Evropska unija

Poudarki

  • Čas za Grčijo se izteka
  • Načrt B za območje evra
  • Strukturne reforme
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.0 od 58 glasov Ocenite to novico!
Grčija
Čas za dogovor se izteka, minister Mramor je poudaril nujnost načrta B, če pogovori z Grčijo propadejo. Foto: Reuters
Dušan Mramor
Po besedah Dušana Mramorja je Slovenija vzorčni primer delovanja reform. Foto: BoBo
Bo Grčija ostala v območju evra? Foto: BoBo
VIDEO
Finančni ministri proti G...

Dodaj v

Mramor: Grčija je sprejela ukrepe, ki gredo v napačno smer

Ministri EU-ja na neuradnem srečanju o finančnem položaju in strukturnih reformah
25. april 2015 ob 13:54,
zadnji poseg: 25. april 2015 ob 15:13
Riga - MMC RTV SLO, STA

Finančni ministri in guvernerji centralnih bank članic EU-ja so sklenili dvodnevno neformalno srečanje v Rigi. Glavna tema je bila razgreta razprava evroskupine o Grčiji.

Minister za finance Dušan Mramor je pogovore označil za zelo napete, saj se čas za dosego dogovora izteka. "Ministri smo izrazili frustracijo, da Grčija po dveh mesecih ni naredila, kar je bilo dogovorjeno. Po drugi strani se ni veliko premaknila od svojih stališč iz februarja, vmes je celo sprejela ukrepe, ki so šli v nasprotno smer od dogovorjenega," je opisal razpoloženje ministrov v Rigi.

Črna ovca evroobmočja
Mediji so poročali, da so se evropski finančni ministri v petkovi razpravi v povezavi z Grčijo jezili in kar niso mogli skriti gneva, grškemu finančnemu ministru Janisu Varufakisu pa celo žugali, da se čas izteka. Slovenski finančni minister je v razpravi poudaril nujnost načrta B za območje evra, če bodo pogovori z Grčijo propadli. Preostali ministri so se na njegov predlog odzvali s hitro pomirjujočo trditvijo, da obstaja samo načrt A, po katerem Grčija izvede reforme in ostane v evroobmočju.

Mramor je povedal, da je stališče vseh ministrov iz območja evra popolnoma enotno: "Dogovor je treba sprejeti, ker je to edini način, da se Grčija izvije iz krizne situacije." Grčija je sicer po Mramorjevih besedah že naredila veliko strukturnih sprememb, ki so končno začele dajati učinke, zato nepotrpežljivost ni na mestu.

Finančni položaj in strukturne reforme
Veliko produktivnejša pa je bila razprava o gospodarskem in finančnem položaju EU-ja ter o strukturnih reformah in naložbah, je še pojasnil Mramor in ta del izpostavil kot najproduktivnejši del srečanja. Minister je poudaril, da je razprava, v okviru katere so posamezne države predstavile svoje izkušnje, pokazala, da strukturne reforme niso le prazne marnje, pač pa dajejo izjemno dobre rezultate.

Kot primer je Mramor navedel Irsko, ki je sicer reforme sprejemala zelo dolgo, a so potem poželi odlične rezultate. "Gospodarska rast Irske gre proti petim odstotkom, dolgoročno načrtujejo več kot triodstotno rast, sledita zmanjšanje brezposelnosti in povečanje zaposlenosti," je še povedal in opomnil, da gre ob boku z Irsko tudi Slovenija, pri kateri pa so se rezultati reform pokazali še hitreje.

Slovenija primer delovanja reform
Reforme so se v Sloveniji začele v drugem četrtletju 2013 in v zadnjem četrtletju istega leta smo že imeli gospodarsko rast, v letu 2014 pa je bila gospodarska rast že zelo visoka, je poudaril Mramor. Slovenija je tako bila na pogovorih prikazana kot primer, kjer so strukturne reforme v obliki spremembe ustave, pokojninske reforme, reforme trga dela, dokapitalizacije bank, ustanovitve Slovenskega državnega holdinga in slabe banke dale najhitrejši in izjemno učinkovit rezultat, je še dodal.

Unija kapitalskih trgov
Ministri so neformalno srečanje sklenili s pogovori o načrtih za unijo kapitalskih trgov. Po besedah Mramorja obstaja splošna pripravljenost za takšno unijo, razprava, v kateri so temo načeli, pomeni le začetek dolge poti vzpostavitve načrtovane unije.

"Sledilo bo še veliko razprav, saj je za vzpostavitev unije kapitalskih trgov potrebna harmonizacija računovodskih sistemov, davčnih sistemov, zakonodaje na področju plačilne sposobnosti, na področju poročanja, na področju obdavčenja in tudi na področju urejenosti trga kapitala. Taka harmonizacija pa je izjemno dolgotrajna," je proces opisal Mramor.

Dotaknili pa so se tudi naložbenega načrta Evropske komisije, ki so ga ministri označili za zelo zahtevnega, še posebej za manjše države, saj so te manj zanimive za zasebni kapital.

G. K.
Prijavi napako
Komentarji
Mikita
# 25.04.2015 ob 14:46
Oh, mi imamo pa ukrepe, ki gredo v pravo smer? A ljudje čutijo kakšno razliko, ko smo bili na dnu, pa zdaj, ko Mramor pravi, da smo zgodba o uspehu.
Za nas navadne državljane je čisto vseeno. Mi živimo od vode zraka, hrane in človeške bližine. Mramor in njemu podobni pa od trepljanja po glavi.
kyllingen
# 25.04.2015 ob 14:50
trojka je pet let sprejemala nepravilne odločitve o grčiji pa nikogar v bruslju ne moti...
Zgodovinar_666
# 25.04.2015 ob 14:56
Mramor naj raje v Sloveniji potegne prave ukrepe. Potem naj pa drugim pamet soli.
evropool
# 25.04.2015 ob 15:22
Slovenija primer delovanja reform.
Spoštovani g. Marmor, zakaj pa tega doma ne čutimo na plačah in penzijah ???
Ne mi tukaj lepobesedičit z nekimi finančnimi forami, prosim... To je skrajno neokusno, saj delate iz nas (še večje) bedake.
minutes
# 25.04.2015 ob 14:56
Mramor empatijo do ljudi imas kot marmor.
LjudjeSoOvce
# 25.04.2015 ob 14:54
V podajanje mnenja o Grčiji se ne bom spuščal, me pa zanima, kaj je mišljeno pod tem:

[...]grškemu finančnemu ministru Janisu Varufakisu pa celo žugali, da se čas izteka.

Ko se čas izteče, sledi.....kaj?
Dami
# 25.04.2015 ob 14:52
Ha ha ha ha ha ha...... mene pa zanima, če je Mladina še vedno tako navdušena nad tem, da je Mramor finančni minister.

Ah ti levičarji. Človek se vedno nasmeje do solz.....:-)))))

http://www.mladina.si/159768/dan-ko-smo-si-oddahnili/
Norland
# 25.04.2015 ob 15:22
Grčija ne želi hlapčevat pokvarjeni EU. Bravo Grki!!
SamoRes
# 25.04.2015 ob 14:59
Pričakovan karakter teh malih politikov, ko jim dajo možnost da udrihajo proti siromaku, ki se ne more braniti takoj pograbijo priložnost.
Nikoli pa tak politik ne bo vstal v zaščito šibkejšega ali povzdignil glas ob nepravilnostih Nemčije, Francije, ZDA.
koridor
# 25.04.2015 ob 18:03
Mramor lobira za službo v Bruslju. Videz izobraženega človeka a strog, brez čuta za malega človeka in vedno na strani finančnih institucij. Kot nalašč za Bruselj.
DREADLORD
# 25.04.2015 ob 14:55
GD

Grčija je zadnjih nekaj let intenzivno reševala problem prezaodlženosti po nalogu trojke. Torej po navodilih. Rezultati so še večja katastrofa kot je bila na začetku. Stvari se niso premikale na bolje v več letih, saj je bilo veliko izgube delovnih mest in povečanja revščine. Ne potrebuješ biti finančni strokovnjak, da vep, da se reševanja prezadolženosti ne rešuje z dodatnim zadolževanjem, ker si še bolj dodatno koplješ luknjo. Ampak ne, veleumna trojka je točno to hotela od Grčije in servilna vlada ji je to dovolila. In zdaj je kriva neka levica, ki je zmagala izključno in samo zato, ker je narod videl da po nalogu trojke ne bo šlo več naprej? Daj se raje malo umiri in nekaj takoj iskati razloge v ideologijah, ampak si preglej tabelce in številke. Kot da bi rekel, da bo telo okrepilo še več puščanja krvi iz telesa. Ni logike.
zozozo
# 25.04.2015 ob 15:41
Za profesorja ekonomije je dovolj, da ga enih par krat povabiš na bogataške žurke in posvetovanja tipa Davos, in si potem že predstavljajo, da so del kapitalistične elite. Mramor žuga Grkom, kot da ima on osebno kakšno oblast nad njimi.
FOAB
# 26.04.2015 ob 07:16
To, da je grčija težava EU-ja so le bučke. Grčija predstavlja pred krizo le 1-2% gospodarstva EU. Tiso, kar je v r**i so nemške in francoske banke, ki se rešujejo preko proxyev. Da ohranijo švabe svoj "ponos in čast" in auro uspešnosti. BTW, več kot 85% vsega denarja Grčiji je takoj šibalo v nemške banke in njihove sklade, tudi tistih naših 300 miljončkov.
hatlan
# 26.04.2015 ob 08:30
Mramor je pudeljček elite 1%, ki na vso moč bevska kar je všeč njegovim gospodarjem. Majhen možiček, ki bi rad bil velik.
patria
# 25.04.2015 ob 19:48
Čestitam Mramor, mi smo res zgodba o uspehu, še posebno ko pogledamo vrste pred rdečim križem , nenormalno nizke pokojnine in vse večje število delavcev na zajamčenih plačah in seveda vse bogatejši sloj kapitalistov in še koga , recimo iz vodstev fakultet.
kayci
# 26.04.2015 ob 07:45
Skoraj neverjetno kako so tile finančni ministri, še posebej naš pametni, le kje so bili pred letom 2008, verjetno so si po bankah delili dobičke in dodatke k uspešnosti.
Guliarth
# 26.04.2015 ob 07:40
Za politike slabo za državljane dobro, Mramor samo s Slovenci lahko pometate, drugje vas bi že linčali.
Alchemist
# 25.04.2015 ob 17:34
Po besedah Dušana Mramorja je Slovenija vzorčni primer delovanja reform.

Govori nekdo, ki očitno nima pojma o geopolitiki in očitno tudi makroekonomiji. Sloveniji gre bolje samo in izključno zato ker gre v Evropi bolje in ker nas posledično poganja izvoz (Evropi pa je začelo it bolje kot je Draghi nekaj let nazaj napovedal tiskanje denarja, ne pa zaradi kakih reform, da smo si na jasnem). Pa tudi to da smo ubogali mednarodno finančno elito in začeli privatizacijo je kar pomagalo pri tem (nižje obresti pa to). Kake bistvene reforme pa še nismo imeli, sicer je bila vmes neka pokojninska reforma (ki je bila le začasna rešitev) in par kozmetičnih popravkov na trgu dela, ampak sam nebi štel tega kot neko bistveno strukturno reformo.

Skratka, rast se je zgodila drugod in on tam prišla k nam, mi pa zanjo nismo naredili praktično nič.
evropool
# 25.04.2015 ob 15:26
GD,
Predlagam, da ti rečeš NE svoji desnici. Te ne boli, če samo z eno...
jože1956
# 25.04.2015 ob 16:26
Sem šel malo predaleč nazaj, bo kar četrt stoletja nazaj zadosti in prav zapisano.
fah-q
# 25.04.2015 ob 18:29
@Ples
Ne zavajaj. Dejstvo je, da je Nemčija med okupacijo Grčije prisilila grške banke, da so ji dale posojilo. In tega posojila Nemčija ni nikoli odplačala. Pa tako glasna je glede vračila dolgov ...
Torej večji del odškodnine, ki jo Grčija zahteva od Nemčije, je prav ta dolg, bančni posel, ki ga Nemčija ne more zanikati.


Ni šlo ravno za posel in ni šlo za navadne banke-iz grške Centralne Banke so ob okupaciji vzeli zlate Drahme, ki bi danes bile vredne okoli polovico dolga Grčije. Seveda thelaw-ja to ne briga ker njemu se gre le za osebno vojno in kaznovanje Grkov.
DoubleB
# 25.04.2015 ob 17:31
Profesor Mramor, profesor Varoufakis o makroekonomiji ve neskončnokrat več kot vi, zato si ne bi upal preveč šopirit. Te propagandne gonije proti njemu s strani medijev pa sploh ne bom komentiral.
Debely
# 25.04.2015 ob 16:54
A bi VSI že nahali deliti ta narod !!!!!
evropool
# 25.04.2015 ob 15:35
"Če pa jim že EU ne ustreza naj pa iztopijo uvedejo drahmo pa da vidimo."
Če kdo misli, da se je tako enastovno poslovit (če sploh) od prve obrambne črte iz smeri nemirnega bližnjega vzhoda, potem ne razumete geopolitiko.
Bravo grki, če vas Evropa potrebuje, naj plačajo, kajti vsak ugodnejši položaj glede na problem ima za posledico neko pravico, ki jo drugi imajo na drugih področjih (Nemčija, VB, ..)
gorc27
# 26.04.2015 ob 08:17
Na začetku naše Ustave piše, da je Republika Slovenija socialna država. Pa je?

Ja je, za lopove. Npr za gospodarski kriminal je izjemno socialna. Brez kazni vzpodbuja praznjene proračuna na prenekateri kreativen način.
SamoRes
# 25.04.2015 ob 18:57
Mramor, Cerar in ostali so v bistvo neke vrste domača trojka. Samo tega naziva jim niso dali.

Mramor deluje kot podpredsednik upravnega odbora European Institue for Studies in Management (EIASM), Belgija, ter član mednarodnega odbora Maastricht University School of Business and Economics, Nizozemska, do avgusta 2014 pa je bil član Initial Accreditaion Committe (IAC) ameriške akreditacijske organizacije AACSB. Od leta 1995 je tudi »Accredited Senior Appraiser« pri Ameriškem združenju ocenjevalcev (American Society of Appraisers).
velenjcan
# 25.04.2015 ob 18:01
Slovenija je tako bila na pogovorih prikazana kot primer, kjer so strukturne reforme v obliki spremembe ustave, pokojninske reforme, reforme trga dela, dokapitalizacije bank, ustanovitve Slovenskega državnega holdinga in slabe banke dale najhitrejši in izjemno učinkovit rezultat, je še dodal.

padec cen nafte in posledično povečanje prihodkov države očitno ne igra nobene vloge - imamo pač srečo
SamoRes
# 25.04.2015 ob 16:56
Če bi imeli sposobne politike in suvereno državo bi podprli Grčijo in zahtevali da tudi nam Nemčija povrne vojno škodo
jože1956
# 25.04.2015 ob 16:22
Mi to počenjamo že skoraj pol stoletja, sprejemamo napačne ukrepe. Zato ne bit preveč pameten do Grkov.
o.r.c.h.i.d
# 25.04.2015 ob 23:27
Pustimo sedaj levo in desno, ker so Grške vlade od Nee Demokratie pa do Pasoka počele iste neumnosti, ampak zakaj se ne spravijo nad preveliko vojsko in nad učiteljski aparat? Aja, vojsko bodo morda še potrebovali proti lastnemu ljudstvu ...
mlamat
# 25.04.2015 ob 16:16
Kdo bo resno jemal institucije, ki bolnim kravam predpisujejo homeopatsko zdravljenje?

Podobno že Grčiji 5 let predipsujejo homeopatsko zdravljenje z zategovanjem pasu, rezultat pa je tak kot je.

Upam da Grki čimprej izstopijo iz te nore tvorbe, za njimi pa upam da bomo nekoč tudi mi.
Ples
# 25.04.2015 ob 16:00
@sanja25
Podjetja še vedno na veliko propadajo, in ne vem kako se lahko hvališ s tem, da ožemaš upokojence in nižaš standarde delavcem. Mramorja bi lahko bili sram, zaradi takšnih izjav, ampak zblojenec se s tem celo hvali!

Bravo za cel komentar, za tole pa še posebej.
Šamolin
# 26.04.2015 ob 11:21
"Mramor: Grčija je sprejela ukrepe, ki gredo v napačno smer"

Eh če gre Grčija v nasprotno smer kot gre Slovenija se jim obetajo boljši časi.....
KLIPAN
# 26.04.2015 ob 06:32
@vojnaslo91
"Ne moti me, ker Syriza hoče pomagati ljudem, ki so reveži, moti me, ker so imeli Grki (nekateri) davčne oaze in Grki(nekateri) so poslovali z davčnimi oazami.
Strinjam se, da ni pošteno da multinacionalke plačujejo manjše davke, ampak moti me da Grki plačujejo manjše davke in tudi manjše obresti na grški dolg kot Slovenija.
Seveda me moti da Grki (bogatejši) skrivajo vas denar v švicarskih bankah itd."

Kdo pa je to Grkom in ostalim EU bogatašem omogočil???
Syriza in leve stranke ali žlahtna evropska desnica z Junckerjem na čelu??
Da pa Grki plačujejo manjše obresti na dolg kot Slovenija pa seveda absolutno ne drži.
Q_
# 26.04.2015 ob 02:44
Generalni namen Trojke je, da alternativa ni možna.

"Naš" minister se pokazal kot heglovski hlapec, ki brez gospodarja ne zmore.

Enako velja za našo ekonomsko-intelektualno elito.

Žalost, kompletna žalost.
o.r.c.h.i.d
# 25.04.2015 ob 23:13
"...sledita zmanjšanje brezposelnosti in povečanje zaposlenosti..."
Zmanjšanje brezposelnosti se zgodi že, če brezposelni umrejo ...
vojnaslo91
# 25.04.2015 ob 22:22
KLIPAN # 25.04.2015 ob 22:08

Strinjam se da si Syriza ni sposodila denarja in da ni Syriza naredila dolga. Dolg je bil narejen v času ko so vladale druge stranke. Sam Grki so naredili dolg, ne vem sicer koliko s sodelovanjem Bruslja. In grški politiki so pisali zakone.
Ne moti me, ker Syriza hoče pomagati ljudem, ki so reveži, moti me, ker so imeli Grki (nekateri) davčne oaze in Grki(nekateri) so poslovali z davčnimi oazami.
Strinjam se, da ni pošteno da multinacionalke plačujejo manjše davke, ampak moti me da Grki plačujejo manjše davke in tudi manjše obresti na grški dolg kot Slovenija.
Seveda me moti da Grki (bogatejši) skrivajo vas denar v švicarskih bankah itd.

Tako je.
nagual
# 25.04.2015 ob 20:19
Vsakršen ukrep, ki ni v skladu z globalistično cionistično oligarhijo, gre v napačno smer ali drugače povedano - suverenih držav ni več.
Valuk_
# 25.04.2015 ob 19:35
Vsa podpora Grčiji, ki se uprla elitam in kapitalu, ki nas peljejo v propad.
Conchis
# 25.04.2015 ob 19:12
2 meseca. Grška nova lvada je imela 2 meseca, da ji očitajo 5 letni padec v veliko depresijo hehe. Poslušajte si kak Varufakisov intervju, kako velike spremembe predlaga in hitro vam bo jasno, zakaj profesorji iz ljubljanske ekonomske fakultete izkoristijo edino šanso, da govorijo čez profesorje v Cambridgu, ki jih pred eu vrhovi vabijo na pogovore Nobelovci ala Stiglitz, ki ga Mramor v najboljšem primeru lahko prosi za avtogram. Če mislite, da je model Evrope dovolj dober in da je uspešno prestal finančno krizo, na kar recimo opozarja Varufakis, potem je čas, za nekaj osnovnih številk tudi v najbolj uspešnih državah, kjer so krepko pod ciframi iz 2008, če pa smo zadovoljni s tem, da je pdaec manjši, da nam promilo boljša napoved brez izboljšanja zaposlenosti, potem si zaslužimo kitajski tip kapitalizma, ki nas očitno čaka za vogalom, ampak nekaj se bo le zgodilo, leni Grki bodo kaznovani!
mcalex
# 25.04.2015 ob 18:52
Slovenija primer delovanja reform

Bravo, Bramor sedi 5.
Stopnja revščine iz leta v leto narašča kar pomeni da če BDP raste dobijo ljudje vedno manj, elita pa vedno več.
SUPER !!!
Ples
# 25.04.2015 ob 18:41
Ha ha, kar 17 se jih ne strinja z mojim opisom Mramorja in Varufakisa v osnovni šoli :)))
Ne mi reči, da mislite, da je bil Mramor frajer? :)
mostnica
# 25.04.2015 ob 18:32
Mramor na lastni fakulteti ne loči lopovščin in grabeža od kapitalizma in komunizma. Je tip, ki je vabil Kordeža, da je študentom razlagal, kako iz nič postati lastnik Merkurja in s tem multimlionar. Na račun slovenskega naroda seveda.
Sedaj pa v brezcenje razprodaja domovino.
In tak moralnež naj bi bil spoštovan minister.
Ples
# 25.04.2015 ob 18:31
@the law1
Res se mi ne da poglabljati v te izračune, ampak verjetno so tvoji pravilnejši, ker ti se sigurno bolj spoznaš na to kot vsi tisti, ki so se s tem več let strokovno ukvarjali ...

Sicer pa tudi, če imaš prav glede zneska, kako lahko zagovarjaš Nemčijo, da v toliko letih vsaj tega ne vrne? Še sploh, če je zanjo drobiž? Šlampasta, tale Nemčija, a ne?
škorpijonček93
# 25.04.2015 ob 17:40
mramor prosim odstopi , nimate moje podpore, hvala
Ples
# 25.04.2015 ob 16:06
Če si tele politike predstavljam kot osnovnošolce, je bil Mramor ziher tisti tihi, pridni, ubogljivi fantič, ni šprical, plonkal, klepetal, osvajal sošolk ... Varufakis pa tisti glasen in vidni, ki je kakšno ušpičil, predrzno odgovarjal učiteljem, a mu je šlo vedno odlično, sošolci so se zbirali okrog njega, sošolke pa še bolj ... :)
No, takšna sta še danes :)
Tjunin
# 26.04.2015 ob 15:10
Pa so naši politikanti, glede na slovensko gospodarsko, politično in družbeno klimo, pravi naslov za komentiranje ukrepov drugih držav?!?!
o.r.c.h.i.d
# 26.04.2015 ob 00:19
Misliš, da bi vojska lahko imela svoje ljudi v politiki?
Mislim, da jih kar že nekaj nosi cofe na čevljih ...
@twwwter
# 26.04.2015 ob 00:12
Mramor: Grčija je sprejela ukrepe, ki gredo v napačno smer...

No, bomo videli, čez čas. A vprašanje je, kje bo Mramor takrat, da bi ga prijeli za besedo.
Kazalo