Borzni komentar
Amazonove delnice so se zadnji teden podražile za 5,6 odstotka in prvič presegle vrednost 2.000 dolarjev. Ko bo prvi kupec pripravljen plačati za eno delnico 2.050 dolarjev, bo tržna vrednost podjetja dosegla tisoč milijard dolarjev. Foto: Reuters
Delnice Coca-Cole so se od ponedeljka do petka pocenile za več kot dva odstotka. Podjetje je napovedalo, da bo okrepilo prisotnost na kavnem trgu in za 5,1 milijarde dolarjev prevzelo britansko znamko kave Costa. Foto: AP
Turška lira je letos pod pritiskom, za dolar je treba plačati 6,54 lire. Turčija se pogreza v vse globljo gospodarsko krizo. Tuja podjetja zapirajo svoja vrata, domača ne morejo odplačevati posojil v tuji valuti, inflacija je vse višja. Foto: Reuters
Cena nafte je zadnji teden porasla za dva odstotka, pri čemer je treba za ameriško lahko nafto WTI odšteti skoraj 70 dolarjev za 159-litrski sod. Foto: Reuters

Dodaj v

Amazon nad 2.000. Slovenski poziv k odpravi kriptovalut.

Tedenski pregled dogajanja na finančnih trgih
2. september 2018 ob 09:12
Ljubljana - MMC RTV SLO

Avgust je bil za newyorški borzni trg odličen mesec, indeks Nasdaq je celo pridobil največ po letu 2000, pri čemer so Amazonove delnice prav na zadnji dan avgusta prvič prebile mejo 2.000 dolarjev.

V petek sicer na trgu posebnega navdušenja ni bilo, prej obratno. Potem ko so ZDA in Mehika dosegle predhodni dogovor o reformi trgovinskega sporazuma, se mora o novi različici Nafte strinjati še Kanada, saj gre za tristranski sporazum, pogovori med ZDA in Kanado pa za zdaj niso obrodili sadov. Donald Trump ni izključil možnosti, da bi bil trgovinski dogovor v prihodnje dvostranski. Delniški indeksi v New Yorku so tako v petek obstali, vseeno pa so na tedenski ravni naredili nov korak naprej. Elitni Dow Jones se je zvišal za 0,7 odstotka, tehnološki Nasdaq pa za 2,3 odstotka. V celotnem prejšnjem mesecu je Nasdaq pridobil 5,7 odstotka, kar pomeni najboljši avgustovski dobiček po letu 2000.

Amazon na pragu kluba bilijon dolarjev
Največji podjetji po tržni kapitalizaciji nadaljujeta rast: Applove in Amazonove delnice (oboje so na novih rekordnih vrednostih) so se na tedenski ravni podražile za več kot pet odstotkov. Banka Morgan Stanley je zvišala ciljno vrednost Amazonovih delnic s 1.850 na 2.500 dolarjev, kar pomeni, da pričakuje še njihovo 30-odstotno rast. Vrednost ene Amazonove delnice je prvič prebila mejo 2000 dolarjev, zmanjkalo pa je samo še 25 dolarjev in Amazon bi po Applu postal drugo podjetje z borzno vrednostjo tisoč milijard (bilijon) dolarjev. Pri ceni delnice 2.050 dolarjev se bo to zgodilo, kar je verjetno le vprašanje časa, že zdaj pa je premoženje prvega moža podjetja Jeffa Bezosa astronomsko in dosega 165 milijard dolarjev, kar pomeni več kot tri letne slovenske BDP-je.

Delnica v 21 letih tisočkrat višje
Spletna trgovina Amazon je na borzo prišla 16. maja 1997 pri ceni 18 dolarjev oziroma pri ceni 1,96 dolarja, če upoštevamo tri cepitve delnic, ki so sledile. Cena ene delnice je tako danes tisočkrat višja. Drugače povedano: kdor je takrat eno svojo mesečno plačo vložil v Amazon, je danes lahko milijonar. Samo v zadnjih petih letih je tečaj Amazonovih delnic poskočil za več kot 700 odstotkov. Temelji za tak uspeh se seveda skrivajo v odličnem poslovanju. Če je bilo leta 2013 prometa za 74 milijard dolarjev, ga je bilo lani že za skoraj 178 milijard, dobička pa za več kot tri milijarde dolarjev, čeprav naj bi Amazonu vedno večjo konkurenco predstavljala kitajska koncerna Alibaba in Tencent.

Dow Jones (ZDA)

25.964 točk

Nasdaq (ZDA)

8.109
DAX30 (Frankfurt)12.364
Nikkei (Tokio)22.865
10-letne am. obvezn.

donos: 2,85 %

10-letne slov. obvezn.donos: 0,94 %
EUR/USD

1,1602

EUR/CHF

1,1236

bitcoin

7.250 USD

nafta brent77,40 USD
zlato

1.201 USD

euribor (6-mesečni)–0,268 %

.

Nevarnost večjega popravka
Ker pozitivna gibanja v ZDA trajajo že vse od marca 2009, kar naj bi bilo rekordno dolgo bikovsko obdobje, se krepijo pozivi k previdnosti. Vlagatelji bi morali razmisliti o pobiranju dobičkov in o bolj obrambni taktiki vlaganja. Predstavnik raziskovalnega inštituta za ekonomske cikle v Ameriki Lakshman Achuthan je že spomladi povedal, da se gospodarska rast ustavlja, zdaj pa dodaja, da je cikel vrh dosegel lani. Ameriško gospodarstvo se tako po njegovem mnenju že ohlaja, kar naj bi bilo še bolj očitno v naslednjih mesecih. Achuthan se zato boji, da bo delniški trg doživel večjo razprodajo, ki bo odnesla vse letošnje in tudi lanske dobičke, saj bi bil lahko popravek tudi 20-odstoten, v tem primeru pa bi že lahko govorilu o koncu bikovskega trenda.

Težave turških bank
Na deviznem trgu je bilo v zadnjih dneh spet nekaj pretresov pri valutah držav v razvoju. Argentinski peso je glede na dolar dosegel najnižjo raven doslej in se je od začetka leta pocenil za več kot 50 odstotkov. Turška lira (za dolar je treba plačati 6,54 lire) je na začetku tedna spet močno izgubljala svojo vrednost in je v treh dneh v primerjavi z dolarjem padla za sedem odstotkov, potem ko je bonitetna agencija Moody's znižala oceno največjih turški finančnih ustanov. Te bodo morale v naslednjih dvanajstih mesecih poplačati za 77 milijard dolarjev obveznosti, v svojih rezervah pa imajo le 48 milijard. Turška centralna banka ima resda za 57 milijard dolarjev deviznih rezerv, a je le manjši del na voljo poslovnim bankam.

Franjo Štiblar: Kriptovalute bi morali odpraviti
Bitcoin je zadnji teden pridobil skoraj desetino vrednosti in se učvrstil nad 7000 dolarji. Med številnimi ekonomisti kriptovalute sicer še vedno ne uživajo simpatij. Tudi med slovenskimi. "Kriptovalute bi morali legalno odpraviti, saj ne izpolnjujejo funkcij dobrega denarja, ker nimajo nobene realne podlage," je za Delo povedal profesor Franjo Štiblar in dodal: "Gre za tehnološko inovacijo, kako v igri ničelne vsote izvabiti denar iz žepov naivnežev v lastne žepe inovatorjev nove valute. To je financializacija na nov način. Podobna inovacija z nepremičninskimi manj vrednimi krediti je povzročila (z napihovanjem balona) zadnjo globalno finančno krizo v letu 2008, a v tem primeru so obstajale vsaj nekakšne realne podlage za kritje posojil v obliki hiš in stanovanj."

Tomaž Okorn
Prijavi napako
Komentarji
hepimen
# 02.09.2018 ob 09:25
Je prepozno vložil in izgubil, zdaj bi pa prepovedal :)
opat
# 02.09.2018 ob 09:25
Kriptovalute bi morali odpraviti! Ne bo šlo. Tisto kar ljudje vrednotimo ima pač ceno in imelo bo ceno dokler bomo ljudje to vrednotili. Mislim, da bi moral g. Štiblar to vedeti in razumeti. Sam ve, da ima tudi zlato takšno vrednost ker ga sami toliko cenimo. Ljudje ne bomo nehali dragocenosti vrednotiti samo zato ker nam bo to nekdo zapovedal ali prepovedal. Zanima me kako bi bilo če bi odpravili legalnost vrednotenja diamantov ali zlata. Članek pa je zelo dober! Veseli me tudi kadar se novinar podpiše pod njega.
Springbok
# 02.09.2018 ob 09:20
Kriptovalut ne bo potrebno prepovedati. Bodo kar same propadle.
Boschce
# 02.09.2018 ob 09:26
se strinjam... Kriptovaluta je trn v peti monitarnemu sistemu, ker niso več oni edini, ki printajo denar
WaZpeX47
# 02.09.2018 ob 09:32
ker nimajo realne podlage... LOL!!! kje je pa realna podlaga, da je košček vijoličnega papirja vreden več kot pol meseca trdega dela povprečnega Slovenca? kriptovalute so prihodnost, pa če je to dinozavrom akademikom všeč ali ne.
Rasta75
# 02.09.2018 ob 09:43
"Kriptovalute bi morali legalno odpraviti, saj ne izpolnjujejo funkcij dobrega denarja, ker nimajo nobene realne podlage," je za Delo povedal profesor Franjo Štiblar

Joj, nekateri so res še nekje v srednjem veku... Franjo, v 21. stoletju tudi tiskane valute že davno nimajo za sabo nobene realne podlage, edina podlaga ki jo imajo tiskane valute dandanes, je zgodovinska. To je to. Pa dobrodošli v 21. stoletje, če ste tega mentalno zmožni.
Mihsss
# 02.09.2018 ob 09:41
Amazonovi delavci pa jamrajo nad pogoji dela in plačami. Na drugi strani se lastnik trkajo po prsih, kako uspešno in vredno je podjetje.
ST11
# 02.09.2018 ob 09:25
Spominjam se ... "Zdaj, ko je padlo na 14.000€, je cas za nakup ... zdaj je cas za zasluzek!"
Ne zavidam tistim, ki so nasedli.
sm0ve
# 02.09.2018 ob 09:30
Še en, ki blage veze nima, kaj kriptovalute so/niso, soli pamet ostalim in zahteva po prepovedi. Če bi imel kaj pojma o tem, bi videl, da je ta zahteva povsem nemogoča. Pa tudi nezaželena. Kriptovalute naj kar ostanejo.
Nikec3
# 02.09.2018 ob 09:26
Me ne čudi, da najprej v Sloveniji slišim ideje o raznoraznih prepovedih. Problem kriptovalut je zgolj en: okoljevarstveni vidik, zaradi enormne porabe električne energije.
Robida
# 02.09.2018 ob 10:00
Veliki met je Štiblarju uspel, ko je skupaj s kompanjoni privatiziral Ekonomski inštitut Pravne fakultete UL (beri vilo na Prešernovi).
ddwrt
# 02.09.2018 ob 09:28
Franjo Štiblar - Povsem normalno da zagovarja bančno ekonomijo, ki ga plačuje vsa ta leta, le zakaj bi želel podpreti kriptovalute, glede na to da jih ne razume. Samo Slovenija je za časom (razen nekaj tisoč posameznikov), celo FED, Rusija, Kitajska... razmišljajo o uvedbi kriptovalut...Slovenija pa bo imela še bankovce...tako da bodo lahko še vedno ljudje prali denar, delili gotovino in kradli to državo. Bravo Pravna fakulteta, bravo Ekonomska fakulteta...producirate nepomemben kader, kar se bo spoznalo v nekaj letih...SRAMOTA
Navadvip
# 02.09.2018 ob 09:35
Nekatere je strah kriptovalut! Samo, da ne bodo potem piskali, ko bomo zopet ostali daleč zadaj!
kralj matjaž
# 02.09.2018 ob 09:20
Zanimiv članek
sober
# 02.09.2018 ob 10:09
@kameničar drži, niti EUR, niti USD NIMATA podlage v zlatu, Nixon je leta 71 ukinil zlati standard, ne vem kaj trabunja ta nevednež.... printajo ga ko skret papir, in izdajajo kadar se jim zdi, v ameriki miljarde novega denarja prihaja vsak dan na trg, kako bo potem nekaj, česar je v tako velikih količinah na trgu, imelo vrednost????
rooster
# 02.09.2018 ob 09:44
Ta gospod Štiblar

Čudi predvsem to, kako se takim analfabetom sploh daje prostor na MMC.
Bivši uporabnik
# 02.09.2018 ob 09:28
Ta gospod Štiblar je na isti intelignečni ravni kot Mesec: v preteklosti
urosh444
# 02.09.2018 ob 09:27
trenutno skoraj ni reči, ki ne bi bila tveganje pred kakim konkretnim popravkom navzdol. Tudi ponovno nepremičnine. Morda so najboljša naložba trenutno surovine. Zanimivo bo videti, če pride do kake večje krize, kako bodo ob tem reagirale kripto oz. vlagatelji vanje. Imam čuden občutek, da znajo ravno kripto v takih situacijah postati safe heaven.
sober
# 02.09.2018 ob 09:58
G. Franjo, vi ste verjetno še stara šola, bi še vedno imeli dollarse in evre, pa tiskalnike za inflacijo ane. Torej verjetno se bo potrebno na novo izobraziti, malo globje pogledati v denarne sisteme, mogoče boste pa ugotovili, da tako poštene valute, kot je btc, še ni bilo na tem svetu, sploh pa ne po letu 71'.
urosh444
# 02.09.2018 ob 09:35
50% do Turški indexi že izgubili, kdor imam zdaj jajca, lahko v določenem obdobju vložek podvoji. Čeprav imam občutek, da zna še pasti za kakih 10-20%. Bomo videli.
5tane
# 02.09.2018 ob 10:50
Kriptovalute ne izpoljnjujejo fukcije dobrega denarja. Osebno se bi se strinjal s tem g. Štiblar vendar bi pripomnil, da izpoljnujejo več funkcij dobrega denarja kot FIAT valute. Sploh pa mislim, da bi morali ekonomiste ukiniti in jim odvzeti diplome, saj ne opravljajo svoje funkcije in propagirajo ekspanzijsko ekonomsko politiko za katero vsi vemo, da vodi v propad.
dobersvet
# 02.09.2018 ob 10:07
Slovenija je ena najbolj obetavnih dežel na svetu za razvoj kriptovalut, on pa bi to uničil. Sej v tej državi se nebi niti čudil, vse kar je dobrega uničijo...
gesan
# 02.09.2018 ob 09:52
Zakaj potem sploh še študij, če so profesorji popolni "analfabeti"?

Jaz bom ustanovil šolo pokvarjenega in iztirjenega pohlepa!
To je prava izobrazba, da ne postaneš "analfabet"!

:)
gesan
# 02.09.2018 ob 09:54
Namesto, da bi dojeli, da je pretiravanje s pohlepom problem, nam pretiravanje s pohlepom ponujajo kot rešitev pred pokvarjenim pohlepom.

Alan Ford xy epizoda
protimm.c
# 02.09.2018 ob 09:44
"Kriptovalute bi morali legalno odpraviti, saj ne izpolnjujejo funkcij dobrega denarja, ker nimajo nobene realne podlage,"

le cevlje sodi naj kopitar
soylent_green
# 02.09.2018 ob 11:28
E moj Franjo... ker današnji denar ima realno podlago???
kameničar
# 02.09.2018 ob 10:01
Kriptovalute bi morali legalno odpraviti, saj ne izpolnjujejo funkcij dobrega denarja, ker nimajo nobene realne podlage,"

Khm, tudi EUR nima nobene podlage... printajo jih lohk do nezavesti... 1 BTC pa stane nekje 5.000 EUR da se ga ''proizvede''... bankovec za 500 EUR, pa vrjetno nekih 2 eur: papir + tisk
SMERŠ
# 02.09.2018 ob 14:48
kriptovalute so posledica tehnologije blockchain. to da jim cena niha 100% gor in dol nima nič veze z uporabnostjo tehnologije. g. Štiblar pač je slišal nekaj o kriptovalutah in zdaj misli da je ekspert
hehet
# 02.09.2018 ob 12:07
Sloveceljni: kriptovalute bi morali ukiniti, ker smo nesposobni

lol
ElTorro
# 02.09.2018 ob 11:06
"Denar kot menjalno sredstvo bi moral ohranjati stalno vrednost"

Potem turška lira tudi ni denar. Tudi evro je izgubil že 7% letos proti dolarju. Od leta 2008 pa že skoraj 30%. Turška lira pa je izgubila 70% vrednosti v 5ih letih proti dolarju.
Bitcoin je v zadnjih 365 dneh še vedno 60% v plusu, v zadnjih 5ih letih pa 8682%.


Ampak ljudje v Turčiji še zmeraj s svojo plačo X lir lahko kupijo Y kilogramov kruha....le uvoženi izdelki so se podražili. Ravno tako lahko Slovenec živi skoraj popolnoma enako, kot takrat ko je bil tečaj EUR/USD 7% višji. Na povprečnega državljana sprememba valutnega tečaja nima neposrednega vpliva. Temu se reče stabilnost.

Temu, da se vrednost nečesa v petih letih spremeni za 8000%, pa je šolski primer nestabilnosti...in glede na to, da je tvoje stališče, da so kriptovalute dobre, jih menda ne boš primerjal z današnjim stanjem turške lire, ali pač?

Bistvena razlika z vidika stabilnosti je, če se vrednost value za 30% spremeni v desetih letih ali desetih urah.
Juhu
# 02.09.2018 ob 11:00
Svet je še vedno poln naivnežev.
KLIPAN
# 02.09.2018 ob 10:32
"Argentinski peso je glede na dolar dosegel najnižjo raven doslej in se je od začetka leta pocenil za več kot 50 odstotkov. Turška lira (za dolar je treba plačati 6,54 lire) je na začetku tedna spet močno izgubljala svojo vrednost in je v treh dneh v primerjavi z dolarjem padla za sedem odstotkov,"

Argentino in Turčijo vodi desnica, niti približno ne vlagajo toliko v socialo in javni sektor kot pri nas, ampak mi imamo rast in proračunski presežek, oni so v resnih težavah. Kdo je torej kriv? Levica? Aja, tam je ni. Kdo torej? Javni sektor? Ne bi rekel.
Bom raje počakal, da mi poznavalci razložijo.
rubin
# 02.09.2018 ob 10:25
Drugače pa za vse tu mini lekcija ekonomije :ni noben problem če se hoče da ni inflacije. Enostavno se neha tiskati nov denar, banke pa morajo imeti obvezne rezerve fiksne. Samo je razlog za rahlo inflacijo, in ne, ni to zarota.. Za to bo treba kaj več prebrati.. Drugače pa je s venezuelo. Tisto je pa pač kraja za tiste ki so pri koritu in ne bodo kreditov nikoli odplačali. Drugače pa se moram popraviti, kriptovalute niso igra ničelne vsote, za rudarjenje se rabi elektrika, in kreator valute je sigurno v plusu, torej boste sto procentno v povprečju v minusu navadni uporabniki, nič bat.. Aja, pa še davek na trgovanje bo dodatno povprečje v minus spravil, hahaha
firbec111
# 02.09.2018 ob 10:23
rubin

a je tako težko razumeti, da 90% ljudi ni imelo pojma, kaj je to kripto valuta 2 leti nazaj? pač eni ne vidite kaj je prihodnost, lep primer ti je Amazon ki je leta 2000 počil ob dot.com balončku in je bil vreden par dolarčkov pa poglej do kam je prilezel. Pač neumno je debatirati o novi tehnologiji, če jo ne razumemo, nekako tako kot so 100 let nazaj pametovali, da avto ne more zamenjati konja
firbec111
# 02.09.2018 ob 10:17
rubin

Eni tukaj primerjajo zlato, hahaha.. Zlato ima eno podlago v nerjaveči kovini za okraske, pa elektroniki. Kaj ma kriptovalut a, orgazmiranje ob pogledu na računalniku? Dajte bit resni, sej niste otroci.. Ali pač?

hahaha vau 1400 eur bom dal da si lahko naredim okrasek, ej kako pa naj ga pošljem v ameriko? po pošti? očitno še živiš v srednjem veku mi v današnjem času pač uporabljamo net za take stvari
KLIPAN
# 02.09.2018 ob 10:04
Amazon je vreden bilijon dolarjev, lanski dobiček tri milijarde dolarjev.
Sedaj pa si zamislite, da rec. Levica zahteva, da takšni in podobni bogataši za kak odstotek plačujejo več v skupno blagajno.
Vsuli bi se komentarji desnih, kako smo na poti nacionalizacije, kako podjetje ne bo preživelo, da je to pogubno za podjetništvo ipd. Govorimo pa o kakem miljončku več, ki bi ga moralo plačati podjetje z letnim TRI MILJARDNIM dobičkom. Po drugi strani pa ta ista država letno da 700 miljard za orožje (Slovenija bi naj dala 1,2 milijardi).
Kdo je torej tu nor??????
madli
# 02.09.2018 ob 09:53
Drugače pa samo za primer:

DOGE coin je padal 8 mesecev, padel je za 68% v primerjavi z bitcoinom, v zadnjih 36 urah, je pridobil skoraj vse nazaj. Samo opomin kako hitro se lahko stvari spremenijo na trgu kriptovalut.
resnicar
# 02.09.2018 ob 23:04
Kripto je zame zanimiv ker:

1. Špekuliram, da bo z gospodarsko krizo ali mass adoption postal bistveno dražji kot je danes.
2. Je trg v razvoju in tehnologija v razvoju
3. Prepričanje, ne verjamem, da monetarni sistem, ki temelji na dolgu in monopolu bank nad inflacijskim fiat denarjem, lahko sploh še zdrži dolgo.
4. Omogoča pošiljanje transakcij z nižjimi stroški, kot preko bank in hitreje.
5. Je sodobna oblika plačevanja
6. Nima vgrajene inflacije (ne vsi)
7. Nima zadaj centralne banke ali diktratorja, ki mu lahko dodaja ali briše ničle

ITD ITD
Rocknrolla
# 02.09.2018 ob 19:01
faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak... odloču sm se da bom vse komentarje, ki blatijo kriptovalute BREZ KONKRETNE PODLAGE prijavu kot trolanje in kot smetenje na tem portalu... Upam, da kkšnga blokerajo in da pol nehamo poslušat ene in iste ljudi, ki niso prebral niti enga članka o kriptovalutah, ki nimajo pojma o čem govorijo AMPAK blatit pa znajo in to ZELO dobro... A ste vsaj plačani za to trolanje?

Pod "kripto" tematijo vidimo vso bedo slovenckih ovčic... Tisti, ki so osvojili VSAJ osnovne pojme oz. osnovno znanje tukaj ne pluvajo čez ves kripto svet... Ostali, ostali se mi pa smilite, ker kažete vse svoje NEZNANJE in idiotizem... Smilijo se mi vaši prijatelji, sodelavci ker čer ste tukaj glasni brez kakršnekoli podlage, ste 100% glasni tudi na drugih podrojčih o katerih nimate pojma....
x1ijn
# 02.09.2018 ob 17:15
Če kriptovalute ukinemo, potem ukinemo tudi to kar bi lahko postale. Trenutno res niso idealen denar, vendar se tehnologija razvija in se iščejo rešitve. Zakaj nismo TVja ukinili na začetku, ker ni imel barv in je prikazoval svet pomanjkljivo?

Ob denarju se ljudem očitno zmeša. Podobno kot ob drogah, seksu in podobnih rečeh, ki sprožijo močne čustvene odzive. Razum na off.
ThePianoGuy
# 02.09.2018 ob 16:11
Prof. Štiblar nima pet čistih. Zaradi prometnih nesreč naj tudi prepovemo avtomobile? In ta človek ima naziv rednega profesrja? Zaradi takihle izjav bi ga moral EF vreč na cesto.
elgreco01
# 02.09.2018 ob 16:10
kriptovalute so trenuto tam, kjer je bil internet pred par leti.
Kdo se se spomne koliko je bilo napisanega, da se preko inteneta ne bo nikoli prodajalo?
da o medijih ne govorimo...
Matto123
# 02.09.2018 ob 12:08
Zakaj ne? Primarna funkcija denarja je plačilno sredstvo, ne pa to, da denar drži dve generaciji. Za uporabnost denarja je bistveno, da od prejema plače do konca meseca cene ostajajo čim bolj stabilne.

Jaz imam raje, da denar ki sem ga z realnim delom prislužil ohrani tam-tam vrednost tudi če se ne odločim vsega zapravit... to da nekateri menite da bi morali ves denar zapravit je lepo, ampak eni pa tudi hranimo, in to da ne moreš brez večjih rizikov hranit denar v "nogavici" 30 let, ne da bi izgubil like 33% vrednosti je pač sleparija... Ker to pomeni da moje delo ni bilo vredno takrat več X enot ampak x krat 0.77... to pa je nategovanje ljudi. Primarna funkcija denarja mora bit VREDNOST... in če je vreden vedno manj je slab denar... sploh če je to v času 1 generacije preveč... idealna inflacija bi bila tam pri okrog 0.1% MAX... še bolje 0.05%... teh mitskih 2% ali koliko že je samo nateg.
glasrazuma
# 02.09.2018 ob 11:50
A kar z represijo bi ljudem prepovedali, da se nategnejo, če tako želijo, gospod profesor pravnik? Odvzet jim lastnino po možnosti? Zato ker se vi ne znate prijavit na borzo in si kupit malček cardana?
jzvbrt
# 02.09.2018 ob 11:17
Splošno znana definicija ekonomista: to je človek, ki jutri razloži zakaj se to, kar je danes napovedal, ni zgodilo.
ElTorro
# 02.09.2018 ob 10:57
al pa zlato kao varna naložba svoj čas je bila vredna 100 dolarjev pa je šal na 2000 pa sedaj pada na 1000. Zelo kompleksna zadeva ane. Aja a ni zlato bilo svoj čas plačilno sredstvo? pol pa taka nihanja?

Ne, zlato v času teh nihanj ni bilo plačilno sredstvo....ko pa je bilo plačilno sredstvo, pa njegova vrednost ni tako nihala. Ni bilo situacije, ko bi človek za življenje danes potreboval 100 zlatih kovancev mesečno, drugo leto pa za enako življenje 300 takšnih kovancev.
SMERŠ
# 02.09.2018 ob 17:36
kriptovalute služijo kot nagrada za potrjevanje blockov oz. kot plačilno sredstvo za storitve na blockchainu. Špekulanti špekulirajo tudi o ceni koruze... a je koruza tudi prevara, jo moramo prepovedati?
K_ris
# 02.09.2018 ob 17:31
@resnicar

Sem sam pogooglal.

Japan’s Financial Services Agency this year confirmed bitcoin and several cryptocurrencies can be used as legally accepted means of payment in the country. Several Reuters’ stories described bitcoin’s and other cryptocurrencies’ status in Japan as “legal tender”, which is incorrect.

Torej zadeva je takšna, da so na Japonskem dovolili plačevanje z bitcoini, niso pa bitcoina razglasili za zakonito plačilno sredstvo.
Matto123
# 02.09.2018 ob 13:45
@K_Ris
Ne, denar mora biti vedno manj vreden. Denar, ki bi bil vedno več vreden, je strup za gospodarstvo. Če že ne poznaš japonskega primera, pa smo to videli tudi na slovenskem nepremičninskem trgu, kjer si lahko za isti denar nekaj let zapored dobil vedno več. Veš, kako je padanje cen vplivalo na povpraševanje?

Ker če bo jutri vredno več, boš ti danes brezposeln.

Zakaj vedno poliraš zadevo... zakaj ne more biti vreden praktično enako... lahko bi bil cilj inflacija 0.05% itd... zakaj vedno več ali manj... 0 je redkokdaj, to sicer drži, ampak če v 50 letih vrednost dela pade za od oka tam 30-60% je to nekaj problematičnega....

Če si pred cca. 10 leti ko je prišel bitcoin ven vložil 1 MILIJON dolarjev v Venezueloski FIAT, imaš danes na TRRju cca 3$... se ti zdi to ok? To je namreč končna posledica inflacije... zdaj ali je v 10 letih ali v 100tih je dejansko overall vseeno, ker je oboje katastrofa.

In kaj pol če je vplivalo na povpraševanje... sistem ki temelji na principu da bi morali VSI zapravljat čimveč našega denarja, da obstane je v osnovi parabolično slab in vodi v epsko onesnaženje in konec človeštva... ampak teoretičnih ekonomistov ki vidijo samo % rast to seveda ne zanima kajne?

Ti mi samo razloži oz. odgovori na vprašanja:

Hipotetično imava deflacijo 2%...
1. Ali boš čakal z nakupom hrane 1 leto ker boš dobil 2% več kruha za isti denar?
2. Ali boš čakal z popravilom avta da boš čez 1 leto morda prihranil 2% cene?
3. Ali boš čakal z popravilom PCja ker bo crknila plošča za 1 leto da boš dobil 2% ceneje?

Ne skrbi vprašanja so retorična, odgovori pa pri vseh nas enaki... torej kje boš pri 2% deflaciji šparal? Pri tistem kar ni potrebno za lajf, torej nepomembni krami ipd... pa tudi tisti ki nujno nečesa ne potrebujejo bodo počakali kot pri trgu nepremičnin... ampak to ni nič slabega... slabo je samo za tiste ki proizvajajo in prodajajo useless kramo ki jo folk kupuje da pač porabi denar ki izgublja vrednost.
firbec111
# 02.09.2018 ob 13:41
K_ris

Da lahko v BTC z njim plačaš kavo, ga ne naredi splošno sprejetega plačilnega sredstva. Lahko v Mercatorju kupim sendvič? Pa v Šparu? Morda Tušu? Leclercu?

sendviča v tušu tudi z dolarjem ne moreš kupiti. A potem dolar ni več valuta?
Kazalo