Foto: Radio Maribor/Bratko Zavrnik
Foto: Radio Maribor/Bratko Zavrnik

V sredo, 1. septembra, smo radijsko tribuno prvič posvetili novemu oddajnemu formatu Maribor, imamo problem. Poslušalci ste pokazali veliko zanimanja za opozarjanje na nepravilnosti v našem mestu, naša redakcija pa že strumno sledi vašim težavam in jih poskuša nasloviti pristojnim. Že prva oddaja je pokazala, da imamo - mi in vi - tesen in zaupljiv medsebojni stik. In kot so nekoč bili dejali: “Več nas bo, prej bomo na cilju.” Kakor koli, s skupnimi močmi nam BO uspelo popraviti marsikatero dotrajano območje in tudi socialne stiske Maribora in njegovih prebivalcev.

Prva raziskovalna tema, ki ste nam jo poredovali kot pobudo za raziskavo (na povezavo https://www.rtvslo.si/radio-maribor/maribor-imamo-problem/pobuda) je bila spremenjen, plačljiv režim parkiranja pod Pohorjem. Ob uradnih odgovorih pristojnim, smo debato skupaj zapeljali tudi do možnih rešitev, ki jih bomo tekom sezone spremljali in skupaj z vami reševali. Povzemamo le nekaj izmed vaših pobud v povezavi s tematiko, ob tem pa komaj čakamo, kaj se bo iz tega izcimilo. Pa vi?

Zavajajoča prometna signalizacija

Četudi ste se mnogi strinjali, da je sistem plačljivih parkirišč potreben za vzdrževalna dela, ste nas poklicali tudi, da nas opozorite na nekatere dileme, s katerimi se soočate. Poklicali ste nas denimo, da nam zaupate, da ste pri opredelitvi plačljivih parkirišč pod Pohorjem kdaj tudi zmedeni: “Z vnučko sva se zadnjič pripeljala pod Pohorje. Parkirala sva na divjem parkirišču, kjer je le pesek, prišel pa je redar in celi vrsti avtomobilov napisal kazni. Zanima me, zakaj lahko pišejo kazni na divjem parkirišču. Ne rečem, da to počnejo tam, kjer je asfaltirano, označeno in narisano. Pri gozdu, na divjem parkirišču, kjer si avto tudi čisto umažeš, pa me zanima, zakaj lahko kaznujejo?”

Bodo sosednje ulice preobremenjene?

“Sedaj številni ne bodo parkirali tam, ker pač ne bodo želeli plačati, bodo pa parkirali v sosednjih bližnjih ulicah, na primer na Pohorski ulici in tako naprej,” meni poslušalec, ki predlaga urediti dodatno zahtevo za redarje, ki bi bližje ulice pogosteje nadzirali. Poslušalec obenem dodaja, da so zanj še posebno problematični pločniki na Pohorski ulici, kjer je tudi kolesarska pot: “Potem dejansko ne moreš niti mimo zapeljati s kolesom, ali pa moraš iti peš na vozišče in je seveda nevarno, da se kaj zgodi.”

Podaljšanje brezplačne parkirnine za starejše

“Hodim na Pohorje, a sem starejša in dve uri, kolikor je dovoljeno brezplačno parkiranje, porabim le do vrha. Sama pri gostincu tudi ne porabim dovolj denarja, da bi prejela brezplačen kupon za parkirišče. Do starejših in še koga je to diskriminatorno,” je prepričana poslušalka, ki želi, da se čas parkiranja za starejše podaljša, saj “bi moralo biti občini v interesu, da se ukvarjamo s hojo.”

Oddajo Maribor, imamo problem vodi novinar Bratko Zavrnik, ki pojasnjuje, zakaj je to zanj še posebej velik izziv: »Prepričan sem, da je pravo novinarstvo le tisto, ki je v tesnem stiku z ljudmi. A se mi zdi, da je tega dan danes vse manj. Z novo oddajo se zato skušamo približati poslušalkam in poslušalcem in odkriti tudi tiste plati našega mesta, ki pomembno vplivajo na življenje, a se redko znajdejo v središču pozornosti.« Pri radijskem delu, mu je še posebej smešen lapsus, ki se ga kar nekako ne more znebiti: “Čeprav na radiu navadno ni kamere, poslušalkam in poslušalcem večkrat podzavestno rečem ‘se vidimo’, namesto se ‘se slišimo’.”

Vabljeni k sodelovanju!

In ne pozabite, Maribor je lep, marljiv in borben - seveda ga imamo radi, vendar pa ima kot vsaka stvar neštete možnosti za izboljšave. Vemo, da imate v rokavu vsaj kakšno, če ne dve, odlični ideji o izboljšanju Maribora. In sedaj imate možnost, da ukrepate!

Maribor, imamo problem - plačljiv režim parkiranja pod Pohorjem