Pri Nasi so izdelali ilustracijo Zemlje in planeta Kepler-452b. Foto: Reuters
Kepler-452b
Novi planet so poimenovali Kepler-452b. Foto: Reuters

"Ob 20-letnici odkritja, da imajo tudi druge zvezde planete, podobno kot Sonce, smo odkrili planet in zvezdo, ki sta do zdaj najbolj podobna Zemlji in našemu Soncu," je dejal vodja znanstvenih misij pri Nasi John Grunsfeld.

Z odkritjem planeta Kepler-452b se je število do zdaj odkritih planetov povečalo na 1.030, medtem ko jih je Keplerjev teleskop še pet tisoč identificiral kot kandidate za planet.

Gre za nov mejnik v prizadevanjih, da bi našli Zemlji podobne planete, so sporočili iz Nase.

Novoodkriti planet Kepler-452b okoli svoje zvezde kroži na podobni razdalji kot Zemlja okoli Sonca, njegov premer pa je 60 odstotkov večji od Zemljinega. Njegova zvezda je podobno velika kot Sonce in nekoliko svetlejša, le da je 1,5 milijarde let starejša.

"To je precej časa in priložnosti za nastanek življenja nekje na njegovem površju ali v njegovih oceanih, če na planetu obstajajo snovi in pogoji za življenje," je dejal Nasin znanstvenik Jon Jenkins.

Vpogled v prihodnost
Znanstveniki ocenjujejo, da bi jim novoodkriti planet, ki je 1.400 svetlobnih let oddaljen od Zemlje, zato lahko pomagal ugotoviti, kako bo videti Zemlja v prihodnosti.

Če je planet skalnat, kot domnevajo znanstveniki, potem bi lahko zaradi vse bolj vročega Sonca že izparela vsa voda iz njegovih oceanov. Podobna usoda bi lahko čakala tudi Zemljo, ko bo Sonce starejše in s tem večje.

Grunsfeld je pojasnil, da bo treba počakati na novo generacijo občutljivejših teleskopov, s katerimi bi odkrili, ali ima novoodkriti planet atmosfero.

Znanstveniki so že v preteklosti odkrili Zemlji podobne planete, ki so bili na primerni razdalji od zvezd, ki pa so bile hladnejše in manjše od našega Sonca.

Nasa je Keplerjev teleskop v vesolje izstrelila leta 2009 z namenom odkrivanja Zemlji podobnih planetov, ki krožijo okoli zvezd.