Črna kronika
Ognjemet
Nevarno igranje z doma narejenimi pirotehničnimi izdelki je lahko usodno. Foto: BoBo

Dodaj v

Doma narejena pirotehnika 28-letniku hudo poškodovala obraz

Policija: Poškodbe so izjemno hude
2. januar 2018 ob 10:45
Žalec - MMC RTV SLO

Iz celjske policijske uprave so sporočili podrobnosti glede nesreče s pirotehniko, ki se je na silvestrovanju zgodila na Štajerskem.

Poročali smo že, da se je nesreča ob polnoči zgodila v Ojstriški vasi v občini Tabor. Poškodovanega je na kraju nesreče oskrbel zdravnik, reševalci pa so ga prepeljali v celjsko bolnišnico.

Policija je danes sporočila, da je 20-letni moški na travniku prižgal doma narejen pirotehnični izdelek. Ta je ob prižigu eksplodiral in močno poškodoval 28-letnega domačina, ki je stal v neposredni bližini, eksplozija pa mu je izjemno hudo poškodovala obraz.

20-letnika bodo žalski policisti kazensko ovadili zaradi suma storitve kaznivega dejanja povzročitve splošne nevarnosti.

T. H.
Prijavi napako
Komentarji
5tane
# 02.01.2018 ob 11:28
Razen organiziranih ognjemetov je treba pirotehniko prepovedati.
evropa
# 02.01.2018 ob 11:04
@Krjavelj

Članek navaja, da je doma narejeno pirotehniko prižgal 20 letni moški

Le ta je pa poškodovala 28 letnega domačina, ki je stal v bližini.
bory
# 02.01.2018 ob 10:58
Žal mi je za fanta, ne moremo si dovolj predstavljati kako trpi. Pa vseeno: s petardami in ostalo pirotehniko si popolnoma po nepotrebnem kličemo nesrečo sami! Žal. Čeprav se trgovcem s tovrstnim materialom smeji do vrh glave in jim številne nesreče dol visijo, jim mi še kar naprej iz leta v leto vedno znova dajemo povod za njihovo zadovoljstvo. Pa zakaj le??????
smradulja
# 02.01.2018 ob 10:52
ni treba dosti da se ti življenje obrne na glavo :(
Ramus
# 02.01.2018 ob 12:27
Pokanje je znak nizke inteligence,...
Miki Mause
# 02.01.2018 ob 12:00
20-letnika bodo žalski policisti kazensko ovadili zaradi suma storitve kaznivega dejanja povzročitve splošne nevarnosti.

Mar nebi še stroškov zdravljenja in rehabilitacije poplačal? Spet bomo DDV plačevalci financirali neumnosti.

Joj moja draga Slovenija zakaj si ukinila obvezen vojaški rok za take 20 in več letne otročiče.
Brisko
# 02.01.2018 ob 13:48
ni treba dosti da se ti življenje obrne na glavo :(

Res je, potrebno je zelo malo. Zelo malo možganov.
stewie
# 02.01.2018 ob 12:56
Ne posplošuj, filkos - do nesreče lahko pride pri skoraj vseh stvareh, ampak večino takih tudi potrebujemo zaradi njihove koristnosti. Recimo avte - potrebujemo jih za potovanja in za v službo, ampak v rokah pijandur in neodgovornežev pa lahko postanejo morilska orožja.
Kako koristnost neki pa imamo od petard? Se nekateri ne znate zabavati drugače, kot da ogrožate soljudi in živali, ker vaša ušesa preprosto potrebujejo zvok pokanja, kot da so na fronti? Javno uporabo petard bi strogo prepovedal, ostale pirotehnike tudi za navadne smrtnike, edino organizacije, ki bi obenem bdele še nad varnostjo bi lahko organizirale kak ognjemet.
Drugače pa meči petarde v zaprtem in zvočno izoliranem prostoru, če se ti to zdi zabavno. Da te pa policija na ulici preišče in najde petarde, ki jih nameravaš vreči, potem pa takoj kazen, če je treba, tudi zapor. Torej to, kaj sedaj počnejo z takimi, ki jim najdejo marihuano. Od kdaj neki je to bolj nevarno, kot pa petarde?
Kumara
# 02.01.2018 ob 12:10
Če jim je všeč pokanje naj grejo na kako fronto se streljat. Je dosti izbire.
kislec
# 02.01.2018 ob 18:55
" vzdev
Če delaš po navodilih ni nevarno ???. Če pa držiš petardo v roki, pač tvegaš. In pri vsaki petardi ti piše, da jo prižgeš in odvržeš. Brez nepotrebnega držanja v roki."

vzdev, nakladaš! Je nevarno in za povzročanje te nevarnosti (ne samo za "metalca" - še bolj za vse, ki so v "dosegu" /večinoma sploh nevede!/ ni nobene razumne razlage.

Še o : Brez nepotrebnega držanja v roki."
V vojski (ta pravi, ne tej zadnji "taborniški") smo imeli metanje ročnih bomb. Lahko je reči: "Brez nepotrebnega držanja v roki" ampak eden je potem , ko je izvlekel varovalko, dobesedno "zmrznil" in na srečo je bil desetar dovolj priseben, da je pravi čas posredoval, mu bombo s težavo izpulil iz zakrčene roke in jo odvrgel. (So jih na kurzu za desetarje pripravljali tudi za prav take položaje!!!).

Tudi pri petardah lahko kdo "zmrzne" ali je samo neroden, da mu pade iz rok ali jo vrže tako, da se odbije od kake veje ali...

Le čemu bi jih metal? Če imaš še po starem vzgojeno mamo, gotovo spravlja papirnate vrečke od kruha. Vrečko napihni, jo "pri vratu" zavij in stisni in udari ob nekaj trdega (če ni drugega, ob glavo).
Dovolj poči za zadovoljstvo! (Pa še zastonj je...)
Krjavelj
# 02.01.2018 ob 11:07
@evropa res je, domnevam da sta naredila zadevo skupaj.

Ni važno, kdo jo je naredil, vseeno mi je žal za tako prigodo, in seše vseeno sprašujem zakaj ljudi ne sreča pamet, pa naj bo to pri 20. ali 28. letih...
stewie
# 02.01.2018 ob 13:07
Aha, če pa vržeš nekomu pod noge, tudi ni nevarno, vsaj zate ne. In če se nekdo prestraši zaradi hrupa ali celo doživi šok ali ogluši, tudi ni problema, važno da ni nevarno - zate.
In veš, zakaj to proizvajalci zapišejo v tebi draga navodila? Da se zaščitijo pred tožbami, ko se komu zgodi to, kar se je zgodilo med drugim tudi 28-letniku v novici ali tistemu 14-letniku pod linkom, ki sem ga prej pripopal.
Kaj pa, če bi zgolj prižgal in odvrgel denar, ki si ga zapravil za petarde? Zvok pokanja pa imel posnetega na mobitelu? Bolj varno bi bilo, čeprav še vedno isto glasno. Vsaj v roki ti ne bi eksplodiralo.
kopibrejk
# 02.01.2018 ob 14:34
Navodila pomagajo, kakopak .... Saj otrokom pred paintball praznovanjem rojstnega dne instant inštruktorji tudi rečejo 'z enega metra pa nikar ne streljat v nasprotnika'. Bolane igrice.
GoodFella
# 02.01.2018 ob 13:40
Vsako leto iste zgodbe, lani tisti fant z razmesarjenimi rokami, letos iznakažen obraz, a mladina se še naprej veselo igra pirotehnike. Gre za stvar odgovornosti do samega sebe in do drugih, če te odgovornosti ni in prevlada lahkomiselnost, se potem dogajajo take tragedije. Tega 20-letnika je seveda treba kaznovati, saj je ogrozil svoje življenje in življenja drugih, bo pa imel tudi na vesti hudo poškodbo svojega prijatelja. A je bilo vredno?
stewie
# 02.01.2018 ob 13:22
A se ti totalno ob pamet? Zapiranje živali v stanovanja je zate mučenje, če pa blizu njih mečeš petarde, pa ne? Se vidi, da pisariš nekaj na pamet! Živali, vsaj psi in mačke, imajo dosti bolje razvit sluh in to, kar je za človeka zgolj nadležno pokanje, one zaslišijo kot da bi čisto blizu njih nekdo streljal ali celo vrgel bombo! Kje pa naj bodo živali ponoči, ko se praznuje novo leto, če ne pri svojih lastnikih doma? Še malo, pa boš začel tu gor stokati, kako ti lastniki domačih živali grenijo svobodno pravico do metanja petard.

Če pa praviš, da med množico noben normalen ne bo vrgel petarde - zakaj jih potem mečejo zunaj ravno opolnoči za novo leto, ko je toliko naroda zunaj na ulicah, da ta spremljajo ognjemet od daleč in da si s prijatelji voščijo novo leto? Aja, problem je v njih, ne pa v tistih, ki mečejo pirotehniko - kaj neki hudiča imajo ob tistem času zunaj za iskati po tvojem.

In še vedno posplošuješ, da če bi prepovedali petarde, da smo proti vsemu, obenem pa sam ne moreš pojasniti, kaj tako je koristnega na njih.
Nože po drugi strani potrebujemo za pripravo živil in za kakšno obrt, torej za nekaj, kar je na splošno koristno, oz. nujno potrebno (hrana). Kaj pa petarde? Pojasni, zakaj neki jih potrebuješ, jaz pa ti potem lahko pojasnim, kako lahko isto ali še boljšo koristnost dosežeš na prijetnejši, predvsem pa manj nevaren in moteč način za okolico. Ali pa jih idi metat v Avstrijo, ker tam baje niso nevarne. Očitno je njihov zvok pokanja po nemško lepši.
bolkonsky
# 02.01.2018 ob 15:21
če se uporablja pamet nikoli ne pride do nesreče...
če pa se človek dela pametnega in tako postane blesav pa pride do nesreč...
pirotehnika se mora razdeliti na dva dela in v prodaji so lahko le manjše petarde...
vsa 'močnejša pirotehnika' mora 'iz dosega' posameznika...in z njo lahko upravlja
samo LEGALNO organizirano društvo...

in potem več takih nesreč ne bo...
tukaj gre za tipičen primer prepotentnosti,neodgovornosti,nestrokovn
osti...ki
je privedlo do hudih telesnih poškodb,predvsem obraza za,katerega bo potrebno veliko
znanja in denarja,da se bo obraz rekonstruiralo,kar bo prineslo veliko bolečih trenutkov za
pacienta...pa ni niti zagotovila,da bo vse 100% uspelo...
na drugi strani pa je mladenič,ki je sedaj silovito odvisen,kako se bo vse skupaj končalo...
če se bo s poškodovancem dobro končalo,bo tudi mladenič OK,v nasprotnem pa ne...
in to sedaj potenciramo in dobimo skupino večih ljudi,katerih življenja bodo zavedno
zaznamovana...zaradi NEUMNOSTI...

a se splača za par minut,dobesedno par minut,zabave v katerih je največ pol minute 'iskric po nebu' ?

zdej vidita oba iskrice in še njihovi svojci...in še dolgo se jim bo iskrilo...
bory
# 02.01.2018 ob 14:46
vzdev
Povej mi prosim vsaj eno pozitivno vrednost teh pirotehničnih predmetov?
stewie
# 02.01.2018 ob 14:36
To drži v mojem primeru ravno toliko, kot drži moja ugotovitev o tebi, da si se kot otrok ustrašil tudi pasje bombice, zdaj bi pa si rad dal duška z uživanjem ob poku petard in ostale pirotehnike.
oliva
# 02.01.2018 ob 12:20
Strahota.
V bistvu dve zelo poškodovani (da ne rečem uničeni) življenji. :(

Upam da si poškodovani čim hitreje in čim bolje opomore.

Povzročitelja pa bo tale šola zelo drago stala, spremljala ga bo vse življenje.
presenečen
# 02.01.2018 ob 11:57
Držimo pesti za čim boljše okrevanje in kot opomin vsem.
stewie
# 04.01.2018 ob 08:25
Ko boš pa ti sam ali kdo od tebi dragih zaradi pokov in ostalih učinkov petard ostal s trajnimi poškodbami, me zanima, če ti bo še vedno šlo na smeh.
Morda že, če daješ načelom prednost pred praktičnimi učinki in važno je, da lahko kup pravih zafrustrirancev mirno poka in tebe spravlja v smeh. Tako, u inat raznim strokovnjakom, ki opozarjajo na škodljivost in nekoristnost metanja petard.
stewie
# 03.01.2018 ob 15:45
Očitno se ne dela dovolj na preventivi in ozaveščanju.
Tisto o tem, kako pa petarde niso dovolj strogo prepovedane, je bilo pa namenjeno tudi tistim tu gor, ki zagovarjajo njihovo prosto prodajo ob praznikih, češ da petarde niso nevarne, če se dela z njimi pravilno, sicer pa je potrebno prepovedati vse, kar je lahko nevarno. Ne znajo pa povedati, v čem je njihova korist.
stewie
# 03.01.2018 ob 11:37
Na žalost ne dovolj strogo.
stewie
# 02.01.2018 ob 12:22
Pravilno, Kumara. Tudi sam bi s temi manijaki, ki radi mečejo petarde, tako ravnal.
Na fronto ali pa jim bi kvečejmu dovolil, da v enen majhnem in zaprtem, ter zvočno izoliranem prostoru mečejo petarde, da bodo kvečejmu sami občutili vso zvočno harmonijo, ki jo s takim početjem povzročajo.

Tisto malo gor, ki se pa izgovarja na navodila, pa naj pojasni, v čem vidi korisnost takega početja. Od neke rakete se vsaj lepo vidi kaj na nebu, od petard pa še to ne. Ta 20-letnik pa bi moral za prevzgojo še vsak dan v zaporu doživet, da mu v sobico nekdo vrže petardo, sicer dvomim, da bo s svojim početjem nehal ogrožati narod.
fah-q
# 02.01.2018 ob 12:09
a ne bi blo bolše če bi vsi ti pirofili dali denar na kup poleg občinskega in kupli še večje in bolše zadeve skupaj z občino, kjer bi to potem kak ekspert pošiljal v luft? meni je ta mala "osebna" pirotehnika krneki, popolnoma brez veze, ne naredi nobenga vtisa (je na nivoju dvoletnika ki reče "vrum" in porine avtomobilček-zdej dvoletnik je pač dvoletnik, odrasel pa s takim "vrum" zgleda bedasto) in plaši samo živali pa kake vojne žrtve s travmami.
no72
# 02.01.2018 ob 11:41
Popravek:
Sprva sem napančno razumel, da je bil poškodovan povzročitelj sam.
smukač
# 05.01.2018 ob 08:31
Joj kako smo Slovenci nedojemljivi za resna opozorila, prav žalostno je , ko te morajo na to opozarjati tako žalostni dogodki.
GORILA
# 04.01.2018 ob 08:45
@stewie
...jaz sem tudi proti petardam!
ginza
# 03.01.2018 ob 11:39
Zato imajo moški krajšo življenjsko dobo. Tako kot tisti bedaki v Rijeki, ki so se šli kopat v razburkano morje.
GORILA
# 03.01.2018 ob 10:31
@stewie
...petarde SO prepovedane!
stewie
# 02.01.2018 ob 17:18
A če boš ti enkrat nič kriv v prometu imel nesrečo po krivdi drugega (ali pa kdo od tvojih svojcev) in recimo ostal na invalidskem vozičku, se boš tudi vprašal, v čem je problem?
stewie
# 02.01.2018 ob 12:39
Na linku si pa lahko še ogledate fotografije, kaj ostane od roke, kot je bilo v primeru 14-letnega mulca pred par dnevi.
Opozorilo: ni za občutljive ljudi, ampak verjamem, da ljubitelji petard, kot je tu gor vzdev, ki se tako radi sklicujejo na navodila, ne spadajo mednje. Za lepoto oz. zvočno harmonijo je pač treba znati malce potrpet!
https://mariborinfo.com/novica/kronika/foto-to-so-poskodbe-14-letnega-mariborcana-zaradi-petarde/154224
GORILA
# 03.01.2018 ob 13:06
Na žalost ne dovolj strogo.

aja, ker ce bi bile pa prepovedano bolj strogo, potem pa ta model ne bi naredil ene homemade...
...če mene vprašaš, bi ob večji strogosti bilo še več teh homemade modelov!
galoper
# 02.01.2018 ob 13:36
Pri uporabi pirotehnike bi moral prisostvovati človek z ustreznim dovoljenjem za nadzor uporabe pirotehnike. Uvedite ga, tako kot za orožje.
VevericaStrela
# 03.01.2018 ob 18:05
Kako se mi vedno smeji ob pokih petard zadnja leta, ki so redkejši, ampak močnejši kot kadarkoli prej.. Kot vsaka prohibicija je tudi ta prinesla uteho zafrustriranim na papirju, pljunili pa so si zgolj v lastno skledo. Kdor se iz zgodovine ni naučil, da prohibicija stvari zgolj poslabša, je pač bedak.
MAN0
# 02.01.2018 ob 19:13
kislec
Metanje bomb:
https://www.youtube.com/watch?v=sqTIFpxU
IIM
komsomolec
# 02.01.2018 ob 15:34
slovenci pač, najbolj pametni ...
vzdev
# 02.01.2018 ob 13:00
@stewie, kot sem napisal. Če delaš po navodilih ni nevarno. Če pa držiš petardo v roki, pač tvegaš. In pri vsaki petardi ti piše, da jo prižgeš in odvržeš. Brez nepotrebnega držanja v roki.
zniranc
# 02.01.2018 ob 13:20
Eni ste resnicno bolj papeski od Papeza. Meni tudi pokanje (vec) ne pase, pa pac potrpim in gotovo... vsak bi danes nekaj spreminjal, prepovedoval in kaznoval. Dajte se raje malo sami s sabo ukvarjat, bo bolj pametno.
Rugess Nome
# 02.01.2018 ob 12:43
naj mi kdo razloži kako se je znašla faca oškodovanega v bližini petarde? a je delal selfi z doma izdelano petardo?
filkos
# 02.01.2018 ob 12:42
Koliko dolgočasnih in občutljivih ljudi tule... eni bi očitno takoj prepovedali vse stvari, pri katerih je šansa da pride do neke nesreče. Ne pravim da ni grozno, kar se je zgodilo, vendar je jasno, da je uporaba pirotehnike na lastno odgovornost in relatiivno varna....seveda dokler ljudje ne začnejo eksperimentirat z stvarmi, za katere morda niso dovolj sposobni...
rupurut
# 02.01.2018 ob 14:23
Nekako imam občutek, da je večina tu v otroštvu metala petarde, sedaj pa ko ste "odrasli", bi pa radi use prepovedali.
samogledam
# 02.01.2018 ob 16:13
v čem je problem ? želela sta adrenalin in imela smolo, drugi jo imajo na motorju, tretji pa na smučeh, jb vsak išče izziv na njegov način...enkrat imaš srečo, drugič pač ne...
vzdev
# 02.01.2018 ob 13:14
stewie, Še enkrat ponavljam. Če upoštevaš navodil ni nevarno. Lepo ti piše kje lahko mečeš in kje ne. Med množico pač noben normal ne bo vrgel petarde. In tale poškodovani 28 letnik je imel doma narejeno petardo, ne pa kupljeno. Kar zopet pomeni, da ni upošteval navodil. Tudi nož ni nevarne če ga uporabljaš npr. v kuhinji. Če ga pa v roke dobi norec, pa lahko postane smrtno nevarna zadeva. Dajmo potem prepovedati tudi nože.

V glavnem nekateri ste postali že tako zadrti, da vam je že čisto vse nevarno, vse bi prepovedali... Ne vem zakaj pa je lahko petarda dovoljena v Avstriji. Tam pa sploh ni nevarna.

Pa kot sem že večkrat napisal. Živali se sploh ne bojijo petard, če jih pustiš v naravnem okolju. Če pa jih zapirate v stanovanje (kar je po mojem res mučenje živali), pač se bojijo čisto vsega. Srnjad se sploh ne boji petarde, ko jo kmeti mečejo na njivo, da bi jih pregnali iz nje.
no72
# 02.01.2018 ob 11:38
Spisali še kazensko ovadbo...

A ga bodo morda s hudimi trajnimi posledicami, mogoče celo invalida, sedaj še hudo oglobili?
Pravosodje, lahko bi ga dal celo pod narekovaje, kolikor sr...a je v zadnjih letih napravilo v Sloveniji, je bil - za razliko od medicine - zame vedno nekako nelogična zadeva.
Krjavelj
# 02.01.2018 ob 10:59
Žal mi je fanta da si je življenje uničil takole....

Po drugi strani, meni so postale petarde dolgočasne nekje pri 14 letih, nekako me je srečala pamet. Zakaj je 28 -letnik izdeloval petarde namesto kakšnega bolj produktivnega početja? Resnično ne razumem več sveta...
vzdev
# 02.01.2018 ob 11:16
bory, s petardami in preostalo pirotehniko ne kličemo nobene nesreče. Ker nobena od teh stvari ni niti malo nevarna, če jo uporabljaš tako kot piše v navodilih. Če pa si izdeluješ neke svoje zadeve je pač to čisto druga stvar.
vzdev
# 02.01.2018 ob 11:40
5tane, najboljše, da še uvedemo policijsko uro, saj bi nekateri v Sloveniji želeli prepovedati čisto vse. V vseh normalnih državah se lahko meče pirotehniko, vi bi pa vse prepovedovali.
prim00z
# 02.01.2018 ob 11:35
po mojem je kazenska ovadba povsem odveč, če se nekaj takega po tvoji krivdi zgodi prijatelju...
Kazalo