končno že enkrat nehali enačiti družbo in upravitelje, državo in Državo, lastnike in upravitelje z lastnino drugih. Ne vem, kako sin kdo sedaj predstavlja, da ščitimo svoje zanamce, vse zapufane že pred rojstvom, pred nami samimi in pred tistimi, ki so nas in naše spermije ter jajčeca že davno zapufali za svoje užitke, za zlate pipe doma ipd.

ZRN: "Javni kapital je zasebni kapital Davkoplačevalcev (op. davkoplačevalske celote, kot subjekta s kontom, lastniško javni je, imajo opredeljenega lastnika, neko makro osebo, ki predstavlja vse; mi ne)." Pri nas velja javni kapital je z ustavo državni, upraviteljski (javni je samo del državnega), je kar zasebni kapital Države in upraviteljev. Upravitelji so zavezani samo sami sebi, ker v koliziji interesov npr. subjekt Država pravno predstavlja državo kot celoto. In - pazi - to tudi po volji opozicije, češ da tako bo upravitelj hitreje vse olastninil, imel več pooblastil... Razlika je ogromna in ubijalska. Naši se pa hvalijo s pametjo... Češ da so prej imeli več pojma o družbi. Ravno tako v bistvu nič.

Po kapitalistično liberalno opredeljene družbe nismo imeli mi nikoli. Tako da bi opredelili vse kot celoto, ki ne upravlja, pa malo popravili hierarhijo in zavezali upravitelje tej celoti. Ker kapitalsko mi tega pač ne obvladamo. Raje se delamo pametne in kvarimo sisteme na zahodu... Češ da mi znamo družbo upoštevati, ko ravno tega ne, in znamo družbo dobesedno zaje*avati v mozeg...
Churchill W.
# 06.03.2017 ob 16:01
@crnuskagmajna
Vladajo nam elite, ki jim ni mar, če ‘crkne’ poslednji Slovenec

Elite ne poznajo barve, leve-desne politične opcije, hetero-homo spolne usmeritve, demokracije, barve kože, vere,......in vsega kar naštevaš.

Elite poznajo samo eno - money
Churchill W.
# 06.03.2017 ob 15:15
@aanton
Se absolutno strinjam s tabo. To bi se moralo odpraviti že dolgo nazaj.

Le dotičnega uporabnika je bilo treba spomniti, da tega niso zakuhali "ta rdeči komunisti" ampak njegovi.
Churchill W.
# 06.03.2017 ob 14:30
@golaz123
Ne razumi me narobe ampak primerjat zasebni sektor z javnim ni tako preprosto.
V javnem vse temelji na izobrazbi, plačnih razredih in NE na učinkovitosti delavca ali volje delodajalca.
Zasebni sektor na drugi strani ima vso pravico delavcu za pošteno delo dati višjo plačo brez pogajanja z ministrstvom, vlado, sindikati.... Z zakonom je predpisana minimalna plača (se strinjam, previsoka za umreti, močno prenizka za preživeti), nikjer pa ni zapisano, da se delavca ne sme plačati več že v osnovi.
Tako da, zakaj bi se delodajalec rabil ozirati koliko je vrednost minimalca, če želi delavca plačati več. Če to hoče storiti, lahko kadarkoli brez kakršne koli omejitve.
Drugo pa je, če to želi.....na žalost je tako, da jih 70% tega noče, 27% bi pa ne zmore in samo 3% pa to počne....
Kazalo