Borzni komentar
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.0 od 20 glasov Ocenite to novico!
Je po osemletnem obdobju izjemne rasti na delniških trgih nastopil čas za predah in popravek navzdol? Kar nekaj pomembnih finančnih družb razmišlja tako ... Foto: Reuters
iPhone 7
Applove delnice, sredi maja vredne dobrih 156 dolarjev, so v ponedeljek zdrsnile do 142,5 dolarja. Nekateri analitiki so delnice umaknili s seznama nakupnih priporočil. Foto: Reuters
Janet Yellen
Ameriška centralna banka (na fotografiji guvernerka Janet Yellen) naj bi danes obrestno mero zvišala za četrt odstotne točke. Fed je nazadnje obresti dvignil marca, prav tako za četrt odstotne točke, na raven med 0,75 in 1,00 odstotka. Foto: Reuters
Cene nafte so se v torek spet znižale, sod (159 l) brenta je zdrsnil na 48 dolarjev. Dopoldne je Savdska Arabija sporočila, da bo julija občutno znižala izvoz, a je popoldne negativno vplivala mesečna objava Opecove proizvodnje, ki kaže, da je maja naftni kartel načrpal za 336 tisoč sodov dnevno več nafte kot mesec prej. Glavna "krivca" sta Nigerija in Libija, državi, ki nista pristopili k dogovoru o znižanju črpanja nafte. Foto: Reuters

Dodaj v

Goldman Sachs: Pravljica verjetno ne bo dolgo trajala

Fed naj bi danes spet dvignil obrestno mero
14. junij 2017 ob 05:59
Ljub ljana - MMC RTV SLO, Reuters

Trenutno stanje na delniških trgih bi lahko primerjali z zračnico, na kateri se je naredila izboklina. Kdaj bo zračnica počila oziroma začela le puščati zrak, nihče ne ve.

Investicijska banka Goldman Sachs se je pridružila nekaterim velikim igralcem na finančnih trgih, ki opozarjajo, da je izjemno bikovsko gibanje (traja že od leta 2009) morda v zadnjih izdihljajih. V sporočilu svojim strankam so analitiki te banke poudarili, da se predvsem pri tehnoloških delnicah pravljica počasi končuje, saj ne gre v nedogled računati na idealno okolje, ki že nekaj časa vlada na trgih, torej mešanico vedno višjih dobičkov, lepe gospodarske rasti in rekordno nizkih obrestnih mer.

Fed naj bi se odločil za minimalen dvig
Pri Goldmanu kljub vsemu ne pričakujejo kakšne katastrofe (kot se je, recimo, zgodila jeseni 2008), ampak napovedujejo le manjši popravek. Indeks S & P 500 naj bi bil tako konec leta okrog štiri odstotke nižje, kot je danes. Nakupno priložnost še vedno vidijo v bančnem sektorju, posebej če bodo obrestne mere naraščale. Danes bo pozornost vlagateljev usmerjena k zasedanju Zveznih rezerv. Skoraj nihče ne dvomi, da bo Fed obrestno mero zvišal za četrt odstotne točke, na raven med 1,00 in 1,25 odstotka.

Tečaji delnic na Ljubljanski borzi, 13. junij:

KRKA

+0,65 %

54,00 EUR
INTEREUROPA

+0,26 %

1,915
LUKA KOPER+0,00 %30,00
ZAV. TRIGLAV+0,00 %27,30
PETROL

-0,08 %

364,50
GORENJE

-0,63 %

6,311
SAVA RE-0,99 %

16,00

TELEKOM

-1,18 %

84,00

.

Po dveh slabih dneh tehnologija spet v zelenem
Nekaj nervoze je na razvitih borzah že čutiti. Začelo se je v petek v New Yorku. Še zjutraj so bili indeksi rekordno visoko, popoldne pa je tehnološki sektor imel izgube, kot jih že dolgo ni, saj so nekatere delnice zanihale do štiri odstotke navzdol. Tržna vrednost petih največjih ameriških tehnoloških podjetij (Apple, Alphabet, Microsoft, Facebook in Amazon) je skupno padla za skoraj sto milijard dolarjev. Negativno razpoloženje in dileme, ali niso delnice tehnološkega sektorja splezale previsoke, je bilo opaziti tudi v ponedeljek, včeraj pa so bili kupci spet pogumnejši. Indeks Nasdaq (6.220 točk) se je zvišal za 0,7 odstotka, elitni Dow Jones (12.328 točk) pa je postavil nov rekord.

Obrestne mere realno negativne
Ne le delniški, napihnjen ostaja tudi obvezniški balon. Konec lanskega leta je zaradi Trumpovega konjunkturnega programa večina pričakovala, da se bodo obveznice pocenile, s čimer bi se njihove donosnosti do dospetja zvišale. Napovedi so se le kratkoročno uresničile. Donosnost ameriške desetletne obveznice se je 13. marca povzpela na 2,63 odstotka, 6. junija pa je spet zdrsnila na 2,13 odstotka. Na ta dan je zahtevana donosnost britanske obveznice padla pod en odstotek in je bila realno (z upoštevanjem inflacije) negativna.

Ponovitev japonskega scenarija?
Do konca maja je v svetovne obvezniške sklade letos priteklo 168 milijard dolarjev, v delniške sklade pa 141 milijard, piše tednik Economist. Vzrokov, da donosi obveznic varnih držav ostajajo na zelo nizki ravni, je več. Kljub višji gospodarski rast se inflacija še ne prebuja in ostaja pod ciljno vrednostjo centralnih bank. Trumpov program fiskalnih spodbud zamuja, poleg tega so cene surovin zdrsnile na enoletno dno. Kot da se ponavlja japonski scenarij, kjer je bila država po koncu gospodarskega razcveta konec 80. let kar dve desetletji v primežu deflacije, posledično pa so bile donosnosti obveznic izjemno nizke oziroma celo negativne.

Tomaž Okorn
Prijavi napako
Komentarji
BepaJoseph
# 14.06.2017 ob 07:17
Pred par dnevi je moja frizerka kupila bitcoine... to je najbolj zanesljiv znak,da bo počilo!
ZKL
# 14.06.2017 ob 08:04
Ne vem pa zakaj je tako prepričanje, da je to samo igra elite, saj ravno ugotavljamo, da vsi (frizerke, čistilke, delavci, .... ) nabavljajo bitcoine kot največji profiji. In trenutno vsi služijo. In zadeve se zrušijo takrat, ko začne raja harati po borznih trgih. Ker ravno raja je tista, ki misli, da bo kar čez noč bogatija v bistvu pa samo priskrbi potrebno likvidnost na trgih, da tisti pravi profesionalci lahko zapirajo svoje pozicije in se umaknejo s trga.
Moj kolega naprimer nima pojma od investiranja. Ampak, ker je imel srečo z bitcoini se ima sedaj za strokovnjaka. Namesto, da bi pobral zaslužek ven in bil vesel, ker je zaslužil cca 400%, bo raje še malo navil finančni vzvod pa še mal dokupil. Če bo trg malo zanihal bo šlo vse adijo. Pa se ne da prepričat hehe! Kot sem rekel, vsak šalabajzar se ima za profija.
ArthurDent42
# 14.06.2017 ob 07:05
Pravljice ni.
Valuk_
# 14.06.2017 ob 07:40
Saj potem bodo pa spet države oz. srednji sloj reševal vse.

Borze, kriptovalute, res same finančne neumnosti ki nimajo nobenega stika z realnostjo, vsi bi bili spet bogati brez dela, brez ustvarjanja.
Celjan27
# 14.06.2017 ob 07:20
@Bepa:

Se strinjam, pri kriptovalutah moras vedeti v katere investirati. Bitcoin nima prihodnosti.
jezevec
# 14.06.2017 ob 06:32
Torej mar mirno. Trajalo bo še en čas.
ZKL
# 14.06.2017 ob 10:02
@TistoPravo:
Načeloma se kar strinjam, edino o izkoriščanju malega človeka. Bolj bi rekel neukega človeka, ki ima prevelike oči vsakič, ko je govora o denarju. Drugače še nikoli v zgodovini ni bilo toliko možnosti za malega človeka, da se pridruži igri velikih in pristavi svoj lonček. Seveda pa to ne gre, če nasedeš prvemu prodajalcu skladov, ki pride mimo ali pa Rifletu kar po radiu.
Treba se je zavedati, da imajo ti prodajalci čisto drugačne interese od vlagateljevih in zato ta igra ne špila. Prodajalcu so važne kratkoročne provizije, kar je popolnoma v navskrižju z interesi investitorja.
ZKL
# 14.06.2017 ob 07:45
Seveda bo popravek, saj vedno pride. Čeprav bi rekel, da bo konec leta večja razlika kot samo 4%. Res pa najbrž ne bo počilo kot 2008, vsaj nebi smelo glede na podatke, ampak nikoli ne veš.

Za pametne investitorje, ki ne uporabljajo finančnih vzvodov in investirajo na dolgi rok bi bil recimo en padec za 50% sanjski za nove nakupne priložnosti. Za špekulante na krajši rok in s finančnim vzvodom pa seveda katastrofa.

@BepaJoseph:
Hahaha, dobra. V par besedah povzetek vsega nakladanja Goldman Sachsa! Hahaha
KLIPAN
# 14.06.2017 ob 06:56
Skratka, spet napihavanje delnic do onemoglosti.
Elite se spet igrajo, popolnoma enako kot pred zadnjo krizo.

Ko pa bo balon spet počil, pa veste kdo bo spet kriv?
Ja seveda-javni sektor, preveč sociale, "levičarji", begunci......, samo bankirji, borzniki in elitisti bodo spet nedolžni.
luckyss
# 14.06.2017 ob 08:40
Casino torej še deluje....žalostno pa je, da so igralci odvisniki od iger na srečo in da igrajo z našim denarjem...
Če dobijo, je njihovo, če izgubijo to pokrijemo mi..
Res smo "demokratične" ovce...
a.orhidejca
# 14.06.2017 ob 08:10
Pravljica za koga? Za revne in ljudi pod 1000€ plače?
mattyy
# 14.06.2017 ob 11:09
Rajši si kupim zemljo in hodim vsaki dan lepo vrt obdelovat in gledat kako lepo raste zeljenavica. Malo še pokosim, se lepo vsedem pod senco starega bora, odperem pir in uživam v lepoti narave.
ntbul
# 14.06.2017 ob 09:43
"Goldman Sachs", res verodostojna institucija
izo
# 14.06.2017 ob 09:30
ja, spet je nekdo očitno preveč uspešen, bo treba še eno kroizo sproducirat kajneda? zelo pripeoračm tudi pregled dibanja ravni javnega dolga zda v koleracijami z kakšnimi dramatičnimi dogodki zadnjih 100 let. ob pravem razmisleku je potem lažje razumet ves ta nateg..
designprologo
# 14.06.2017 ob 08:22
Leta 2010/2011 v času največje t.i."RECESIJE" je št. miljarderjev 1. preseglo št. 1500 in so ob tem povečali premoženje za pribl. 30%!
#hail to the system

Ti in njim podobni 1% nas držijo za 'cojones'...
izo
# 14.06.2017 ob 09:33
V resnici zlatega standarda že dolgo ni več.

pride pa prav, ko se virtualne valute zrušijo, ko imaš hiper iflacije ipd, kajneda?
breadmonster
# 14.06.2017 ob 09:30
Dodd-Frank reforme in varnostni mehanizmi v ZDA so bili ravnokar odpravljeni s strani slovencev ljubljenega Trumpa, tako da zdaj lahko samo še odštevamo do nove krize. Potem bodo spet krivi levaki in begunci, seveda.
SloExit
# 14.06.2017 ob 13:00
@Celja27: A obstajajo privat sporocila na mmc? Nisem vedel, resno.

Ja zgoraj, na vrhu desno imaš poleg svojega imena eno tako majhno kuverto na katero klikneš. Zdaj je verjetno obarvana rumeno, ker čaka moje sporočilo.
fiston
# 14.06.2017 ob 12:15
@kingestone "ponavljam uprašanje: v jeseni zlato na ~1200 ali še nižje in takrat nakup.
realno? pametno?"

Nimam pojma, ampak težko, ker bi tam že moral zdavnaj biti pa ni. Logično bi bilo, da bi zlato šlo dol ko delnice rastejo, pa ne gre. Verjetno ne gre zato ker je šibak dolar.
Počakaj danes je FOMC, pa da vidiš kako bodo vnaprej dvigovali obrestne mere. Samo dvomim, da bodo kake spremembe, letos naj bi bili 3 dvigi, namesto 4, tako da tudi na podlagi tega je dolar šibkejši in zlato močnejše. No dvomim, da bi se premislili pa 4 krat dvignili.
Ne vem, podobna zgodba kot evro, ko so govorili, da bo šel tam na 1, pa gre zdaj ravno v obratno smer.
No če bo poleti še kaka korekcija pri delnicah, potem sigurno ne bo jeseni na 1200, mogoče pa glede na to, a je jesen tam do 21. decembra.... :)
Celjan27
# 14.06.2017 ob 12:02
@sloexit:

A obstajajo privat sporocila na mmc? Nisem vedel, resno.

Se pa nimam za poznavalca - imam pa ljudi, ki to so in od vseh kriptovalut verjamejo samo v ether. In vse bitcoine so pred letom ali dvema pretopili v to valuto in sedaj postali milionarji. So pac geeki in cele dneve za compi. Pravijo, da bo ether prihodnost financ, zdaj pa, ce kdo verjame v to bo kupil eth tudi po 350, kolikor je danes, 90% pa bo samo zamahnilo z roko in reklo, da je nateg:)

Najboljsi financni nasvet je, da vlozi samo toliko, kolikor lahko pogresas in te ne boli, ce bos vse izgubil - za vecino Slovencev je to par jurjev:))
SloExit
# 14.06.2017 ob 11:50
Celjan27
in katere kriptovalute pa priporočaš ti, kot poznavalec?
poslal sem ti tudi privatno sporočilo.
SloExit
# 14.06.2017 ob 11:48
a spet poskušate strašiti s takimi članki?

pred pol leta ste svarili o poku balončka zaradi Trumpa, pa se je vaše strašenje izjalovilo. Zdaj pa spet?
WeeBay
# 14.06.2017 ob 11:17
Nabijanje. Že 3 mesece poslušam kako se bodo borzni indexi popravili in da je vse skupaj samo napihovanje potem v naslednjih tednih pa vse po tastarem. Indexi strmo navzgor o kakršnem koli balonu pa niti besede.
čezplotnik
# 14.06.2017 ob 11:05
Kriptovalute se bodo podobno kot so na hitro enormno zrasle prav kmalu tudi zrušile. Realna cena bitcoina je trenutno okrog 1000€, Ethereuma pa okrog 140€.

Pametni investitorji sedaj unovčujejo dobičke, neumni oz. tisti, ki so jih čustva premagala, pa kupujejo. Ampak čustva prevladajo in marsikdo je pogoltno skočil na vlak, rekoč "morda pa tudi jaz kaj profitiram".

Sedaj je primeren trenutek za nakup srebra, ki je poceni, podcenjen tako napram zlatu kot napram delniškim indeksom, hkrati pa se potrebe strmo povečujejo, ne pa tudi proizvodnja. In kaj kmalu se bo denar začel prelivati iz delniških trgov v plemenite kovine, kot vedno dosedaj. In tako do naslednjega cikla in tako do naslednjega in z vsakim ciklom se bo prepad med revnimi in bogatimi še povečeval.
ZKL
# 14.06.2017 ob 10:21
@kingestone:
Potem je to OK. Važno, da si sposoben tudi počakat in dočakat v primeru, da se stvari obrnejo drugače kot si predvideval.
Je pa res, da bi najbrž lahko našel kakšen boljši inštrument kot je zlato. Ker če ne nameravaš uporabljati finančnega vzvoda potem praktično ne moreš zgubit na dolgi rok kar koli že kupiš. Zato mogoče kakšna delnica, kjer vsako leto dobivaš tudi dividende, če jo držiš.... razmisli.
TistoPravo
# 14.06.2017 ob 09:55
Ves balon je na račun izkoriščanja malega človeka. Finančne pijavke se na vse pretege trudijo, da od ljudi poberejo čisto vse od trdo prisluženih mezd. In to narediš najlažje, da prodajaš pravljice. Samo poglejte, kakšne pravljice z valutnim tveganjem na 25 let so prodale banke... scenarij, definitivno "napisan" in predviden vnaprej. Hopa hopa k sebi....banda
ZKL
# 14.06.2017 ob 09:23
@kingestone:
Zlato še vedno nekateri dojemajo kot neko varnost v pirmeru gospodarske krize. V resnici zlatega standarda že dolgo ni več.
Če je nakup realen in pameten ti pa težko odgovorim, ker nisi dal nič informacij koliko časa imaš namen držati pozicije odprte in če misliš uporabljati finančni vzvod. Če bo brez vzvoda in za daljši rok potem praktično nimaš kaj zgubit. Če pa boš špekuliral z vzvodom na krajši rok, ti pa ne priporočam ...
kingestone
# 14.06.2017 ob 09:05
ponavljam uprašanje: v jeseni zlato na ~1200 ali še nižje in takrat nakup.
realno? pametno?
ZKL
# 14.06.2017 ob 08:11
@DomenB:
Kako pa to misliš, šele od julija 2016?
Pol leta po krizi 2008 se je začela rast. Od takrat dalje za cca 120% (recimo indeks sp500), kar pomeni največji bikovski trend v zgodovini.
DomenB
# 14.06.2017 ob 08:05
Kaj pa ce bikovski trend traja sele od julija 2016? ;)
dharma
# 14.06.2017 ob 07:40
Sam še kriptiče počakamo...
jureimacure
# 14.06.2017 ob 21:12
SloExit

# 14.06.2017 ob 11:50
Prijavi neprimerno vsebino Celjan27
in katere kriptovalute pa priporočaš ti, kot poznavalec?
poslal sem ti tudi privatno sporočilo.

Pojdi na ICONOMI in si poglej kam oni vlagajo imajo dober izbor.
Če pa "šortaš" DGB , (BTS počakaj da pade 25%) GAME
jureimacure
# 14.06.2017 ob 21:05
Dobički iz BTC ja se izplačujejo že slab mesec. Najkasneje julija bo šel denar iz BTC v druge kripto valute. Po vsej verjetnost bo največ pobral ETH.
Ne vem zakaj takšna panika, ker na dolgi rok tudi tisti, ki je kupil BTC pred vsakim "balonom"
in je obdržal je sedaj v plusu.
kingestone
# 14.06.2017 ob 18:54
kriptovalute so v takem balonu da sem se jst že pred 1 mesecem usral in vse prodal.
sem pa že v tem od 2011 in dal skozi 3 balone, izkušnje imam, tko da laično menim da se nakup trenutno ne izplača...
miki331
# 14.06.2017 ob 17:55
ZKL
@kingestone:
Zlato še vedno nekateri dojemajo kot neko varnost v pirmeru gospodarske krize. V resnici zlatega standarda že dolgo ni več.
Če je nakup realen in pameten ti pa težko odgovorim, ker nisi dal nič informacij koliko časa imaš namen držati pozicije odprte in če misliš uporabljati finančni vzvod. Če bo brez vzvoda in za daljši rok potem praktično nimaš kaj zgubit. Če pa boš špekuliral z vzvodom na krajši rok, ti pa ne priporočam ...


Predvidevam da kupuje fizično zlato in ne neke opcije na Comex-u kjer je nenormalen dumping. V enem dnevu denimo prodajo letno dejansko proizvodnjo zlata! Mislim, da se nek procent vseh vlaganj splača vložiti v fizično zlato, kajti lahko se zgodi, da še pade vendar majhne količine enostavno ne bodo na voljo. Boš lahko kupil kilo po 900 za unčo? Ker lahko da takrat kovancev po unčo ne bo za dobit. zdaj imaš pa še desetinke.
4
# 14.06.2017 ob 17:36
@fiston:
Da se izogneš takšni izgubi moraš nastavit mejo izgube. Vsako trgovanje brez meje izgube je katastrofalno. Prej al slej se ti bo zgodilo, da ti bo neka pozicija pobrala precej denarja.
Glede obresti pa sem to, kar si rekel, opazil tudi jaz.
fiston
# 14.06.2017 ob 17:11
@4 Ja vzvod ni problem, če ga preveč ne izkoriščaš. Recimo če imaš 10.000 evrov, pa potem kupiš z vzvodom 50, tam za 50.000 evrov, pa se potem tečaj spremeni za 2% v napačno smer, pa ti pobere onih 10.000 evrov, v tem primeru je problem.
V bistvu je problem, ker s tem ne moreš trgovati na daljši rok, ker ti obresti računajo. Sicer zaenkrat niso še visoke, tam 3-3,5% se mi zdi, samo če se bo obrestna mera dvignila..., sicer pa odvisno v kateri valuti je papir, ker za nekatere valute so obresti občutno višje.
4
# 14.06.2017 ob 16:16
@ZKL:
Zakaj bi pa trgovanje z vzvodom predstavljalo tak problem? Vzvod ti samo omogoča, da ne potrebuješ 100.000€ za trgovanje.
fiston
# 14.06.2017 ob 12:57
Ma padec ZEW ni noben problem, niti ni problem da imajo Švabe že 2. mesec deflacijo 0,2%, to ni ovira za nov rekord preko 12.900.
Ko je optimizem, so tudi slabi podatki dobri.
SpicyWeiner
# 14.06.2017 ob 12:09
Super, prihaja nov pok balona in nova kriza, katere velikosti se še neda predvideti, mi bomo pa NLB obdržali v državni lasti, namesto da bi se tega gnoja od banke znebili za 1€ in bi bili mirni.
sverc
# 14.06.2017 ob 12:03
Bikovsko gibanje traja že od leta 2009. Svetovna ekonomija se že precej časa pregreva. Slovenija je komaj leta 2017 prišla iz krize. Na vidiku pa že kar nova.Javni sektor še celo sedaj živi na kredit. Res se nam slabo piše. Mislim, da bo naslednja kriza zadnja za nas, pred dokončnim finančnim potopom.
slovencsm
# 14.06.2017 ob 11:12
Ekonomski cikli so vedno bili in vedno bodo. Zato so finančne naložbe dovolj sigurne samo takrat, kadar so razpršene v skladih in je vlagatelj pripravljen počakati daljši čas. Dvigneš takrat, ko so dobri časi in kupuješ takrat, ko so slabi časi. To je vsa znanost.
Binder Dandet
# 14.06.2017 ob 10:43
"Pred par dnevi je moja frizerka kupila bitcoine... to je najbolj zanesljiv znak,da bo počilo!"

Ravno prejšnji teden sem o tem razmišljal, ker sta me dva kolega "napadla", če kaj razmišljam o nakupu katere od kriptovalut.
ZKL
# 14.06.2017 ob 10:35
Hmm, razmišljam, če bi bil kdo zainteresiran prebrati kakšen blog na temo trgovanja iz vidika "malega" človeka. Jaz recimo spadam, tako kot večina vas ostalih najbrž, v tisti segment "malih" ljudi. Daleč od kakšne bogatije, pa vseeno ravno toliko, da mi pri 35 letih ni treba več v službo hodit.
Ampak sem šel na začetku prav tako skozi globok drek s katerim se sreča vsak začetnik v finančnem svetu. Pri nobenem drugem poslu ni toliko šarlatanov kot v finančnem sektorju. Sami nakladači, zato pozabite na zaslužke, če niste pripravljeni malo preštudirati zadev. Če se ne marate ukvarjat s financami je bolje, da se odstranite čim dlje od kakršnega koli trgovanja. Ker to, na kakšne fore pada folk, ko se jim prodaja zgodbe o investiranju v sklade, valute, delnice, .... to je neverjetno kako so nekateri zabiti. Ravno taki potem najbolj jokajo, ko jim ga trg namontira brez vazelina od zadej.
V samem bistvu je pa investiranje (v pravem pomenu besede) zelo enostavno za razložit v 10 minutah. Da se lepo zaslužiti z manjšimi vložki vsak mesec - seveda ne čez noč!
Zato, če koga zanima, lahko napišem kakšen blog kje nas finančna industrija najbolj nateguje in kako "prečiščeno" gledat na trg.
COP
# 14.06.2017 ob 10:17
Kdor je kupil pred letom dni in sedaj prodaja, je lepo zaslužil. Čestitam!
kingestone
# 14.06.2017 ob 10:11
špekulacija na krajši rok, brez vzvoda. v primeru slabega tečaja pa ni izključeno na dolgi rok.
Jarik
# 14.06.2017 ob 09:16
"Trenutno stanje na delniških trgih bi lahko primerjali z zračnico, na kateri se je naredila izboklina. Kdaj bo zračnica počila oziroma začela le puščati zrak, nihče ne ve."
Kako čudovit je ta kapitalitzem. Vse sloni na zračnici, za katero nihče ne ve kdaj bo počila.
In mi smo videli smisel v tej zračnici.
Neka stabilna politika, ki bi jo izboljšali in postala unikum v svetu nas ni zanimala.
Zanimala nas je zračnica. In Švica. Tako so nam rekli .
In ovce so verjele.
Sedaj se čudijo.
Zračnici.
In kreditom, ki požirajo njihove domove...
In dolgove, ki so bili potrebni, da se približamo Švici.
Švica pa je za večino ljudi sedaj bolj oddaljena, kot je bila pred 30-imi leti, ko je bil grdi Socializem
ZKL
# 14.06.2017 ob 08:32
@a.orhidejca:
No, bistvo sem pa pozabil. Tega ne boš dosegla, če boš vlagal v sklade in "razpršenost", ki jo prodajajo sedaj že po radiu in tv (Rifle je sedaj že investitor???). To je tisto za ovce. Razpršenost je ena izmed prodajnih nateg, ki kao zagotavlja neko varnost.
Kdor je pa prelen al pa preneroden, da bi sam naredil tistih nekaj klikov na mesec in poskrbel za svoje investicije naj ga pa kar "elite" nategujejo.
DomenB
# 14.06.2017 ob 08:21
A zato, ker je S&P 500 med 2014 in 2016 padel za "le" cca -19% in ne arbitrarno dolocenih -20%, nismo bili v bear trgu?
Po drugi strani, EEM je bil v krizi ze od 2011, Evropa&Kitajska&Avstralija flat zadnjih nekaj let,...
nikhrast
# 14.06.2017 ob 11:49
Pa kaj se zgražate, saj smo svoje investicije razpršili, isto so naredili pokojninski skladi.

Če si pa preveč pohlepen, pa imaš probleme, poglej leta 2008, bankirji so dajali kredite skoraj vsakemu, folk je lagal koliko so zaslužili in da ne bodo imeli problem odplačevati te kredite, investitorji so pa računali na velike profite.
Kazalo