Franjo Bobinac napoveduje širitev v države BRIK in druge prekomorske države, z močnim deležem luksuznih izdelkov. Foto: MMC RTV SLO
Franjo Bobinac napoveduje širitev v države BRIK in druge prekomorske države, z močnim deležem luksuznih izdelkov. Foto: MMC RTV SLO

Bobinac je zatrdil, da se zaradi selitve dela proizvodnje iz Velenja na druge lokacije zunaj Slovenije, predvsem v Srbijo, število zaposlenih v Velenju ne bo zmanjšalo. V Velenje želijo preseliti proizvodnjo iz švedske hčerinske družbe Asko, če bo tamkajšnji upravni odbor selitev podprl.

V Velenju vodstvo Gorenja razmišlja tudi o drugih proizvodnih programih, eden izmed njih je elektronika. Gorenje je po Bobinčevih besedah sprejelo tudi novo triletno razvojno strategijo.

Ta predvideva 1,5 milijarde evrov prihodkov leta 2015 oz. 3,8 odstotka več kot lani in širitev na hitro rastoče trge Brazilije, Rusije, Indije in Kitajske ter v druge čezmorske države, v katerih bi več kot 25-odstotni delež predstavljale blagovne znamke v visokem cenovnem razredu. Tudi po tem letu bo Gorenje še močna blagovna znamka, ki bo proizvajala v Velenju, je zatrdil.

Težave še naprej ostajajo iste
Gorenje prav tako načrtuje izboljšanje izdelčne in geografske strukture prodaje z zmerno rastjo obsega, stroškovno racionalizacijo proizvodnih lokacij, usmeritev v izdelke z višjo dodano vrednostjo, povečanje sposobnosti samofinanciranja v funkciji financiranja razvoja in razdolževanja ter optimizacijo glavnih elementov razdolževanja. Po mnenju prvega moža Gorenja je družba že v fazi zmanjševanja svoje zadolženosti.

Po Bobinčevi oceni za Gorenje največje tveganje še vedno predstavljajo nepredvidljivo gibanje stroškov materiala, pritisk na prodajne mreže, previdnost končnih kupcev, ki imajo težave pri pridobivanju posojil, in morebitne nove težave trgovskih verig zaradi plačilne nediscipline.