Črna kronika
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.0 od 2 glasov Ocenite to novico!
Smučišče Mokrine
Nesreča se je zgodila na smučišču Mokrine. Foto: MMC RTV SLO/Tina Hacler

Dodaj v

Mokrine: Slovenski smučar zapeljal po skalnem pobočju

Smučar je huje poškodovan
10. januar 2017 ob 10:02
Mokrine - MMC RTV SLO, STA

Na avstrijskem smučišču Mokrine se je v ponedeljek huje poškodoval 24-letni Slovenec, ki je zapeljal s proge in padel 40 metrov globoko po skalnatem pobočju.

Huje poškodovanega smučarja so s helikopterjem prepeljali v bolnišnico v Beljaku, poroča avstrijska tiskovna agencija APA.

Avstrijska policija je ob tem sporočila, da se je nesreča zgodila na progi Mednarodne smučarske zveze (Fis), s katere je slovenski smučar pomotoma zapeljal in padel 40 metrov globoko.

T. K. B.
Prijavi napako
Komentarji
rmai
# 10.01.2017 ob 10:21
Velike pohvale avtorju, da je uporabil slovensko ime Mokrine in ne kar preprosto Nassfeld, kot se mu reče po nemško - ime, ki ga prepogosto uporabljamo tudi Slovenci. Mokrine ležijo v Ziljski dolini, delu zgodovinskega slovenskega etničnega ozemlja. Žal je prav Ziljska dolina od vseh treh dolin na Koroškem, kjer živijo Slovenci (Rož, Podjuna, Zilja) najbolj asimilirana. Slovenska imena veliko povedo o zgodovini teh krajev.
ajvard
# 10.01.2017 ob 11:23
Coen

večina, ki jih poznam, uporablja Devin, Sesljan, Videm, Mokrine, Beljak, Borovlje, Labot...to nima nobene zveze s siljenjem, gre preprosto za poznavanje materinščine. in za ljubezen do nje.
tomber
# 10.01.2017 ob 11:54
Aaa, motiš se. Praktično vsaka vas, dolina, vrh in celo potok v teh treh koroških dolinah ima slovensko izvorno ime. Menim, da je prav, da jih uporabljamo.
firtoh
# 10.01.2017 ob 10:37
Zato pa bolj uspešno na Kaninu
mend055
# 10.01.2017 ob 10:18
Pomotoma zapeljal? Ali to pomeni, da je proga slabo označena? Kdo pa to pravi da pomotoma?
Untamle
# 10.01.2017 ob 10:18
Kako pa lahko pomotoma zapelješ s proge? Ravno za FIS-ovo bi pričakoval, da je dobro označena...
Aslan
# 10.01.2017 ob 11:18
Avstrijska imena namesto slovenskih uporabljajo samo nemškutarji, ki potem najbolj opletajo z domoljubjem. Sramota. Pohvala piscu članka.
aaa
# 10.01.2017 ob 10:22
Roko na srce, ta visokogorska smučišča, ne da so slabo označena, ampak slabo zavarovana. Ograje, ki bi preprečile zdrs v prepad, če zletiš s proge so sila redke. Sploh na kakšnih ozkih povezavah na katerih je praviloma dost prometa je mene vedno strah, ko se peljem z otroki.
FancyBoy
# 10.01.2017 ob 10:57
Ojoj, upam da me bo ostal poskodovan za cel lajf. Srecno fantina!
Ramus
# 10.01.2017 ob 10:25
Na Rogli težko padeš v prepad,...
Sussudio
# 10.01.2017 ob 12:05
aaa
si kdaj smučal na Mokrinah? Meni sploh ne daje vtis tako visokogorskega smučišča. Razen kamor vozita Zweikofelbahn in Trogkofelbahn. Drugače je smučišče odlično zavarovano. Neprimerljivo bolje kot vsa smučišča v Sloveniji. Ni mogoče pomotoma zapeljat v prepade.
Tomazzzinho
# 10.01.2017 ob 13:51
Tudi sam sem na tem istem smučišču padel v prepad cca 5m, ker ni bilo oznake konca smučišča. Sem imel večjo srečo kot tale fant.
ajvard
# 10.01.2017 ob 11:50
aaa

dobronamerno: potem se pa potrudi in se jih nauči. saj ni tako težko.

pa pojdite kdaj na izlet k zamejcem, v Italijo ali v Avstrijo, oglejte si kraje, polne naše zgodovine, naša imena se bodo kar usidrala v glavi. sploh otroški.
aaa
# 11.01.2017 ob 06:49
@Sussudio
Nisem misli, da čakaš na napravah. Ampak da je neznosna gužva na progah. Proge so enostavno poddimenzionirane glede na kapaciteto naprav. Premalo prog na napravo in preozke proge. Skratka klasičen množičen turizem. Nabijmo smučarje po smučišču kot sardine. Nazadnje sem bil tam pred kakima dvema tednoma. Na napravah nisi čakal nič. Na progah pa vseeno neznosna gužva. In proge popolnoma razrite že ob 10h. Glede kvalitete smuke je to smučišče povsem v rangu naših. Kar se mene tiče je edini adut tega smučišča vreme.
maži
# 10.01.2017 ob 22:34
če se strinjamo krvavec, rogla naša smučišča so varna ter cenejša od avstrijskih
aaa
# 10.01.2017 ob 13:09
Oz. sem mislil, nobene ograje na levi.
mums
# 11.01.2017 ob 14:23
Kolk je pa divjakov, ki brezobzirno smučajo???? Če si normalen v glavi težko zletiš s proge!!! Sem smučar oz kar dober smučar in vem kako je s temi zadevami.
Sussudio
# 10.01.2017 ob 15:16
Lani sem v Ljubljani v fitnes centru poslušal gospoda ki se je frajerišil s kolegi, razlagal kaj vsega on počne in kako je bil dan prej na Nassfeldu. Nato pa dodal: "v bistvu na Mokrinah, da zveni bolj kmetavzarsko". Pa še Mokrine je tako izgovoril kot bi šlo za smešen izraz.
Ja, tudi taki se najdejo ki se radi zafrkvajavo s slovenskim izrazoslovjem.
Sussudio
# 10.01.2017 ob 15:11
aaa
ja sedaj razumem kje misliš. Sicer tisto bolj kot proga je položna alternativa oz možnost da se vrneš k tisti novi 6 sedežnici. Položna in ozka kot cesta in malo ljudi se tam spušča. Za otroke in začetnike bi morda res lahko tudi tisto zavarovali.
Sicer na vsakem smučišču najdeš možnost da bi kje kam zletel. Na Voglu lahko tudi marsikje greš iz proge in letiš dol po strmem gozdnatem predelu (prvi ovinek od orlovih glav v zadnji vogel, na poti brunarica-zadnji vogel, več ovinkov po žagarjevem grabnu), na Kaninu lahko tudi marsikje zletiš iz proge kam ven v kako globoko luknjo.
Ampak še vedno so na Mokrinah proge bolj zavarovane kot na slovenskih smučiščih.

So ja precej veleturistična destinacija ampak so tako veliko smučišče da se ljudje precej razpršijo. Razpolagajo s praktično da samimi priklopnimi 6 sedežnicami tako da čakaš naprave bistveno manj kot pa na naših smučiščih.
Zdaleč nisem na Mokrinah nikoli čakal toliko časa kot sem čakal marsikdaj na Voglu pred Orlovimi glavami, Šijo, Zadnjim Voglom, na Krvavcu pred edino šestsedežnico...
aaa
# 10.01.2017 ob 13:07
@sussudio
Prav povezavo med Trogkofelbahnom in ta novo sedežnico sem mislil. Nobene ograje na desni. poglej enkrat kam cvokneš, če zapelješ s proge.

Sicer pa (malo off topic), ko slišim te hvalospeve o Mokrinah me tud nekam pritisne. To zame ni smučišče, ampak klasični primer najhujše oblike množičnega turizma. Vedno neznosna gužva, da je popolnoma nemogoče normalno smučat. Posledično proge v katastrofalnem stanju. Na Koroškem so praktično vsa smučišča (kar se prog in gužve tiče) v bistveno boljšem stanju.
Sussudio
# 10.01.2017 ob 12:37
ajvard
ampak potem pa res poznaš veliko domoljubov ki jim je mar do uporabe slovenskega jezika. Jaz namreč večrat slišim Sistiana, Udine ("sem bil v Udinah"...), Klagenfurt, Monfalcone, Muggia... vsaj tako slišim na primorskem.
Pa tudi Bleiburg bi rekel da se večkrat sliši kot pa Pliberk.

Asian
nima to veze z "nemškutarji"... jaz sem bil deležen posmeha "partizanov" ko sem namesto Monfalcone rekel Tržič in namesto Tolmezzo Tolmeč.
Ampak ob vsem tem nosijo veliko odgovornost tudi slovenisti in novinarji, ki vse bolj promovirajo tuja imenovanja.
Včasih se je reklo Milan, Turin... sedaj pa vsepovsod že beremo in slišimo Milano in Torino. Tudi cela severna Italija uporablja v pogovoru Milan, Turin... (končnice -o so bile v zgodovini naknadno dodane da zvenijo bolj "vseitalijanske").
Lluka
# 10.01.2017 ob 10:12
Mogoče kje kdo videl tudi ratrak?
aaa
# 10.01.2017 ob 11:47
@ajvard
Ne vem če imaš prav. Sloveskih imen enostavno ne poznamo. Jaz tista, ki jih poznam uporabljam. In tudi otroke naučim Slovensko in Nemško ime. Teh pa ni ravno veliko. Žal.
u qratz
# 10.01.2017 ob 12:54
v sloveniji imamo kranjsko goro,v avstriji imajo nassfeld...konec filozofije
Coen
# 10.01.2017 ob 10:49
rmai, ne glede na to, kako se trudite s to prisilno slovenščino, bo večina ljudi vedno rekla, da gre v Nassfeld. Pa lahko se postaviš na trepalnice.
Kazalo