Rumena Evropejka proti 'eksotičnim' borcem. Foto: Youtube
Rumena Evropejka proti 'eksotičnim' borcem. Foto: Youtube
Brazilski borec med izvajanjem gibov capoeire. Foto: Youtube

Prah se je dvignil, ko je direktorat Evropske komisije za širitev objavil videoposnetek, ki naj bi pritegnil mlade volivce. V oglasu z naslovom Rastimo skupaj nastopa belopolta ženska, oblečena v rumeno (barva EU-zvezdic), ki mirno stopa čez skladišče. Ob zvoku gonga se ozre, nakar skoči pred njo v slogu filma Prežeči tiger, skriti zmaj agresiven Kitajec, kričeč kung fujevske krilatice.

Medtem ko se Kitajec pomika proti Evropejki, se pred njo dvigne v zrak še tradicionalno opravljeni Indijec, ki v rokah vihti mačeto. Mož je mojster kalaripajatuja, borilne veščine iz južnoindijske države Kerale. Ženska se ga skuša ubraniti, nato se pred njo s kolesi v slogu capoeire (brazilske borilne veščine, op. a.) znajde še temnopolti moški z lasmi v "dreadih".

Ženska se zastrmi v može, nato pa se namnoži in sklene krog okoli mož, ki odložijo svoja orožja in se usedejo. Njena rumena oprava se nato spremeni v zvezde EU-ja, video pa pospremijo besede: "Več ko nas je, močnejši smo." In še: "Kliknite tukaj, če vas zanima več o širitvi EU-ja."

"Neposrečeno"
"To je bila neposrečena poteza Evropske komisije. Čudno je, ker običajno se za Komisijo zdi, da malodane zapoje Kumbaja (stara pesem Afroameričanov o duhovni povezanosti, bližini in sočutju, op. a.). A zdaj je ustvarila video, ki prikazuje belko, ki jo ogrožajo tujci z orožjem. To je dvomljivega okusa in presoje," meni Raoul Ruparel iz Odprte Evrope.
"Sprašujemo se tudi, ali je bilo res potrebno posneti oglas. Podpiramo širitev EU-ja, a nismo prepričani, da je snemanje tovrstnih videov najboljši pristop."

Namen: Vzajemno spoštovanje
Stefano Sannino
, vodja direktorata Evropske komisije za širitev, pa: "Prejeli smo veliko komentarjev na naš zadnji oglas, vključno od ljudi, ki jih skrbi sporočilo, ki ga video pošilja. Posnetek je prek družabnih omrežij in novih medijev ciljal na mlado občinstvo (16-24 let), ki razume zaplete in tematiko borilnih filmov in videoiger. Odziv tega ciljnega občinstva na oglas je bil dejansko pozitiven kot tudi odziv našega testnega občinstva."

Sannino je še povedal, da je oglas predstavljal tipične like iz žanra borilnih veščin: mojstre kung fuja, capoeire in kalaripajatuja. "Začel se je s prikazom njihovih spretnosti in končal z vsesplošnim spoštovanjem, ki ga izkažejo liki drug drugemu, vse skupaj pa se konča v položaju miru in harmonije," razlaga.
"Žanr smo izbrali, da bi privabili mlade in vzbudili njihovo zanimanje za pomembno politiko EU-ja. Oglas na noben način ni skušal biti rasističen in jasno obžalujemo, da je bil razumljen kot tak. Opravičujemo se vsem, ki so se počutili užaljene. Glede na okoliščine smo se odločili, da kampanjo nemudoma ustavimo, video pa umaknemo."