Znanost in tehnologija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.2 od 35 glasov Ocenite to novico!
Podatki
Postopno in ne da bi se tega povsem zavedali, so naše odločitve vse bolj tesno prepletene s predlogi umetne inteligence in vse večji del odločanja že opravi umetna inteligenca. Foto: Reuters

Umetna inteligenca se že odloča namesto nas

Algoritmi poglabljajo obstoječe neenakosti
28. junij 2018 ob 07:47
Ljubljana - MMC RTV SLO

Podatki so nova nafta, saj digitalni velikani, ki upravljajo ogromne količine podatkov, po svoji moči že daleč presegajo moč večine držav. Dodana vrednost podatkov se skriva predvsem v njihovi količini, več je bolje, in v možnostih njihove uporabe.

Te so se v zadnjih letih močno razbohotile. Danes je tako mogoče iz podatkov razbrati vzorce, za katere nismo niti vedeli, da obstajajo. Mogoče je predvideti ravnanja posameznikov in nanje vplivati.

Vrsta odmevnih zgodb v preteklih letih je te tektonske premike, ki so tiho potekali na oddaljenih strežnikih, vendarle pripeljala v zavest širše javnosti. Za lažjo časovno predstavo. Pred petimi leti je Edward Snowden razkril razsežnosti masovnega zbiranja podatkov, letos je ravnanje podjetja Cambridge Analytica jasno pokazalo, da možnosti manipulacij, ki se z uporabo umetne inteligence odpirajo, majejo celo temelje demokratičnih ureditev.

Tihi prevzem oblasti
Algoritmi umetne inteligence so že danes marsikje na delu. Odločajo, kaj boste videli na spletu, pomagajo vam najti življenjskega partnerja, trgujejo na borzi, napovedujejo, kje se bo najverjetneje zgodil naslednji zločin. Postopno in ne da bi se tega povsem zavedali, so naše odločitve vse bolj tesno prepletene s predlogi umetne inteligence in vse večji del odločanja že opravi umetna inteligenca. Seveda je potencial te tehnologije izjemen in lahko ponudi številne odlične rešitve, toda ni niti vsemogočna niti nezmotljiva. Toda načinov, kako deluje in na kakšnih podlagah nastajajo njeni izračuni, v veliki večini primerov ne poznamo. Toda vse bolj se kaže, da imajo tisti, ki nadzorujejo velike podatke in metode umetne inteligence, v rokah škarje in platno sodobnega sveta in v veliki meri že določajo, kakšna bo prihodnost celotnih družb.

"Prihaja do izredne razlike v moči," poudarja filozofinja Renata Salecl. "Korporacije, ki imajo možnost zbirati podatke in jih obdelovati, imajo izredno moč, ki jo je zelo težko razumeti. Prvič, vse se dogaja precej skrito. Ne vemo, kaj se s podatki dogaja, kako so analizirani, kakšni algoritmi se uporabljajo. Na drugi strani pa si posameznik prav tako zatiska oči. Velikokrat se namreč niti ne zavedamo, da nam nekdo ves čas sledi, da lahko, kar koli počnemo na spletu, nekdo bere, manipulira, da so v bistvu vsi podatki, ki jih imamo na našem pametnem telefonu, lahko uporabljeni in tudi izrabljeni. Včasih se zdi, da je za posameznika skoraj nujno, da si zatiska oči, da lahko v tem kompleksnem svetu sploh funkcionira," dodaja.

Pravna zaščita je še daleč od zaželene
Razkorak med tem, kaj je že v tem trenutku mogoče storiti ob pomoči velikega podatkovja in umetne inteligence, kje vse se ta že uporablja, in našim razumevanjem, kaj se pravzaprav dogaja, je izreden. V tem vakuumu pravila narekujejo tisti, ki tehnologijo razvijajo, in ti delujejo predvsem v svojo korist. Nekaj pravne zaščite naših podatkov, kaj se torej z našimi podatki sme početi in pod kakšnimi pogoji, je zdaj prinesla evropska uredba o varstvu podatkov, znana tudi pod angleško kratico GDPR, ki je začela veljati konec maja. Ta daje več pravic posameznikom in nalaga obsežnejše dolžnosti upravljavcem zbirk podatkov, toda temelji posameznikovih pravic so vendarle še precej majavi.

Vzrokov za to je več, opozarja pravnica Helena Uršič. Med njimi so denimo povsem psihološki razlogi. Ljudje se zelo slabo znajdemo v položajih, ko smo zasuti z informacijami. To je razlog, zakaj v praksi raje klikamo se strinjam, kot da bi se poglabljali v to, s čim se pravzaprav strinjamo. To so tudi pravni razlogi. Podjetja rada hodijo po robu zakona in izkoriščajo odprte pojme, ki jih ponuja zakonodaja. Največja težava pa so morda tehnološki razlogi. "Kar se dogaja v ozadju platform, kot so Facebook, Uber, Airbnb, je veliko bolj kompleksno, kot si lahko predstavljamo. Facebook je pred časom razkril, da sodeluje z milijoni zunanjih aplikacij in prav vsaka ima dostop do določenih podatkov na Facebooku. Poleg tega morda te aplikacije podatke posredujejo še kam. Kaj dejansko se s temi podatki dogaja, je za posameznika kot črna škatla, kot temu pravi Frank Pasquale, in v to nimamo vpogleda," poudarja Helena Uršič.

Umetna inteligenca poglablja družbene neenakosti
Danes se že na marsikaterem področju uporabljajo veliki podatki in algoritmi umetne inteligence, ne da bi se ob tem zavedali, da so rezultati, ki nam jih tako prepričljivo ponuja umetna inteligenca, lahko zelo pristranski. Umetna inteligenca ne more nič brez obsežnih zbirk podatkov, podatki pa so vedno v določeni meri pristranski. Jezik preprosto ne more biti nepristranski, ker vedno že odseva družbena razmerja. Predpostavka, da bo torej algoritem, ker gre pač za matematično operacijo, v svojih rezultatih nepristranski, je zato v temelju napačna. Vse bolj se namreč kaže, da odločanje na podlagi priporočil umetne inteligence še poglablja družbene neenakosti. Takšen primer na področju kriminologije je denimo aplikacija Predpol, ki jo uporabljajo policije po svetu, denimo v Združenih državah Amerike, Švici, Nemčiji, Veliki Britaniji in drugod. Deluje tako, da na podlagi preteklih dogodkov napove, s kolikšno verjetnostjo se bo danes na neki ulici zgodil zločin. Toda vse je odvisno od tega, kateri zločini so pravzaprav zajeti v bazi podatkov.

"Pokazalo se je, da so tiste skupnosti, v katerih je več zločina, vse bolj pod policijskim nadzorom, in ker so vse bolj pod nadzorom, policija odkrije še več zločinov. Tako se ustvarja začarani krog," opozarja Aleš Završnik z Inštituta za kriminologijo pri Pravni fakulteti v Ljubljani. "Na drugi strani imamo skupine, ki so manj pod nadzorom. Tipičen primer sta bančništvo in finančni kriminal." Ker finančni kriminal ni zajet v podatkih, na katerih delujejo policijski napovedni podatki, jih seveda ne more napovedovati. "Finančni kriminal je postal finančno tveganje, govori se o škandalih. Sploh se ne govori več o kriminalu, to je del poslovnega tveganja, čeprav je škoda, ki jo povzroča, občutno večja, kot je škoda nekega ropa," poudarja Završnik.

Tehnologija se že v tem hipu naglo razvija, predvsem pa se naglo povečuje število načinov, na katere se uporablja. Kot pri vsaki tehnologiji so seveda možnosti za to, kako in za kaj se uporablja, zelo različne. Toda če sklepamo po smernicah, ki so se nakazale do zdaj, nam same po sebi nedvomno ne bodo prinesle boljše družbe.

Več o vladavini algoritmov in digitalnih velikanov, ki že krojijo naš vsakdan, v oddaji Intelekta.

VIDEO
Umetna inteligenca se že odloča namesto nas
Nina Slaček, Radio Slovenija
Prijavi napako
Komentarji
nuLanuLa
# 28.06.2018 ob 08:17
Bolj zanimivo je to, da so te korporacije skrite za fasadami in izpiljenin PiaRom, ko pa poskušate kontaktirati kakšen gugl, ne boste našli niti enega kontaktnega maila, imena ali tel. številke. Tu vse skupaj postane srahljivo.

Druga zanimiva reč je to, da je Kitajcem čisto vseeno za osebne podatke.

Tretja stvar - podatkov imajo toliko, kot jim jih damo. FBja ni treba uporabljati. Brskate lahko z brskalnikom Brave. Uporabljate lahko proxy strežnike. In konec koncev so vsi ti silni podatki namenjeni le eni stvari; da vam nekaj na koncu prodajo. Ni vam treba kupiti.
Tao3
# 28.06.2018 ob 08:08
Žal zadeva, ki deluje na veliki količini podatkov še vedni NI umetna inteligenca
generacija56
# 28.06.2018 ob 08:20
Algoritmi niso umetna inteligenca.
So ustvarjeni po statistiki.
Programirani za željen rezultat.
Manjka jim lastna izkušnja. Učenje.
Pisanje člankov o umetni inteligenci na tem nivou je ubijanje časa.
Bivši uporabnik
# 28.06.2018 ob 07:57
Sej se je že odločala pred 50 leti, ko si navil uro, se je ura odločila da te zbudi ob 1/2 sedmih zjutraj.
kurkuma
# 28.06.2018 ob 08:18
Avtomatizacija z algoritmi, analiza, statistično obdelovanje ni AI =)
kasandra
# 28.06.2018 ob 07:57
Pravilno. če nam manjka naravne inteligence, se bomo pa na umetno zanašali ...
Krimsky
# 28.06.2018 ob 08:19
Filmske grozljivke niso grozljivke …
~
… grozljiva je stvarnost.

Na primer to, da milijoni odkorakajo v vojno kot mesečniki,… čeprav imajo sicer na ramenih svojo glavo, a ta glava je že od nekdaj zunanje krmiljena. Pojutrišnjem bodo algoritmi že tako izpopolnjeni, da se sploh nihče ne bo več zavedal, da gre za zunanje krmiljenje.

YouTube je brezplačen zato, ker zbira 'izkustvo sveta', in to globalizirano izkustvo prvič v zgodovini presega modrost kateregakoli 'klasičnega' modreca. Bomo to silno moč znali obvladovati ali nam bo ušla iz stekleničke? Kar brez panike … nam je že ušla!
~
A vselej se kajpak najdejo tisti, ki se odločijo za rdečo tabletko in natresejo peska v zobnike Matrice …
KLIPAN
# 28.06.2018 ob 08:28
In potem ljubitelji multinacionalk očitajo oblasti izpred 50-70 let, da ni spoštovala človekovih pravic, ker je ljudem sledila, zbirala podatke o njih v arhivih in včasih prisluškovala telefonom?
Ja, saj ok, res ni bilo prav.
Ampak to je bila kaplja v morje proti temu kar vodilne multinacionalke počnejo danes.
Pa to skoraj nikogar ne moti.
gesan
# 28.06.2018 ob 08:17
in tako človek postaja vedno bolj zlorabljena ovca v svoji čredi!
zapravico
# 28.06.2018 ob 09:01
Še malo pa nam bo povedala inteligenca naj gremo mi delat ona bo pa doma počivala.Sicer pa mi že imamo tako inteligenco v parlamentu.
generacija56
# 28.06.2018 ob 08:56
Google, ki je prišel morda najdalje v pisanju milijonov programskih vrstic, trudeč se, da ustvari zanko samostojnega razmišljanja, je doprinesel največ k doseganju inteligentnosti, ko je ODSTOPIL od sodelovanja z vlado ZDA pri izdelavi "inteligentnih" dronov, ki bi samostojno izračunavali preko algoritmov, kdaj lahko ubijejo človeka!
To je prvi znak samozavedanja....
eMZe
# 28.06.2018 ob 08:32
Generacija, falil.
Umetna inteligenca je postopek, ki mu poveš samo pravila igre. Vse ostalo naredi sam in običajno prekosi človeka.
Pred kratkim smo doživeli poskus
- programu A smo pokazali, kako so modreci igrali GO, in ta je namlatil človeka po nekaj poskusih
- programu B smo samo povedali, kaj je cilj igre in katere poteze so dovoljene; ta pa je človeka namlatil tako, da ni bilo nikomur nič jasno, in seveda je namlatil tudi program B.

Malo bolj spremljam tole. Vic umetne inteligence je postal, da človek lahko le ugotovi, da so odločitve pravilne, ne zna pa jih več sam utemeljiti (v bistvu ne razume). Velja za
- igranje go-ja
- odločanje o tem, koga zaslišati (projekt ameriških policajev v nekaj mestih že slabi dve leti -- snemanje avtomobilskih tablic, spremljanje gibanja in druge težko verjetno legalne zadeve)
- iskanje diagnoze pri zdravniku
- pomoč pri sodnem procesu (spet Amerikanci)
- napovedovanje preostalega časa življenja pri težkih bolnikih
- pa še kje
gesan
# 28.06.2018 ob 08:17
kasandra
# 28.06.2018 ob 07:57
Pravilno. če nam manjka naravne inteligence, se bomo pa na umetno zanašali ...
-------------------------------------
in mnogi so v tem že pravi doktorji znanosti postali....
:)
sportivko
# 28.06.2018 ob 09:42
Dejmo neki razjasnit: če jaz vem kakšen IP ima moj sosed, koliko ima registrsko številko na avtomobilu, koliko ima plače, koliko elektrike porabi na mesec ker sem to odčital iz njegovega števca za elektriko me bo informacijska pooblaščenka pribila na križ.

Med tem ko umetna inteligenca (beri ZDA) s svojimi Android telefoni, Microsoftom in drugimi napravami sledi praktično celemu svetu in se v to nihče ne obregne je pa vse OK?
JanezNovak123123
# 28.06.2018 ob 09:22
Če podatki o belem kriminalo niso zajeti pri izdelavi modela, ni to krivda umetne inteligence ampak človeka, pristranski je še vedno človek.

Računalnik je še vedno dela to kar mu je človek naročil.
džeko
# 28.06.2018 ob 10:48
Prijavi neprimerno vsebino kako zabavna bi bila kaka globalna solarna nevihta, ki bi malo "scvrla" električne napeljave in vezja. res bi bil špas.

prosim sonce... samo tako, za hec.

hehe ne ga lomit potem se ustavi vse in res vse. Vodovodi, elektrika, plin, promet, nafta vse.....no pri nas bi verjetno voda še bila v tujini pa ne........kaos en totaln kaos. denar, delnice vse je čez noč vredno 0.
fuckwad
# 28.06.2018 ob 09:16
n potem ljubitelji multinacionalk očitajo oblasti izpred 50-70 let, da ni spoštovala človekovih pravic, ker je ljudem sledila, zbirala podatke o njih v arhivih in včasih prisluškovala telefonom?
Ja, saj ok, res ni bilo prav.
Ampak to je bila kaplja v morje proti temu kar vodilne multinacionalke počnejo danes.
Pa to skoraj nikogar ne moti.

Evo, žebljica na glavico.
Včasih je bila paranoidnost oporečnikov (tudi samooklicanih) v tem, da jih nekdo fizično zasleduje. In vsi na dolgo in široko lapajo o tem, sam pa se jim samo cinično režim ...
Danes je dostikrat iluzoren drug občutek - da ni nikogar za nami (oz. ob nas).
generacija56
# 28.06.2018 ob 09:01
eMZe

Da, program ima neprimerljive sposobnosti v matematičnih izračunih.
Mrtvo delo.
Ob tem veliko pametnih ljudi nima sposobnosti "izračunati" posledic na otroka, ki ga program vso življenje tolče s superiornim znanjem v matematičnih problemih.... In mu ne pušča UPANJA. Psihopati po svetu pa pridno tlačijo narod, z vseh mogočih položajev, od predsednikov držav, do lastnikov koropracij... Ker so pač po algoritmih bolj primerni za vodenje...
lprelesn
# 28.06.2018 ob 08:33
Umetna inteligenca bi lahko morda pomagala pri diagnosticiranju bolezenskih stanj. Prav tako morda pri samem postopku in načinu zdravljenja.
Homer.
# 28.06.2018 ob 13:42
To, da računalniki spremljajo tvoje internetne navade in ti potem ponujajo prilagojene reklame, zame ni umetna inteligenca. Resda to počnejo računalniki z obdelavo ogromnih količin podatkov, a v tem ni nič inteligentnega........
el CARTEL
# 28.06.2018 ob 09:14
"Na drugi strani imamo skupine, ki so manj pod nadzorom. Tipičen primer sta bančništvo in finančni kriminal." Ker finančni kriminal ni zajet v podatkih, na katerih delujejo policijski napovedni podatki, jih seveda ne more napovedovati. "Finančni kriminal je postal finančno tveganje, govori se o škandalih. Sploh se ne govori več o kriminalu, to je del poslovnega tveganja, čeprav je škoda, ki jo povzroča, občutno večja, kot je škoda nekega ropa,"

točno tako,r esnični kriminalci, tisti s kravatimi ki uničujejo na milione življen,
se zelo dobro skrivajo in kar je še bolj smešno, imajo denar da lobirajo proti za njih škodljivimi zakoni.

zato jih tudi ne zadene nič od "napovedovanja zločinov".
hero
# 28.06.2018 ob 20:56
eMZe je dobro odgovoril na vprašanje, kaj je umetna inteligenca.
Nikar je ne podcenjujte.
Kot je omenil, sedaj so algoritmi taki da se učijo sami, jih ni potrebno programirat, ampak zgolj podati pravila.
Torej računalnik dela poteze, ki jih ljudje ne razumemo, vemo le, da so pravilne. Pri igri GO je res cilj premagati nasprotnika, kar je povsem super.

Ampak če daš računalniku cilj, da te prepriča da boš volil za Trumpa je zadeva že bolj sporna
Če daš pa računalniku nalogo, da recimo neko etnično skupino prepriča do samomora, ali pa da je starševstvo muka in nesmiselno - smo pa že pri novodobnem Hitlerju ki bi izbrisal določeno raso...le da je tehnika precej bolj prefinjena.

In tega ne bo naredila ena reklama, ampak če nekdo populaciji več 10 let na prikrite načine podtika vsebino, mislim da lahko zelo vpliva na družbene norme.

Dokler bo umetna inteligenca namenjena zgolj ekonomskim razlogom, potem ni panike. Težava je, da je vsako tako stvar možno uporabiti za zle namene.
Radoveden
# 28.06.2018 ob 18:27
"In potem ljubitelji multinacionalk očitajo oblasti izpred 50-70 let, da ni spoštovala človekovih pravic, ker je ljudem sledila, zbirala podatke o njih v arhivih in včasih prisluškovala telefonom?
Ja, saj ok, res ni bilo prav.
Ampak to je bila kaplja v morje proti temu kar vodilne multinacionalke počnejo danes.
Pa to skoraj nikogar ne moti."

Ker to kar multinacionalke zbirajo o nas primarno ne služi omejevanju naše svobode govora, razen v redkih ekstremnih primerih ko te podakte uporabijo varnostni organi z namenom.

Medtem ko v totalitarnih režimih so se podatki uporabljali za zatiranje opozicije in omejevanje svobode govora.

Razlika je očitna, a le tapravi socialisti tega nočejo videt, ker nekako je treba vreč nekaj v kolesje trenutnega sistema da ni njihov v pepelu ni videti tako slab.
Rasta75
# 28.06.2018 ob 11:45
severnik
# 28.06.2018 ob 11:35
... Reklami se pa izognit ne da...


Adblock FTW!
rdečinavijač
# 28.06.2018 ob 10:22
Zdravo razmišljujoč človek je še vedno gospodar svojih dejanj.
Če pa si ovca, pa itak umetna inteligenca odloča namesto tebe.
Binekus
# 28.06.2018 ob 10:02
tuintam: Kdo npr. lahko garantira, da bitcoinov ipd. ne pripiše sebi kak avtor bitcoina?

Amm, en od glavnih razlogov za nastanek blockchain tehnologije je ravno v tem, da preprečuje ponarejanje digitalnih transakcij oziroma je njen nastanek neposredno vezan na rešitev tega problema. Tako da si izbral zelo slab primer ;)
tuintam
# 28.06.2018 ob 09:27
Jackues Fresco je za Zeitgeist sicer dejal obratno, da naj bi tehnologija zmanjšala potrebo po politiki. Da bo nek senzor npr. zaznal količino vode in odprl ali priprl pipico, ne pa politik-a (nekaj drugega v centru vsega, ne neka centralna oseba) ... Ni pa omenil, da od tu dalje lahko kdo zlorablja ne le politikov, ne le sistema, pač pa tudi UI. V bistvu je treba nekako sistemsko preprečevati zlorabe. Narediti 'pipice' tako (za kar je potreben razvoj in pamet), da se kaj takega ne bi dogajalo... Tako oblikovati politične sisteme. Upam, da bomo počasi dojeli, kakšno možnost predstavlja ločitev vzajemnega kapitala od upraviteljev oz. od Države v kakšni povojni Nemčiji (sociaizem kot sistem tega še ne zna, saj 'ščiti' družbo z oblastjo, z večanjem pooblastil oblasti, ne z lastniško- pravno zaščito družbe, kar ZRN pa pozna, priznanje družbe na drug način, kot neupravitelja ločeno od upraviteljev). Ma ja, za inteligenco gre... Umetno in tudi siceršnjo.
bralec#62990
# 28.06.2018 ob 07:55
Še enkrat. Smo samo stopnička v razvoju. Inteligenca na ne-biološkem substratu lahko evolvira 1000x na sekundo in več.
at111
# 29.06.2018 ob 22:20
V resnici se namesto večine odločajo tisti, ki programirajo "umetno inteligenco" :) samo malo se radi skrivajo za temi kvazi roboti in "pametno tehnologijo"
Mitcho_Buchannon
# 28.06.2018 ob 16:24
Oboje pa štarta videe z začetkom videa in ne z reklamo. In tudi med samimi videi potem ni reklam.
Mitcho_Buchannon
# 28.06.2018 ob 16:22
@mb128

Brskalnik Brave pa ima blokado oglasov v YouTube že vgrajeno.
generacija56
# 28.06.2018 ob 10:44
Neo

Bolj pristranskega članka ni v stanju spisati niti RTV!
Ideja, na katero se sklicuješ, o svobodnih volitvah, odločanju, je vredna pravljic za otroke do 6. leta!
9 od 10-tih ljudi, ki volijo, se odločajo, nima pojma za kaj se gre!!!
Ljudje so v veliki večini ovce.
Gredo za zvenom zvonca!
Tistih 10%, ki pa ve, za kaj se gre, so vedno preglasovani, zatrti, cenzurirani, pobiti....
Včeraj je bila objavljena novica, da je bil strokovnjak v farmaciji, ki je bil vnet nasprotnik masovnega cepljenja, zaklan v pričo svojih otrok...
Toliko o svobodi, manipulaciji, nato nasilju...
džeko
# 28.06.2018 ob 09:45
Ma ja se bomo zanašali na umetno malo morgen. Ta umetna bo v službi nadzora in interesov. Bliža se nam apokalipsa. Sploh se ne zavedamo kaj nam sledi, smo kot ovce ko gredo z zakol.
Poglejte si kakšen SCIFI film in točno to se bo zgodilo. Saj ni potrebno da verjamete, zgodilo se pa bo.
tuintam
# 28.06.2018 ob 09:17
Zapovrh pa potem tudi predsedniki držav uporabljajo družabne medije, ne pa svojih uradnih možnosti. Ko bi vsaj oni družabne medije uporabili za to, da bi usmerili na uradne ...

Drugače pa: Elon Musk - How AI is dangerous (op. Linkam, čeprav kar veliko ljudi za to ve, a vseeno premalo; s tem je želel povedati, da naj se AI bolj resno obravnava).
Simon_Marini
# 04.07.2018 ob 07:32
To bo še hec, ko nas bo UI povabila na klepet o tem, ali nismo morda odvečni na tem svetu.
To bo ja
# 29.06.2018 ob 13:11
Veliki gospod

Sej se je že odločala pred 50 leti, ko si navil uro, se je ura odločila da te zbudi ob 1/2 sedmih zjutraj.

Ti pa si en kljukec,uro si ti sam naštimal ob pol sedmih da te zbudi,če bi se sama odločila bi te zbudila ob pol treh da nebi takih neumnosti sanjal
hero
# 29.06.2018 ob 11:28
Le kako tebe, bom zapisal tako, neka tretja entiteta prepriča, da naj voliš nekega xy?

Recimo da bi bila taktika ta, da algoritem najde znane osebnosti oz moje idole (recimo pevca, igralca) glede na zgodovino mojih iskanj, med njimi izbere tistega, ki javno izrazi podporo določeni stranki, in temu primerno začne preferirati njegove videoposnetke, produkte, reklame in druge vsebine...in seveda v neki točki ti "naključno" predlaga ravno ta posnetek, kjer se javno izrazi glede politične usmeritve.
Ljudje smo pa itak ovce in delamo tako kot naši idoli in hočemo biti kot oni- ne nazadnje celoten apple in facebook sistem je nastal na ta način (Apple zastonj vplivnim osebal pošiljal zastonj produkte, Facebook je bil zaprta skupina Hardverske univerze)...saj že danes recimo blogerjem firme zastonj pošiljajo produkte da jih predstavljajo množici - verjetno ker se jim splača...
Radoveden
# 28.06.2018 ob 18:29
Potrebovali bi umetno inteligenco da bi namesto nas tule gor drkala eden drugega v glavo. Potem pa bi mi lahko zvečer samo prebrali in se čudili, režali, kje stisnili kako ikono. Rešeno. Ure in ure prebite ob tipkanju teh komentarjev prihranjene.
Mitcho_Buchannon
# 28.06.2018 ob 15:41
@mb128:

Z brskalnikom Brave ali pa z dodatkom (add-on) uBlock origin za Mozillo ali Chrome.
mb128
# 28.06.2018 ob 15:07
Rasta75
Kako naj se izognem reklamam na YT? Kakšen predlog mogoče?!
oleander
# 28.06.2018 ob 13:18
Morali bi se zavedati, da brez virov podatkov, s katerimi služijo korporacije, ki algoritme izkoriščajo, ne bi bilo prav nobenega denarja, nobenega bogastva. Vir podatkov smo ljudje, podatki nastajajo s tem, ko obstajamo. Problem je, da ta vrednost ni nikjer zabeležena, zradirana je knjigovodsko, da se tako izrazim, nevidna - medtem ko vrednost ukradenih (lahko da čisto legalno) in neplačanih podatkov prinaša korporacijam nesluteno bogastvo. Največja ironija pa je, da nam to prodajajo kot "umetno inteligenco". V resnici ni nič drugega kot plod človeškega obstoja in dela neštetih človeških bitij.
vidim
# 29.06.2018 ob 19:44
Točno to; visoko zamišljeni algoritimi sledijo preko kamer, pametnih telefonov, množice sktih tipal v navadnih napravah in o nas lahko izvejo po potreb ključne podake. Za ljudi, ki so to spravili v promet gre za tihi nadzor in v dololčenem trenutku tudi spretno manipulacijo nad ožigosanim posameznikom. Vse ostalo je samo malo za delanje megle in odvračanje pozornosti od bistva.
oleander
# 29.06.2018 ob 13:51
28.06.2018 ob 11:18
@Kiklop, dober komentar.
Lobo
# 29.06.2018 ob 11:36
Vidim, da večina tukaj enači AI z samozavedanjem nekega algoritma ali stroja. Sam pa nisem prepričan, verjetno zato ker preslabo poznam zadeve.
oleander
# 29.06.2018 ob 07:08
Dokler bo umetna inteligenca namenjena zgolj ekonomskim razlogom, potem ni panike.

Ta trditev logično ne vzdrži. Služenje z brezplačno - in z vohunjenjem - pridobljenimi podatki, ki izvirajo iz dejstva samega obstoja ljudi, ki pa zanje ne dobijo finančnega nadomestila, medtem ko se denar steka h korporacijam, ki vohunijo za nami, je ekonomsko gledano kraja. Se pravi, eni enormno bogatijo s tem, ko drugi postajajo revnejši. Morali bi se pogovarjati o vgrajevanju etičnih norm v programje oz. delovanje algoritmov (trdim, da ti niso inteligenca, temveč variante 0 in 1, tudi če se "učijo" sami).
odziv
# 28.06.2018 ob 23:10
Kakšni kljukci. Najprej volontiramo, potem stokamo.
Dušo in svobodo za nekaj migajočih slik.
mb128
# 28.06.2018 ob 21:18
hero
Le kako tebe, bom zapisal tako, neka tretja entiteta prepriča, da naj voliš nekega xy?
Mislim le kaj se je zgodilo z lastnim mnenjem, a to še sploh opstaja?!
Jep je že kar dolgo nazaj ko so Pink Floyd prepevali another brick in the wall! No takrat še ni bilo tega monstruoznega AI!
Ergo le kaj se je dejansko spremenilo? No ja, se je. Prej ti je gospodar razlagal kako in kaj dandanes pa se je ta gospodar očitno polenil in zato kreiral monstruma z imenom AI oz. Artificial Idiot, ki soli pamet ubornim humanoidom!
HOR
# 28.06.2018 ob 16:28
Za koriščenje vseh pretežkih zadev pač potrebujemo upravljati neko zunanje pomagalo in upravljanje s pomagalom umetna inteligenca ni v osnovi zanekrat nič drugače.
Teoretično pa je možno, da se zaradi kakšnega vzroka kdaj v priodnosti obrne proti nam tako, da to sploh ne bomo vedeli dokler ne bo prepozno, če sploh kdaj...
Rasta75
# 28.06.2018 ob 16:13
mb128
# 28.06.2018 ob 15:07
Rasta75
Kako naj se izognem reklamam na YT? Kakšen predlog mogoče?!


uBlock Origin dejansko "izlušči" in blokira reklame v YT videih. Je Mitcho kar prav napisal.
mb128
# 28.06.2018 ob 15:04
Ja ja ja AI in algoritem! Le kako gre tole skupaj?! Saj ne rečem, da mora tudi AI imeti neko osnovo, tako kot jo ima človek, samo pretiravati pa tudi ni potrebno!
Sem pa naredil test prejšnji teden glede tega. Na YT se gledal, poslušal zgolj tisto kar je sicer a tipično zame. Rezultat?! YT mi predvsem ponuja tisto kar sem gledal, poslušal zadnji teden.
Pa toliko o že kar monstruoznem AI z moje strani. O njegovi dejanski inteligenci ne bi preveč razpravljal a je že kar dejstvo da ta AI nima ne vem kakšnega spomina!
Kakorkoli že, AI gor AI dol na netu, dokler bo to še šlo, bom jaz počel tisto kar bom jaz hotel in ne tisto kar mi bo AI predlagal ali celo ukazal!
Kazalo